PDA

Bekijk Volledige Versie : Bisschoppen ongerust over meerderheid voor homoadoptie



Marsipulami
31-05-05, 15:45
Bisschoppen ongerust over meerderheid voor homoadoptie


16:06:35

BRUSSEL- De Belgische bisschoppen reageren bezorgd op het vooruitzicht dat homoseksuele koppels kinderen mogen adopteren. Het zou immers de verwarring rond de seksuele verscheidenheid als wezenlijk kenmerk en grondslag van het gezin alleen maar vergroten. De bisschoppen reageren op het bericht dat er zich onder de paarse regeringspartijen een meerderheid aftekent voor adoptie door homo’s.

,,Wij twijfelen niet aan de oprechtheid van het verlangen van homoseksuele koppels naar adoptie. Wij willen ons ook niet mengen in het debat over de eventuele consequenties die een dergelijke adoptie op de psychologische ontwikkeling van de daarbij betrokken kinderen zou kunnen hebben. Die kwestie is immers nog lang niet uitgeklaard'', luidt het.
De bisschoppen stellen voorts dat een dergelijke maatregel in de huidige context 'de idee nog geloofwaardiger maakt dat homoseksuele koppels een simpele variant zijn van het koppel dat uit man en vrouw bestaat. Toestaan dat een verbintenis tussen twee mannen of vrouwen een huwelijk wordt genoemd, doet op zich al afbreuk aan de oorspronkelijke betekenis van het woord huwelijk en vooral aan de diepere werkelijkheid die eraan beantwoordt. Nu ook nog eens adoptie bij wet mogelijk maken, zou de verwarring rond de seksuele verscheidenheid als wezenlijk kenmerk en grondslag van het gezin alleen maar groter maken', aldus de bisschoppen van België.

31/05/2005 - belga -

David
31-05-05, 16:03
Zie tevens de discussie over Savannah. Bij een hetero stel is een kind in alle gevallen zoveel beter af.

mark61
31-05-05, 16:09
Geplaatst door Marsipulami
...en vooral aan de diepere werkelijkheid die eraan beantwoordt.

Die diepere werkelijkheid is dus de Heilige Voortplanting? Das fijn om te weten. Vooral voor onze overbevolkte wereld.

mark61
31-05-05, 16:10
Geplaatst door David
Zie tevens de discussie over Savannah. Bij een hetero stel is een kind in alle gevallen zoveel beter af.

Tsja, die waren niet getrouwd. Daar komt het allemaal door. :moe:

~Panthera~
31-05-05, 16:11
Geplaatst door David
Zie tevens de discussie over Savannah. Bij een hetero stel is een kind in alle gevallen zoveel beter af.


VLIJMSCHERP. :duim:

Prlwytzkofski
31-05-05, 16:15
Geplaatst door Marsipulami
Bisschoppen ongerust over meerderheid voor homoadoptie
Het zou immers de verwarring rond de seksuele verscheidenheid als wezenlijk kenmerk en grondslag van het gezin alleen maar vergroten.
Wezenlijk kenmerk en grondslag ?
Die bisschoppen zijn in de war.

mark61
31-05-05, 16:22
Geplaatst door Prlwytzkofski
Wezenlijk kenmerk en grondslag ?
Die bisschoppen zijn in de war.

Nou, zelf morrelen die celibatairen bij voorkeur aan kinderen van hun eigen geslacht. Misschien dat ze zo op 'wezenlijk kenmerk' komen?

Oei auw.

David
31-05-05, 16:23
Geplaatst door Prlwytzkofski
Wezenlijk kenmerk en grondslag ?
Die bisschoppen zijn in de war.


Sinds Lucretia Borgia heeft de Katholieke kerk niks zinnigs meer voortgebracht.

~Panthera~
31-05-05, 16:41
staat en kerk waren toch gescheiden, btw ?? :nerd:

Rabi'ah.
31-05-05, 16:43
Geplaatst door David
Sinds Lucretia Borgia heeft de Katholieke kerk niks zinnigs meer voortgebracht.

:haha:

Deze is geniaal! :lol:

David
31-05-05, 16:47
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

Deze is geniaal! :lol:


dank!

hoe is 't examen?

mark61
31-05-05, 16:49
Geplaatst door ~Panthera~
staat en kerk waren toch gescheiden, btw ?? :nerd:

Jah de een is hetero en de ander homo of sjoiets. :confused: ben t ff kwijt. Verwarring rond de sexuele verscheidenheid, zak maar zeggen.

Rabi'ah.
31-05-05, 16:55
Geplaatst door David
dank!

hoe is 't examen?

VAndaag was mijn laatste examen en het is goed verlopen! :lole:

mark61
31-05-05, 17:00
Geplaatst door Rabi'ah.
VAndaag was mijn laatste examen en het is goed verlopen! :lole:

Gefeliciteerd! Wanneer is het bange wachten over en krijg je de uitslag?

Rabi'ah.
31-05-05, 17:04
Geplaatst door mark61
Gefeliciteerd! Wanneer is het bange wachten over en krijg je de uitslag?

16 juni

En er komt tegen die tijd zeker een topic over. :duivels:

~Panthera~
31-05-05, 17:04
Geplaatst door mark61
Jah de een is hetero en de ander homo of sjoiets. :confused: ben t ff kwijt. Verwarring rond de sexuele verscheidenheid, zak maar zeggen.

Yeah... :moe:

duende
31-05-05, 18:11
Ik vind het erg geborneerd dat een paar sexueel gefrustreerde pedofiele travos gaan beslissen wie wel of geen kinderen mag adopteren.
Sinds Lucretia Borgia? sinds Paus Pias de eerste(schutspatroon van hypocriete komieken) zul je bedoelen.

Julien
31-05-05, 18:21
Geplaatst door duende
Ik vind het erg geborneerd dat een paar sexueel gefrustreerde pedofiele travos gaan beslissen wie wel of geen kinderen mag adopteren.
Sinds Lucretia Borgia? sinds Paus Pias de eerste(schutspatroon van hypocriete komieken) zul je bedoelen.

ach gut

die kinderen worden toch ook niks gevraagd?

plaats je eens in de plaats van die kinderen. die zullen geen moeder kennen, maar 2 vrouwelijke mannen.
daarnaast zullen ze hun hele kindertijd gepest worden vanwege het feit dat ze 2 mannen als ouders hebben.

misschien dat in NL dit onderhand wel als normaal wordt gezien..maar in landen als Italia of Spanje is er nu eenmaal een andere cultuur (meer macho). Daar kan dít gewoon niet.

In belang van het kind vind ik dat Paus Benedicto gelijk heeft.

duende
31-05-05, 18:34
Geplaatst door Julien
ach gut

die kinderen worden toch ook niks gevraagd?

plaats je eens in de plaats van die kinderen. die zullen geen moeder kennen, maar 2 vrouwelijke mannen.
daarnaast zullen ze hun hele kindertijd gepest worden vanwege het feit dat ze 2 mannen als ouders hebben.

misschien dat in NL dit onderhand wel als normaal wordt gezien..maar in landen als Italia of Spanje is er nu eenmaal een andere cultuur (meer macho). Daar kan dít gewoon niet.

In belang van het kind vind ik dat Paus Benedicto gelijk heeft.
Ik denk dat het er primair omgaat dat het kind met liefde en goede zorg wordt omringt. Twee mannen kunnen dat net zo goed als twee vrouwen of een hetero paar. En homo's zijn niet per definitie vrouwelijke mannen..dat is weer zo een stereotype definitie.
Een voorbeeldje..en dit waren echte mue macho boys hoor...Ernst Rohm en de rest van de SA top (sturm abteilung, knokploeg van de nazi's) waren ook allemaal homo's.

Een mentaliteits verandering zou beter zijn. Helemaal in die zogenaamde macho cultuur. Juist als die domme rol patronen eens doorbroken worden kan die hypocriete mentaliteit veranderen.
Maar juist mijn reli kameraden houden met hun reactionaire gezever dit soort veranderingen tegen. Frustreer de mensen maar, lul ze een schuldgevoel aan voor hun alledaagse driften. Zo kweek je pas zieke mensen.

Wide-O
31-05-05, 18:54
Geplaatst door Julien
[B]plaats je eens in de plaats van die kinderen. die zullen geen moeder kennen, maar 2 vrouwelijke mannen.


You are so thick, even yer mom noticed.

Mill
31-05-05, 19:08
Geplaatst door Julien
ach gut

die kinderen worden toch ook niks gevraagd?

plaats je eens in de plaats van die kinderen. die zullen geen moeder kennen, maar 2 vrouwelijke mannen.
daarnaast zullen ze hun hele kindertijd gepest worden vanwege het feit dat ze 2 mannen als ouders hebben.

misschien dat in NL dit onderhand wel als normaal wordt gezien..maar in landen als Italia of Spanje is er nu eenmaal een andere cultuur (meer macho). Daar kan dít gewoon niet.

In belang van het kind vind ik dat Paus Benedicto gelijk heeft.

Mijn zwarte vrouw snapt maar steeds niet dat ik geen kinderen wil omdat kleurlingen hun hele leven gediscrimineerd zullen worden. Het is gewoonweg in het belang van het kind dat wij hem niet ter wereld brengen, zo is de cultuur nu eenmaal (meer racistisch). Maar ja, breng dat haar maar eens aan d'r verstand.

Julien
31-05-05, 19:54
Geplaatst door Wide-O
You are so thick, even yer mom noticed.

wat ijl je nou?.. spuit 11

Julien
31-05-05, 19:59
Geplaatst door Mill
Mijn zwarte vrouw snapt maar steeds niet dat ik geen kinderen wil omdat kleurlingen hun hele leven gediscrimineerd zullen worden. Het is gewoonweg in het belang van het kind dat wij hem niet ter wereld brengen, zo is de cultuur nu eenmaal (meer racistisch). Maar ja, breng dat haar maar eens aan d'r verstand.

dat slaat nergens op. je weet net zo goed als ik dat een gemengd (dus donker-blank) ouderpaar veel meer geaccepteerd wordt in de samenleving, dan een ouderpaar dat bestaat uit 2 mannen. zelfs in dit "homovriendelijke' nederland.
adoptieregeling voor homo's eisen in Italië is net zo idioot als het eisen van othordoxe moslims dat mannen in NL met meerdere vrouwen mogen trouwen. Zou je dat ook goedkeuren?

delirious
31-05-05, 20:19
Geplaatst door Julien
ach gut

die kinderen worden toch ook niks gevraagd?

plaats je eens in de plaats van die kinderen. die zullen geen moeder kennen, maar 2 vrouwelijke mannen.
daarnaast zullen ze hun hele kindertijd gepest worden vanwege het feit dat ze 2 mannen als ouders hebben.

misschien dat in NL dit onderhand wel als normaal wordt gezien..maar in landen als Italia of Spanje is er nu eenmaal een andere cultuur (meer macho). Daar kan dít gewoon niet.

In belang van het kind vind ik dat Paus Benedicto gelijk heeft.

Als het kind qua omstandigheden er beter van wordt, waarom niet?
Kijk eens hoeveel kinderen/baby's in derde wereld landen wees zijn, en geen toekomst, noch een leven hebben.
Het maakt geen moer uit of het kind door een Homo of Heterostel wordt opgevoed.
Alhoewel een Homostel in sommige landen geen kinderen kunnen adopteren. Wel als alleenstaande geloof ik.

Het pesten? Kinderen pesten tegenwoordig iedereen. :D

Marsipulami
31-05-05, 20:25
Ik vind dat men daar een referendum -onder kinderen- over moet organiseren. Als 51 % van de kinderen er geen graten in ziet om zelf als kind van een homopaar op te groeien, dan moet men die wet maar aannemen.

Marsipulami
31-05-05, 20:37
Geen obstakels meer voor adoptie door holebi's


17:07:36

BRUSSEL - Ook holebikoppels kunnen binnenkort wellicht kinderen adopteren. Geen enkele van de meerderheidspartijen in de Kamer kant zich openlijk tegen het wettelijk regelen hiervan. Dat bleek op een overleg tussen de paarse partijen. De kamercommissie Justitie spreekt zich binnenkort uit over een wetsvoorstel van SP.A'er Guy Swennen. Die hoopt dat de nieuwe adoptiewetgeving al in september van kracht wordt


De vorige paarsgroene meerderheid trachtte de problematiek van het adoptierecht voor holebi's al te regelen. Toen kantte de MR zich nog tegen de invoering van dat recht. Enkel het homohuwelijk werd toen een feit.

Tijdens deze legislatuur kwam het adoptierecht voor holebi's weer op de tafel. SP.A, Spirit, PS, VLD en Ecolo dienden een wetsvoorstel in om dit wettelijk geregeld te zien. De partijen kwamen in de commissie Justitie overeen om te werken op basis van het voorstel van SP.A-kamerlid en voorzitter van de subcommissie Guy Swennen. Het voorstel schrapt de bepaling uit de adoptiewet dat adoptie enkel het recht is van ,,personen van een verschillend geslacht''.

Tegen volgende week moeten de verschillende partijen hun amendementen op het voorstel-Swennen indienen. Wellicht wordt dan of de week nadien gestemd. Ook de naamgeving van de kinderen moet nog geregeld worden.

Swennen verwacht alvast geen problemen. Het ziet er volgens hem naar uit dat alle paarse partijen - dus ook de MR - en Ecolo de regeling zullen steunen. Meerderheidsoverleg gaf vandaag aan dat er binnen de meerderheid geen tegenkantingen bestaan. De Franstalige liberalen zullen in de plenaire vergadering wellicht vrij hun stemgedrag mogen bepalen, maar dat brengt een meerderheid voor het voorstel niet in gevaar.

Hoe de Vlaamse oppositiepartijen CD&V en Vlaams Belang gaan stemmen, is nog niet duidelijk. Samen met de cdH vroegen ze het thema te koppelen aan het debat rond zorgouderschap, maar de meerderheid ging daar niet op in.

Swennen hoopt dat zijn voorstel nog voor het zomerreces in Kamer en Senaat kan worden afgerond, zodat de inwerkingtreding van de nieuwe adoptiewetgeving in september ,,in het teken van de gelijkheid'' kan gebeuren..


31/05/2005 - belga

delirious
31-05-05, 21:28
Holebi's Belgisch woord?
Lijkt eerder volk uit "Lord of the Rings" :D

Wide-O
31-05-05, 22:29
Geplaatst door Julien
wat ijl je nou?.. spuit 11

Ik noem jou een domme kloot.

Geen spuit voor nodig.

Marsipulami
31-05-05, 22:44
Julien heeft groot gelijk. Niemand denkt aan de kinderen. Kinderen zijn geen mensen en hebben zelf geen rechten. Ze zijn gewoon het beoogde persoonlijk bezit van hun adoptie-ouders. Net zoals arbeiders "recht hebben op een behoorlijk inkomen" zo ook hebben homo's "recht op kinderen".

duende
31-05-05, 22:52
Geplaatst door Mill
Mijn zwarte vrouw snapt maar steeds niet dat ik geen kinderen wil omdat kleurlingen hun hele leven gediscrimineerd zullen worden. Het is gewoonweg in het belang van het kind dat wij hem niet ter wereld brengen, zo is de cultuur nu eenmaal (meer racistisch). Maar ja, breng dat haar maar eens aan d'r verstand.
Als dat je enigste bezwaar is om kinderen te nemen zou ik zeggen laat je er niet door weerhouden. Voed je kinderen op naar je beste kunnen.
Geef ze veel aandacht als ze jong zijn en leer ze goed voor zichzelf opkomen. Dan redden ze het best.

~Panthera~
31-05-05, 22:55
Geplaatst door Marsipulami
Julien heeft groot gelijk. Niemand denkt aan de kinderen. Kinderen zijn geen mensen en hebben zelf geen rechten. Ze zijn gewoon het beoogde persoonlijk bezit van hun adoptie-ouders. Net zoals arbeiders "recht hebben op een behoorlijk inkomen" zo ook hebben homo's "recht op kinderen".


Dachten jouw ouders WEL aan jou, of ben je ook maar gewoon een schot in de roos. ? :)
Ik wel nl, en ik zit er niet echt mee, ze "dachten" blijkbaar even aan iets anders. :D

duende
31-05-05, 22:58
Geplaatst door Julien
dat slaat nergens op. je weet net zo goed als ik dat een gemengd (dus donker-blank) ouderpaar veel meer geaccepteerd wordt in de samenleving, dan een ouderpaar dat bestaat uit 2 mannen. zelfs in dit "homovriendelijke' nederland.
adoptieregeling voor homo's eisen in Italië is net zo idioot als het eisen van othordoxe moslims dat mannen in NL met meerdere vrouwen mogen trouwen. Zou je dat ook goedkeuren?
Dat is appelen met peren vergelijken. We hebben het nu over een stelletje hypocriete mannetjes in jurken die weer dwars liggen omdat ze het ZONDIG vinden. Al eeuwen lang kletsen deze lui mensen een schuldgevoel aan als mensen hun gevoel willen volgen en daar niemand mee kwaad doen.
Trouwens als de moslim man zijn vrouwen zou respecteren en vrouwen mogen ook met meer mannen trouwen (gelijke monniken gelijke kappen nietwaar) wat zou dan het probleem zijn?

Marsipulami
31-05-05, 22:59
Geplaatst door duende
Als dat je enigste bezwaar is om kinderen te nemen zou ik zeggen laat je er niet door weerhouden. Voed je kinderen op naar je beste kunnen.
Geef ze veel aandacht als ze jong zijn en leer ze goed voor zichzelf opkomen. Dan redden ze het best.

Helemaal mee eens. Voor kinderen moet je dankbaar zijn. Zoals ieder mens zal ieder kind zijn weg moeten zoeken in het leven en problemen moeten overwinnen. Niettemin vertegenwoordigen kinderen de hoop op een betere toekomst.

Dutchguy
31-05-05, 23:00
Zou de titel iets veranderd hebben van dit topic.

"Kindermisbruik toedekkende reactionairen ontzeggen kinderen in tehuizen geborgenheid."

Julien
31-05-05, 23:03
Geplaatst door Marsipulami
Julien heeft groot gelijk. Niemand denkt aan de kinderen. Kinderen zijn geen mensen en hebben zelf geen rechten. Ze zijn gewoon het beoogde persoonlijk bezit van hun adoptie-ouders. Net zoals arbeiders "recht hebben op een behoorlijk inkomen" zo ook hebben homo's "recht op kinderen".

inderdaad.
ik ben helemaal niet fanatiek anti-homo's als adoptiehouders, maar ik vind net als jij dat er meer aan de kinderen gedacht moet worden. En ik vraag me af of (vooral Zuid-Europese) kinderen wel staan te wachten op 2 mannen met handtasjes als ouders..

~Panthera~
31-05-05, 23:04
Geplaatst door Dutchguy
Zou de titel iets veranderd hebben van dit topic.

"Kindermisbruik toedekkende reactionairen ontzeggen kinderen in tehuizen geborgenheid."


http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/k015.gif

Marsipulami
31-05-05, 23:07
Geplaatst door ~Panthera~
Dachten jouw ouders WEL aan jou, of ben je ook maar gewoon een schot in de roos. ? :)

Ja hoor, mijn (katholieke) ouders hebben altijd veel van mij gehouden, net zoals van mijn broers en zussen. En ik ben mijn ouders dankbaar voor de liefde en de kansen die ze me gegeven hebben. Bovendien is er een (katholiek) gezegde dat stelt "Wie zijn ouders respecteert erft de genegenheid van zijn eigen kinderen." Dat vind ik ook wel mooi. Maar ik begrijp wel dat ik wat mijn ouders betreft meer geluk had dan sommige andere mensen die ik ken.

~Panthera~
31-05-05, 23:12
Geplaatst door Marsipulami
Ja hoor, mijn (katholieke) ouders hebben altijd veel van mij gehouden, net zoals van mijn broers en zussen. En ik ben mijn ouders dankbaar voor de liefde en de kansen die ze me gegeven hebben. Bovendien is er een (katholiek) gezegde dat stelt "Wie zijn ouders respecteert erft de genegenheid van zijn eigen kinderen." Dat vind ik ook wel mooi. Maar ik begrijp wel dat ik wat mijn ouders betreft meer geluk had dan sommige andere mensen die ik ken.


Gepland dus ??? :D

Marsipulami
31-05-05, 23:37
Geplaatst door Dutchguy
Zou de titel iets veranderd hebben van dit topic.

"Kindermisbruik toedekkende reactionairen ."

De Belgische bisschoppen die genoemde verklaring hebben opgesteld, die hebben -voor zover ik gëďnformeerd ben- allemaal een blanco strafblad. Zowel wat kindermisbruik betreft als wat andere dingen betreft.

"Reactionair" zijn ze misschien wel, omdat ze met hand en tand alle goede dingen -zoals de rechten van kinderen- proberen verdedigen in ovreenstemming met het geloof dat ze verkondigen.

"Toedekken", tja niemand is er natuurlijk trots op als blijkt dat kindermisbruik in eigen rangen ook voorkomt. Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt dat kerkleiders mogelijks nog meer hadden kunnen doen om de schending van de rechten van kinderen met wortel en tak uit te roeien.


ontzeggen kinderen in tehuizen geborgenheid

Bwoah, geborgenheid. Vroeger waren er kloosters en weeshuizen waar katholieke nonnekes vierentwintig uur per dag klaar stonden voor de kansarme kinderen die aan hen werden toevertrouwd. Tegenwoordig is de zorg voor diezelfde kinderen een nine-to-five-job van proffessionele hulpverleners en worden die kinderen naar overal en nergens gestuurd. Maar als je het hebt over "geborgenheid" dan denk ik dat het oude systeem beter was dan het huidige systeem.

Maar ik begrijp uit je verhaal dat je het wel eens bent met mij dat de rechten van kinderen niet mogen ondergeschikt gemaakt worden aan de emotionele behoeften van homoseksuelen.

Marsipulami
31-05-05, 23:46
Geplaatst door ~Panthera~
Gepland dus ??? :D

Dat weet ik niet. Ik heb mijn moeder wel eens ooit een oeroud (katholiek) versje horen zeggen met daarin de zin "Zou men armoe lijden om een mondje meer ? Waar mensen strijden helpt de Heer !"

mark61
01-06-05, 00:27
Geplaatst door duende
Als dat je enigste bezwaar is om kinderen te nemen zou ik zeggen laat je er niet door weerhouden. Voed je kinderen op naar je beste kunnen.
Geef ze veel aandacht als ze jong zijn en leer ze goed voor zichzelf opkomen. Dan redden ze het best.

Mill deed even julien na. Denk niet dat een zwarte vrouw zo'n wandelend chemisch depot wil hebben. :) Or any woman.

mark61
01-06-05, 00:28
Geplaatst door Marsipulami
Maar ik begrijp uit je verhaal dat je het wel eens bent met mij dat de rechten van kinderen niet mogen ondergeschikt gemaakt worden aan de emotionele behoeften van homoseksuelen.

En wat is hierbij het verschil met hetero ouders?

mark61
01-06-05, 00:30
Geplaatst door Marsipulami
Dat weet ik niet. Ik heb mijn moeder wel eens ooit een oeroud (katholiek) versje horen zeggen met daarin de zin "Zou men armoe lijden om een mondje meer ? Waar mensen strijden helpt de Heer !"

In your dreams dan. Jij nooit gehoord van straatarme gezinnen met tig kinderen? Schering en inslag, hier nog geen honderd jaar geleden, zie verder Afrika etc.

~Panthera~
01-06-05, 00:31
Geplaatst door Marsipulami
Dat weet ik niet. Ik heb mijn moeder wel eens ooit een oeroud (katholiek) versje horen zeggen met daarin de zin "Zou men armoe lijden om een mondje meer ? Waar mensen strijden helpt de Heer !"


Ja, want PLANNEN mocht ook al niet. :stout:
Dus wat nou, gewenst ????
De pastoor stond na de 14e al weer op de stoep te vragen waar de 15e bleef. :zweep:
Dolle pret, die Katholieken. :moe:

duende
01-06-05, 00:41
Geplaatst door Marsipulami
"Reactionair" zijn ze misschien wel, omdat ze met hand en tand alle goede dingen -zoals de rechten van kinderen- proberen verdedigen in ovreenstemming met het geloof dat ze verkondigen.
En als dat geloof corrupt en verpest is..Een geloof dat mensen een schuldgevoel aanpraat over hun natuurlijke lusten...Ze creeren juist vooroordelen tegen homo's en anders denkenden.

"Toedekken", tja niemand is er natuurlijk trots op als blijkt dat kindermisbruik in eigen rangen ook voorkomt. Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt dat kerkleiders mogelijks nog meer hadden kunnen doen om de schending van de rechten van kinderen met wortel en tak uit te roeien.
dat dus geef je dan toch eindelijk toe, Dat de heren te weinig hebben gedaan


Bwoah, geborgenheid. Vroeger waren er kloosters en weeshuizen waar katholieke nonnekes vierentwintig uur per dag klaar stonden voor de kansarme kinderen die aan hen werden toevertrouwd. Tegenwoordig is de zorg voor diezelfde kinderen een nine-to-five-job van proffessionele hulpverleners en worden die kinderen naar overal en nergens gestuurd. Maar als je het hebt over "geborgenheid" dan denk ik dat het oude systeem beter was dan het huidige systeem.
Ik zal je een verhaal vertellen:
Het speelt in de twintiger en dertiger jaren van de vorige eeuw.
Mijn moeder had een nichtje..jong wees geworden..De katholieke kerk ontvermde ziich over het kind. Ze werdbij die LIEVE nonnetjes ondergebracht..Ze is daar mishandeld, vernederd en toen ze er op haar 21ste uitmocht was ze rijp voor een psychiatrische inrichting.
Nog een verhaaltje...(over goede zorgen en zuivere gedachten)
Mijn schoonmoeder zat in de 50er jaren op een nonnenschooltje...ze droeg op een dag lakschoentjes..daarvoor kreeg ze straf en haar ouders een reprimande van meneer pastoor die daar godsdienst les gaf..
Hij kon n.l. onder haar rok kijken door de reflectei van haar schoentjes... Wie is hier ziek?


Maar ik begrijp uit je verhaal dat je het wel eens bent met mij dat de rechten van kinderen niet mogen ondergeschikt gemaakt worden aan de emotionele behoeften van homoseksuelen.
Des te meer reacties ik van je lees des te zieker wordt ik van je...
Denk je dat homosexuelen uit puur eigenbelang kinderen nemen? er zijn ook mensen die kinderen uit liefde voor hun medemens nemen..Maar daar weet jij als goed katholiek toch alles van? net zoals je roomse vriend Julien. deze reactie vind ik ook zo tekenend voor jullie christelijk naastenliefde


Geplaatst door Mill
Mijn zwarte vrouw snapt maar steeds niet dat ik geen kinderen wil omdat kleurlingen hun hele leven gediscrimineerd zullen worden. Het is gewoonweg in het belang van het kind dat wij hem niet ter wereld brengen, zo is de cultuur nu eenmaal (meer racistisch). Maar ja, breng dat haar maar eens aan d'r verstand.
en nu het antwoord van Julien:

dat slaat nergens op. je weet net zo goed als ik dat een gemengd (dus donker-blank) ouderpaar veel meer geaccepteerd wordt in de samenleving, dan een ouderpaar dat bestaat uit 2 mannen. zelfs in dit "homovriendelijke' nederland.
adoptieregeling voor homo's eisen in Italië is net zo idioot als het eisen van othordoxe moslims dat mannen in NL met meerdere vrouwen mogen trouwen. Zou je dat ook goedkeuren?
Wat bied deze jongen toch geruststellende woorden.
Kom niet aan met je goede oude tijd, want dat is de tijd dat alles nog onder de mat geschoven werd..de tijd dat de perverselingen gekleed in soutane of habijt ongestoord hun gang konden gaan.
de heren bischoppen waren en zijn zum :kotsen:

~Panthera~
01-06-05, 00:45
Geplaatst door duende
de heren bischoppen waren en zijn zum :kotsen:


Ook een "beetje" hekel aan hypocriet gedoe ? :hihi:

duende
01-06-05, 00:50
Geplaatst door ~Panthera~
Ook een "beetje" hekel aan hypocriet gedoe ? :hihi:
eerlijk gezegd wordt ik doodziek van dat gezever..Die verhalen zijn niet verzonnen. Dat, dat tuig zich nog steeds bemoeid met mensen die anderen geen kwaad doen met hun geaardheid. En maar veroordelen omdat het zo ZONDIG is. andermaal :kotsen:
Maar evengoed een goede nacht :fpetaf:

mark61
01-06-05, 00:51
Geplaatst door Marsipulami
Julien heeft groot gelijk. Niemand denkt aan de kinderen. Kinderen zijn geen mensen en hebben zelf geen rechten. Ze zijn gewoon het beoogde persoonlijk bezit van hun adoptie-ouders. Net zoals arbeiders "recht hebben op een behoorlijk inkomen" zo ook hebben homo's "recht op kinderen".

Adopterende homoparen redden de Savannahs van deze wereld van marteling en doodslag. Denk daar maar s over na.

Homo's hebben net zo veel of weinig recht op kinderen als hetero's. Voortplantende hetero's, onvruchtbare hetero's, adopterende hetero's. Liefhebbende ouders. Versus keurig getrouwde, hun kinderen martelende hetero-ouders.

Tis altijd zo mooi met die katholieken, ze denken altijd alleen aan hun principes als het ze goed uitkomt. Miljoenen mensen sterven elk jaar door honger, oorlog en onderdrukking, maar we maken ons alleen druk de ongeboren vruchten en levensmoede ouderen. Miljoenen kinderen hebben een vreselijk leven, o.a. doordat ze worden geboren in straatarme, maar doorfokkende gezinnen, miljoenen kinderen worden geboren omdat hun ouders ff niet opletten of omdat hun ouders een kind wilden zoals anderen een goudvis willen, maar oh wee, als het homo's zijn is er opeens sprake van godsgruwelijk egoďsme en voorbijgaan aan de rechten van het kind.

Welk recht van welk kind propageert een pastoor die ouders opjut zich te vermenigvuldigen precies?

Waar hebben arbeiders dan recht op? In ieder geval niet op een waardig levenseinde, dat was me al duidelijk.

Wat een crap kan jij af en toe (hmm) uitslaan.

mark61
01-06-05, 00:53
Geplaatst door duende
eerlijk gezegd wordt ik doodziek van dat gezever..Die verhalen zijn niet verzonnen. Dat, dat tuig zich nog steeds bemoeid met mensen die anderen geen kwaad doen met hun geaardheid. En maar veroordelen omdat het zo ZONDIG is. andermaal :kotsen:
Maar evengoed een goede nacht :fpetaf:

Je kent wel dat martelinstituut voor 'gevallen' vrouwen in Ierland, docu over geweest?

Goede nacht verder.

duende
01-06-05, 00:53
Geplaatst door mark61
Adopterende homoparen redden de Savannahs van deze wereld van marteling en doodslag. Denk daar maar s over na.

Homo's hebben net zo veel of weinig recht op kinderen als hetero's. Voortplantende hetero's, onvruchtbare hetero's, adopterende hetero's. Liefhebbende ouders. Versus keurig getrouwde, hun kinderen martelende hetero-ouders.

Tis altijd zo mooi met die katholieken, ze denken altijd alleen aan hun principes als het ze goed uitkomt. Miljoenen mensen sterven elk jaar door honger, oorlog en onderdrukking, maar we maken ons alleen druk de ongeboren vruchten en levensmoede ouderen. Miljoenen kinderen hebben een vreselijk leven, o.a. doordat ze worden geboren in straatarme, maar doorfokkende gezinnen, miljoenen kinderen worden geboren omdat hun ouders ff niet opletten of omdat hun ouders een kind wilden zoals anderen een goudvis willen, maar oh wee, als het homo's zijn is er opeens sprake van godsgruwelijk egoďsme en voorbijgaan aan de rechten van het kind.

Welk recht van welk kind propageert een pastoor die ouders opjut zich te vermenigvuldigen precies?

Waar hebben arbeiders dan recht op? In ieder geval niet op een waardig levenseinde, dat was me al duidelijk.

Wat een crap kan jij af en toe (hmm) uitslaan. :duim: Van mij had je dat af en toe er wel af mogen laten.

prikkerd
01-06-05, 01:01
Ik ben het een keer met julien eens!

Wat moeten homoparen met kinderen?

Homo zijn is anti-voortplanting dus waarom willen ze kinderen?
vraag het maar aan de ooievaar

wat dat betreft kunnen homo's opFLIKKEREN en lesbo's de POT op

prikkerd
01-06-05, 01:07
Geplaatst door mark61
Adopterende homoparen redden de Savannahs van deze wereld van marteling en doodslag. Denk daar maar s over na.

Homo's hebben net zo veel of weinig recht op kinderen als hetero's. Voortplantende hetero's, onvruchtbare hetero's, adopterende hetero's. Liefhebbende ouders. Versus keurig getrouwde, hun kinderen martelende hetero-ouders.

Tis altijd zo mooi met die katholieken, ze denken altijd alleen aan hun principes als het ze goed uitkomt. Miljoenen mensen sterven elk jaar door honger, oorlog en onderdrukking, maar we maken ons alleen druk de ongeboren vruchten en levensmoede ouderen. Miljoenen kinderen hebben een vreselijk leven, o.a. doordat ze worden geboren in straatarme, maar doorfokkende gezinnen, miljoenen kinderen worden geboren omdat hun ouders ff niet opletten of omdat hun ouders een kind wilden zoals anderen een goudvis willen, maar oh wee, als het homo's zijn is er opeens sprake van godsgruwelijk egoďsme en voorbijgaan aan de rechten van het kind.

Welk recht van welk kind propageert een pastoor die ouders opjut zich te vermenigvuldigen precies?

Waar hebben arbeiders dan recht op? In ieder geval niet op een waardig levenseinde, dat was me al duidelijk.

Wat een crap kan jij af en toe (hmm) uitslaan.

of tewel Katholieken luister naar Mark61 want die weet het beter dan God



als een kind kan geloven in sinterklaas dan kan hij 2 vaders of 2 moeders erbij bedenken.

Als homoparen de wereld beter willen maken dan kunnen ze financieel hongerigen (kinderen, ouderen) helpen

waarom adopteren en vadertje vadertje of moedertje moedertje spelen?

waarom kinderen wel financieel helpen maar mogelijk traumatisch opvoeden omdat ze anders zijn dan anderen????

waarom iets willen wat bij hetro's hoort ?

~Panthera~
01-06-05, 01:10
Geplaatst door duende
eerlijk gezegd wordt ik doodziek van dat gezever..Die verhalen zijn niet verzonnen. Dat, dat tuig zich nog steeds bemoeid met mensen die anderen geen kwaad doen met hun geaardheid. En maar veroordelen omdat het zo ZONDIG is. andermaal :kotsen:
Maar evengoed een goede nacht :fpetaf:


Denk om je hart, duende.

Jij ook een goede nacht.

:zwaai:

mark61
01-06-05, 01:11
Geplaatst door prikkerd
of tewel Katholieken luister naar Mark61 want die weet het beter dan God

Waar was god voor Savannah?


Als homoparen de wereld beter willen maken dan kunnen ze financieel hongerigen (kinderen, ouderen) helpen

Kinderen hebben liefde nodig, geen geld.


waarom kinderen wel financieel helpen maar mogelijk traumatisch opvoeden omdat ze anders zijn dan anderen????

