PDA

Bekijk Volledige Versie : Taakstraf voor brandstichters Uden



MO_NL
01-06-05, 12:08
Taakstraf voor brandstichters Uden

Vijf jongeren zijn veroordeeld tot taakstraffen en voorwaardelijke celstraffen voor brandstichting in de islamitische basisschool Bedir en de moskee in Uden.

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Basisschool en moskee
De rechtbank in Den Bosch volgde met het vonnis de eis van de officier van justitie. De basisschool ging op 9 november vorig jaar geheel in vlammen op. Drie dagen eerder werd geprobeerd brand te stichten in de moskee.


Brandbom
Bij beide misdrijven werd een zelfgemaakte brandbom gebruikt. De politie arresteerde rond 20 november een aantal Udense vmbo-leerlingen, die bekenden achter de aanslagen te zitten.


Afschuw
De twee oudsten (16 en 17 jaar) bleken verantwoordelijk voor de poging in de moskee, de overige drie (14, 15, 16 jaar) voor de brand in de Bedir-school. De brand in de school leidde tot nationale verontwaardiging en afschuw.


Theo van Gogh
De brandstichtingen gebeurden in de roerige periode na de moord op cineast Theo van Gogh. Van Gogh werd op 2 november omgebracht door Mohammed B.

bron: RTL-Nieuws

Is dit een passende straf voor de brandstichtende "Lonsdale" Udenaren?

Wide-O
01-06-05, 12:12
Voor mijn part wel als ze ook opdraaien voor de geleden financiële en morele schade (en dan bedoel ik zijzelf en niet hun ouders).

Loonbeslag dat gaat lopen vanaf de eerste baan.

mark61
01-06-05, 12:26
Geplaatst door MO_NL
Taakstraf voor brandstichters Uden

Is dit een passende straf voor de brandstichtende "Lonsdale" Udenaren?

Nee, denk niet. Een tijdje Glen Mills ofzo kan geen kwaad. Plus schadevergoeding, natuurlijk.

delirious
01-06-05, 12:40
Geplaatst door mark61
Nee, denk niet. Een tijdje Glen Mills ofzo kan geen kwaad. Plus schadevergoeding, natuurlijk.

Een paar jaar als concierge dienen voor de Moskee in Uden.
Als het dan toch zo soft moet. :kwaad:

GroteWolf
01-06-05, 12:49
Als ik in mijn buurt kijk dan ga ik er van uit dat Glen Mills vol zit.

amadeus
01-06-05, 12:50
Gezien hun leeftijd, motieven, omstandigheden en het ontbreken van doden of gewonden lijkt me dit een passende straf.

delirious
01-06-05, 12:55
Geplaatst door amadeus
Gezien hun leeftijd, motieven, omstandigheden en het ontbreken van doden of gewonden lijkt me dit een passende straf.

Onzin verhaal.
De rechter had deze Nazi-Terrositsjes als voorbeeld voor toekomstige Nazi-Terrositsjes moeten stellen, en de straf hoog op moeten leggen.

Voorkomen is beter dan genezen he, goede Oudhollandse gezegde! :cheefbek:

amadeus
01-06-05, 13:00
Geplaatst door delirious
Onzin verhaal.
De rechter had deze Nazi-Terrositsjes als voorbeeld voor toekomstige Nazi-Terrositsjes moeten stellen, en de straf hoog op moeten leggen.

Voorkomen is beter dan genezen he, goede Oudhollandse gezegde! :cheefbek:
Is elke brandstichting nu ineens een terroristische daad met nazistisch oogmerk? :D

Laten we een beetje reeël blijven en de zaak in de juiste proporties bekijken.

Wide-O
01-06-05, 13:01
Geplaatst door delirious
Onzin verhaal.
De rechter had deze Nazi-Terrositsjes als voorbeeld voor toekomstige Nazi-Terrositsjes moeten stellen, en de straf hoog op moeten leggen.

Voorkomen is beter dan genezen he, goede Oudhollandse gezegde! :cheefbek:

Een voorbeeldstraf zou zeker gepast zijn geweest. Veroordeeld worden voor pakweg een miljoen EUR lijkt me zo'n straf.

Ik weet verder niet in hoeverre de wet op de jeugbescherming geldt in NL, en welke straffen een rechter ter beschikking heeft.

In België heeft men wel "jeugdgevangenissen" ingericht, en ik vraag me af of dat de juiste weg is.

Persoonlijk zou ik die gastjes graag een paar rake klappen geven, maar recht heeft in principe niet te maken met vergelding.

Weet iemand wat de hoogste straf was die kon geëist worden in dit geval ?

delirious
01-06-05, 13:12
Geplaatst door amadeus
Is elke brandstichting nu ineens een terroristische daad met nazistisch oogmerk? :D

Laten we een beetje reeël blijven en de zaak in de juiste proporties bekijken.


OOww. Excuseer mij.
Dit was een brandbaarheidstest van 5 jongere medewerkers van TNO die wilde kijken hoe het gesteld is met bepaalde gebouwen.

Ga fietsen met je onzin. :mad:

mark61
01-06-05, 13:12
Geplaatst door delirious
Een paar jaar als concierge dienen voor de Moskee in Uden.
Als het dan toch zo soft moet. :kwaad:

OK sla ze op hun bek. Mijn zegen heb je. Maar of t helpt.

delirious
01-06-05, 13:14
Geplaatst door mark61
OK sla ze op hun bek. Mijn zegen heb je. Maar of t helpt.

Niet zo agressief man. :stout:

amadeus
01-06-05, 13:14
Geplaatst door delirious
OOww. Excuseer mij.
Dit was een brandbaarheidstest van 5 jongere medewerkers van TNO die wilde kijken hoe het gesteld is met bepaalde gebouwen.

Ga fietsen met je onzin. :mad:
Je probeert mijn bijdrage nu belachelijk te maken met allerlei rare niet ter zaken doende insinuaties, maar waarom probeer je nu niet eens gewoon om even bij de realiteit te blijven?

Wide-O
01-06-05, 13:16
Geplaatst door delirious
Niet zo agressief man. :stout:

Das nou al de 2e dag op rij dat je hier wordt opgejut tot het geven van een paar meppen :D

~Panthera~
01-06-05, 13:17
Geplaatst door Wide-O
Das nou al de 2e dag op rij dat je hier wordt opgejut tot het geven van een paar meppen :D

radicalisatie. :ego:

:hihi:

mark61
01-06-05, 13:20
Geplaatst door delirious
Niet zo agressief man. :stout:

Ja eh net vond je me te soft. Tis ook nooit goed. Hoe word ik zo ooit Marokkaan?

mark61
01-06-05, 13:20
Geplaatst door Wide-O
Das nou al de 2e dag op rij dat je hier wordt opgejut tot het geven van een paar meppen :D

Jah ik probeer wanhopig aan zijn eisen te voldoen, maar elke keer verandert hij weer de regels. Net Hoelanda.

delirious
01-06-05, 13:21
Geplaatst door amadeus
Je probeert mijn bijdrage nu belachelijk te maken met allerlei rare niet ter zaken doende insinuaties, maar waarom probeer je nu niet eens gewoon om even bij de realiteit te blijven?

Zolang jij bagataliseert , krijg je zo'n opmerkingen.

delirious
01-06-05, 13:24
Geplaatst door mark61
Ja eh net vond je me te soft. Tis ook nooit goed. Hoe word ik zo ooit Marokkaan?

Lastig he ?
Zo werkt de inburgeringscursus ook.
Assimelatie/Segregatie spel. :wink:

amadeus
01-06-05, 13:26
Geplaatst door delirious
Zolang jij bagataliseert , krijg je zo'n opmerkingen.
Ik bagataliseer niets, jij beredeneert vanuit je gevoel en ik kijk gewoon naar de feitelijke omstandigheden. De Nederlandse rechtspraak kent een traditie van softe straffen, het is nu eenmaal niet anders. (Wanna be) terroristen worden hier ook bij de vleet vrijgesproken bijvoorbeeld, iets waar je wellicht wel veel begrip voor kunt opbrengen.

delirious
01-06-05, 13:29
Geplaatst door amadeus
iets waar je wellicht wel veel begrip voor kunt opbrengen.

Bewijs eens dat ik daar begrip voor heb?
Daar val je al door de mand. :cheefbek:

David
01-06-05, 13:29
Verplicht ze om een jaar bij een bekend blootblad te werken. Dat zal ze leren.

amadeus
01-06-05, 13:31
Geplaatst door delirious
Bewijs eens dat ik daar begrip voor heb?
Daar ga je al door de mangel. :cheefbek:
WELLICHT

delirious
01-06-05, 13:34
Geplaatst door amadeus
WELLICHT

Waar baseer je " WELLICHT " op dan ?
Geef me daar eens een Antwoord op?
Ik wacht :cola:

amadeus
01-06-05, 13:36
Geplaatst door delirious
Waar baseer je " WELLICHT " dat op dan ?
Geef me daar eens een Antwoord op?
Ik wacht :cola:
Dat woordje geeft enkel aan dat het tot de mogelijkheden behoort. Maar vertel eens, kon je daar begrip voor opbrengen of vond je dat Samir Azzouz bijvoorbeeld wel een straf verdiende?

delirious
01-06-05, 13:45
Geplaatst door amadeus
Dat woordje geeft enkel aan dat het tot de mogelijkheden behoort. Maar vertel eens, kon je daar begrip voor opbrengen of vond je dat Samir Azzouz bijvoorbeeld wel een straf verdiende?

Ten eerste heb je mijn vraag nog steeds niet beantwoord.

Ten tweede probeer je een onderwerp erbij te halen die nu niet relevant is. We hebben het hier over de Udense Terroristen, en niet over Samir A, daar gaat deze Topic niet over.

Dus ik ga jou niet vertellen wat ik over Samir A, Samir B of Samir C vind. Ben zo vrij en open een topic hierover. :cool:

delirious
01-06-05, 13:46
:cola:

amadeus
01-06-05, 13:55
Geplaatst door delirious
Ten eerste heb je mijn vraag nog steeds niet beantwoord.

Ten tweede probeer je een onderwerp erbij te halen die nu niet relevant is. We hebben het hier over de Udense Terroristen, en niet over Samir A, daar gaat deze Topic niet over.

Dus ik ga jou niet vertellen wat ik over Samir A, Samir B of Samir C vind. Ben zo vrijen open een topic hier over. :cool:
Ik heb jouw vraag wel beantwoord. Ik weet niet wat jij van de vrijspraken vindt, ik schat enkel in dat het tot de mogelijkheid behoort dat je daar wel tevreden bent, vandaar mijn woordje wellicht.

Zwak om er eerst zo'n heisa over te maken en vervolgens niet te willen zeggen wat je er dan werkelijk van vindt.

delirious
01-06-05, 14:07
Geplaatst door amadeus
Ik heb jouw vraag wel beantwoord. Ik weet niet wat jij van de vrijspraken vindt, ik schat enkel in dat het tot de mogelijkheid behoort dat je daar wel tevreden bent, vandaar mijn woordje wellicht.

Zwak om er eerst zo'n heisa over te maken en vervolgens niet te willen zeggen wat je er dan werkelijk van vindt.

Waarom schat je het in, of waarom denk jij dat het tot de mogelijkheid behoort?
Je blijft maar om de hete brij draaien. :)

amadeus
01-06-05, 14:10
Geplaatst door delirious
Waarom schat je het in, of waarom denk jij dat het tot de mogelijkheid behoort?
Je blijft maar om de hete brij draaien. :)
Omdat ik hier en op andere Marokkaanse sites destijds veel goedkeurende geluiden tegenkwam over de vrijspraak van Samir.

Over om de hete brij heendraaien gesproken: wat vond je van die vrijspraak?

:o

delirious
01-06-05, 14:36
Geplaatst door amadeus
Omdat ik hier en op andere Marokkaanse sites destijds veel goedkeurende geluiden tegenkwam over de vrijspraak van Samir.
:o

Dat is jou probleem je als het erg vindt. Ik spreek niet, noch ben ik verantwoordlijk voor hen.


Over om de hete brij heendraaien gesproken: wat vond je van die vrijspraak?


Ben ik blij met de uitspraak? Nee niet echt, heb deze altijd een gluiperd gevonden. Maar dat heb ik ook bij de Udense Terroristen.
:cheefbek:

GroteWolf
01-06-05, 15:15
Wilden ze nou een lege of een volle Moskee in de fik steken? Maakt voor mij wel veel verschil.

Wide-O
01-06-05, 15:29
Geplaatst door GroteWolf
Wilden ze nou een lege of een volle Moskee in de fik steken? Maakt voor mij wel veel verschil.

Ze wilden volgens mij vooral Nederland in de fik steken. De boel laten escaleren. Wat gelukkig niet gelukt is.

amadeus
01-06-05, 15:34
Geplaatst door delirious
Ben ik blij met de uitspraak? Nee niet echt, heb deze altijd een gluiperd gevonden. Maar dat heb ik ook bij de Udense Terroristen.
:cheefbek:
Gelukkig dat vrouwe justitia mensen niet veroordeeld op basis van hun voorkomen.

delirious
01-06-05, 15:35
Geplaatst door Wide-O
Ze wilden volgens mij vooral Nederland in de fik steken. De boel laten escaleren. Wat gelukkig niet gelukt is.

Dat willen de heren niet inzien. :cheefbek:

delirious
01-06-05, 19:55
Geplaatst door GroteWolf
Wilden ze nou een lege of een volle Moskee in de fik steken? Maakt voor mij wel veel verschil.

Wat denk je zelf?
Herstel: wat wil je zelf? :mad:

amadeus
01-06-05, 20:18
Geplaatst door delirious
Herstel: wat wil je zelf? :mad:
Dat je zoiets kan vragen, misselijk. :boeps:

Juwairiyya
01-06-05, 20:18
Ik herinner me dat ook een aantal kerken werden beschadigd en/of net niet totaal in de fik gestoken.

heeft iemand enige notie hoeveel straf die daders toen gekregen hebben? Of werden die niet opgepakt?

taouanza
01-06-05, 21:23
Geplaatst door delirious
Ten eerste heb je mijn vraag nog steeds niet beantwoord.

Ten tweede probeer je een onderwerp erbij te halen die nu niet relevant is. We hebben het hier over de Udense Terroristen, en niet over Samir A, daar gaat deze Topic niet over.

Dus ik ga jou niet vertellen wat ik over Samir A, Samir B of Samir C vind. Ben zo vrij en open een topic hierover. :cool:

Goed zo jongen je leert het al!:duim:

taouanza
01-06-05, 21:27
Geplaatst door amadeus
Dat je zoiets kan vragen, misselijk. :boeps:



Geplaatst door amadeus
Dat woordje geeft enkel aan dat het tot de mogelijkheden behoort. Maar vertel eens, kon je daar begrip voor opbrengen of vond je dat Samir Azzouz bijvoorbeeld wel een straf verdiende?

:moe:

Het is moeilijk bescheiden te blijven als je zo superieur bent.