PDA

Bekijk Volledige Versie : België kritiseert Nederlandse grondwetcampagne



Dutchguy
04-06-05, 11:11
België kritiseert Nederlandse grondwetcampagne

Uitgegeven: 4 juni 2005 10:13

BRUSSEL - België heeft scherpe kritiek op de Nederlandse regeringscampagne voor de Europese grondwet. "Hoe slecht die grondwet in Nederland is verkocht, dat tart toch elke verbeelding?", zegt minister De Gucht van Buitenlandse Zaken zaterdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

Hij vindt dat de voorstanders nooit de nadruk hebben gelegd op alle voordelen die de grondwet bood. De minister vindt het ook verkeerd dat de topministers de campagne hebben overgelaten aan de staatssecretaris van Europese Zaken.


De minister erkent wel dat de publieke opinie in Nederland heel vluchtig en onberekenbaar is. Dat bleek bij de opkomst van Fortuyn. "Daarna kiest de massa voor Jan Peter Balkenende: een mix van Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid, een man in wie ik geen spoortje charisma kan ontwaren."

Bron: nu.nl

---------------

Dacht ik zal Mars ff voor zijn. ;)

Wide-O
04-06-05, 11:14
Karel mist net dat tikje emotionele intelligentie om overal geliefd te zijn LOL :D

Dutchguy
04-06-05, 11:15
Geplaatst door Wide-O
Karel mist net dat tikje emotionele intelligentie om overal geliefd te zijn LOL :D

Ik hoor de tanks hier al richting de grens rollen. :p

Wide-O
04-06-05, 11:17
Geplaatst door Dutchguy
Ik hoor de tanks hier al richting de grens rollen. :p

Alle 2 ? :eek:

Het Belgische leger is ondertussen geslonken tot een goed georganiseerde fanfare las ik gisteren :belgie:

Dutchguy
04-06-05, 11:18
Geplaatst door Wide-O
Alle 2 ? :eek:

Het Belgische leger is ondertussen geslonken tot een goed georganiseerde fanfare las ik gisteren :belgie:

En hier moet de straaljager aangeduwd worden. :rolleyes:

catharina
04-06-05, 11:40
Laat de Belgen hun mond maar houden, daar werd het volk niet eens capabel geacht om zelf een oordeel over de grondwet te vellen. Het parlement daar jaste het er even doorheen, met misschien nog wel minder kennis over dat gedrocht dan de gemiddelde Nederlander. Kan ze nog weleens duur komen te staan. :p

Het tart hier trouwens elke verbeelding wat voor schijn-democratie Belgie er op nahoudt met dat cordon sanitaire. Wat democratische aangelegenheden betreft kunnen de Belgen dus maar beter zeer terughoudend zijn met het vingertje wijzen.

Wide-O
04-06-05, 11:42
Ja mevrouw, ik zwijg al hoor :boeps: