PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlaamse cafébaas boycot Nederland



Seif
04-06-05, 11:18
4-06-2005
Vlaamse cafébaas boycot Nederland

Van onze correspondent

Het Nederlandse nee tegen de Europese Grondwet heeft verstrekkende gevolgen. Arne Mortelmans, eigenaar van café 't Werrek in het Vlaamse Wijgmaal bij Leuven, verkoopt uit protest een maand lang geen Nederlandse producten meer. En ook geen Franse, natuurlijk

Dat hij er de Nederlandse economie nog niet mee op de knieën heeft gekregen, verbaast hem niks. ,,Behalve een paar plakjes Goudse kaas op de boterham verkocht ik toch al niks uit Nederland'', lacht hij. ,,Je moet het zien als een ludieke actie, die ook maar hooguit vier weken duurt. Ik wil vooral bereiken dat mensen meer over Europa gaan denken en praten. Ik wil ze wakker schudden. Want nu onthouden ze alleen de slechte dingen.''
Een vriend van zijn moeder was adviseur van de Europese Commissie in Brussel. Daardoor weet de 36-jarige Mortelmans vrij goed hoe Europa in elkaar zit. ,,Gisteravond hebben we er met vijf klanten nog anderhalf uur over zitten praten, gewoon hier aan de toog. Dacht je dat er één bij zat die wist dat in de Europese Landbouwraad ook gewoon ónze minister zit? Dat leg ik dan dus uit. Die grote kloof tussen Europa en de bevolking moet weg.''
Mortelmans vindt het verschrikkelijk dat Frankrijk en Nederland tegen de Europese democratie hebben gestemd. Zijn zomervakantie, in Frankrijk, heeft hij geannuleerd. Voor straf zullen de Wijgmalers een maand lang andere dan Franse wijn moeten drinken. En op zijn broodjes komt in de plaats van de Goudse ook geen brie. Mortelmans: ,,Over een paar weken weer. En in die tussentijd: zat producten uit andere Europese landen.''

Bron: ad.nl


Mars, zo'n economische boycot lukt je echt niet in je eentje hoor. :D

Wide-O
04-06-05, 11:28
Schröder wil spoedberaad, maar de onderpastoor van Wijgmaal vindt dat op dit moment "niet opportuun".

Wijgmaal rulez ! Alle drie de straten :D (ooit nog op 50 meter van dat café gewoond )

~Panthera~
04-06-05, 11:42
Goeie aktie van Pearl. :duim:

:moe: