PDA

Bekijk Volledige Versie : Vgeld stemt NEE tegen de grondwet!



vgeld
30-05-05, 22:58
Mijn hulp in het huishouden krijgt 8 euro per uur maar er gaat geen week voorbij of ik briefjes in mijn brievenbus krijg met de volgende strekking: Polish woman is willing to clean your house for only 2 euro/hour.
Als je voor de grondwet stemt dan betekent ’t de doodsteek voor de arbeiders en de migranten !

Vgeld is still alive en zal op vrijdag om 8:00 uur een NEE stem uitbrengen .

Update:
woensdag voor NEE-stemmers
vrijdag voor JA-stemmers

Bofko
31-05-05, 00:13
Geplaatst door vgeld
Mijn hulp in het huishouden krijgt 8 euro per uur maar er gaat geen week voorbij of ik briefjes in mijn brievenbus krijg met de volgende strekking: Polish woman is willing to clean your house for only 2 euro/hour.
Als je voor de grondwet stemt dan betekent ’t de doodsteek voor de arbeiders en de migranten !

Vgeld is still alive en zal op vrijdag om 8:00 uur een NEE stem uitbrengen .

Krent !
Mijn hulp in het huishouden krijgt 10 Euro per uur. En ik woon niet eens in de randstad.

barfly
31-05-05, 00:28
Voor 2 euri per uur, huur ik die Pool in voor 36 uur per week! :blij:

Bofko
31-05-05, 00:29
Geplaatst door barfly
Voor 2 euri per uur, huur ik die Pool in voor 36 uur per week! :blij:

Dit is idd. de ultieme reden om Ja te stemmen. Spread the news.

barfly
31-05-05, 00:33
Geplaatst door Bofko
Dit is idd. de ultieme reden om Ja te stemmen. Spread the news.

Weg met arbeidsrecht en gelijke beloning :duim:

Al denk ik niet dat nee stemen daar wat aan veranderd...

~Panthera~
31-05-05, 00:34
Geplaatst door Bofko
Dit is idd. de ultieme reden om Ja te stemmen. Spread the news.

:duim: yep, dan huur ik haar wel zwart voor 1 euri. :hihi:

:moe:

Brie
31-05-05, 00:36
Acht euro per uur is al een karig loontje, maar van een loon dat gebasseerd is op twee euro per uur kun je volgens mij zelfs in Polen niet rondkomen!

't heeft alleen allemaal weinig met de grondwet te maken, die Poolse arbeidsmigratie komt toch wel op gang. Er zijn echter genoeg valide redenen om toch tegen te stemmen. :)

Bofko
31-05-05, 00:44
Geplaatst door ~Panthera~
:duim: yep, dan huur ik haar wel zwart voor 1 euri. :hihi:

:moe:

:knife_hea . 2 euro is triest. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Ik weet niet precies wat de zwarte marktprijs is maar ik denk dat je met 7 euro een fulltime baan hebt.

~Panthera~
31-05-05, 00:54
Geplaatst door Bofko
:knife_hea . 2 euro is triest. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Ik weet niet precies wat de zwarte marktprijs is maar ik denk dat je met 7 euro een fulltime baan hebt.

2 euro is bezopen gewoon. :moe:
ik vraag me af, of ze dan niet illegaal werken, daar kan toch niemand van rondkomen ?

Bofko
31-05-05, 01:05
Geplaatst door ~Panthera~
2 euro is bezopen gewoon. :moe:
ik vraag me af, of ze dan niet illegaal werken, daar kan toch niemand van rondkomen ?

Als middelbaar scholier werd mij 30 jaar geleden fl. 2,25 beloofd bij een Van der Valk-motel als keukenhulp. Bij de zwarte uitbetaling werd gevraagd wat ik per uur verdiende . Ik zei 4 gulden en kreeg dat uitbetaald.
Er werkten toen al Marokkanen daar . Die woonden toen, geloof ik, in een kelder onder het hotel.

~Panthera~
31-05-05, 01:08
Geplaatst door Bofko
Als middelbaar scholier werd mij 30 jaar geleden fl. 2,25 beloofd bij een Van der Valk-motel als keukenhulp. Bij de zwarte uitbetaling werd gevraagd wat ik per uur verdiende . Ik zei 4 gulden en kreeg dat uitbetaald.
Er werkten toen al Marokkanen daar . Die woonden toen, geloof ik, in een kelder onder het hotel.


yep, die tijd ken ik ook nog; een Turkse vriend woonde toen met 4 man op 1 kamer in een pension, a 400 gulden huur de man.
Opbrengst per kamer was dus 1600 gulden, en moet je niet vragen hoe het er uitzag. :dood:
Lekker uitbuiten, kunnen ze eerdaags dan weer met Polen en zo gaan doen. :moe:
Goed voor de concurentiepositie van Europa. :duim:

tr_imparator
31-05-05, 01:28
Geplaatst door vgeld
Mijn hulp in het huishouden krijgt 8 euro per uur maar er gaat geen week voorbij of ik briefjes in mijn brievenbus krijg met de volgende strekking: Polish woman is willing to clean your house for only 2 euro/hour.
Als je voor de grondwet stemt dan betekent ’t de doodsteek voor de arbeiders en de migranten !

