PDA

Bekijk Volledige Versie : Tunesische jongen wil met Marokkaanse meisje trouwen.



gzenaya_maroc
01-06-05, 10:10
Hallo Maroc memebers,

ik wil jullie iets vragen over het huwelijk en of jullie mij jullie eerlijke mening kunnen geven.

Ik ben een 18 jarig Marokkaanse meisje, sinds 2 jaar ga ik met een Tunesische jongen om die heel aardig is.

Maar sinds 3 maanden geleden vroeg ie mij ten huwelijk, maar mijn ouders zijn ertegen dat ik met hem ga trouwen.

Zij vinden dat ik gewoon met een Marokkaanse jongen moet trouwen in plaats van een Tunesier.

En nu weet ik het allemaal niet meer, ik weet dat ik van hem houd en hij van mij.
Maar toch willen mijn ouders het niet, omdat ze vinden dat Tunesiers 'slecht' zijn.

Daarom wil ik van jullie, jullie mening

Grtz, Gzenaya

delirious
01-06-05, 10:13
Geplaatst door gzenaya_maroc
Hallo Maroc memebers,

ik wil jullie iets vragen over het huwelijk en of jullie mij jullie eerlijke mening kunnen geven.

Ik ben een 18 jarig Marokkaanse meisje, sinds 2 jaar ga ik met een Tunesische jongen om die heel aardig is.

Maar sinds 3 maanden geleden vroeg ie mij ten huwelijk, maar mijn ouders zijn ertegen dat ik met hem ga trouwen.

Zij vinden dat ik gewoon met een Marokkaanse jongen moet trouwen in plaats van een Tunesier.

En nu weet ik het allemaal niet meer, ik weet dat ik van hem houd en hij van mij.
Maar toch willen mijn ouders het niet, omdat ze vinden dat Tunesiers 'slecht' zijn.


Grtz, Gzenaya

Heeft dat jong papieren/verblijfsvergunning ? :D

Goodnight
01-06-05, 10:15
Hallo,

Ja dat is een moeilijke situatie.
Moeilijk in de zin dat je niet tegen je ouders wil ingaan,maar ook omdat zij in principe fout zitten met hun mening.Ze wijzen hem af op basis van vooroordelen en niet omdat ze hem kennen.

het is jammer dat veel mensen ( met name Marokkanen) nog zo in hokjes denken: afkomst bepaalt niet of je slecht of goed bent.
Er zijn zelfs veel Marokkaanse ouders die zelfs een Marokkaan afwijzen omdat hij van een andere streek afkomstig is of Arabisch is.Ik vind dat heel erg achterlijk.

Hij wordt nu beoordeeld omdat je ouders een bepaald beeld hebben bij Tunesiers...in feite zijn ze aan het discrimineren.Hetzelfde waar wij Nederlanders altijd van beschuldigen als ze negatief praten over Marokkanen.

Hier heb je misschien weinig aan,want dat zal je zelf ook al wel weten.Maar ik kan me om dit soort dingen heel erg boos maken.

Misschien is het handig als je hulp vraagt van iemand in de familie die er anders over denkt en invloed kan hebben op je ouders.

Ik weet ook verder niet hoe jouw ouders zijn,maar misschien kan je met ze blijven praten om ze te overtuigen.

In ieder geval veel succes.

barfly
01-06-05, 10:40
Gatverdamme! Marokkanen en Tunesiërs die mixen! Walgelijk! :mad:

Joesoef
01-06-05, 10:45
18 jaar is wel erg jong om te trouwen. School afmaken, studie afmaken, baan zoeken en dan trouwen. Zorgen dat je onafhankelijk bent en dan een man zoeken die gevoelsmatig past, tegen die tijd kan je gewoon zelf de beslissing nemen.

