PDA

Bekijk Volledige Versie : Kwart Boedhistische monniken rookt in Boedhistische tempels



Marsipulami
31-05-05, 21:03
Kwart Boedhistische monniken rookt in Boedhistische tempels


Geplaatst op 31/5 '05 om 10:07u
Door Theo Borgermans (Bron: AFP)


BANGKOK (RKnieuws.net) - De talrijke ontwenningscampagnes ten spijt is één op vier Boedhistische monniken in Thailand nog steeds roker, zo meldt het Franse persagentschap AFP, dat er aan toevoegt dat tabaksgebruik verbonden is met de belangrijkste doodsoorzaken bij de monniken.

De monniken moeten het voorbeeld geven. Daarom hebben we beslist niet in het publiek te roken, zegt één van de monniken. "Zij die het roken niet kunnen laten mogen roken in de privé-gedeeltes van de tempels.

De monniken worden geacht zich te onthouden van "aardse pleziertjes" maar in tegenstelling met alcohol en drugs is hen het gebruik van tabak niet verboden.

De geestelijkheid heeft de gelovigen inmiddels gevraagd geen sigaretten meer te offeren in de kloosters zoals zij dat decennialang hebben gedaan.

Vijftien jaar geleden rookte 55 procent van de monniken, nu nog 25 procent. (tb)

delirious
31-05-05, 21:12
Geplaatst door Marsipulami
Kwart Boedhistische monniken rookt in Boedhistische tempels


Geplaatst op 31/5 '05 om 10:07u
Door Theo Borgermans (Bron: AFP)


BANGKOK (RKnieuws.net) - De talrijke ontwenningscampagnes ten spijt is één op vier Boedhistische monniken in Thailand nog steeds roker, zo meldt het Franse persagentschap AFP, dat er aan toevoegt dat tabaksgebruik verbonden is met de belangrijkste doodsoorzaken bij de monniken.

De monniken moeten het voorbeeld geven. Daarom hebben we beslist niet in het publiek te roken, zegt één van de monniken. "Zij die het roken niet kunnen laten mogen roken in de privé-gedeeltes van de tempels.

De monniken worden geacht zich te onthouden van "aardse pleziertjes" maar in tegenstelling met alcohol en drugs is hen het gebruik van tabak niet verboden.

De geestelijkheid heeft de gelovigen inmiddels gevraagd geen sigaretten meer te offeren in de kloosters zoals zij dat decennialang hebben gedaan.

Vijftien jaar geleden rookte 55 procent van de monniken, nu nog 25 procent. (tb)

Ik heb tal van Monikken in thailand knuppeltje zat zien rondlopen :cheefbek:

~Panthera~
31-05-05, 21:12
Die monniken die mag ik wel. :D

:blowen: pfffffff................hmmmmmmmm :hihi:

delirious
31-05-05, 21:26
Geplaatst door ~Panthera~
Die monniken die mag ik wel. :D

:blowen: pfffffff................hmmmmmmmm :hihi:

Ze zullen ook wel Toetertjes paffen he?
Van die Thaise weedeweed :hihi:

~Panthera~
31-05-05, 21:34
Geplaatst door delirious
Ze zullen ook wel Toetertjes paffen he?
Van die Thaise weedeweed :hihi:

Dacht ut wel, zo te lezen. :hihi:

Marsipulami
31-05-05, 21:35
Ik denk ook wel dat het Boeddhisme een godsdienst is die me wel zou liggen. :p

~Panthera~
31-05-05, 22:03
Geplaatst door Marsipulami
Ik denk ook wel dat het Boeddhisme een godsdienst is die me wel zou liggen. :p


Pass the Dutchie......... http://www.cosgan.de/images/smilie/figuren/c030.gif :hihi: