PDA

Bekijk Volledige Versie : Bewegende beelden uit Falujah



assassijn
03-06-05, 10:08
http://www.juancole.com/2005/06/fallujah-film-italian-magazine-diario.html

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00


2/3 van de stad is gelijk met de grond gemaakt, wat lijken van vrouwen hier, wat lijken van kinderen daar...gelukkig zijn ze verlost van Saddam, en weten ze nu wat democratie is.
De weduwen en wezen moeten gewoon niet zeiken, ze moeten Amerika en de landen die ze steunen op hun blote knieen bedanken i.p.v. doorgaan met barbaarse aanslagen op millitairen.

IbnRushd
03-06-05, 10:10
Geplaatst door assassijn
http://www.juancole.com/2005/06/fallujah-film-italian-magazine-diario.html


2/3 van de stad is gelijk met de grond gemaakt, wat lijken van vrouwen hier, wat lijken van kinderen daar...gelukkig zijn ze verlost van Saddam, en weten ze nu wat democratie is.
De weduwen en wezen moeten gewoon niet zeiken, ze moeten Amerika en de landen die ze steunen op hun blote knieen bedanken i.p.v. doorgaan met barbaarse aanslagen op millitairen.

Ik wil je ook verlossen, ben je gelijk van Jan B. en zijn kornuiten af.

assassijn
03-06-05, 10:14
Geplaatst door IbnRushd
Ik wil je ook verlossen, ben je gelijk van Jan B. en zijn kornuiten af.

Terrorist!
Je kan je haat jegens het westen zeker weer niet onder stoelen of banken steken.

IbnRushd
03-06-05, 10:17
Geplaatst door assassijn
Terrorist!
Je kan je haat jegens het westen zeker weer niet onder stoelen of banken steken.

Liever een terrorist dan een slaaf van Bush :)

En haat tegen de westen heb ik niet, dus kom niet met kontenlikken

assassijn
03-06-05, 10:37
Geplaatst door IbnRushd
Liever een terrorist dan een slaaf van Bush :)

En haat tegen de westen heb ik niet, dus kom niet met kontenlikken

Bush is de voorvechter van de democratie en vrijheid.Barbaren als jij kennen die termen niet.
Als je Amerika haat, haat je het hele westen.

IbnRushd
03-06-05, 10:40
Geplaatst door assassijn
Bush is de voorvechter van de democratie en vrijheid.Barbaren als jij kennen die termen niet.
Als je Amerika haat, haat je het hele westen.

Het is maar net wat jij onder democratie verstaat :melig:

Maar je bent wel grappig, dat moet ik wel toegeven :haha:

assassijn
03-06-05, 10:54
Geplaatst door IbnRushd
Het is maar net wat jij onder democratie verstaat :melig:

Maar je bent wel grappig, dat moet ik wel toegeven :haha:

Af en toe is het leuk om in de huid van de geestelijk minder bedeelden te kruipen:hihi:

IbnRushd
03-06-05, 10:57
Geplaatst door assassijn
Af en toe is het leuk om in de huid van de geestelijk minder bedeelden te kruipen:hihi:

So, jij bent stoer. Hè dan gebruik je meestal de slachtoffers in Falluja als materiaal.

assassijn
03-06-05, 11:02
Geplaatst door IbnRushd
So, jij bent stoer. Hè dan gebruik je meestal de slachtoffers in Falluja als materiaal.

sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot

IbnRushd
03-06-05, 11:07
Geplaatst door assassijn
sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot

Je bent ziek

assassijn
03-06-05, 12:12
Geplaatst door IbnRushd
Je bent ziek

Ik weet dat je boos bent omdat je op het verkeerde been bent gezet.



P.S. de dude of dudette die de directe link van het filmpje heeft geplaats :duim:

IbnRushd
03-06-05, 12:26
Geplaatst door assassijn
Ik weet dat je boos bent omdat je op het verkeerde been bent gezet.



P.S. de dude of dudette die de directe link van het filmpje heeft geplaats :duim:

Er is geen reden om boos te zijn.
Alleen ik vind het gewoon stomweg ziekelijk als men slachtoffers gebruikt om sarcastisch te willen overkomen.

assassijn
04-06-05, 12:32
Geplaatst door IbnRushd
Er is geen reden om boos te zijn.
Alleen ik vind het gewoon stomweg ziekelijk als men slachtoffers gebruikt om sarcastisch te willen overkomen.

