PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik hou van jullie



Joesoef
01-06-05, 22:46
:D

Dutchguy
01-06-05, 23:14
Ik hou ook van mij. :D

Si_Y
01-06-05, 23:21
:haha:


Zoveel liefde op aarde :Iluvu:

~Panthera~
01-06-05, 23:25
T is alleen nog net iets te weinig voor een "group hugg" :hihi:

Shmisha
01-06-05, 23:30
Gewoon met zn allen je scherm huggen.

~Panthera~
01-06-05, 23:32
Geplaatst door Shmisha
Gewoon met zn allen je scherm huggen.



ZO ???? http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a025.gif beetje stupide houding. :hihi:


:D

Shmisha
01-06-05, 23:33
Geplaatst door ~Panthera~
ZO ???? http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a025.gif


:D

Preciesssssss :D

~Panthera~
01-06-05, 23:34
Geplaatst door Shmisha
Preciesssssss :D


Jaa...jaa... dan wel ALLEMAAL he ??? http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a032.gif

:D

Shmisha
01-06-05, 23:35
Geplaatst door ~Panthera~
Jaa...jaa... dan wel ALLEMAAL he ??? http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a032.gif

:D


:haha: ben dr mee bezig.



( leuke smilies)

~Panthera~
01-06-05, 23:37
Geplaatst door Shmisha
:haha: ben dr mee bezig.



( leuke smilies)


Bewijzen !! http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a037.gif


(ja, leuk zijn ze, he? )

Julien
01-06-05, 23:38
ik heb er goed de pest in.

Si_Y
01-06-05, 23:39
Geplaatst door ~Panthera~
Bewijzen !! http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a037.gif


(ja, leuk zijn ze, he? )


Waarom zoveel aggressie Panthera?

~Panthera~
01-06-05, 23:42
Geplaatst door Si_Y
Waarom zoveel aggressie Panthera?


Blame it on the smileys. :ego:

Shmisha
01-06-05, 23:42
Geplaatst door Julien
ik heb er goed de pest in.


Ach ja het is nu eenmaal een NEE geworden....:p




( als dit de reden is)

nard
01-06-05, 23:42
En houden jullie ook van Balkenende en zijn kornuiten?

Shmisha
01-06-05, 23:43
Geplaatst door ~Panthera~
Bewijzen !! http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a037.gif


(ja, leuk zijn ze, he? )



Hoe?


@Si_Y : moet jij niet slapen? Is allang bedtijd.

~Panthera~
01-06-05, 23:45
Geplaatst door Shmisha
Hoe?


@Si_Y : moet jij niet slapen? Is allang bedtijd.


Ga je hier heen : http://www.cosgan.de/smilie.php

en voila! de smileys. :D

Julien
01-06-05, 23:51
Geplaatst door Shmisha
Ach ja het is nu eenmaal een NEE geworden....:p




( als dit de reden is)

ja :(

Wilders en Le Pen kunnen weer fijn gaan slapen. Ze hebben hun zin.

delirious
02-06-05, 08:14
Geplaatst door Julien
ja :(

Wilders en Le Pen kunnen weer fijn gaan slapen. Ze hebben hun zin.

Die grondwet komt zowiezo, is het niet nu dan over 4 jaar. :)

mark61
02-06-05, 08:21
Geplaatst door delirious
Die grondwet komt zowiezo, is het niet nu dan over 4 jaar. :)

Zo is dat.

nard
02-06-05, 08:30
Geplaatst door Julien
ja :(

Wilders en Le Pen kunnen weer fijn gaan slapen. Ze hebben hun zin.


Das wel een héél domme opmerking.
Als dit de enige conclusie is die je kunt destilleren uit alles wat er is gebeurd, raad ik je aan om wat leeswerk te gaan doen.


@ Mark61; jij blijft ook gaan he?

Joesoef
02-06-05, 08:33
http://users.bigpond.net.au/wishart/images/smilies/coffee[1].gif

Goeiemorgen lieverds.

Max Stirner
02-06-05, 08:50
Geplaatst door Joesoef
http://users.bigpond.net.au/wishart/images/smilies/coffee[1].gif

Goeiemorgen lieverds.


Goeiemorgen!

Ik heb heel raar gedroomd vannacht....een revolutie van de Urkers onder leiding van een man met een slecht kapsel en een man zonder kapsel die de macht overnamen in het enige gecivilliseerde continent op aarde.....


:(

mark61
02-06-05, 08:51
Geplaatst door nard
@ Mark61; jij blijft ook gaan he?

Jawel, maar waarheen bedoel je? Naar de toekomst? Ik moet wel. :(

mark61
02-06-05, 08:52
Geplaatst door Max Stirner
Goeiemorgen!
Ik heb heel raar gedroomd vannacht....een revolutie van de Urkers onder leiding van een man met een slecht kapsel en een man zonder kapsel die de macht overnamen in het enige gecivilliseerde continent op aarde.....
:(

Bah, je moet ook niet zoveel drinken voor het slapen gaan.

nard
02-06-05, 08:55
Geplaatst door mark61
Jawel, maar waarheen bedoel je? Naar de toekomst? Ik moet wel. :(


Ah, je melancholieke bui nog altijd niet over?

mark61
02-06-05, 08:58
Geplaatst door nard
Ah, je melancholieke bui nog altijd niet over?

Nouw nee eigenlijk, klinkt erger dan het is.

Begrijp intussen wat je eigenlijk bedoelde. Ik ben unstoppable!

Tomas
02-06-05, 08:59
wilders denkt dat 62% tegen de achterkamertjespolitiek heeft gestemd, dus voor hem, de chritenunie denkt dat ze tegen de toetreding van turkije hebben gestemd, dus voor het christendom en Marijnissen denkt dat ze tegen het neo-liberalisme hebben gestemd, dus voor het communisme. Al met al is de tegenstemmer dus een christenfundamentalistiche communist met een wildersachtige xenofobische inslag.

~Panthera~
02-06-05, 09:00
Geplaatst door mark61
Nouw nee eigenlijk, klinkt erger dan het is.

Begrijp intussen wat je eigenlijk bedoelde. Ik ben unstoppable!


Ow shit, je gaat toch niet 4 jaar hier lopen lobby'en he ? :moe:

nard
02-06-05, 09:04
Geplaatst door mark61
Nouw nee eigenlijk, klinkt erger dan het is.

Begrijp intussen wat je eigenlijk bedoelde. Ik ben unstoppable!

Maar je hebt hoop ik niet wakker gelegen vannacht

mark61
02-06-05, 09:32
Geplaatst door ~Panthera~
Ow shit, je gaat toch niet 4 jaar hier lopen lobby'en he ? :moe:

Ben jij gek? Ik ben het alweer vergeten.

mark61
02-06-05, 09:33
Geplaatst door nard
Maar je hebt hoop ik niet wakker gelegen vannacht

Welnee. Ik slaap altijd de slaap der rechtvaardigen. :roker:

Nobelia
02-06-05, 09:37
Geplaatst door Tomas
wilders denkt dat 62% tegen de achterkamertjespolitiek heeft gestemd, dus voor hem, de chritenunie denkt dat ze tegen de toetreding van turkije hebben gestemd, dus voor het christendom en Marijnissen denkt dat ze tegen het neo-liberalisme hebben gestemd, dus voor het communisme. Al met al is de tegenstemmer dus een christenfundamentalistiche communist met een wildersachtige xenofobische inslag.
lol

Hier herken ik me helemaal in, poes. En dan ook nog lactose intolerant.

nard
02-06-05, 09:37
Geplaatst door mark61
Welnee. Ik slaap altijd de slaap der rechtvaardigen. :roker:

:D

(Iets zegt me dat je in een grijs verleden in een oer-gereformeerde wind te drogen gehangen hebt, je bent té goed thuis in het zuil-jargon ....)

mark61
02-06-05, 09:39
Geplaatst door nard
:D

(Iets zegt me dat je in een grijs verleden in een oer-gereformeerde wind te drogen gehangen hebt, je bent té goed thuis in het zuil-jargon ....)

Ik kom uit een eeuwenoud geslacht van dominees, jawel. Maar mijn vader weigerde, de held. De smerige verrader legde het vervolgens nog aan met een paapse ook. Hoewel nog net voor het huwelijk op het rechte pad geleid werd door schoonpapa. Die vervolgens naarmate de jaren vorderden steeds meer aan zijn geloof ging twijfelen. Werd net gered door het emeritaat.

Hoe is het met je ontluikende gender-bewustzijn? Ligt er al een sex change operatie in het verschiet.

duende
02-06-05, 09:59
Geplaatst door Tomas
wilders denkt dat 62% tegen de achterkamertjespolitiek heeft gestemd, dus voor hem, de chritenunie denkt dat ze tegen de toetreding van turkije hebben gestemd, dus voor het christendom en Marijnissen denkt dat ze tegen het neo-liberalisme hebben gestemd, dus voor het communisme. Al met al is de tegenstemmer dus een christenfundamentalistiche communist met een wildersachtige xenofobische inslag.
En een slecht zittend kapsel.

nard
02-06-05, 10:08
Geplaatst door mark61
[B]Ik kom uit een eeuwenoud geslacht van dominees, jawel. Maar mijn vader weigerde, de held. De smerige verrader legde het vervolgens nog aan met een paapse ook. Hoewel nog net voor het huwelijk op het rechte pad geleid werd door schoonpapa. Die vervolgens naarmate de jaren vorderden steeds meer aan zijn geloof ging twijfelen. Werd net gered door het emeritaat.


Snap het.



Hoe is het met je ontluikende gender-bewustzijn? Ligt er al een sex change operatie in het verschiet.

:duizelig:

Goodnight
02-06-05, 10:14
Geplaatst door mark61

Hoe is het met je ontluikende gender-bewustzijn? Ligt er al een sex change operatie in het verschiet. :verward:

Dutchguy
02-06-05, 11:03
En omdat jullie zo lief geweest zijn extra stukje informatie:

Vanaf 13:15 op Ned.1 is het spoeddebat in verband met de afwijzing van de eu grondwet te volgen. Hierbij zal onder meer de kloof tussen burger en politiek ter sprake komen.

wytze
02-06-05, 11:04
Geplaatst door Dutchguy
En omdat jullie zo lief geweest zijn extra stukje informatie:

Vanaf 13:15 op Ned.1 is het spoeddebat in verband met de afwijzing van de eu grondwet te volgen. Hierbij zal onder meer de kloof tussen burger en politiek ter sprake komen.


jammer dat ik t niet kan zien, wordt vast vet lachen. :roken:

nard
02-06-05, 18:05
Geplaatst door mark61
Hoe is het met je ontluikende gender-bewustzijn? Ligt er al een sex change operatie in het verschiet. [/B]

Zou je deze nog even aan me uit willen leggen aub?

mark61
02-06-05, 18:19
Geplaatst door nard
Zou je deze nog even aan me uit willen leggen aub?

Oh, sinds je erachter bent gekomen dat je als een vrouw hebt gestemd.

Prlwytzkofski
02-06-05, 21:16
Geplaatst door wytze
jammer dat ik t niet kan zien, wordt vast vet lachen. :roken:
Beetje arrogant Wytze. :strik:

Wortel
02-06-05, 21:29
(Iets zegt me dat je in een grijs verleden in een oer-gereformeerde wind te drogen gehangen hebt, je bent té goed thuis in het zuil-jargon ....)

Ik kom uit een eeuwenoud geslacht van dominees, jawel.

Het is toch ongelofelijk dat al die figuren een tik van een bepaalde molen hebben, en elkaar hier op Maroc.nl weer tegenkomen.

nard
02-06-05, 21:48
Geplaatst door mark61
Oh, sinds je erachter bent gekomen dat je als een vrouw hebt gestemd.


Ah zo. Tja, wordt tijd dat ik mijn vrouwelijke kant eens wat meer tot bloei ga (proberen te) brengen.....




Waspeen
Het is toch ongelofelijk dat al die figuren een tik van een bepaalde molen hebben, en elkaar hier op Maroc.nl weer tegenkomen.


Hoezo tik?
Welke molen?

nard
02-06-05, 21:55
Geplaatst door wytze
jammer dat ik t niet kan zien, wordt vast vet lachen. :roken:

Hm, was niet lachen. Ben er vanmiddag gedurende de eerste termijn geweest.
Alles werd weer keurig in het politieke gewenste gedrag weergegeven. Oppositie, regeringspartijen en regering; keurig netjes allemaal.
T komt er op neer dat de kloof tussen burger en politiek uitstekend en afdoende is te plempen:
- dmv parlementaire enquete (GroenLinks)
- dmv regelmatig referenda (meerdere partijen)
- dmv maatschappelijke georganiseerd debat (SP)
- dmv niets, omdat er geen kloof is (VVD) (ja écht!)

De oppositie maakte het de regeringspartijen niet moeilijk, zij samen maakten het de regering niet moeilijk. Nee, het was allemaal vol begrip. Oké, wel een kritisch vraagje her en der, maar echt de vlammen uit de pijp; nee hoor.
toevoeging: behalve Rouvoet dan. Maar die maakte geen schijn van kans.

Vreemd dat niemand met een het idee op de proppen is gekomen om het kiesstelsel eens ingrijpend te wijzigen. Districtenstelsel zou zo al een keurige oplossing zijn.
Het banenpoolen van IIe Kamerleden naar bestuursfuncties en v.v. verbieden, is een prima andere.

Nee, maar Balkenende en Bot, hoe verbeten pro-ja ze voorgaande weken ook waren, zo gedwee waren ze nu. Ze gaan écht beter luisteren, nee écht!, en doen wat het volk van hen gevraagd heeft.

Laten we t nog maar even aankijken.

Prlwytzkofski
02-06-05, 21:55
Geplaatst door Wortel
Het is toch ongelofelijk dat al die figuren een tik van een bepaalde molen hebben, en elkaar hier op Maroc.nl weer tegenkomen.

Ja, de geest kan niet zo maar waaien waar hij wil. :cool:

Wortel
02-06-05, 23:24
Waspeen
Het is toch ongelofelijk dat al die figuren een tik van een bepaalde molen hebben, en elkaar hier op Maroc.nl weer tegenkomen.

Hoezo tik?
Welke molen?

De tik van de specifiek-gereformeerde-taalveld molen, met het bijbehorende ethos om de benen onder tafel te schuiven bij bedreigde minderheden.

Btw Waspeen??? Wie gebruikt hier mijn nick ijdel?


Ja, de geest kan niet zo maar waaien waar hij wil.

Weer eentje die zijn, hierboven aangeduide, klassieken kent...

nard
02-06-05, 23:28
Geplaatst door Wortel
[B]De tik van de specifiek-gereformeerde-taalveld molen, met het bijbehorende ethos om de benen onder tafel te schuiven bij bedreigde minderheden.

Btw Waspeen??? Wie gebruikt hier mijn nick ijdel?


Tja, hoe zou dat nou komen?
Ik schuier trouwens mijn benen niet slechts onder tafel bij bedreigde minderheden, maar ook bij dominerende meerderheden.

Waspeen is trouwens smakelijker dan winterwortel, die willen nogal es taai zijn.

Joesoef
03-06-05, 08:54
:tik:

Timoesh
03-06-05, 09:02
Geplaatst door Joesoef
:D


:wtf:

mark61
03-06-05, 19:32
Geplaatst door Wortel
Het is toch ongelofelijk dat al die figuren een tik van een bepaalde molen hebben, en elkaar hier op Maroc.nl weer tegenkomen.

Je komt ze overal tegen, en ik herken ze van mijlen afstand.

Wortel
03-06-05, 23:22
Je komt ze overal tegen, en ik herken ze van mijlen afstand.

High five, Bro!

nard
03-06-05, 23:47
Geplaatst door mark61
Je komt ze overal tegen, en ik herken ze van mijlen afstand.

Waar herken je ze aan dan?

mark61
04-06-05, 00:18
Geplaatst door Wortel
High five, Bro!

Sjit, cover blown.

mark61
04-06-05, 00:24
Geplaatst door nard
Waar herken je ze aan dan?

Goeie vraag. Mmm, ze/wr weten het altijd beter op zo'n repressief-tolerante manier. Gestreng, u weet wel, kastijden en erbij zeggen: dit doet mij meer pijn dan jou. Geen greintje humor, al zouden ze/we dat zelf bestrijden. Nederig en minzaam, maar alleen om de ander zn verdediging te laten zakken en dan keihard toe te slaan. Zo nederig, dat een dictator er een voorbeeld aan kan nemen. Roestvrij staal vermomd als geplet conservenblikje.

Gezellig hè, mannenbroeders onder elkaar. :)

nard
04-06-05, 00:27
Geplaatst door mark61
Goeie vraag. Mmm, ze/wr weten het altijd beter op zo'n repressief-tolerante manier. Gestreng, u weet wel, kastijden en erbij zeggen: dit doet mij meer pijn dan jou. Geen greintje humor, al zouden ze/we dat zelf bestrijden. Nederig en minzaam, maar alleen om de ander zn verdediging te laten zakken en dan keihard toe te slaan. Zo nederig, dat een dictator er een voorbeeld aan kan nemen. Roestvrij staal vermomd als geplet conservenblikje.

Gezellig hè, mannenbroeders onder elkaar. :)

Sjow.... das geen klein bier .......

Nog wat positief-herkenbaars?

Enne gezellig ... tja, t is mijn nest.

mark61
04-06-05, 00:36
Geplaatst door nard
Sjow.... das geen klein bier .......

Nog wat positief-herkenbaars?

Enne gezellig ... tja, t is mijn nest.

Ow, ik vond het eigenlijk heel positief. Jij niet? Waarom nou?

Ehm, OK, wat eenzijdiger dan: poging tot rechtvaardig, moreel kritisch, maar dat eindigt meestal in holier than thou.

Alleen dat woord 'mannenbroeders' al....:) rechtstreeks naar de Zuidafrikaanse Broederbond.

nard
04-06-05, 00:45
Geplaatst door mark61
Ow, ik vond het eigenlijk heel positief. Jij niet? Waarom nou?

Ehm, OK, wat eenzijdiger dan: poging tot rechtvaardig, moreel kritisch, maar dat eindigt meestal in holier than thou.

Alleen dat woord 'mannenbroeders' al....:) rechtstreeks naar de Zuidafrikaanse Broederbond.

Nee, eerlijk is eerlijk, de corrigerende tik was niet lief, maar heel hardhandig. Een rechtse directe, zullen we maar zeggen. Maar dat geeft niet.
Ik begrijp wat je bedoelt, tikkie overtrokken met een kern van waarheid.
Het hangt sterk af van de juiste geesteshouding van de betrokken broeder of zuster.

Mannenbroeders is gewoon nieuw-testamentisch hoor: Petrus tegen de eerste gemeente. Heel authentiek.

Vraagje: herken je ook het verschil tussen geveinsde en echte nederigheid? Dat maakt nogal verschil namelijk. Vind ik.

mark61
04-06-05, 00:50
Geplaatst door nard
Nee, eerlijk is eerlijk, de corrigerende tik was niet lief, maar heel hardhandig. Een rechtse directe, zullen we maar zeggen. Maar dat geeft niet.
Ik begrijp wat je bedoelt, tikkie overtrokken met een kern van waarheid.
Het hangt sterk af van de juiste geesteshouding van de betrokken broeder of zuster.

Mannenbroeders is gewoon nieuw-testamentisch hoor: Petrus tegen de eerste gemeente. Heel authentiek.

Vraagje: herken je ook het verschil tussen geveinsde en echte nederigheid? Dat maakt nogal verschil namelijk. Vind ik.

Ja, dat maakt nogal verschil inderdaad. Echte nederigen zie je nooit zo. Dat hoort bij de eigenschap. Die treden niet op de voorgrond, doen goed en zien niet om. Geveinsde nederigheid is erg luidruchtig. In any case is het des gelovigen om zich nederig voor te doen terwijl de arrogantie van het eigen gelijk d'ruit wasemt, sijpelt, en soms spuit. Niets aan te doen. Je hebt gelijk of je hebt geen gelijk. En niet meer geloven helpt niet. Het is een menstype. Het geloof is nog af te leggen, de manier van doen niet, blijkt. :)

nard
04-06-05, 00:52
Geplaatst door mark61
Ja, dat maakt nogal verschil inderdaad. Echte nederigen zie je nooit zo. Dat hoort bij de eigenschap. Die treden niet op de voorgrond, doen goed en zien niet om. Geveinsde nederigheid is erg luidruchtig. In any case is het des gelovigen om zich nederig voor te doen terwijl de arrogantie van het eigen gelijk d'ruit wasemt, sijpelt, en soms spuit. Niets aan te doen. Je hebt gelijk of je hebt geen gelijk. En niet meer geloven helpt niet. Het is een menstype. Het geloof is nog af te leggen, de manier van doen niet, blijkt. :)

Mannenbroeder, Amen!

Goede nachtrust.

mark61
04-06-05, 01:00
Geplaatst door nard
Mannenbroeder, Amen!

Goede nachtrust.

slaap maar rustig de slaap der rechtvaardigen. :zwaai:

nard
04-06-05, 01:02
Geplaatst door mark61
slaap maar rustig de slaap der rechtvaardigen. :zwaai:

Nou zadel je me op de valreep weer op met een wereldklus.

;)

mark61
04-06-05, 01:14
Geplaatst door nard
Nou zadel je me op de valreep weer op met een wereldklus.

;)

Ik hoef je toch zeker geen klap met een Statenbijbel te komen geven om de slaap te kunnen vatten?

~Panthera~
04-06-05, 09:39
Geplaatst door mark61
Ik hoef je toch zeker geen klap met een Statenbijbel te komen geven om de slaap te kunnen vatten?


crypto-refi :ego:

mark61
04-06-05, 10:05
Geplaatst door ~Panthera~
crypto-refi :ego:

Ik ben van NH/RK fabricaat. Maar godsdienst kwam ons huis niet in. Dat was de eerste gedemilitariseerde zone in de sekteoorlog.

~Panthera~
04-06-05, 10:48
Geplaatst door mark61
Ik ben van NH/RK fabricaat. Maar godsdienst kwam ons huis niet in. Dat was de eerste gedemilitariseerde zone in de sekteoorlog.


AHA...vandaar die slaap der rechtvaardigen. :hihi:
Ik dacht al: waar ken ik dat toch van ? :schok:

mark61
04-06-05, 10:49
Geplaatst door ~Panthera~
AHA...vandaar die slaap der rechtvaardigen. :hihi:
Ik dacht al: waar ken ik dat toch van ? :schok:

Tis een samenzwering. Beangstigend.

~Panthera~
04-06-05, 10:51
Geplaatst door mark61
Tis een samenzwering. Beangstigend.


Jezus ja, en ook nog van boven het Noordzeekanaal. :schok:

mark61
04-06-05, 11:12
Geplaatst door ~Panthera~
Jezus ja, en ook nog van boven het Noordzeekanaal. :schok:

Daaronder is het ook niet pluis.

~Panthera~
04-06-05, 11:13
Geplaatst door mark61
Daaronder is het ook niet pluis.


Das nog erger. :hihi:

Wortel
04-06-05, 11:53
In any case is het des gelovigen om zich nederig voor te doen terwijl de arrogantie van het eigen gelijk d'ruit wasemt, sijpelt, en soms spuit. Niets aan te doen. Je hebt gelijk of je hebt geen gelijk. En niet meer geloven helpt niet. Het is een menstype. Het geloof is nog af te leggen, de manier van doen niet, blijkt.

Dit lijkt me meer de blikrichting der ressentimentvolle spijtoptanten ten aanzien van de hierboven genoemde rompstand. Zo ken ik inderdaad heel wat ongodisten die nog steil Gereformeerd zijn, if you get the drift.

Ik zou zeggen: het vuile badwater weg en het kind weer terug.

mark61
04-06-05, 11:57
Geplaatst door Wortel
Dit lijkt me meer de blikrichting der ressentimentvolle spijtoptanten ten aanzien van de hierboven genoemde rompstand. Zo ken ik inderdaad heel wat ongodisten die nog steil Gereformeerd zijn, if you get the drift.

Ik zou zeggen: het vuile badwater weg en het kind weer terug.

Met dien verstande dat ik nooit ergens in ben geweest. Vrees dat het genetisch verankerd zit.

nard
04-06-05, 12:26
Mark61
Ik hoef je toch zeker geen klap met een Statenbijbel te komen geven om de slaap te kunnen vatten?


Vooral die in opdracht van de hoogmogende heeren staaten generaal is hard als een rots en genezend als wijn en melk, tegelijk. Gratis.


Geplaatst door Wortel
Dit lijkt me meer de blikrichting der ressentimentvolle spijtoptanten ten aanzien van de hierboven genoemde rompstand. Zo ken ik inderdaad heel wat ongodisten die nog steil Gereformeerd zijn, if you get the drift.

Ik zou zeggen: het vuile badwater weg en het kind weer terug.

Gebruik je altijd van dat soort abstracte bewoordingen, terwijl je ook gewoon kunt spreken over nestbevuilers ( ;) ) die toch ergens blijven voelen dat t hun nest is?
Daarom, desniettegenstaande, overmits vond ik deze meer toepasselijk om eens mee te nemen:



mark61
Ehm, OK, wat eenzijdiger dan: poging tot rechtvaardig, moreel kritisch, maar dat eindigt meestal in holier than thou.


Geen geringe kritiek. En niet onwaar.
Evenmin als die van het onderscheiden van de juiste deugden van schijn.

Wortel
04-06-05, 12:37
Vrees dat het genetisch verankerd zit.

Grond temeer voor de stelling dat er eerst gekeken dient te worden naar concreet gedrag en pas dan naar de grondslagen van een godsdienst willen we extremisme effectief kunnen bestrijden.


Gebruik je altijd van dat soort abstracte bewoordingen, terwijl je ook gewoon kunt spreken over nestbevuilers ( ) die toch ergens blijven voelen dat t hun nest is?
Daarom vond ik deze bijzonder toepasselijk:
quote:
mark61
Ehm, OK, wat eenzijdiger dan: poging tot rechtvaardig, moreel kritisch, maar dat eindigt meestal in holier than thou.

Geen geringe kritiek. En niet onwaar.
Evenmin als die van het onderscheiden van de juiste deugden van schijn.

Ik spreek liever niet over nestbevuilers, maar over spugers in de bron waaruit ze zelf gedronken hebben.
Maar je hebt zeker een punt: hoed je voor die bevlogenen -gelovig of gelovend dat ze niet in God geloven- die in het kleed van de valse nederigheid menen dat alleen hun visie de wereld heel snel zou redden als het leger van ignoranten om hen heen het maar zouden willen inzien.

Zo keken veel farizeeers ook heel nederig nadat Jezus hen de parabel van de farizeeer en de tollenaar in de tempel had verteld.

nard
04-06-05, 13:16
Geplaatst door Wortel

Ik spreek liever niet over nestbevuilers, maar over spugers in de bron waaruit ze zelf gedronken hebben.
Maar je hebt zeker een punt: hoed je voor die bevlogenen -gelovig of gelovend dat ze niet in God geloven- die in het kleed van de valse nederigheid menen dat alleen hun visie de wereld heel snel zou redden als het leger van ignoranten om hen heen het maar zouden willen inzien.


Ho even! Ik bedoel niet te zeggen dat Mark zich schuldig maakt aan valse nederigheid, maar dat hij met het benoemen daarvan, in een aantal situaties, toch wel een reeël punt heeft.

Maar ja, de keerzijde van dat scherp zien en de vinger bij de zere plek leggen is wel dat je dus zelf blijkbaar ook best goed weet hoe (in dit geval) christelijke deugden in elkaar zitten en behoren te functioneren in een mensenleven. (weten in deze zin zowel rationeel als gevoelsmatig). Denk ik.



Wortel
Zo keken veel farizeeers ook heel nederig nadat Jezus hen de parabel van de farizeeer en de tollenaar in de tempel had verteld.


Is de gelijkenis van de barmhartige Samaritaan hier niet beter op zijn plek?

:)

mark61
04-06-05, 13:25
Geplaatst door Wortel
Grond temeer voor de stelling dat er eerst gekeken dient te worden naar concreet gedrag en pas dan naar de grondslagen van een godsdienst willen we extremisme effectief kunnen bestrijden.

Zo is dat.


Ik spreek liever niet over nestbevuilers, maar over spugers in de bron waaruit ze zelf gedronken hebben.

Nou nou broeder Wortel. Ten eerste heb ik niet uit de bron gedronken, hoogstens de lippen bevochtigd met NH light. Verder spiegel ik mijn aangezicht vrolijk in het rimpelende water van de bron.

~Panthera~
04-06-05, 13:41
Geplaatst door mark61

Verder spiegel ik mijn aangezicht vrolijk in het rimpelende water van de bron.

Zolang je je haar er maar niet in wast. :hihi:

mark61
04-06-05, 13:45
Geplaatst door ~Panthera~
Zolang je je haar er maar niet in wast. :hihi:

Ik gebruik biologische shampoo. :ego:

~Panthera~
04-06-05, 13:46
Geplaatst door mark61
Ik gebruik biologische shampoo. :ego:


Inkoppertje : T is te zien. :hihi:

mark61
05-06-05, 10:51
Geplaatst door ~Panthera~
Inkoppertje : T is te zien. :hihi:

Ik gun jou altijd je pleziertje. :wijs:

~Panthera~
05-06-05, 10:57
Geplaatst door mark61
Ik gun jou altijd je pleziertje. :wijs:

:lol: :duim:

http://home.hccnet.nl/bart.vancoenen/Smiley/bier2.gif

Wortel
05-06-05, 15:45
Ho even! Ik bedoel niet te zeggen dat Mark zich schuldig maakt aan valse nederigheid, maar dat hij met het benoemen daarvan, in een aantal situaties, toch wel een reeël punt heeft.

Dat is ook zo, en daarom val ik jullie beiden hierin bij.


Maar ja, de keerzijde van dat scherp zien en de vinger bij de zere plek leggen is wel dat je dus zelf blijkbaar ook best goed weet hoe (in dit geval) christelijke deugden in elkaar zitten en behoren te functioneren in een mensenleven. (weten in deze zin zowel rationeel als gevoelsmatig). Denk ik.

Dat denk ik ook en dus is er genoeg huiswerk.


Nou nou broeder Wortel. Ten eerste heb ik niet uit de bron gedronken, hoogstens de lippen bevochtigd met NH light. Verder spiegel ik mijn aangezicht vrolijk in het rimpelende water van de bron.

Er zijn slechtere spiegels op de wereld, denk ik. Blijf daarbij overigens vooral vrolijk kijken.
NH light en GK light en sinds kort de nieuwe cocktail van beiden is een bron op zich, overigens. NH regular zit al dicht tegen wat jij NH light noemt. De NH heavy fuel hebben even kort geleden inmiddels hun eigen bron geslagen. :wink: