PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland ontbiedt Belgische ambassadeur na "belediging" Balkenende



Marsipulami
04-06-05, 21:59
Nederland ontbiedt Belgische ambassadeur na "belediging" Balkenende


De Nederlandse regering vindt de manier waarop minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht zich over premier Jan Peter Balkenende heeft uitgelaten, "onacceptabel".

De Guchts Nederlandse ambtgenoot, Ben Bot, zal maandag de Belgische ambassadeur ontbieden voor opheldering. De Rijksvoorlichtingsdienst (RvD) heeft dat zaterdag gemeld. De Gucht noemde in een zaterdag onder de titel 'België had ja gestemd' gepubliceerd interview met de krant Het Laatste Nieuws Balkenende onder meer "een mix van Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". De Gucht heeft inmiddels schriftelijk tegenover Balkenende verklaard dat zijn woorden niet correct zijn weergegeven, meldt de RvD. Niettemin blijft het kabinet in Den Haag bij de kwalificatie "onacceptabel".

Marsipulami
04-06-05, 22:00
:regie: Vrije Meningsuiting


:hihi:

~Panthera~
04-06-05, 22:06
:hihi:

Alien1375
04-06-05, 22:08
Dus zo begint de oorlog die voorspeld is bij een 'nee'...... :roker:

Marsipulami
04-06-05, 23:08
Geplaatst door ~Panthera~
:hihi:


Balkenende houdt er niet van "om voor gek te staan" :lachu:

barfly
04-06-05, 23:10
Volgens mij heeft Balkenende van zijn eigen vrouw allang gehoord dat ie nul uitstraling heeft. Waarom is ie dan zo boos op die Belgische meneer?

helly2002
05-06-05, 02:28
mag die gast nogeneens de waarheid zeggen damn mijn hond heeft nog meer uitstraling dan balkende en het ja kamp was ook heel erg klungelug in de aanpak .

zalm is op dit moment wel ok die bijdrage aan de eu omlaag zien tekrygen dat mag ookwel ook voor zon klein landje vind ik .alles gaat met een sisser aflopen hoop ik uiteindelijk maar dat je iemand als balkende als premier heb daar schaam ik me echt voor .mooiste vond ik nog toen hij op de hak werd genomen in koefnoen in een soort van persoonlijkheids training het had hem echt zo kunnen zijn

Ron Haleber
05-06-05, 10:05
Onze ambassadeur moet worden teruggeroepen!

De diplomatieke betrekkingen met België moeten worden verbroken!


Met ingang van vandaag:

BOYCOT DE VLAAMSE FRITES-TENTEN!

EET ENKEL NOG NEDERLANDSE PATAT 'OORLOG' !


Zelf durven die lafbekkeen als Mars geeneens een referendum uit te schrijven!

Tomas
05-06-05, 11:19
Geplaatst door Marsipulami
De Gucht heeft inmiddels schriftelijk tegenover Balkenende verklaard dat zijn woorden niet correct zijn weergegeven, meldt de RvD.

Hierom zou de laffe hond afgeknald moeten worden, verders heeft ie volgens mij alleen wat -bij sommige onwelvallige- feiten aangehaald.

Dutchguy
05-06-05, 13:51
Als ik de reacties onder dit Vlaamse artikel lees is de man niet echt populair en wordt hij als een 'loose cannon' gezien:

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_71180.html

mark61
05-06-05, 14:27
Geplaatst door Dutchguy
Als ik de reacties onder dit Vlaamse artikel lees is de man niet echt populair en wordt hij als een 'loose cannon' gezien:

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_71180.html

Hij begon aan zijn baan door heel Congo tegen zich in het harnas te jagen. Niet dat hij zat te liegen, maar twas niet zo netjes.

Dutchguy
05-06-05, 14:45
Geplaatst door mark61
Hij begon aan zijn baan door heel Congo tegen zich in het harnas te jagen. Niet dat hij zat te liegen, maar twas niet zo netjes.

Hij vertelde dus verkeerd geciteerd te zijn over Balkenende, maar zijn uitspraken zijn dus op tape vastgelegd. Had meneer De Gucht niet aan gedacht. :melig2:

mark61
05-06-05, 14:50
Geplaatst door Dutchguy
Hij vertelde dus verkeerd geciteerd te zijn over Balkenende, maar zijn uitspraken zijn dus op tape vastgelegd. Had meneer De Gucht niet aan gedacht. :melig2:

Laf én dom. Tjee.

Max Stirner
05-06-05, 20:52
Ik ben ook geen grote fan van Balkenende........maar dit is volstrekt onacceptabel. Dit kan je, als minister, niet zeggen over het staatshoofd van een bevriende natie. Belachelijk.


Als ik Balkenende was geweest, had ik het nu al met Chirac op een akkoordje gegooid om samen Belgie binnen te vallen en vervolgens onderling te verdelen. Is dat foutje van 1830 ook meteen rechtgezet.

Die minister zou de rest van zijn levensdagen slijten in een isoleercel, met 24/7 Harry Potter-films op de televisie......

:roker:

Juliette
06-06-05, 12:12
Geplaatst door Max Stirner
Ik ben ook geen grote fan van Balkenende........maar dit is volstrekt onacceptabel. Dit kan je, als minister, niet zeggen over het staatshoofd van een bevriende natie. Belachelijk.


Als ik Balkenende was geweest, had ik het nu al met Chirac op een akkoordje gegooid om samen Belgie binnen te vallen en vervolgens onderling te verdelen. Is dat foutje van 1830 ook meteen rechtgezet.

Die minister zou de rest van zijn levensdagen slijten in een isoleercel, met 24/7 Harry Potter-films op de televisie......

:roker:

De Gucht wil natuurlijk goodwill kweken in Den Haag met het oog op de besprekingen over de Ijzeren Rijn en de uitdieping van de Westerschelde :D

Max Stirner
06-06-05, 12:36
Geplaatst door Juliette
De Gucht wil natuurlijk goodwill kweken in Den Haag met het oog op de besprekingen over de Ijzeren Rijn en de uitdieping van de Westerschelde :D


Die Westerschelde wordt dus gewoon gedempt. Hebben we namelijk niets aan. Rotterdam heeft een prima haven en Amsterdam ook. Jammer voor Antwerpen.

Don`t fuck with Harry Potter.... :roker:

taouanza
06-06-05, 13:29
:jeweetog:

helly2002
07-06-05, 02:12
inderdaad hij zegt de waarheid maar laat hem dan wel zo sterk zijn om niet te zeggen dat hij het niet zo heeft gezegt weer een goed voorbeeld wrom je de politiek niet moet vertrouwen ze liegen maar raak wist die belg niet dat hij werdt opgenomen ofzo .