Met deze redenatie kan je je beter helemaal niet mengen in een discussie.Je gebruikt dan namelijk "slachtoffers" om je punt te maken, of om je mening over een zaak of gebeurtenis te geven.

Max Stirner
04-06-05, 13:53
Geplaatst door assassijn
[ze moeten Amerika en de landen die ze steunen op hun blote knieen bedanken i.p.v. doorgaan met barbaarse aanslagen op millitairen.


Aanslagen op millitairen? Lees es een krant man....je ziet alleen wat je wil zien.

Vandaag:

`Tien Irakezen kwamen om bij een zelfmoordaanslag bij Balad. De dader ramde een bomauto tegen een huis waar een groep mensen bijeen was. Er vielen ook tien gewonden.`

`In Bagdad vonden donderdag negen mensen de dood toen vanuit drie rijdende auto`s het vuuur werd geopend op een drukke markt in de wijk Hurriyah.`


Zo gaat dat dus dag in dag uit. Moordaanslagen op Irakeze burgers, meestal sjiieten. Jouw verzetshelden zijn niet de mijne.

assassijn
04-06-05, 14:30
Geplaatst door Max Stirner
Aanslagen op militairen? Lees es een krant man....je ziet alleen wat je wil zien.



Dan is het allemaal toch geslaagd.Dan hebben ze de "democratie" die het westen heeft gebracht heel goed begrepen, en die voeren ze naar westers voorbeeld ook heel goed uit dan.

Je ziet inderdaad alleen maar wat je wilt zien.De aanslagen op Amerikaanse soldaten worden mondjesmaat naar buiten gebracht, terwijl de aanslagen op burgers naar voren worden gebracht(of ze nu door sjiieten, soenieten of koerden worden gepleegd).
We moeten de Irakezen hoe dan ook afschilderen als een stelletje barbaren dat geweld jegens de eigen bevolking niet schuwt...stel je eens voor dat we straks begrip en sympathie krijgen voor hun motieven.

Het blijft een feit dat de meeste burgerdoden nog steeds zijn gevallen en vallen door westerse bommen en kogels, als je dat ontkent moet je toch eens nodig andere nieuwsbronnen gaan raadplegen.

Max Stirner
04-06-05, 14:57
Geplaatst door assassijn
Dan is het allemaal toch geslaagd.Dan hebben ze de "democratie" die het westen heeft gebracht heel goed begrepen, en die voeren ze naar westers voorbeeld ook heel goed uit dan.

Je ziet inderdaad alleen maar wat je wilt zien.De aanslagen op Amerikaanse soldaten worden mondjesmaat naar buiten gebracht, terwijl de aanslagen op burgers naar voren worden gebracht(of ze nu door sjiieten, soenieten of koerden worden gepleegd).
We moeten de Irakezen hoe dan ook afschilderen als een stelletje barbaren dat geweld jegens de eigen bevolking niet schuwt...stel je eens voor dat we straks begrip en sympathie krijgen voor hun motieven.

Het blijft een feit dat de meeste burgerdoden nog steeds zijn gevallen en vallen door westerse bommen en kogels, als je dat ontkent moet je toch eens nodig andere nieuwsbronnen gaan raadplegen.


Volgens het Iraakse ministerie van Binnenlandse Zaken zijn van de circa 12.000 burgerdoden die de verzetshelden de afgelopen anderhalf jaar hebben gemaakt, er zeker 10.500 sjiiet. Het overgrote deel van de aanslagen wordt gepleegd door soennieten, die het niet trekken dat ze hun machtsbasis kwijt zijn.

Niks verzet tegen de bezetter. Het is gewoon een keiharde machtsstrijd, waarbij een geweldadige minderheid over de lijken van duizenden burgers gaat om doelen te verwezenlijken die ze via democratische weg niet voor elkaar kunnen krijgen. Voor aanslagen op Amerikaanse millitairen zou ik een stuk meer begrip hebben kunnen opbrengen.

assassijn
04-06-05, 15:21
Geplaatst door Max Stirner
Volgens het Iraakse ministerie van Binnenlandse Zaken zijn van de circa 12.000 burgerdoden die de verzetshelden de afgelopen anderhalf jaar hebben gemaakt, er zeker 10.500 sjiiet. Het overgrote deel van de aanslagen wordt gepleegd door soennieten, die het niet trekken dat ze hun machtsbasis kwijt zijn.

Niks verzet tegen de bezetter. Het is gewoon een keiharde machtsstrijd, waarbij een geweldadige minderheid over de lijken van duizenden burgers gaat om doelen te verwezenlijken die ze via democratische weg niet voor elkaar kunnen krijgen. Voor aanslagen op Amerikaanse millitairen zou ik een stuk meer begrip hebben kunnen opbrengen.

Ik vind het toch knap dat je zegt dat er een machtsstrijd gaande is, en dat je hierbij zegt dat het overgrote deel van de aanslagen wordt gepleegd door soenieten.
Zoals je weet strijden de Koerden al jarenlang voor een onafhankelijk Koerdistan...dat neem ik althans aan.Als je vervolgens gaat kijken waar het meerendeel van de aanslagen gepleegd wordt, dan kom je al snel tot de conclusie dat dit voornamelijk binnen de onzichtbare grenzen van "Koerdistan" geschiedt.
Gezien voorgenoemde, vind ik het aannemelijker om te zeggen dat de aanslagen voornamelijk gepleegd worden door Koerden, dan te zeggen door soenieten.

Max Stirner
04-06-05, 15:59
Geplaatst door assassijn
Ik vind het toch knap dat je zegt dat er een machtsstrijd gaande is, en dat je hierbij zegt dat het overgrote deel van de aanslagen wordt gepleegd door soenieten.
Zoals je weet strijden de Koerden al jarenlang voor een onafhankelijk Koerdistan...dat neem ik althans aan.Als je vervolgens gaat kijken waar het meerendeel van de aanslagen gepleegd wordt, dan kom je al snel tot de conclusie dat dit voornamelijk binnen de onzichtbare grenzen van "Koerdistan" geschiedt.
Gezien voorgenoemde, vind ik het aannemelijker om te zeggen dat de aanslagen voornamelijk gepleegd worden door Koerden, dan te zeggen door soenieten.


??

Waarom zouden de Koerden hun `eigen mensen` in Kirkuk en Mosoel opblazen?

Ze zijn goed vertegenwoordigd in Iraakse regering, hebben vrij veel autonomie......ik zie niet hun belang om er een puinhoop van te maken.

Hoe het ook zij, ik heb de wijsheid niet in pacht, en het interesseert me niet zoveel wie wat doet: als je een bom op een woonwijk gooit, een moskee of een marktplaats opblaast of een groep politieagenten de strot afsnijdt, ben je gewoon een smerig onderkruipsel....of je nu koerd, soenniet, Amerikaan of God-weet-wat bent. Ik heb geen zin om daar genuanceerd over te denken.

Tis een open deur, maar ik trap hem toch maar ffies in. :)

Spoetnik
04-06-05, 21:13
Geplaatst door Max Stirner
Volgens het Iraakse ministerie van Binnenlandse Zaken zijn van de circa 12.000 burgerdoden die de verzetshelden de afgelopen anderhalf jaar hebben gemaakt, er zeker 10.500 sjiiet. Het overgrote deel van de aanslagen wordt gepleegd door soennieten, die het niet trekken dat ze hun machtsbasis kwijt zijn.

En nog eens 90.000 Iraakse doden als gevolg van Amerikaans vuur.

Arme Iraakis

assassijn
05-06-05, 01:26
Geplaatst door Max Stirner
??

Waarom zouden de Koerden hun `eigen mensen` in Kirkuk en Mosoel opblazen?

Ze zijn goed vertegenwoordigd in Iraakse regering, hebben vrij veel autonomie......ik zie niet hun belang om er een puinhoop van te maken.


Ze hebben het al eerder gedaan met de arabische soenieten.Of ben je alweer vergeten dat Koerden diverse huizen van Arabieren in beslag hadden genomen in het noorden van Irak nadat de oorlog was uitgebroken?
Na de Arabieren zijn nu de sjieten aan de beurt.
Mocht je Turkse vrienden hebben, dan moet je eens vragen hoeveel Turken er wekelijks sterven door aanslagen van Koerden als ze met de vrachtwagen hun werk doen in dat gebied.




Hoe het ook zij, ik heb de wijsheid niet in pacht, en het interesseert me niet zoveel wie wat doet: als je een bom op een woonwijk gooit, een moskee of een marktplaats opblaast of een groep politieagenten de strot afsnijdt, ben je gewoon een smerig onderkruipsel....of je nu koerd, soenniet, Amerikaan of God-weet-wat bent. Ik heb geen zin om daar genuanceerd over te denken.
Tis een open deur, maar ik trap hem toch maar ffies in.