Vgeld is still alive en zal op vrijdag om 8:00 uur een NEE stem uitbrengen .

veel allochtonen werken voor minder geld in Nederland in dezelfde functie (en doet soms ook meer!!) .. met de Europese grondwet krijgen we uiteindelijk gelijkheid overaL..als je in polen met 2 euro per uur kan leven, waarom niet in Nederland?

zo grappig dat iedereen voor een eigen grondwet is (als minderheid in Europa) maar tegen een ''minderheidsgrondwet'' (als minderheid in Nederland)..totaal onvergelijkbare situatie...tuurlijk! :)

Marsipulami
31-05-05, 01:56
Geplaatst door vgeld
Mijn hulp in het huishouden krijgt 8 euro per uur maar er gaat geen week voorbij of ik briefjes in mijn brievenbus krijg met de volgende strekking: Polish woman is willing to clean your house for only 2 euro/hour.

Ik heb geen hulp in het huishouden, ruim mijn eigen rommel meestal zelf op. Maar als Poolse vrouwen willen werken voor 2 euro per uur, dan denk ik dat hun armoede erg groot is en/of dat je met 2 euro erg veel kan doen in Polen. Mijn solidariteitsgevoelen zegt me dat iedereen een kans moet krijgen en dat Europa zijn ogen niet mag sluiten voor de noden elders in de wereld.



Als je voor de grondwet stemt dan betekent ’t de doodsteek voor de arbeiders en de migranten !

Door een vrije markt te realiseren creëert Europa arbeidsplaatsen voor iedereen. Een grondwet heeft nog nooit iemand vermoord of doodgestoken. Het is wel de hefboom bij uitstek om sociale rechten op te bouwen voor iedereen en niet enkel de toevallig rijke landen. De Europese grondwet is een goede zaak voor migranten.


Vgeld is still alive en zal op vrijdag om 8:00 uur een NEE stem uitbrengen .

Pff, maakt niet uit. Frankrijk heeft al nee gestemd. Het is niet belangrijk meer wat het standpunt is van de Hollanders. De boel zit nu sowieso in het slop. Wellicht krijgt Nederland nu een tweederangs status in de Europase Unie om uit de impasse te geraken.

taouanza
31-05-05, 11:04
Geplaatst door Bofko
Als middelbaar scholier werd mij 30 jaar geleden fl. 2,25 beloofd bij een Van der Valk-motel als keukenhulp. Bij de zwarte uitbetaling werd gevraagd wat ik per uur verdiende . Ik zei 4 gulden en kreeg dat uitbetaald.
Er werkten toen al Marokkanen daar . Die woonden toen, geloof ik, in een kelder onder het hotel.

Goeie ouwe tijd toen nog mensen hun plaats kenden.:jammer:

Bart
31-05-05, 12:19
Geplaatst door vgeld
Vgeld is still alive en zal op vrijdag om 8:00 uur een NEE stem uitbrengen .

Is prima joh, dan ga jij lekker op vrijdag nee stemmen, stem ik woensdag wel op ja.... :stout:

wytze
31-05-05, 12:20
Geplaatst door vgeld


Vgeld is still alive en zal op vrijdag om 8:00 uur een NEE stem uitbrengen .



De stemming is Woensdag niet vrijdag.
Morgen dus!!!!!

vgeld
31-05-05, 17:59
Geplaatst door wytze
De stemming is Woensdag niet vrijdag.
Morgen dus!!!!!

Bart en Wytze ! goed opgelet.
Niet dat ik in de veronderstelling verkeer dat je vrijdag pas kunt. De test is geslaagd. De test is dat sommigen (hoe summier de tekst ook is) reageren alleen op de titel en anderen lezen aandachtig !

vgeld
31-05-05, 18:10
Geplaatst door Bofko
Krent !
Mijn hulp in het huishouden krijgt 10 Euro per uur. En ik woon niet eens in de randstad.
Dat komt door teveel concurrentie op de arbeidsmarkt in de Randstad. Door de komst van Poolse huisvrouwen/meisjes is 8 euro een droomuurloon voor veel mensen die werkzaam zijn in het huishouden.

vgeld
31-05-05, 18:15
Geplaatst door Bofko
:knife_hea . 2 euro is triest. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Ik weet niet precies wat de zwarte marktprijs is maar ik denk dat je met 7 euro een fulltime baan hebt.

Die 2 euri is een voet tussen de deur . Zodra je hulp hebt ontslagen komt je nieuwe hulp met het volgende:
Ik hard werken, vriendin verdienen 8 euro/uur, ik familie helpen in Polen. alles duur. Jij mij 8 euro betalen?

Op zich heel erg slim maar dat vind ik een oneigenlijke concurrentie op de arbeidsmarkt.

Julien
31-05-05, 18:18
Vgeld, ik denk je beter JA kunt stemmen..
mensen als Verdonk zullen met die grondwet niet altijd kunnen doen wat ze het liefst willen, omdat andere landen - zoals Spanje en Duitsland - meebeslissen. Dat is ook de reden waarom extreemrechts zo tegen is.

Ik voel me meer Europeaan dan Nederlander, ik denk jij ook..toch?

Bofko
31-05-05, 21:05
Geplaatst door taouanza
Goeie ouwe tijd toen nog mensen hun plaats kenden.:jammer:
http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/n060.gif