PDA

Bekijk Volledige Versie : Leger des Heils weigert moslima's



Seif
03-06-05, 09:53
3-06-2005

Werknemers moeten christen zijn

Leger des Heils weigert moslima's

Door Marc Kruyswijk

Het Leger des Heils loopt twee ton aan subsidie mis omdat het weigert twee moslimvrouwen aan te nemen die als vrijwilliger werken bij een van zijn projecten. Het Leger des Heils zegt dat werknemers bij de organisatie christen moeten zijn. De twee vrouwen werken al enige jaren als vrijwilliger bij Sociaal-Cultureel Werk De Lichtboei in Zierikzee, een project van het Leger des Heils. Het Leger vroeg afgelopen jaar subsidie aan om het goedlopende project te versterken, dat er onder meer op is gericht allochtone vrouwen uit hun isolement te halen.

Volgens minister De Geus (Sociale Zaken) kan er alleen subsidie worden verstrekt voor mensen die het Leger des Heils in dienst heeft. De vrouwen solliciteerden daarom, maar in de loop van de procedure bleek dat zij toch niet in dienst konden komen. Het was gebleken dat zij moslimvrouwen waren en het Leger neemt geen mensen aan van een ander geloof.
Volgens het Leger des Heils is er sprake van chantage. ,,Als organisatie die actief is vanuit het christelijk geloof, hebben we het recht te werken met christelijke werknemers'', zegt luitenant-kolonel I. Voorham. De Geus meent echter dat van discriminatie geen sprake is. Hij wijst erop dat in het aanvankelijk goedgekeurde projectplan was afgesproken dat het Leger de moslimvrouwen en nog twee kandidates per 1 juli in dienst zou nemen. ,,Ze weten al maanden hoe het zit, maar weigeren principieel de vrouwen aan te stellen.''
Het Leger probeerde de maatregel creatief te omzeilen door de moslimvrouwen in dienst te laten nemen bij COS Zeeland, een provinciale organisatie voor internationale samenwerking, maar daar ging de minister niet mee akkoord. Volgens Marjolijn Meier van COS lijkt het Leger er een dubbele moraal op na te houden. ,,De vrouwen werken al jaren als vrijwilliger, maar ze mogen geen werknemer worden. Door ze via een omweg wel aan te nemen, laten ze zien hun eigen richtlijnen onrechtvaardig te vinden.'' Harry de Heer, directeur van het Leger des Heils in het zuidwesten van Nederland, ontkent dit. ,,Het staat nu eenmaal in ons aannamebeleid. Ik snap dat dat lastig te begrijpen is, maar dat beleid passen we niet aan.''
De beide vrouwen zijn erg teleurgesteld over de gang van zaken. Zij willen niet reageren. Volgens directeur De Heer hebben ze begrip voor de handelwijze van het Leger. ,,Het is een koude douche voor ze, maar ze begrijpen het wel.''

Bron: ad.nl

Marsipulami
03-06-05, 10:56
Geplaatst door Seif
3-06-2005

Werknemers moeten christen zijn

Leger des Heils weigert moslima's

Door Marc Kruyswijk

Het Leger des Heils loopt twee ton aan subsidie mis omdat het weigert twee moslimvrouwen aan te nemen die als vrijwilliger werken bij een van zijn projecten. Het Leger des Heils zegt dat werknemers bij de organisatie christen moeten zijn. De twee vrouwen werken al enige jaren als vrijwilliger bij Sociaal-Cultureel Werk De Lichtboei in Zierikzee, een project van het Leger des Heils. Het Leger vroeg afgelopen jaar subsidie aan om het goedlopende project te versterken, dat er onder meer op is gericht allochtone vrouwen uit hun isolement te halen.

Volgens minister De Geus (Sociale Zaken) kan er alleen subsidie worden verstrekt voor mensen die het Leger des Heils in dienst heeft. De vrouwen solliciteerden daarom, maar in de loop van de procedure bleek dat zij toch niet in dienst konden komen. Het was gebleken dat zij moslimvrouwen waren en het Leger neemt geen mensen aan van een ander geloof.
Volgens het Leger des Heils is er sprake van chantage. ,,Als organisatie die actief is vanuit het christelijk geloof, hebben we het recht te werken met christelijke werknemers'', zegt luitenant-kolonel I. Voorham. De Geus meent echter dat van discriminatie geen sprake is. Hij wijst erop dat in het aanvankelijk goedgekeurde projectplan was afgesproken dat het Leger de moslimvrouwen en nog twee kandidates per 1 juli in dienst zou nemen. ,,Ze weten al maanden hoe het zit, maar weigeren principieel de vrouwen aan te stellen.''
Het Leger probeerde de maatregel creatief te omzeilen door de moslimvrouwen in dienst te laten nemen bij COS Zeeland, een provinciale organisatie voor internationale samenwerking, maar daar ging de minister niet mee akkoord. Volgens Marjolijn Meier van COS lijkt het Leger er een dubbele moraal op na te houden. ,,De vrouwen werken al jaren als vrijwilliger, maar ze mogen geen werknemer worden. Door ze via een omweg wel aan te nemen, laten ze zien hun eigen richtlijnen onrechtvaardig te vinden.'' Harry de Heer, directeur van het Leger des Heils in het zuidwesten van Nederland, ontkent dit. ,,Het staat nu eenmaal in ons aannamebeleid. Ik snap dat dat lastig te begrijpen is, maar dat beleid passen we niet aan.''
De beide vrouwen zijn erg teleurgesteld over de gang van zaken. Zij willen niet reageren. Volgens directeur De Heer hebben ze begrip voor de handelwijze van het Leger. ,,Het is een koude douche voor ze, maar ze begrijpen het wel.''