Het is inderdaad smerig, maar het is mijns inziens van essentieel belang te weten wie er achter de aanslagen zit...dat werpt namelijk een heel ander licht op de gebeurtenissen.
Kijk bijvoorbeeld naar dat filmpje.Half Faluja ligt plat, en ze hebben nu geen last meer van overbevolking.Niemand die het eigenlijk kan schelen bij het zien van de beelden.Denk je dat men hetzelfde zou reageren als "terroristen" daar verantwoordelijk voor zouden zijn geweest?
Ik weet wel zeker van niet.

Max Stirner
05-06-05, 20:53
Geplaatst door assassijn [/i]
Ze hebben het al eerder gedaan met de arabische soenieten.Of ben je alweer vergeten dat Koerden diverse huizen van Arabieren in beslag hadden genomen in het noorden van Irak nadat de oorlog was uitgebroken?
Na de Arabieren zijn nu de sjieten aan de beurt.
Mocht je Turkse vrienden hebben, dan moet je eens vragen hoeveel Turken er wekelijks sterven door aanslagen van Koerden als ze met de vrachtwagen hun werk doen in dat gebied.


Koerden: das mijn favoriete gespreksonderwerp met Turken. Koerden en Cyprus.

Bijna alle Turken die ik ken - en dat zijn er een behoorlijk aantal, zowel in NL als in Istanbul - zijn heel nationalistisch en mijns inziens nauwelijks objectief als het over die onderwerpen gaat.

Kwas een keer met een Turkse vriend in Bodrum/Fetiye/Izmir enzo en iedere keer als hij hoorde dat een verkoper/hotelbediende/taxichauffeur een Koerdisch accent had, zei hij: `Dat is een Koerd. Hij kan hier gewoon zijn werk doen. Zie je wel dat die Koerden hier niet achtergesteld worden? Het zijn gewoon aanstellers...`.

Heel overtuigend was die argumentatie.... :D

Neemt niet weg dat de PKK inderdaad voor heel veel ellende heeft gezorgd.


Wat betreft Irak: de Arabieren zijn, tot zover ik begrepen heb, ten tijde van Saddam naar Kirkoek en andere Koerdische steden gebracht in het kader van een soort `arabisering` van die steden, nu worden ze er weer uitgetrapt. Zo ging dat bijvoorbeeld ook in voormalig Joegoslavie. Ik verafschuw het, maar denk wel dat andersom waarschijnlijk hetzelfde zou zijn gebeurd.

Van problemen tussen sjiieten en Koerden (in Irak) heb ik trouwens nooit iets vernomen.



Het is inderdaad smerig, maar het is mijns inziens van essentieel belang te weten wie er achter de aanslagen zit...dat werpt namelijk een heel ander licht op de gebeurtenissen.
Kijk bijvoorbeeld naar dat filmpje.Half Faluja ligt plat, en ze hebben nu geen last meer van overbevolking.Niemand die het eigenlijk kan schelen bij het zien van de beelden.Denk je dat men hetzelfde zou reageren als "terroristen" daar verantwoordelijk voor zouden zijn geweest?
Ik weet wel zeker van niet.


Ik vind het niet zo interessant wie er achter die aanslagen zit. Ik kots ervan, wie het ook doet en wat het `excuus` ook moge zijn.

IbnRushd
06-06-05, 09:34
Geplaatst door assassijn
Met deze redenatie kan je je beter helemaal niet mengen in een discussie.Je gebruikt dan namelijk "slachtoffers" om je punt te maken, of om je mening over een zaak of gebeurtenis te geven.

Is 't nu opeens een discussie geworden? :knife_hea

IbnRushd
06-06-05, 09:38
Geplaatst door splijtstof
Nog een open deur: mischien zijn het wel de Mossad leden die de aanslagen plegen op kerken en Moskeen, in Irak !


Ik heb er nog een topic over geopend "Wie de aanslagen in Irak plegen"
met veel onderbouwd bewijs van Pisraels betrokkenheid in missere
en ellende.

Hmm interessant: complottheorieen. Pas me de link effe door, wil je :)

assassijn
06-06-05, 10:24
Geplaatst door IbnRushd
Is 't nu opeens een discussie geworden? :knife_hea

Dat is toch de bedoeling van dit hoekje op het Internet?

IbnRushd
06-06-05, 10:31
Geplaatst door assassijn
Dat is toch de bedoeling van dit hoekje op het Internet?

:p begin je altijd met sarcastische opmerking? :melig2:

Wat was je punt dan? Je discussiepunt?