TonH
01-06-05, 10:47
Geplaatst door Goodnight
Hallo,

Ja dat is een moeilijke situatie.
Moeilijk in de zin dat je niet tegen je ouders wil ingaan,maar ook omdat zij in principe fout zitten met hun mening.Ze wijzen hem af op basis van vooroordelen en niet omdat ze hem kennen.

het is jammer dat veel mensen ( met name Marokkanen) nog zo in hokjes denken: afkomst bepaalt niet of je slecht of goed bent.
Er zijn zelfs veel Marokkaanse ouders die zelfs een Marokkaan afwijzen omdat hij van een andere streek afkomstig is of Arabisch is.Ik vind dat heel erg achterlijk.

Hij wordt nu beoordeeld omdat je ouders een bepaald beeld hebben bij Tunesiers...in feite zijn ze aan het discrimineren.Hetzelfde waar wij Nederlanders altijd van beschuldigen als ze negatief praten over Marokkanen.

Hier heb je misschien weinig aan,want dat zal je zelf ook al wel weten.Maar ik kan me om dit soort dingen heel erg boos maken.

Misschien is het handig als je hulp vraagt van iemand in de familie die er anders over denkt en invloed kan hebben op je ouders.

Ik weet ook verder niet hoe jouw ouders zijn,maar misschien kan je met ze blijven praten om ze te overtuigen.

In ieder geval veel succes.

Hoeft geen woord aan toe toegevoegd te worden...

Nou, eentje dan: niks dwingen, proberen rustig met elkaar om te gaan en je ouders laten wennen aan het idee?

wytze
01-06-05, 10:52
Geplaatst door TonH
Hoeft geen woord aan toe toegevoegd te worden...




je haalt me de woorden uit de mond.
overigens, nederlanders kunnen er ook wat van. mijn moeder was ook bepaald niet blij toen ik ooit (lang geleden) met een indonesische schone kwam aanzetten.

Goodnight
01-06-05, 10:56
Geplaatst door barfly
Gatverdamme! Marokkanen en Tunesiërs die mixen! Walgelijk! :mad: wahahaha...wat ben jij ziek zeg!

TonH
01-06-05, 10:58
Geplaatst door Goodnight
wahahaha...wat ben jij ziek zeg!

Gewoon een Nederlander van de oude stempel. :roker:

Goodnight
01-06-05, 11:02
Geplaatst door TonH
Gewoon een Nederlander van de oude stempel. :roker: ziekelijk mannetje :giechel:


Ik onderschrijf trouwens ook wat je nog hebt toegevoegd.

En Wytze, het is ook niet iets wat specifiek bij een bevolkingsgroep hoort hoor.Vooroordelen zitten velen vol mee.

Maar ze dienen we uitgeroeid te worden met wortel en al :D

~Panthera~
01-06-05, 11:04
Geplaatst door Goodnight

Maar ze dienen we uitgeroeid te worden met wortel en al :D


Prrecies !!http://www.mainzelahr.de/smile/big/fies.gif

BiL@L
01-06-05, 11:22
http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=140958

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=141201

TonH
01-06-05, 11:25
Geplaatst door Goodnight
ziekelijk mannetje :giechel:


Ik onderschrijf trouwens ook wat je nog hebt toegevoegd.

En Wytze, het is ook niet iets wat specifiek bij een bevolkingsgroep hoort hoor.Vooroordelen zitten velen vol mee.

Maar ze dienen we uitgeroeid te worden met wortel en al :D

Laat maar :ego:

Maar Wytze heeft een punt:

Veel 'oudere' Nederlanders, en zelfs dus gozers zoals hij, hebben ervaren dat hun ouders niet al te hartelijk reageerden wanneer hun kind met iemand aankwam met een andere huidskleur, een andere religie, een andere inkomensschaal, een andere stad, een ander accent, een andere baan en eenzelfde geslacht.

En ik maak me sterk dat veel van deze punten nog steeds tot veel tranen en ellende leiden.

Soms is de oplossing: geduld en laten wennen. Helaas vaak niet. Toch met beleid doorzetten en steun zoeken bij andere familieleden doet soms wonderen.

