PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland weigert crisisberaad / Duitsland spil nieuwe Europese Unie



Marsipulami
04-06-05, 00:02
Nederland weigert crisisberaad


13:29:41

BERLIJN - De Nederlandse premier Jan Peter Balkenende heeft een topberaad van de zes stichtende lidstaten over de crisis in de Europese Unie afgewezen. Dat heeft de woordvoerder van de Duitse bondskanselier Gerhard Schröder vandaag in Berlijn bevestigd.

Als reactie op de mislukte referenda over de Europese grondwet in Frankrijk en Nederland heeft Schröder de voorbije dagen geprobeerd om een topberaad van de leiders van de zes stichtende lidstaten op poten te zetten.
Zowel de Belgische premier Guy Verhofstadt, de Franse president Jacques Chirac, de Italiaanse premier Silvio Berlusconi als zijn Luxemburgse collega Jean-Claude Juncker waren gewonnen voor het initiatief, maar Balkenende achtte de ontmoeting op dit moment niet opportuun. Duitsland heeft begrip voor dit standpunt.

Schröder is de voorbije dagen opvallend actief. Zaterdag pleegt de Duitse kanselier overleg met Chirac. Op 10 juni zitten de twee leiders weer bijeen in Parijs. Op 13 juni zakt de Britse premier Tony Blair op zijn beurt naar Berlijn af. Blair wil de komende dagen verscheidene hoofdsteden met een bezoek vereren. Vanaf 1 juli neemt hij het roer over als voorzitter van de Europese Unie.

Net als Blair bepleit Schröder intussen een periode van bezinning.

03/06/2005 - belga -

mark61
04-06-05, 02:09
Bak heeft de boodschap begrepen. Hij gaat nu namens het electoraat mokkend met zijn rug naar de EU staan. Das pas kloofverkleinend staatsmanschap.

Nederland zegt neuh. Meuh. Mooooo.

Dutchguy
04-06-05, 10:26
Wat ik niet snap. Nederland is al jaren veruit de grootste nettobetaler en dit is Zalm al jaren een doorn in het oog. Hoorde ik hem dus zeggen dat nu Nederland NEE tegen de EU Grondwet zegt hij van dat nadeel een voordeel wil maken en die bijdrage drastisch aan wil pakken.
Dus houdt dat dan in dat dat als we JA hadden gezegd die confrontatie niet mogelijk zou zijn geweest? Of hoe moet ik dat zien.

Dutchguy
04-06-05, 10:28
Geplaatst door mark61


Nederland zegt neuh. Meuh. Mooooo.

Mensen die alles in de handen van politici leggen 'omdat die het wel zullen weten' vind ik veel meer 'meuh' en 'mooooo' dan mensen die uit wellicht verkeerde redenen NEE stemden.

~Panthera~
04-06-05, 10:36
Geplaatst door Dutchguy
Mensen die alles in de handen van politici leggen 'omdat die het wel zullen weten' vind ik veel meer 'meuh' en 'mooooo' dan mensen die uit wellicht verkeerde redenen NEE stemden.


precies. :melig2:

Moooooooooooooo them !! :fuckit2:

Dutchguy
04-06-05, 10:55
Geplaatst door ~Panthera~
precies. :melig2:

Moooooooooooooo them !! :fuckit2:

Met name bij het CDA viel een aardige meute grondwetkoeien te bespeuren die de herder Balkenende volgde in zijn belofte naar groenere weides.

mark61
04-06-05, 10:57
Geplaatst door Dutchguy
Wat ik niet snap. Nederland is al jaren veruit de grootste nettobetaler en dit is Zalm al jaren een doorn in het oog. Hoorde ik hem dus zeggen dat nu Nederland NEE tegen de EU Grondwet zegt hij van dat nadeel een voordeel wil maken en die bijdrage drastisch aan wil pakken.
Dus houdt dat dan in dat dat als we JA hadden gezegd die confrontatie niet mogelijk zou zijn geweest? Of hoe moet ik dat zien.

Dat moet je zien als politiek. Natuurlijk is die confrontatie wel mogelijk, maar dat gaat dan weer ten koste van andere dingen die NL kan bereiken.

Zoals G. Zalm en elke econoom je kan vertellen overtreffen voor NL de baten van de EU verre de kosten. Alleen naar de netto bijdrage kijken is dan ook erg kortzichtig.

mark61
04-06-05, 10:58
Geplaatst door Dutchguy
Mensen die alles in de handen van politici leggen 'omdat die het wel zullen weten' vind ik veel meer 'meuh' en 'mooooo' dan mensen die uit wellicht verkeerde redenen NEE stemden.

Dr is denk ik niemand meer in NL die alles blindelings in de handen van de politici legt. Ik ken ze in ieder geval niet.

Dutchguy
04-06-05, 10:59
Geplaatst door mark61
Dat moet je zien als politiek. Natuurlijk is die confrontatie wel mogelijk, maar dat gaat dan weer ten koste van andere dingen die NL kan bereiken.

Zoals G. Zalm en elke econoom je kan vertellen overtreffen voor NL de baten van de EU verre de kosten. Alleen naar de netto bijdrage kijken is dan ook erg kortzichtig.

Was al beetje bang dat dat inderdaad het antwoord zou zijn maar thanks.
Vraag me alleen nog af hoe wij aan die buitensporig hoge bijdrage komen. Heeft dat er mee te maken dat we steeds minder subsidies zijn gaan ontvangen?

mark61
04-06-05, 10:59
Geplaatst door Dutchguy
Met name bij het CDA viel een aardige meute grondwetkoeien te bespeuren die de herder Balkenende volgde in zijn belofte naar groenere weides.

Welnee, die weten precies waar de centen vandaan komen.

Dutchguy
04-06-05, 11:00
Geplaatst door mark61
Dr is denk ik niemand meer in NL die alles blindelings in de handen van de politici legt. Ik ken ze in ieder geval niet.

Poeh, dan ken jij een groot deel van de CDA achterban niet. :knipoog:

mark61
04-06-05, 11:05
Geplaatst door Dutchguy
Poeh, dan ken jij een groot deel van de CDA achterban niet. :knipoog:

Nee, waar zie je me voor aan? :lachu:

Dutchguy
04-06-05, 11:12
Geplaatst door mark61
Nee, waar zie je me voor aan? :lachu:

LOL... ok touchee. :D

Matesis
04-06-05, 12:15
http://www.nozzman.nl/images/edities/340.gif

schitterend !

~Panthera~
04-06-05, 12:19
Geplaatst door Matesis
http://www.nozzman.nl/images/edities/340.gif

schitterend !


http://members.ams.chello.nl/b.lameris/garflaugh.gif