PDA

Bekijk Volledige Versie : In de mailbox: Stemmen? Lees dit maar eens.



Couscousje
31-05-05, 09:14
Heb je de folder ontvangen? Weet je alle "ins and outs" om goed voorbereid te
gaan stemmen en heb je een juist beeld van wat en hoe het moet gaan worden, maar
vooral: wat het JOU oplevert? NEE DUS!! In de folder en overige info wordt met
geen woord gerept over wat dit jou en mij zal gaan kosten! Ze kijken wel uit,
want wat hebben ze al een geld verknoeid aan de Euro en Europa. Hoorde ik het
goed dat de Euro is verouderd en dat er nieuw geld gemaakt moet gaan worden? Wat
een stel onbenullen want toen de gulden er nog was waren er nog steeds muntjes
van Wilhelmina in omloop (1948!) en die
Deden het ook nog best.

Weet je dat Nederland (lees Den Haag) ca 480(!!) euro per inwoner afdraagt aan
de EU als "contributie"? Weet je ook dat Frankrijk en Duitsland slechts ca 27
Euro betalen?? En dat Belgie in Ierland ca 48 euro KRIJGT??!! Als je wel eens
via Breda naar Belgie rijdt moet je al die gigantische betonconstructies zien
net vóór Antwerpen!!
Heb jij en ik betaald!!!

En hou je hart én portomonnee maar vast!!!
Groene stroom gaat duurder worden als gewone stroom omdat de subsidie stopt??
Wat doen ze dan met al die woekerwinsten? Waar blijft ons belastingeld dan? Weet
je wat je voor een kilowatt/uur stroom betaalt? Waarschijnlijk iets tussen 30 en
40 eurocent.
In Frankrijk betaalt men 9,5 eurocent per kilowatt/uur!!! Stroomprijs gekoppeld
aan olieprijs? OPLICHTERS ZIJN HET!!
Ik zeg mijn groene stroom contract op!

En wat te denken van dat geintje met die Tom de Graaf die met alle geweld een
"gekozen burgemeester" wilde? Ik vroeg mij wel eens af welk kostenplaatje
daaraan zou hangen.
En volgens mij kun je beter, als een burgemeester nodig is, dat per plaats
langzamerhand invoeren en leren van "onvolkomenheden". Toen die boel klapte en
meneer opstapte bleek er 1,2 miljard (!!!) euro vrij te komen voor onderwijs en
zorg. Stel dat daarvoor een referendum zou zijn geweest, wat had JIJ dan
gekozen? Voor zo'n "bestuurlijke vernieuwing" of voor onderwijs en zorg??!!

Den Haag heeft haar huishoudboekje niet in orde.
Als jij 100 euro per week inkomen hebt kun je maximaal 100 euro per week
besteden.
Geef je te veel uit, dan komt er uiteindelijk een man met een tas en een zwarte
hoed en die neemt jouw TV mee. Den Haag krijgt 1 miljoen binnen en geeft 2
miljoen uit (of nóg méér) en wat ze te kort komt plukken ze bij jou en mij
weer vandaan.

Wij hebben 60 jaar met bloed, zweet en tranen gewerkt aan de opbouw van
Nederland en in 2 jaar hebben ze dat naar de bliksem geholpen. Was "Paars-1" en
Paars-2" dan wel zo slecht? Persoonlijk vond ik Wim Kok een goede en
representatieve premier (als je terug denkt met wat er nu aan de hand is!) en
kijk nu eens wat een stel stripfiguren over onze toekomst beslist!!

NEDERLAND IS VERROT!!
Het is tijd dat we ophouden met de ZWIJGENDE MEERDERHEID te zijn!! Ga stemmen en
stem NEE. Laat langs deze weg Balkenende weten dat we hem en zijn kabinet zat
zijn!! Zorg met elkaar op 1 juni voor een enorme opkomst en een overduidelijk
NEE naar Den Haag. Hij is bang dat Nederland (lees: hijzelf !!) zijn gezicht
verliest binnen de EU. HET ZIJ ZO!!

Wat te denken van de Zwitsers? En van de Engelsen en de Denen die geen Euro
willen?? En bovendien: Gezichtsverlies?? De gewone man in de EU zit te kijken
wat de Fransen en Hollanders gaan doen. Ga je niet stemmen, krijgen de
JA-stemmers een grotere verhouding t.o.v. de NEE-stemmers. Als de Nederlandse
stem echt zo belangrijk is binnen de EU dan hebben jij en ik NU de kans. Let
wel: Jij en ik zijn NIET tegen vooruitgang, echter is dit VOOR ONS zeer zeker
GEEN vooruitgang!!! Ook zijn jij en ik niet tegen het helpen van de
hulpbehoevende medemens, integendeel. Stel dat Den Haag zich toch durft te
veroorloven om een overweldigend NEE naast zich neer te leggen is het misschien
wel tijd om het hele land plat te leggen en Den haag op deze wijze te dwingen om
naar het volk te luisteren!! Samen zijn we sterk! Kijk maar in de geschiedenis!!
Gaan jij en ik geschiedenis schrijven en de toekomst van jouw en mijn land vorm
geven en hoeveel langer accepteren wij nog het gepruts in en van Den Haag?
Jazeker! Ik ben boos! Stuur deze mail zoveel mogelijk door. (kan in no-time héél
Nederland rond zijn!)

:nerveus:

Cc

Bart
31-05-05, 10:11
Geplaatst door Couscousje
:nerveus:

Cc

Redelijk dom dit pamflet. Als je nee stemt blijft alles bij het oude en verandert de afdracht van Nederland aan de EU waarschijnlijk niet (veranderingen in het budget lopen waarschijnlijk tegen een veto van Engeland en Frankrijk aan). Met de grondwet hadden we eindelijk een mogelijkheid minder te betalen (daarom is Zalm ook zo voor de grondwet), want dan wordt het budget met gekwalificeerde meerderheid vastgesteld in plaats van unaniem....

Er worden ook weer allerlei dingen door elkaar gehaald zeg, sjongejongejonge... Stroomprijzen? Frankrijk is zo goedkoop omdat ze daar stikken van de kerncentrales, tja, die wilden wij ZELF niet. Denemarken en Engeland zo goedkoop??? Die gast die dit geschreven heeft is er zeker nooit geweest....

Couscousje
31-05-05, 10:16
Geplaatst door Bart
Redelijk dom dit pamflet. Als je nee stemt blijft alles bij het oude en verandert de afdracht van Nederland aan de EU waarschijnlijk niet (veranderingen in het budget lopen waarschijnlijk tegen een veto van Engeland en Frankrijk aan). Met de grondwet hadden we eindelijk een mogelijkheid minder te betalen (daarom is Zalm ook zo voor de grondwet), want dan wordt het budget met gekwalificeerde meerderheid vastgesteld in plaats van unaniem....

Er worden ook weer allerlei dingen door elkaar gehaald zeg, sjongejongejonge... Stroomprijzen? Frankrijk is zo goedkoop omdat ze daar stikken van de kerncentrales, tja, die wilden wij ZELF niet. Denemarken en Engeland zo goedkoop??? Die gast die dit geschreven heeft is er zeker nooit geweest....

Ik denk overigens dat wij door TEGEN de Grondwet te stemmen, ook veranderingen kunnen afdwingen.

Immers, daar is een referendum toch voor?

Nederland heeft per definitie een onderhandelingspositie binnen de EU, simpelweg omdat het een Europees land is. Daar valt bijzonder weinig aan te veranderen. Maar om nou maar VOOR te gaan stemmen, om iets te zeggen te kunnen hebben? Dacht het niet. Ik zou eerst mijn zegje doen, totdat er een overeenkomst is waar alle betrokken partijen tevreden over zijn en dan pas wordt zoiets aangenomen, niet andersom.

Cc

taouanza
31-05-05, 10:26
Geplaatst door Bart
Redelijk dom dit pamflet. Als je nee stemt blijft alles bij het oude en verandert de afdracht van Nederland aan de EU waarschijnlijk niet (veranderingen in het budget lopen waarschijnlijk tegen een veto van Engeland en Frankrijk aan). Met de grondwet hadden we eindelijk een mogelijkheid minder te betalen (daarom is Zalm ook zo voor de grondwet), want dan wordt het budget met gekwalificeerde meerderheid vastgesteld in plaats van unaniem....

Er worden ook weer allerlei dingen door elkaar gehaald zeg, sjongejongejonge... Stroomprijzen? Frankrijk is zo goedkoop omdat ze daar stikken van de kerncentrales, tja, die wilden wij ZELF niet. Denemarken en Engeland zo goedkoop??? Die gast die dit geschreven heeft is er zeker nooit geweest....

Waar was Nederland toen er besloten was hoeveel iedereen moest dokken?
Ze waren er zelf bij!

Bart
31-05-05, 10:49
Geplaatst door Couscousje
Ik denk overigens dat wij door TEGEN de Grondwet te stemmen, ook veranderingen kunnen afdwingen.

Immers, daar is een referendum toch voor?

Nederland heeft per definitie een onderhandelingspositie binnen de EU, simpelweg omdat het een Europees land is. Daar valt bijzonder weinig aan te veranderen. Maar om nou maar VOOR te gaan stemmen, om iets te zeggen te kunnen hebben? Dacht het niet. Ik zou eerst mijn zegje doen, totdat er een overeenkomst is waar alle betrokken partijen tevreden over zijn en dan pas wordt zoiets aangenomen, niet andersom.

Cc

Daar is dat referendum dus juist NIET voor. Je vergeet dat wij slechts één land van de 25 zijn. Wij kunnen geen verandering afdwingen hiermee, hoogstens een paar aanpassingen specifiek voor Nederland (in de grondwet, niet de begroting). Als Frankrijk, Engeland en misschien nog een paar landen nee zeggen, dan waarschijnlijk wel. Maar dat garandeert nog geen verandering qua begroting. Het is eerder zo dat we terug bij af zijn, en nog in ieder geval een flink aantal jaren meer zullen betalen dan de rest, iets dat anders volgend jaar al veranderd had kunnen worden.

Het zegje dat je in je tweede alinea bedoelt is al gedaan door Nederland, meerdere malen zelfs. Maar naar ons wordt dus nu niet geluisterd, door dat verrekte veto van Frankrijk (en de zuidelijke landen). Met de grondwet verandert dat dus, en kunnen we nu wel (samen met Duitsland, de Scandinavische landen, België, Luxemburg en een aantal Oosteuropese landen) onze bijdrage omlaag brengen. Als het gaat om de poen (de afdracht van Nederland) moet je ja zeggen, dat zullen zelfs de fervente nee-stemmers in de politieke partijen je vertellen. Dat is nu juist de reden dat zij op dit punt nooit willen ingaan....

Bart
31-05-05, 10:53
Geplaatst door taouanza
Waar was Nederland toen er besloten was hoeveel iedereen moest dokken?
Ze waren er zelf bij!

Volledig mee eens. Zowel links (Den Uyl) als rechts (Lubbers) hebben zich in het verleden veel te soft opgesteld om de lieve vrede te bewaren (we zijn immers zo sociaal!) en zijn door met name door Engeland en Frankrijk ontzettend gepiepeld. Punt is alleen dat dat nu eenmaal zo is, dat kan niet meer veranderd worden. We kunnen wel gaan zitten grienen met zijn allen, en zeggen dat we zo ontzettend genaaid zijn, maar daar schieten we dus niets mee op.

Couscousje
31-05-05, 11:05
Geplaatst door Bart
Daar is dat referendum dus juist NIET voor. Je vergeet dat wij slechts één land van de 25 zijn. Wij kunnen geen verandering afdwingen hiermee, hoogstens een paar aanpassingen specifiek voor Nederland (in de grondwet, niet de begroting). Als Frankrijk, Engeland en misschien nog een paar landen nee zeggen, dan waarschijnlijk wel. Maar dat garandeert nog geen verandering qua begroting. Het is eerder zo dat we terug bij af zijn, en nog in ieder geval een flink aantal jaren meer zullen betalen dan de rest, iets dat anders volgend jaar al veranderd had kunnen worden.

Het zegje dat je in je tweede alinea bedoelt is al gedaan door Nederland, meerdere malen zelfs. Maar naar ons wordt dus nu niet geluisterd, door dat verrekte veto van Frankrijk (en de zuidelijke landen). Met de grondwet verandert dat dus, en kunnen we nu wel (samen met Duitsland, de Scandinavische landen, België, Luxemburg en een aantal Oosteuropese landen) onze bijdrage omlaag brengen. Als het gaat om de poen (de afdracht van Nederland) moet je ja zeggen, dat zullen zelfs de fervente nee-stemmers in de politieke partijen je vertellen. Dat is nu juist de reden dat zij op dit punt nooit willen ingaan....

Ik heb het ook over veranderingen voor Nederland.

Het boeit mij en een heleboel andere Nederlanders bijzonder weinig wat ze in Litouwen uitvoeren met betrekking tot hun economie. Dat klinkt misschien cru, maar dat is wel de heersende gedachte. Het gaat erom dat Nederland voor zichzelf een betere positie weet te onderhandelen. Of dat zal gebeuren door willoos JA te knikken, dacht het niet. Wat dat betreft kunnen we nog wat leren van de ballen van de Fransen!

Cc