PDA

Bekijk Volledige Versie : Schröder en Chirac willen dat ratificatie doorgaat (Nederland ligt er dus uit)



Marsipulami
04-06-05, 23:57
Schröder en Chirac willen dat ratificatie doorgaat

za 04/06/05 - In Berlijn hebben bondskanselier Gerhard Schröder en de Franse president Jacques Chirac vanavond overleg gepleegd over de toekomst van Europa. Ze willen dat het ratificatieproces van de Europese grondwet doorgaat, ondanks het neen van de Nederlanders en de Fransen. Op de Europese top, midden van de maand in Brussel, willen Frankrijk en Duitsland met één stem spreken.

De goedkeuring van de Europese grondwet door elk van de lidstaten moet voortgaan. Dat hebben beide leiders verklaard na hun ontmoeting.

Eerst had Schröder daarvoor gepleit maar na de Europese nederlaag in Nederland, woensdag, pleitte de kanselier voor een denkpauze. Nu zijn Schröder en Chirac het er echter opnieuw over eens dat de andere lidstaten de goedkeuring van de grondwet moeten voortzetten.

Voor Schröder en Chirac is de as Parijs-Berlijn, de motor achter de Europese eenmaking, duidelijk niet dood.

Volgende week wisselen ze nog eens van gedachten in Parijs. Over twee weken willen ze dan samen de toon aangeven op een top van Europese leiders in Brussel.

~Panthera~
04-06-05, 23:59
Weten we ook meteen wie het voor het zeggen hebben. :moe:

Marsipulami
05-06-05, 00:07
Geplaatst door ~Panthera~
Weten we ook meteen wie het voor het zeggen hebben. :moe:

Jah, een oefening in bescheidenheid voor de Ollanders. Voor lastige vliegen zijn er nog altijd vliegenmeppers.

barfly
05-06-05, 00:10
Chirac die de Fransen verneukt. Dat komt 'm nog duur te staan.

Marsipulami
05-06-05, 00:12
Geplaatst door barfly
Chirac die de Fransen verneukt. Dat komt 'm nog duur te staan.

Haha, als Frankrijk hem niet meer wil dan kan hij nog altijd president van Europa worden. Voor de carrierreplanning van Balkenende ziet het er echter slechter uit. :p

TonH
05-06-05, 00:19
Geplaatst door Marsipulami
Jah, een oefening in bescheidenheid voor de Ollanders. Voor lastige vliegen zijn er nog altijd vliegenmeppers.

http://www.cosgan.de/images/midi/boese/s015.gif

Prlwytzkofski
05-06-05, 00:50
Geplaatst door ~Panthera~
Weten we ook meteen wie het voor het zeggen hebben. :moe:

Urk, Staphorst en Bos en Lommer hebben in Europa niet het laatste woord. Verrast je dat ? En denk je dat het anders zou moeten zijn?

~Panthera~
05-06-05, 00:52
Geplaatst door Prlwytzkofski
Urk, Staphorst en Bos en Lommer hebben in Europa niet het laatste woord. Verrast je dat ? En denk je dat het anders zou moeten zijn?

Om 1.43 denk ik echt helemaal niks meer. :hihi:
Vind je het erg ? http://www.mainzelahr.de/smile/frech/grinundwech.gif

Prlwytzkofski
05-06-05, 00:57
Geplaatst door ~Panthera~
Om 1.43 denk ik echt helemaal niks meer. :hihi:
Vind je het erg ? http://www.mainzelahr.de/smile/frech/grinundwech.gif
Jammer nou. Ik had net zo'n zin op uit te leggen hoe zit. :student:

TonH
05-06-05, 01:00
Geplaatst door Prlwytzkofski
Jammer nou. Ik had net zo'n zin op uit te leggen hoe zit. :student:

:hihi:

~Panthera~
05-06-05, 01:04
Geplaatst door Prlwytzkofski
Jammer nou. Ik had net zo'n zin op uit te leggen hoe zit. :student:




http://www.mainzelahr.de/smile/boese/654.gif GO AWAY !!! :hihi:

helly2002
05-06-05, 01:15
Haha, als Frankrijk hem niet meer wil dan kan hij nog altijd president van Europa worden. Voor de carrierreplanning van Balkenende ziet het er echter slechter uit


achtjah hier is tenminste gelukkig nog naar het volk geluisterd wat chirac dus probeerd tedoen is inderdaad zijn volk verneuken maar je vergeet iets mijn vriend nog 3 landen nee en er vald niets meer tedoen .frankrijk 1 nederland 2 in luxemburg komt nee ook goed op dus mischien 3 .wat chirac trouwens heeft heeft gezegt is dat ze door moeten gaan met de ratificatie meer niet hoor .laat ze eerst de tittel is veranderen in plaats van grondwet samenwerkingsverdrag van de eu ofzo want het is namelijk helemaal geen grondwet

Prlwytzkofski
05-06-05, 01:15
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.mainzelahr.de/smile/boese/654.gif GO AWAY !!! :hihi:

Quoth te raven: NEVERMORE.

TonH
05-06-05, 01:19
Geplaatst door helly2002
achtjah hier is tenminste gelukkig nog naar het volk geluisterd wat chirac dus probeerd tedoen is inderdaad zijn volk verneuken maar je vergeet iets mijn vriend nog 3 landen nee en er vald niets meer tedoen .frankrijk 1 nederland 2 in luxemburg komt nee ook goed op dus mischien 3 .wat chirac trouwens heeft heeft gezegt is dat ze door moeten gaan met de ratificatie meer niet hoor .laat ze eerst de tittel is veranderen in plaats van grondwet samenwerkingsverdrag van de eu ofzo want het is namelijk helemaal geen grondwet

Eens zien wat er na het zomerreces allemaal door vriend Balk en co achter de schermen is gekonkelfoest... :hihi:

't Is niet voor niets dat de 1e Kamer Donner heeft verboden een bijeenkomst van de justitieministers te bezoeken... :D

helly2002
05-06-05, 01:31
ik weet het tonh dat is politiek in 1 woord gatver dat achterkamertjes gedoe