Charme-offensief bij oma, kan soms heel leuke resultaten opleveren... :D

Tomas
01-06-05, 11:26
Ik vind het wel erg positief van je ouders dat ze niet negatief staan tegen een Maorkkaanse schoonzoon, dat hoor je niet vaak.

mark61
01-06-05, 11:30
Geplaatst door Goodnight
wahahaha...wat ben jij ziek zeg!

? Jij barfly niet kennen?

mark61
01-06-05, 11:32
Geplaatst door iQra
... maar ik vraag me af of je ouders het niet willen vanwege je leeftijd, de jongen in kwestie of dat er sprake is van het niet willen dat je dochter met een tunesier an sich trouwt?

Maar toch willen mijn ouders het niet, omdat ze vinden dat Tunesiers 'slecht' zijn.

Close reading doet wonderen. Oftewel: ¡ IQRA !

GroteWolf
01-06-05, 11:43
Nee dat kan niet want Marokkanen zijn de allerbeste mensen van de wereld dus je mag alleen met elkaar trouwen.

delirious
01-06-05, 11:48
Geplaatst door GroteWolf
Nee dat kan niet want Marokkanen zijn de allerbeste mensen van de wereld dus je mag alleen met elkaar trouwen.

:moe:

Goodnight
01-06-05, 12:21
Geplaatst door mark61
? Jij barfly niet kennen? toerliek wel,maar ik moet altijd lachen om zijn opmerkingen.

Goodnight
01-06-05, 12:23
Geplaatst door TonH
Laat maar :ego:

:hihi: niet baus zijn...dit was als reactie op barfly :D

Julien
01-06-05, 12:24
Ik zou juist verplichten dat iedereen gemengd gaat trouwen ;) halfbloedjes zijn the bomb!! ;)

Julien
01-06-05, 12:26
Geplaatst door BiL@L
http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=140958

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=141201

knap dat je kunt copy/pasten..

maar wat is nou jouw mening over gemengde huwelijken?

amadeus
01-06-05, 12:29
[i]Zij vinden dat ik gewoon met een Marokkaanse jongen moet trouwen in plaats van een Tunesier.[/B]
Niets van je racistische ouders aantrekken, jij moet de rest van je leven delen met die jongen en zij niet. Mochten ze toch de boel blokkeren kun je naar de commissie gelijke behandeling of een discriminatie meldpunt stappen.

Volg gewoon je hart, ik hoop dat je heel gelukkig met hem mag worden.

mulan
01-06-05, 12:40
Geplaatst door Tomas
Ik vind het wel erg positief van je ouders dat ze niet negatief staan tegen een Maorkkaanse schoonzoon, dat hoor je niet vaak.

Hhahahhahahahhahahhahahahhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaahah haha....(betekent dat ik t grappig vond) :duim:

David
01-06-05, 12:40
Geplaatst door gzenaya_maroc
Hallo Maroc memebers,

ik wil jullie iets vragen over het huwelijk en of jullie mij jullie eerlijke mening kunnen geven.

Ik ben een 18 jarig Marokkaanse meisje, sinds 2 jaar ga ik met een Tunesische jongen om die heel aardig is.

Maar sinds 3 maanden geleden vroeg ie mij ten huwelijk, maar mijn ouders zijn ertegen dat ik met hem ga trouwen.

Zij vinden dat ik gewoon met een Marokkaanse jongen moet trouwen in plaats van een Tunesier.

En nu weet ik het allemaal niet meer, ik weet dat ik van hem houd en hij van mij.
Maar toch willen mijn ouders het niet, omdat ze vinden dat Tunesiers 'slecht' zijn.

Daarom wil ik van jullie, jullie mening

Grtz, Gzenaya


Het lijkt me erg lastig. We kunnen hier nu allemaal wel gaan roepen dat het niet zou moeten maken, maar dat is niet jouw realiteit op dit moment. Wel ben ik het met veel prikkers eens dat achttien wel erg jong is om te trouwen. Stel het nog een paar jaar uit, en wellicht komen je ouders in die tussentijd op andere gedachten. Heel veel sterkte!

GroteWolf
01-06-05, 13:35
Mijn werkelijke mening: ooit zal het moeten. Ook de Marokkaanse gemeenschap zal zich fysiek moeten mengen met anderen. Juist omdat het niet zo is dat één volk verhevener is dan anderen.
Dus ik hoop dat je het aandurft en één van de eersten gaat zijn. Maar het zal vast niet makkelijk worden. Je zult moeten vechten tegen diep geworteld racisme.

David
01-06-05, 13:38
Dat moet ik m'n ouders wel nageven. M'n zus kwam aanzetten met een gezellige moslim uit Kosovo, ik met een vlotte Portugees, en daar is nooi moeilijk over gedaan. Geen seconde.

GroteWolf
01-06-05, 13:41
Terwijl ze toch weten hoe die Portugezen zijn.

David
01-06-05, 13:42
Geplaatst door GroteWolf
Terwijl ze toch weten hoe die Portugezen zijn.


Precies. Ik inmiddels ook. :stout:

TonH
01-06-05, 15:07
Geplaatst door Goodnight
:hihi: niet baus zijn...dit was als reactie op barfly :D

Daarom... :ego:


:D

Goodnight
01-06-05, 15:23
Geplaatst door TonH
Daarom... :ego:


:D

:aanwal:



:kusgrijs:

TonH
01-06-05, 15:29
Geplaatst door Goodnight
:aanwal:



:kusgrijs:


http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a090.gif



Ach meid, big hug!!!

http://www.mainzelahr.de/smile/liebe/hi.gif

tr_imparator
01-06-05, 16:57
Geplaatst door gzenaya_maroc
Hallo Maroc memebers,

ik wil jullie iets vragen over het huwelijk en of jullie mij jullie eerlijke mening kunnen geven.

Ik ben een 18 jarig Marokkaanse meisje, sinds 2 jaar ga ik met een Tunesische jongen om die heel aardig is.

Maar sinds 3 maanden geleden vroeg ie mij ten huwelijk, maar mijn ouders zijn ertegen dat ik met hem ga trouwen.

Zij vinden dat ik gewoon met een Marokkaanse jongen moet trouwen in plaats van een Tunesier.

En nu weet ik het allemaal niet meer, ik weet dat ik van hem houd en hij van mij.
Maar toch willen mijn ouders het niet, omdat ze vinden dat Tunesiers 'slecht' zijn.

Daarom wil ik van jullie, jullie mening

Grtz, Gzenaya


dwaas! je bent pas 18..Ga naar school enzo en wordt machtig.. Als je dat bent kan je elke man krijgen die je wilt..en doe niet zo zielig, want dat ben je niet! laat die gast maar wachten!

OMG wees een beetje sterk!


dramaQueen :moe:

taouanza
01-06-05, 21:01
Geplaatst door David
Het lijkt me erg lastig. We kunnen hier nu allemaal wel gaan roepen dat het niet zou moeten maken, maar dat is niet jouw realiteit op dit moment. Wel ben ik het met veel prikkers eens dat achttien wel erg jong is om te trouwen. Stel het nog een paar jaar uit, en wellicht komen je ouders in die tussentijd op andere gedachten. Heel veel sterkte!

:duim:

taouanza
01-06-05, 21:06
Geplaatst door tr_imparator
dwaas! je bent pas 18..Ga naar school enzo en wordt machtig.. Als je dat bent kan je elke man krijgen die je wilt..en doe niet zo zielig, want dat ben je niet! laat die gast maar wachten!

OMG wees een beetje sterk!


dramaQueen :moe:

:gniffel:

barfly
01-06-05, 22:25
Geplaatst door Goodnight
toerliek wel,maar ik moet altijd lachen om zijn opmerkingen.

Goodnight kent me wel langer dan vandaag :jeweetog:

mark61
01-06-05, 23:34
Geplaatst door barfly
Goodnight kent me wel langer dan vandaag :jeweetog:

Ze reageerde zo dak dacht, waar is het sarcasme?