Bron: ad.nl

Tja brave gelovigen treiteren en hen een seculiere ideologie door de strot proberen rammen door misbruik van subsidiemechanismen. De minister van 'sociale zaken' mag alweer trots zijn op zichzelf.

De verslaafden dienen het opvanghuis te verlaten en zich te begeven naar de dichtstbijzijnde brug om de nacht door te brengen.

_h4T3D_sE7eN
03-06-05, 12:07
Hypocriete shit.

Gratis werken ok, maar zodra er voor gedokt moet worden dan is het ineens een probleem dat ze geen Christenen zijn.

Er is weinig 'Christens' aan de hele uitleg. En (geloofs)discriminatie is hier zeker wel aan de orde.

David
03-06-05, 12:09
Het Leger des Heils weigert ook al sinds jaar en dag homo's. Niks nieuws onder de zon. Tuig is het.

~Panthera~
03-06-05, 12:10
Geplaatst door David
Het Leger des Heils weigert ook al sinds jaar en dag homo's. Niks nieuws onder de zon. Tuig is het.



En in die uniformpjes wil je niet eens DOOD in gezien worden. :moe:

_h4T3D_sE7eN
03-06-05, 12:11
Geplaatst door David
Het Leger des Heils weigert ook al sinds jaar en dag homo's.

Daar kan ik me dan weer wel in vinden ... :hihi:

David
03-06-05, 12:12
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Daar kan ik me dan weer wel in vinden ... :hihi:


Waarom wist ik dat je it ging zeggen? :D

Marsipulami
03-06-05, 12:20
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Hypocriete shit.

Gratis werken ok, maar zodra er voor gedokt moet worden dan is het ineens een probleem dat ze geen Christenen zijn.

Er is weinig 'Christens' aan de hele uitleg. En (geloofs)discriminatie is hier zeker wel aan de orde.

Niks geloofsdiscriminatie moskeeën werven toch ook geen niet-moslims aan om islamlessen te geven.

De rol die een werknemer speelt in een organisatie is anders dan die een vrijwilliger speelt.

Organisaties op levensbeschouwelijke grondslag moeten kunnen en moeten hun aanwervingscriteria zelf kunnen bepalen.

De moslima's waar het hier over gaat komen alweer zelf niet aan het woord. De minister van sociale zaken zal wel beslissen wat goed is voor hen.

Het leger des heils had een alternatief voor de tewerkstelling van deze moslima's en had de subsidies nodig om zijn sociale doelstelling waar te kunnen maken.

Resultaat van ingrijpen van minister van sociale zaken is. a) moslima's hebben geen werk b) leger des heils moet zijn welzijnsdoelstellingen afbouwen bij gebrek aan subsidies c) Organisaties waar geloof een rol speelt worden uitgesloten van subsidiëring.

_h4T3D_sE7eN
03-06-05, 12:30
Geplaatst door Marsipulami
[B]Niks geloofsdiscriminatie moskeeën werven toch ook geen niet-moslims aan om islamlessen te geven.

Onzin, Marsje. In geval van moskeeën is de taal vaak een barriére en nimmer het geloof. Maar ik durf te wedden dat een moskee een niet-moslim met open armen zou ontvangen, als deze een toegevoegde waarde zou zijn. Bij de moskee in mijn straat werken er zelfs een paar Joden.


De rol die een werknemer speelt in een organisatie is anders dan die een vrijwilliger speelt.

Het gaat hier om de uitleg: "Wij werken alleen met Christenen". Of het dan in de hoedanigheid "werknemer" of "vrijwilliger" moet zijn doet er al niet meer toe. Ook vrijwilligers moeten leven en gezien de Wet Werk & Bijstand hebben deze mensen ook vaak een sollicitatieverplichting, tenzij belemmerd door lichamelijke dan wel psychische beperkingen. En het feit dat deze dames daar al enige tijd rondhuppelen mag je suggereren dat er door de Sociale Dienst waaraan zij 'verbonden' zijn toestemming is verleend voor het verrichten van vrijwilligerswerk. In dat geval betaalt de Staat voor deze verrichtingen door hun uitkeringen met rust te laten. Daar hoort het Leger des Heils geen boodschap aan te hebben. Het "werken" met niet-christenen zou dan ook moeten opgaan voor de vrijwilligers, omdat het in de beleving op de werkvloer geen ene moer hoort uit te maken.

