PDA

Bekijk Volledige Versie : Sommige politieagenten ...



nl-x
31-05-05, 14:12
Klik hier voor het fragment (http://www.maroc.nl/tijdelijk/politie.ram)

Zie hier een filmpje dat ik via via VKmag heb gezien. Let op een stuk ergens midden in, waarbij een Camera nogal 'hardhandig' wordt geconfisqueerd.

Wat sommige agenten wel niet van zichzelf denken :kotsen:

Nee, deze agent mag best ergens in een berm gaan staan met een camera in handen. Liever niet zijn blauw op straat...

nl-x
01-06-05, 07:54
Niemand gekeken? Of niet boeiend :) ?

delirious
01-06-05, 08:03
Geplaatst door nl-x
Niemand gekeken? Of niet boeiend :) ?

Kan em niet openen :confused:

nl-x
01-06-05, 08:20
Geplaatst door delirious
Kan em niet openen :confused:
Ok, nu moet ie het doen :)

delirious
01-06-05, 08:40
Geplaatst door nl-x
Ok, nu moet ie het doen :)

Het is een RAM file.

papol
01-06-05, 08:46
Niks mis mee, privacyrecht.

De agent geeft netjes aan niet gefilmd te willen worden. Sterker nog, niet zozeer voor zichzelf maar voor diegene die met hem zijn. De cameraman moet aan dit verzoek gehoor geven, zich beroepen op zijn vrijheid is bullshit omdat een ander in zijn/haar vrijheid word geschonden (privacy).

Iedereen heeft het recht om niet gefilmd of gefotografeerd te worden. Echter, alleen de politie kan dit verzoek kracht bijzetten door de camera op te eisen. Als burger kun je slechts verzoeken of achteraf klagen.

De pers heeft idd meer 'vrijheid'. Doch zij zijn aan regels gebonden en achteraf kunnen zij ter verantwoording geroepen worden.

De bewuste cameraman voldoet niet aan eerste het verzoek, verzet zich tegen in beslag name en kan dus gearresteerd worden. Een rechter of OVJ beslist achteraf in hoeverre het bewuste materiaal schadelijk voor personen zou kunnen zijn.

Gr.P

Ron Haleber
01-06-05, 09:46
Als er privacy in het geding was, zouden op verzoek bij montage al te duidelijk zichtbare agenten onherkenbaar gemaakt kunnen worden... Er waren trouwens ook mocro's zichtbaar...


Wel ben ik ietwat verbaasd dat de gebruikelijke kritiek op de media hier op dit forum nu verandert in het omgekeerde... Opportunisme?

nl-x
01-06-05, 09:53
Ik vind het maar zwakke argumenten die je gebruikt, Papol.

Inderdaad, privacy kan er voor zorgen dat de agenten 'zwarte balken' krijgen.

En de agenten dienen zich te houden aan hun richtlijnen. Als die richtlijnen inhouden dat normale burgers geen recht hebben een band direct te laten wissen, dan mag de agent dat niet gaan doen wanneer het hem goed uitkomt. Dat heet machtsmisbruik en willekeur.

Doorgaans gaan dat soort zaken ook altijd via de rechter.

Aan het eind van het fragment wordt ook opgesomd welke rechten en plichten er zijn. Op het punt waar het conflict escaleerde had de cameraman net zoveel rechten als een pers lid.

wytze
01-06-05, 10:58
Geplaatst door papol
Niks mis mee, privacyrecht.

De agent geeft netjes aan niet gefilmd te willen worden. Sterker nog, niet zozeer voor zichzelf maar voor diegene die met hem zijn. De cameraman moet aan dit verzoek gehoor geven, zich beroepen op zijn vrijheid is bullshit omdat een ander in zijn/haar vrijheid word geschonden (privacy).

Iedereen heeft het recht om niet gefilmd of gefotografeerd te worden. Echter, alleen de politie kan dit verzoek kracht bijzetten door de camera op te eisen. Als burger kun je slechts verzoeken of achteraf klagen.



Gr.P


Ik kan het filmpje niet zien, maar begrijp waar het om gaat.
papol is grappig. blijkbaar gaat hij nooit naar een demonstratie.
op elke demonstratie waar ik kom wordt iedereen uitgebreid door de politie gefilmd.
hetzij vanuit een ME bus, hetzij door "stillen"
En als je aangeeft dat je niet gefilmd wil worden? daar trekt men zich niets van aan.

Ron Haleber
01-06-05, 11:23
Geplaatst door wytze
....

En als je aangeeft dat je niet gefilmd wil worden? daar trekt men zich niets van aan.

Dan begrijp ik niet waarom jij protesteerde toen ik hier een groepsfoto neerzette [ten gerieve van RinC] van een openbare vergadering in Bos en Lommer waar jij naar achteraf bleek ook vaag op voorkwam...

Toen werd de hele start-pagina eraf gehaald en ging de rest - 10 pag. - van het topic dus naar de klote... :cheefbek:

amadeus
01-06-05, 12:19
Geplaatst door Ron Haleber
Wel ben ik ietwat verbaasd dat de gebruikelijke kritiek op de media hier op dit forum nu verandert in het omgekeerde... Opportunisme?
Och dat niet alleen, Marokkanen reageren ook altijd zeer opgefokt en vaak zelfs zeer agressief als iemand ze probeert te filmen. Maar zo'n politie agent moet dat natuurlijk accepteren. :haha:

Ron Haleber
01-06-05, 12:37
Geplaatst door amadeus
Och dat niet alleen, Marokkanen reageren ook altijd zeer opgefokt en vaak zelfs zeer agressief als iemand ze probeert te filmen. Maar zo'n politie agent moet dat natuurlijk accepteren. :haha:

Je vergeet natuurlijk de Jubileumfoto van het bestuur / met de mods op de tweede rij of in hurkzit op de voorgrond - die hier binnenkort geplaatst wordt...

NL-X hand in hand met voorzitter middenin! :student:

amadeus
01-06-05, 12:39
Geplaatst door Ron Haleber
Je vergeet natuurlijk de Jubileumfoto van het bestuur / met de mods op de tweede rij of in hurkzit op de voorgrond - die hier binnenkort geplaatst wordt...

NL-X hand in hand met voorzitter middenin! :student:
Ehm ik bedoelde natuurlijk zonder toestemming filmen/fotograferen, maar ik ben benieuwd naar die jubileumfoto! Staan taouanza en angkor er ook op?

wytze
01-06-05, 15:51
Geplaatst door Ron Haleber
Dan begrijp ik niet waarom jij protesteerde toen ik hier een groepsfoto neerzette [ten gerieve van RinC] van een openbare vergadering in Bos en Lommer waar jij naar achteraf bleek ook vaag op voorkwam...

Toen werd de hele start-pagina eraf gehaald en ging de rest - 10 pag. - van het topic dus naar de klote... :cheefbek:



ik heb de indruk dat je me niet begrepen hebt. ik vind het helemaal niet leuk om door de smeris gefilmd te worden. geeft gelijk een gevoel alsof je verdachte bent.
wat die foto uit bos en lommer betreft zal ik een geheimpje verklappen: dat was ik niet op die foto!
:p