Wat weet jij daarvan? Je verzint het. Alle onderzoeken wijzen uit dat van trauma's geen sprake is.


waarom iets willen wat bij hetro's hoort ?

Hoezo hoort dat bij hetero's?

~Panthera~
01-06-05, 01:13
Wat morele principes van de Katholieke kerk betreft, zegt: *zucht* en :aftel: het wel zo'n beetje, denk ik.

ik ga pitten.

helly2002
01-06-05, 01:17
wat maakt het nou uit of het een homo of hetero paar is zolang ze maar goed voor het kind zorgen ouderwetse kerken ook bah

Julien
01-06-05, 01:19
Geplaatst door duende
en nu het antwoord van Julien:
Wat bied deze jongen toch geruststellende woorden.
Kom niet aan met je goede oude tijd, want dat is de tijd dat alles nog onder de mat geschoven werd..de tijd dat de perverselingen gekleed in soutane of habijt ongestoord hun gang konden gaan.
de heren bischoppen waren en zijn zum :kotsen:

en natuurlijk wordt "kinderporno" weer van stal gehaald. Jullie katholieken-bashers zijn ook zo doorzichtig!! Ik vroeg me al af wanneer iemand over condooms/Afrika zou beginnen, maar gelukkig deed Mark61 dat ook al zojuist.. :maf3: :moe:

mark61
01-06-05, 01:27
Geplaatst door Julien
en natuurlijk wordt "kinderporno" weer van stal gehaald. Jullie katholieken-bashers zijn ook zo doorzichtig!! Ik vroeg me al af wanneer iemand over condooms/Afrika zou beginnen, maar gelukkig deed Mark61 dat ook al zojuist.. :maf3: :moe:

Over condooms was ik nog niet eens begonnen. Maar jij vindt het dus te verdedigen om straatarme mensen aan te zetten tot het produceren van nog meer hongerige monden? Das pas humaan!

Julien
01-06-05, 01:30
Geplaatst door mark61
Over condooms was ik nog niet eens begonnen. Maar jij vindt het dus te verdedigen om straatarme mensen aan te zetten tot het produceren van nog meer hongerige monden? Das pas humaan!

nee maar daar had je het wel duidelijk indirect over. mijn standpunt over condooms doet ff niet ter zake, ik vind het gewoon triest dat het altijd hierover moet gaan in topics over de RK-Kerk.
Of bedoelde je met deze opmerking te zeggen dat HOMOSEKSUALITEIT de oplossing is voor de problemen in Afrika? :eek: :hihi:

mark61
01-06-05, 01:47
Geplaatst door Julien
nee maar daar had je het wel duidelijk indirect over. mijn standpunt over condooms doet ff niet ter zake, ik vind het gewoon triest dat het altijd hierover moet gaan in topics over de RK-Kerk.
Of bedoelde je met deze opmerking te zeggen dat HOMOSEKSUALITEIT de oplossing is voor de problemen in Afrika? :eek: :hihi:

Wat heb je toch een creatieve geest. :moe:

Het moet hier over gaan omdat Mars met zijn moeder's versje komt over voortplanting en god zorgt wel voor je kinderen. Niet dus. That's all.

duende
01-06-05, 08:37
Geplaatst door Julien
en natuurlijk wordt "kinderporno" weer van stal gehaald. Jullie katholieken-bashers zijn ook zo doorzichtig!! Ik vroeg me al af wanneer iemand over condooms/Afrika zou beginnen, maar gelukkig deed Mark61 dat ook al zojuist.. :maf3: :moe:
ik haal er geen kinderporno bij...Ik zeg alleen dat die goeie ouwe tijd waar mars het over heeft niet bestaat.
Kom met tegen argumenten. en stop met dat gezever over katholieken bashen. Ik zeg wat ik denk van een stelletje hypocrieten dat is geen bashen dat is gewoon waar.

duende
01-06-05, 08:38
Geplaatst door prikkerd
Ik ben het een keer met julien eens!

Wat moeten homoparen met kinderen?

Homo zijn is anti-voortplanting dus waarom willen ze kinderen?
vraag het maar aan de ooievaar

wat dat betreft kunnen homo's opFLIKKEREN en lesbo's de POT op
Waar maak jij uit op dat homo's tegen voortplanting zijn?

duende
01-06-05, 08:42
Geplaatst door prikkerd
of tewel Katholieken luister naar Mark61 want die weet het beter dan God



als een kind kan geloven in sinterklaas dan kan hij 2 vaders of 2 moeders erbij bedenken.

Als homoparen de wereld beter willen maken dan kunnen ze financieel hongerigen (kinderen, ouderen) helpen

waarom adopteren en vadertje vadertje of moedertje moedertje spelen?

waarom kinderen wel financieel helpen maar mogelijk traumatisch opvoeden omdat ze anders zijn dan anderen????

waarom iets willen wat bij hetro's hoort ?
Juist een keer stoppen met dat geleuter over anders dan anders zijn...
Is het de schuld van homo's dat zo een kind dan eventueel lastig gevallen wordt of is dat de schuld van de kortzichtige engerds die het kind pesten? Kortzichtige engerds zoals jij.
Je denkt in termen van geld om kinderen gelukkig te maken..dat geeft precies aan wat voor mentaliteit je hebt.

Mill
01-06-05, 10:25
Geplaatst door mark61
Mill deed even julien na. Denk niet dat een zwarte vrouw zo'n wandelend chemisch depot wil hebben. :) Or any woman.

Kom op Mark. Ik ben knap en rijk. Die hersenbeschadiging door de dope zien ze wel door de vingers.

~Panthera~
01-06-05, 10:34
Geplaatst door Mill
Kom op Mark. Ik ben knap en rijk. Die hersenbeschadiging door de dope zien ze wel door de vingers.

Valt het erg op dan ? :hihi:

prikkerd
01-06-05, 10:43
Geplaatst door duende
Waar maak jij uit op dat homo's tegen voortplanting zijn?

uit het feit dat je geen kinderen kan maken met twee penissen of twee vagina's

Als iedereen homo zou worden sterft de mensheid uit

GET IT? of ben je ook zo'n type die de ooievaar gelooft

Dutchguy
01-06-05, 11:16
Geplaatst door prikkerd
uit het feit dat je geen kinderen kan maken met twee penissen of twee vagina's

Als iedereen homo zou worden sterft de mensheid uit

GET IT? of ben je ook zo'n type die de ooievaar gelooft

Maar daarom kunnen ze nog wel kinderen opvangen en liefde, geborgenheid en een goede basis voor hun verdere leven geven. Maar ik begrijp dat jij ze dan liever in kille opvangtehuizen laat zitten?

mark61
01-06-05, 11:18
Geplaatst door Mill
Kom op Mark. Ik ben knap en rijk. Die hersenbeschadiging door de dope zien ze wel door de vingers.

O dat wist ik niet, dat scheelt natuurlijk enorm.

David
01-06-05, 12:38
Conclusie van dit leerzame topic: Julien is een crypto-homofoob.
En Prikkerd is rijp voor de sloop.

Dutchguy
01-06-05, 12:43
Geplaatst door David
Conclusie van dit leerzame topic: Julien is een crypto-homofoob.
En Prikkerd is rijp voor de sloop.

Amen to that.

Juliette
01-06-05, 13:07
Geplaatst door Marsipulami
Julien heeft groot gelijk. Niemand denkt aan de kinderen. Kinderen zijn geen mensen en hebben zelf geen rechten. Ze zijn gewoon het beoogde persoonlijk bezit van hun adoptie-ouders. Net zoals arbeiders "recht hebben op een behoorlijk inkomen" zo ook hebben homo's "recht op kinderen".

Dat kan je dan wel naar alle ouders doortrekken. Hoeveel kinderen zijn er niet op de wereld gezet omdat 'het zo hoort' of een relatie 'nieuw leven in te blazen'. Allemaal even ziek.
Dan ben je als kind beter af bij een liefhebbend homokoppel.

Juliette
01-06-05, 13:13
Geplaatst door Dutchguy
Amen to that.

En het rijmt nog ook :hihi:

Dutchguy
01-06-05, 13:30
Geplaatst door Juliette
En het rijmt nog ook :hihi:

Da's een bijkomende bonus, makkelijker te onthouden. :wink:

David
01-06-05, 13:31
Geplaatst door Dutchguy
Da's een bijkomende bonus, makkelijker te onthouden. :wink:


Ach ja, homo's zijn zo lief, schattig en creatief! Die jongens kunnen rijmen, dichten, alles! Prima mensen, maar ze moeten wel hun plek kennen!

Dutchguy
01-06-05, 13:45
Geplaatst door David
Ach ja, homo's zijn zo lief, schattig en creatief! Die jongens kunnen rijmen, dichten, alles! Prima mensen, maar ze moeten wel hun plek kennen!

Precies, achter de lamellen. Mooi uit het zicht.

David
01-06-05, 13:47
Geplaatst door Dutchguy
Precies, achter de lamellen. Mooi uit het zicht.


Ach ja, of leuk op tv, met een lollig kwisje of zo. Of iets verantwoords in het theater of zo. Lekker gek, moet kunnen, we zijn tolerant. Maar ze moeten vooral niet denken dat ze een leven mogen leiden, of dat ze liefde kunnen geven of zo, want dat slaat natuurlijk nergens op.

Wide-O
01-06-05, 13:51
Geplaatst door David
Ach ja, of leuk op tv, met een lollig kwisje of zo. Of iets verantwoords in het theater of zo. Lekker gek, moet kunnen, we zijn tolerant. Maar ze moeten vooral niet denken dat ze een leven mogen leiden, of dat ze liefde kunnen geven of zo, want dat slaat natuurlijk nergens op.

Half uurtje Albert Mol, en dan weer echte mensen, zoiets :hihi:

David
01-06-05, 13:52
Geplaatst door Wide-O
Half uurtje Albert Mol, en dan weer echte mensen, zoiets :hihi:


Zoiets ja. :boer:

duende
01-06-05, 16:59
Geplaatst door prikkerd
uit het feit dat je geen kinderen kan maken met twee penissen of twee vagina's
das nieuw voor me..nooit geweten.


Als iedereen homo zou worden sterft de mensheid uit
GET IT? of ben je ook zo'n type die de ooievaar gelooft
En als iedereen blauw wordt zijn we allemaal smurfen.
En toevallig weet ik dat de ooievaar onzin is..ze komen uit de bloemkool.
:maf2:

duende
01-06-05, 17:02
Geplaatst door David
Ach ja, of leuk op tv, met een lollig kwisje of zo. Of iets verantwoords in het theater of zo. Lekker gek, moet kunnen, we zijn tolerant. Maar ze moeten vooral niet denken dat ze een leven mogen leiden, of dat ze liefde kunnen geven of zo, want dat slaat natuurlijk nergens op.
En ze zijn nog tegen de voortplanting ook...
Is dat zo David??? He ben jij ook zo iemand die de mensheid laat uitsterven????
Shame on you...verdomde ketter.

Tomas
01-06-05, 18:25
Geplaatst door Wide-O
Half uurtje Albert Mol, en dan weer echte mensen, zoiets :hihi:

Albert Mol... Voortplanten... Opeens begrijp ik die bisschoppen.

mark61
01-06-05, 23:14
Geplaatst door Tomas
Albert Mol... Voortplanten... Opeens begrijp ik die bisschoppen.

Duh, die kennen ze niet eens. Of zou het een preventief standpunt zijn?

David
03-06-05, 11:30
Geplaatst door duende
En ze zijn nog tegen de voortplanting ook...
Is dat zo David??? He ben jij ook zo iemand die de mensheid laat uitsterven????
Shame on you...verdomde ketter.


Welnee, ik ben helemaal niet tegen voortplanting. Over vijfentwintig jaar moeten er ook nog lekkere gozers zijn.