Dit is gewoon misgunning van de gecreëerde arbeidsplekken, waar o.a. 2 ton voor is uitgetrokken.


Organisaties op levensbeschouwelijke grondslag moeten kunnen en moeten hun aanwervingscriteria zelf kunnen bepalen.

Niet als er objectief overheidsgeld mee gemoeid is, waaraan iedere belastingbetaler in Nederland heeft meegedaan om het op te hoesten.


De moslima's waar het hier over gaat komen alweer zelf niet aan het woord. De minister van sociale zaken zal wel beslissen wat goed is voor hen.

De media kiest uit wie zij aan het woord laten. Het is weer eens typerend.


Het leger des heils had een alternatief voor de tewerkstelling van deze moslima's en had de subsidies nodig om zijn sociale doelstelling waar te kunnen maken.

De subsidies worden door de minister toegekend met een bepaald doel, te weten: het aannemen van deze dames. Dan moet deze organisatie niet nog eens andere doeleinden gaan bedenken voor die centen. Zo begint wanbeleid.


Resultaat van ingrijpen van minister van sociale zaken is. a) moslima's hebben geen werk b) leger des heils moet zijn welzijnsdoelstellingen afbouwen bij gebrek aan subsidies c) Organisaties waar geloof een rol speelt worden uitgesloten van subsidiëring.

A) De minister is bij machte om dit door de strot te duwen en er een principekwestie van te maken als hij werkelijk begaan is met deze dames, zoals hij nu doet overkomen.

B) Het 1 mag niet ten koste gaan van het ander.

C) Ook organisaties waar geloof een rol speelt hebben recht op subsidie, mits deze constructief wordt benut. Geloofsinhoudelijk zou het niets uit mogen maken.

Ciao, Belg. :D

Het_Is_Lent
03-06-05, 12:40
Geplaatst door ~Panthera~
En in die uniformpjes wil je niet eens DOOD in gezien worden. :moe:

Dat is al een reden om niet te solliciteren :hihi:

~Panthera~
03-06-05, 12:44
Geplaatst door Het_Is_Lent
Dat is al een reden om niet te solliciteren :hihi:


Juistum. :hihi:

Het_Is_Lent
03-06-05, 12:57
Geplaatst door ~Panthera~
Juistum. :hihi:

Ik heb ook zo mijn grenzen:melig:


Op hun site gevonden;


Missie

Het Leger des Heils is een internationale beweging en behoort tot de universele christelijke Kerk. Zijn boodschap is gebaseerd op de Bijbel. Zijn dienstverlening wordt gestimuleerd door de liefde tot God. Zijn opdracht is het evangelie van Jezus Christus te prediken en in zijn naam menselijke nood te lenigen zonder enige vorm van discriminatie.


Dus ze helpen ook dakloze homo's David :p

~Panthera~
03-06-05, 12:59
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik heb ook zo mijn grenzen:melig:


Op hun site gevonden;







Daar krijg ik nou altijd de creeps van. :hihi:

Het_Is_Lent
03-06-05, 13:12
Geplaatst door ~Panthera~
Daar krijg ik nou altijd de creeps van. :hihi:

Waarom straffen ze mensen die zich inzetten op zo'n gruwelijke manier :verward: ?

~Panthera~
03-06-05, 13:14
Geplaatst door Het_Is_Lent
Waarom straffen ze mensen die zich inzetten op zo'n gruwelijke manier :verward: ?


Ondat die De Geus niet goed bij zijn hoofd is. :moe:

Het_Is_Lent
03-06-05, 13:16
Geplaatst door ~Panthera~
Ondat die De Geus niet goed bij zijn hoofd is. :moe:

:(

Kal-El B.V
03-06-05, 13:21
Ik zou er veel meer begrip voor hebben(voo het LdH) als het geen project betrof "dat er onder meer op is gericht allochtone vrouwen uit hun isolement te halen".


Als je dat gaat doen dan mogen, correctie, dan moeten moslims er aan meewerken. Dat is het verschil met het voorbeeld met de moskeeën die jij aandraagt Marsupilami.

Ik ben ook niet voor het subsidieren van projecten ter ondersteuning van homo's die een weg in de samenleving proberen te vinden door organisaties die geen homo's laten meedenken en werken.

Het is gewoon onzin, stoppen die subsidie en geeft het aan mensen die veel meer zullen bereiken doordat ze moslims laten meewerken.

Iwan
03-06-05, 14:08
Moslims en of marokkanen geven altijd de schuld aan anderen. Die meiden moeten hun hoofddoek uitdoen. Jezus onarmen en hun mede-christenen van hun ellend verlossen. :blij: :blij: :blij: :blij:

Het_Is_Lent
03-06-05, 14:25
Geplaatst door Iwan
Moslims en of marokkanen geven altijd de schuld aan anderen. Die meiden moeten hun hoofddoek uitdoen. Jezus onarmen en hun mede-christenen van hun ellend verlossen. :blij: :blij: :blij: :blij:

Ik kan mijn armen niet om een dode Jezus heenslaan.

Iwan
03-06-05, 14:33
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik kan mijn armen niet om een dode Jezus heenslaan.
Doe alsof is ook goed.

Het_Is_Lent
03-06-05, 14:35
Geplaatst door Iwan
Doe alsof is ook goed.

Je snapt 'm niet, geeft niet ;)

Iwan
03-06-05, 15:05
Geplaatst door Het_Is_Lent
Je snapt 'm niet, geeft niet ;)
Dingen snappen is gvaarlijk. Lekker dom blijven dan heb ik geen last van mijn geweten. :love2: :love2:

Het_Is_Lent
03-06-05, 15:11
Geplaatst door Iwan
Dingen snappen is gvaarlijk. Lekker dom blijven dan heb ik geen last van mijn geweten. :love2: :love2:

Goed zo. Ik ben ontzettend trots op je.

Iwan
03-06-05, 15:13
Geplaatst door Het_Is_Lent
Goed zo. Ik ben ontzettend trots op je. :verliefd:

David
03-06-05, 15:13
Geplaatst door Het_Is_Lent
Goed zo. Ik ben ontzettend trots op je.


Gewoon lekker blond blijven, nergens last van.

Het_Is_Lent
03-06-05, 15:15
Gewoon blond :hihi:

Iwan
03-06-05, 15:21
Geplaatst door Het_Is_Lent
Gewoon blond :hihi:
Dat bedoel ik :zwaai:

Het_Is_Lent
03-06-05, 15:22
Geplaatst door Iwan
Dat bedoel ik :zwaai:

Blond onder mijn hoofddoekje :alien:

David
03-06-05, 15:24
Geplaatst door Het_Is_Lent
Blond onder mijn hoofddoekje :alien:


Moet spectaculair zijn!

Het_Is_Lent
03-06-05, 15:28
Geplaatst door David
Moet spectaculair zijn!

Spectaculair blond onder mijn hoofddoekje!!!


:maf:

Iwan
03-06-05, 15:50
Geplaatst door Het_Is_Lent
Spectaculair blond onder mijn hoofddoekje!!!


:maf:
Geef niet ik ben gek op mestyrie :fpotver: :fpotver: :fpotver:

Het_Is_Lent
03-06-05, 15:52
Geplaatst door Iwan
Geef niet ik ben gek op mestyrie :fpotver: :fpotver: :fpotver:


Is een mysterie gek op jou? :maf3:

_h4T3D_sE7eN
03-06-05, 17:00
Geplaatst door Het_Is_Lent


Zit jij nou de hele middag al naar dit scherm te staren ?? :maf3:


Fokkin' topicverkraGters ...

Rabi'ah.
03-06-05, 17:13
Geplaatst door Seif
3-06-2005

Werknemers moeten christen zijn

Leger des Heils weigert moslima's

Door Marc Kruyswijk

Het Leger des Heils loopt twee ton aan subsidie mis omdat het weigert twee moslimvrouwen aan te nemen die als vrijwilliger werken bij een van zijn projecten. Het Leger des Heils zegt dat werknemers bij de organisatie christen moeten zijn. De twee vrouwen werken al enige jaren als vrijwilliger bij Sociaal-Cultureel Werk De Lichtboei in Zierikzee, een project van het Leger des Heils. Het Leger vroeg afgelopen jaar subsidie aan om het goedlopende project te versterken, dat er onder meer op is gericht allochtone vrouwen uit hun isolement te halen.

Volgens minister De Geus (Sociale Zaken) kan er alleen subsidie worden verstrekt voor mensen die het Leger des Heils in dienst heeft. De vrouwen solliciteerden daarom, maar in de loop van de procedure bleek dat zij toch niet in dienst konden komen. Het was gebleken dat zij moslimvrouwen waren en het Leger neemt geen mensen aan van een ander geloof.
Volgens het Leger des Heils is er sprake van chantage. ,,Als organisatie die actief is vanuit het christelijk geloof, hebben we het recht te werken met christelijke werknemers'', zegt luitenant-kolonel I. Voorham. De Geus meent echter dat van discriminatie geen sprake is. Hij wijst erop dat in het aanvankelijk goedgekeurde projectplan was afgesproken dat het Leger de moslimvrouwen en nog twee kandidates per 1 juli in dienst zou nemen. ,,Ze weten al maanden hoe het zit, maar weigeren principieel de vrouwen aan te stellen.''
Het Leger probeerde de maatregel creatief te omzeilen door de moslimvrouwen in dienst te laten nemen bij COS Zeeland, een provinciale organisatie voor internationale samenwerking, maar daar ging de minister niet mee akkoord. Volgens Marjolijn Meier van COS lijkt het Leger er een dubbele moraal op na te houden. ,,De vrouwen werken al jaren als vrijwilliger, maar ze mogen geen werknemer worden. Door ze via een omweg wel aan te nemen, laten ze zien hun eigen richtlijnen onrechtvaardig te vinden.'' Harry de Heer, directeur van het Leger des Heils in het zuidwesten van Nederland, ontkent dit. ,,Het staat nu eenmaal in ons aannamebeleid. Ik snap dat dat lastig te begrijpen is, maar dat beleid passen we niet aan.''
De beide vrouwen zijn erg teleurgesteld over de gang van zaken. Zij willen niet reageren. Volgens directeur De Heer hebben ze begrip voor de handelwijze van het Leger. ,,Het is een koude douche voor ze, maar ze begrijpen het wel.''

Bron: ad.nl

Fijn, hebben die ook meteen weer hun ware gezicht laten zien. :moe:

En ik maar denken dat het een vanuit christelijke naastenliefde opererende organisatie was die zich inzette voor de minder fortuinlijke medemens.

BiL@L
03-06-05, 17:20
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=141399

Iwan
03-06-05, 21:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Fijn, hebben die ook meteen weer hun ware gezicht laten zien. :moe:

En ik maar denken dat het een vanuit christelijke naastenliefde opererende organisatie was die zich inzette voor de minder fortuinlijke medemens.
Je ben gewoon een mens. je kan ook verkeerd denken.

Marsipulami
03-06-05, 22:10
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Onzin, Marsje. In geval van moskeeën is de taal vaak een barriére en nimmer het geloof. Maar ik durf te wedden dat een moskee een niet-moslim met open armen zou ontvangen, als deze een toegevoegde waarde zou zijn. Bij de moskee in mijn straat werken er zelfs een paar Joden.

Een moslimschool is maar een moslimschool in de mate dat ze gedragen wordt door moslims die de islam au serieux nemen of minstens mensen die het islamitisch project van die school respecteren. Dat betekent dat zo'n school een personeelsbeleid moet kunnen voeren en mensen moet kunnen selecteren op basis van hun loyaliteit tgo een bepaalde levensbeschouwelijke gezindte i.c. de islam. Iets dergelijks geldt ook voor bv katholieke of protestantse scholen. De Vrije Universiteit Brussel (principieel atheïstich) vraagt bijvoorbeeld dat zijn personeelsleden een document ondertekenen dat ze niet kerkelijk trouwen en dat ze hun kinderen niet laten dopen.



Het gaat hier om de uitleg: "Wij werken alleen met Christenen".

Je definiëert dit als een keuze "tegen" andere levensbeschouwingen. Je kan het echter ook interpreteren als een keuze "voor" de eigen levensbeschouwing.


Of het dan in de hoedanigheid "werknemer" of "vrijwilliger" moet zijn doet er al niet meer toe.

Werknemers hebben meestal meer invloed op de ideologie van een organisatie en ook op de manier waarop die ideologie wordt beleefd en in de praktijk wordt gezet. Als een organisatie het aspect levensbeschouwing belangrijk vindt dan heeft dat invloed op het personeelsbeleid.


(...) In dat geval betaalt de Staat voor deze verrichtingen door hun uitkeringen met rust te laten.

Niet als er objectief overheidsgeld mee gemoeid is, waaraan iedere belastingbetaler in Nederland heeft meegedaan om het op te hoesten.

Dit is geen valabel argument. Het geld waarover de staat beschikt is afkomstig van mensen die hetzij christen, hetzij moslim, hetzij whatever zijn. Met o.m. het belastinggeld van moslims werd ook de gayparade in Amsterdam gesubsidieerd. Moslims moeten daaraan meebetalen ook al druist deze besteding in tegen wat veel moslims daar over denken. Sportinfrastructuur wordt meebetaald door mensen die nooit aan sport doen. Dus lijkt het me maar logisch dat o.m. niet-gelovigen meebetalen aan de sociale projecten die het leger des heils organiseert vanuit zijn christelijke kijk op de zaak. Computerbedrijven selecteren hun arbeiders op basis van hun kennis van computers en levensbeschouwelijke organisaties selecteren personeel o.m. op basis van hun kennis van en loyaliteit tgo de eigen levensbeschouwing. Politieke partijen vinden het maar logisch dat hun eigen personeel de partijideologie aanhangt en ondersteunt.



De subsidies worden door de minister toegekend met een bepaald doel, te weten: het aannemen van deze dames.

Niet specifiek deze dames. Het gaat mogelijks wel over een subsidie voor het invullen van vacatures. Het leger des heils was bovendien zo hoffelijk om voor een alternatieve tewerkstelling te zorgen voor deze moslima's.



A) De minister is bij machte om dit door de strot te duwen en er een principekwestie van te maken als hij werkelijk begaan is met deze dames, zoals hij nu doet overkomen.

De tewerkstelling van deze dames intereseert hem wellicht geen barst. Het is gewoon een aanval op alle organisaties die vertrekken vanuit een godsdienstige overtuiging. Alle burgers van het land moeten in de ganzenpas lopen van dezelfde liberale, individualistische, seculiere ideologie die de overheid mensen wil opdringen. Het belastinggeld dat mensen betalen wordt gebruikt om hen ideologisch te manipuleren en hen van hun religieuze identiteit te beroven door het onderdrukken van organisaties die levensbeschouwing uitdragen en ter harte nemen.

En uiteindelijk -last but not least- draait het bij de minister om anti-moslimisme. Met organisaties op levensbeschouwelijke grond was er nooit een probleem totdat ook moslims zich gingen organiseren. Toen moesten alle levensbeschouwelijke organisaties eraan geloven. In feite gebeurt hier hetzelfde als bij het Franse hoofddoekverbod op scholen. Omdat men op louter xenofobe en racistische gronden hoofddoeken wil verbieden, mogen christenen voortaan ook geen kruisje meer dragen op school. Omdat men wil beletten dat moslims zich organiseren rond hun geloof, wil men ook christelijke organisaties beletten zich te organiseren rond hun geloof.

tr_imparator
03-06-05, 22:27
dit is gewoon openlijk discriminatie.. :moe:

barfly
03-06-05, 22:41
Geplaatst door Rabi'ah.
Fijn, hebben die ook meteen weer hun ware gezicht laten zien. :moe:

En ik maar denken dat het een vanuit christelijke naastenliefde opererende organisatie was die zich inzette voor de minder fortuinlijke medemens.

Achja, zo versnipperen ze in SA de bijbel. Doen "we" ook niet moeilijk over.

Uiteraard is het achterlijk dat de reli-gristen-fanaten, vrijwilligers om hun religie uitsluiten.

Marsipulami
03-06-05, 22:45
Geplaatst door barfly
Achja, zo versnipperen ze in SA de bijbel. Doen "we" ook niet moeilijk over.

Uiteraard is het achterlijk dat de reli-gristen-fanaten, vrijwilligers om hun religie uitsluiten.

Het gaat niet om vrijwilligers, maar om werknemers die binnen expliciet christelijke organisaties niet in aanmerking komen voor vacatures omwille van het feit dat ze een ander geloof hebben.

barfly
03-06-05, 22:55
Geplaatst door Marsipulami
Het gaat niet om vrijwilligers, maar om werknemers die binnen expliciet christelijke organisaties niet in aanmerking komen voor vacatures omwille van het feit dat ze een ander geloof hebben.

In een seculiere staat, zou dat terecht strafbaar moeten zijn. Discriminatie op basis van religie.

Orakel
03-06-05, 22:59
Geplaatst door Rabi'ah.
En ik maar denken dat het een vanuit christelijke naastenliefde opererende organisatie was die zich inzette voor de minder fortuinlijke medemens.

Zou ook zo zijn, ware het niet dat ook het Leger des Heils zich gesteld ziet voor voldongen feiten als budgetfinanciering en outpufinanciering.
Dat wil zeggen dat de mate van subsidie evenredige tred houdt met de grootte van de doelgroep.
Als ze onvoorwaardelijk een bak met geld zouden krijgen, dan zouden ze niet alleen qua personeel, maar ook qua doelgroep een stuk selectiever zijn.

Marsipulami
03-06-05, 23:09
Geplaatst door barfly
In een seculiere staat, zou dat terecht strafbaar moeten zijn. Discriminatie op basis van religie.

Tja, hopeloos. Als een staat neutraal wil zijn, dan hoeven de ingezetenen en hun organisaties dat nog niet te zijn. Maar goed, ik kijk uit naar de Nederlandse variant van het blauwe Maopakje. De Nederlandse overheid begint steeds meer te lijken op het talibanregime waar Boeddhabeelden gedynamiteerd werden. Nederland wordt een land waar enkel de individualistisch, liberaal, atheïstische staatsideologie wordt getolereerd en waar "anders-denken" strafbaar (gedynamiteerd) wordt.

Marsipulami
03-06-05, 23:18
Geplaatst door Orakel
maar ook qua doelgroep een stuk selectiever zijn.

Klopt niet hoor. Het leger des heils is een missionerende organisatie die zoveel mogelijk andersdenkenden van het eigen gelijk wil overtuigen. Dat doet ze door lief te zijn voor mensen die in nood verkeren ongeacht hun overtuiging (in de hoop dat ze de overtuiging van het Leger des Heils overnemen).

Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan het Leger des Heils, hun paternalistisch gedoe en hun gemanipuleer. Maar goed, daar gaat het in deze topic nu niet om. Het gaat hier om het recht van mensen om zich te organiseren op grond van de eigen levensbeschouwelijke overtuiging. Het is dus meer een principiele kwestie.

barfly
03-06-05, 23:23
Geplaatst door Marsipulami
Tja, hopeloos. Als een staat neutraal wil zijn, dan hoeven de ingezetenen en hun organisaties dat nog niet te zijn. Maar goed, ik kijk uit naar de Nederlandse variant van het blauwe Maopakje. De Nederlandse overheid begint steeds meer te lijken op het talibanregime waar Boeddhabeelden gedynamiteerd werden. Nederland wordt een land waar enkel de individualistisch, liberaal, atheïstische staatsideologie wordt getolereerd en waar "anders-denken" strafbaar (gedynamiteerd) wordt.

Overdrijf niet zo, komediant.

Orakel
03-06-05, 23:24
Geplaatst door Marsipulami
Klopt niet hoor. Het leger des heils is een missionerende organisatie die zoveel mogelijk andersdenkenden van het eigen gelijk wil overtuigen. Dat doet ze door lief te zijn voor mensen die in nood verkeren ongeacht hun overtuiging (in de hoop dat ze die overtuiging overnemen).

Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan het Leger des Heils en hun gemanipuleer. Maar goed, daar gaat het in deze topic niet om. Het gaat hier om het recht van mensen om zich te organiseren op grond van de eigen levensbeschouwelijke overtuiging. Het is dus meer een principiele kwestie.

Heb regelmatig met ze te maken en het is best puik volk. Me buurman is er ook eentje en die hijst zich op zaterdagavond in zo'n pak en duikt dan de kroeg in met een stapeltje "Strijdkreten" onder ze oksel en gaat dan met de collectebus langs.

Maar als het een principiële kwestie is dat ze geen Moslims aannemen, laat ze bij het collecteren dan ook de Moslims overslaan en tegelijkertijd hun zendingsdrang beteugelen en beter focussen.
Alles beter dan op zo'n instrumentele wijze met deze Islamitische dames om te gaan, waarvan ze wel de lusten maar niet de lasten willen hebben.

Marsipulami
03-06-05, 23:36
Geplaatst door Orakel
Alles beter dan op zo'n instrumentele wijze met deze Islamitische dames om te gaan, waarvan ze wel de lusten maar niet de lasten willen hebben.

Ik vind het wel erg sympathiek dat deze islamitische dames zich vrijwillig willen inzetten voor het Leger des Heils. Hun aanwezigheid en engagement daar getuigt zowel van de openheid van moslims als van de openheid van het Leger des Heils.

De optie die de overheid echter overlaat is dat iedereen zijn godsdienst maar binnenskamers en ongesubsidieerd moet belijden en beleven. Eén keer de openbare ruimte betreden wordt moeten gelovigen knielen voor een atheïstische pseudo-neutraliteit op straffe van intrekking van subsidies. Zelfs organisaties die zich bekommeren om hun 'on-Fortuyn-lijke' medemens moeten knielen voor het atheïsme om in aanmerking te komen voor het geld van de belastingen die o.m. hun leden hebben betaald.

Orakel
03-06-05, 23:42
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind het wel erg sympathiek dat deze islamitische dames zich vrijwillig willen inzetten voor het Leger des Heils. Hun aanwezigheid en engagement daar getuigt zowel van de openheid van moslims als van de openheid van het Leger des Heils.

De optie die de overheid echter overlaat is dat iedereen zijn godsdienst maar binnenskamers en ongesubsidieerd moet belijden en beleven. Eén keer de openbare ruimte betreden wordt moeten gelovigen knielen voor een atheïstische pseudo-neutraliteit op straffe van intrekking van subsidies. Zelfs organisaties die zich bekommeren om hun 'on-Fortuyn-lijke' medemens moeten knielen voor het atheïsme om in aanmerking te komen voor het geld van de belastingen die ze zelf hebben betaald.

De overheid gedraagt zich als een windvaan in een wervelstorm en maakt het begrip 'regeren is vooruitzien' tot een holle frasering.
De voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel bij deze regering, en dus hollen ze als een blind paard richting afgrond zonder te leren van hun historie.

Maar als het LdH echt principieel wil zijn, gaan ze met deze Moslima's door op vrijwillige en ideële basis verder en wijzen ze die zilverlingen van de overheid concienseus af.

Marsipulami
03-06-05, 23:42
Geplaatst door barfly
Overdrijf niet zo, komediant.

:rolleyes: Komediant ? Normaal zou ik dat als een belediging beschouwen, maar jouw avatar in aanmerking nemende vind ik die benaming wel sympathiek.

Marsipulami
03-06-05, 23:49
Geplaatst door Orakel
Maar als het LdH echt principieel wil zijn, gaan ze met deze Moslima's door op vrijwillige en ideële basis verder en wijzen ze die zilverlingen van de overheid concienseus af.

Dat is dan ook wat ze in de feiten doen. Herlees het artikel maar. Ze wijzigen hun personeelsbeleid niet ondanks het feit dat de overheid de subsidies intrekt om hun levensbeschouwelijke keuze. Evenmin sluiten ze de moslima's uit, sterker zelfs springen ze in de bres voor hun tewerkstelling.

Maar er schort wat aan de gedachtengang dat organisaties die de levensbeschouwing van hun leden ernstig nemen uitgesloten worden van het belastinggeld dat nochtans ook hun eigen leden moeten betalen.

Orakel
04-06-05, 00:01
Geplaatst door Marsipulami
Dat is dan ook wat ze in de feiten doen. Herlees het artikel maar.

I just did. En dan blijkt dat ze de 2 dames in dienst moeten nemen, ook op basis van het ingediende projectplan/subsidieverzoek, maar vervolgens op een creatieve 'wie schrijft die blijft'-wijze proberen en de formatiegelden binnen te halen, zonder de dames echter in dienst te nemen.
Tis in mijn beperkte visie nochthans vrij simpel: je vraagt medewerkers en vrijwilligers je Christelijke signatuur te respecteren of je vraagt van ze dat ze Christelijk zijn.
Je loopt op de stoep of je rijdt op straat. Lopen op straat leidt tot brokken.
Als Moslims goed genoeg zijn als vrijwilliger, zijn ze ook goed genoeg als werknemer.

Marsipulami
04-06-05, 00:35
Geplaatst door Orakel
I just did. En dan blijkt dat ze de 2 dames in dienst moeten nemen, ook op basis van het ingediende projectplan/subsidieverzoek, maar vervolgens op een creatieve 'wie schrijft die blijft'-wijze proberen en de formatiegelden binnen te halen, zonder de dames echter in dienst te nemen.
Tis in mijn beperkte visie nochthans vrij simpel: je vraagt medewerkers en vrijwilligers je Christelijke signatuur te respecteren of je vraagt van ze dat ze Christelijk zijn.
Je loopt op de stoep of je rijdt op straat. Lopen op straat leidt tot brokken.
Als Moslims goed genoeg zijn als vrijwilliger, zijn ze ook goed genoeg als werknemer.

Ik vind -anders dan de overheid- dat gelovigen ook het recht moeten krijgen om open en tolerant te zijn zonder dat ze verplicht worden om hun geloof te verloochenen.

mark61
04-06-05, 00:39
Geplaatst door Orakel
... dames, waarvan ze wel de lusten maar niet de lasten willen hebben.

Nee, dat vind jij zekers niks.

Dames zijn geen dingen > van wie

Marsipulami
04-06-05, 12:16
Weigeren moslima’s kost Leger des Heils Zierikzee subsidie

door Melita Lanting

ZIERIKZEE - De Lichtboei in Zierikzee raakt de rijkssubsidie voor het project wereldvrouwen kwijt. De Leger des Heils-instelling houdt zich volgens minister De Geus niet aan het ingediende projectvoorstel. Het Leger weigert om principiële redenen twee deelnemende moslimvrouwen in dienst te nemen.


De Lichtboei heeft in december ruim 190.000 euro subsidie gekregen voor uitbreiding van het project Wereldvrouwen, een integratieproject. Vier (allochtone) vrouwen worden opgeleid tot activiteitenbegeleider en krijgen daarna een dienstverband van drie jaar binnen het project. De minister valt over het feit dat het Leger des Heils weigert twee van de vier deelnemers aan het project in dienst te nemen vanwege hun geloof. De vrouwen mogen van de Leger des Heils-leiding wel bij hun organisatie gedetacheerd worden, maar dit is voor het ministerie niet acceptabel.

„Er staat nergens in het projectvoorstel dat de vier deelnemers in dienst van het Leger des Heils zouden komen”, betoogt H. de Heer, directeur Welzijns- en gezondheidszorg zuidwest Nederland van het Leger. „Wij hebben in het projectvoorstel aangegeven dat de deelnemers een dienstverband aangeboden krijgen in samenwerking met het COS (Zeeuws centrum voor internationale samenwerking) en het Welzijnshuis van Schouwen-Duiveland. Dat is ook gelukt. De twee moslimvrouwen kunnen per 1 juli worden ondergebracht bij het Welzijnshuis.” Volgens De Heer is hierover ambtelijk overeenstemming bereikt met het ministerie.

„In onze beleving is dat niet zo”, zegt de woordvoerder van het ministerie. „En het blijkt ook niet uit correspondentie met het Leger des Heils.”

De Heer erkent dat het Leger met de deelname van de twee moslimvrouwen aan het project willens en wetens een risico heeft genomen. Van tevoren was duidelijk dat de moslima’s nooit in dienst van het Leger konden treden. „Daar is in een vroeg stadium over gesproken, ook met de betrokken vrouwen.”

Intrekking van de subsidie betekent feitelijk dat de tijdelijke uitbreiding van het project Wereldvrouwen stopt. „En de deelnemers worden de dupe”, zegt de Heer. Hij geeft aan dat het Leger des Heils alles op alles zal zetten om de minister op andere gedachten te brengen. „Het gaat ons nog niet eens zozeer om het geld, het gaat er om dat deze mensen een kans krijgen.”

Orakel
04-06-05, 17:52
...never mind....