PDA

Bekijk Volledige Versie : Joden vragen asiel aan Palestijnse Autoriteit



barfly
05-06-05, 16:45
Een aantal Joodse kolonisten, die binnenkort hun nederzettingen in bezet Palestijns gebied moeten verlaten, heeft politiek asiel gevraagd aan de Palestijnse president Mahmoed Abbas. Het gaat om een aantal Joodse families in het noorden van de Westelijke Jordaanoever, die deze zomer geëvacueerd worden in het kader van de Israëlische terugtrekking uit de Gaza-strook.

Eén van de asielaanvragers zegt: ''Wij willen in het noorden van de Westelijke Jordaanoever blijven wonen onder Palestijns gezag, en niet onder Israëlisch gezag. Men vindt overal ter wereld Joden: in Syrië, in Irak, in Iran, in Pakistan. Zo willen wij Joden zijn onder Palestijnse soevereniteit. Dat maakt ons niet bang en ik denk dat alles goed zal gaan en dat wij in veiligheid zullen leven, net als Joden elders in de wereld.''

Het Israëlische leger gaat in het kader van de unilaterale terugtrekking deze zomer kolonies in de Gaza-strook en in het noorden van de Westelijke Jordaanoever ontruimen. Ongeveer 8.000 Joodse kolonisten zullen hierdoor hun woningen uitmoeten.

Bron: www.fok.nl

Ik denk niet dat ze asiel zullen krijgen en ik betwijfel of dat wel handig is als ze dat wel krijgen, maar het getuigt wel van lef...

Deniro
05-06-05, 17:21
Asiel?? Goed....moet kunnen.

De PAlestijnse autoriteit zou het goede voorbeeld kunnen geven en ze inderdaad asiel geven, in plaats van te doen, wat de Israelis hebben gedaan tijdens hun zogenaamde onafhanklijkheids oorlog.

1.700000 mensen verjaagd.

2.500 dorpen plat gebrand om terugkeer te verhinderen

3.Verkracht aan de lopende band

4.Geroofd als een gek

5.Meerdere slachtingen, waaronder het befaamde slachting van Deir YAssin, geleid door Menachem Begin (latere premier van Israel), waar er mensen zijn onthoofd, kinderen in stukken gesneden, buiken van zwangere vrouwen opengesneden en genetalien afgehakt.


Na zijn pensioen in 1972 schreef Kolonel Meir Pa'el het volgende over de Deir Yassin slachting in het invloedrijke Joodse Yediot Ahronot:

"The Irgun and LEHI men came out of hiding and began to ‘clean’ the houses. They shot whoever they saw, women and children included, the commanders did not try to stop the massacre…they were taken to the quarry between Deir Yassin and Giv’at Shaul, and murdered in cold blood…"

De meeste Israelis ontkennen dit echter tot op de dag van vandaag en hebben de hoofdverantwoordelijke zelfs verheven tot premier. Merk op dat de Holocaust zelfs 0,0000001% betwijfelen qua dodental, een misdaad is in veel landen.

Spoetnik
05-06-05, 17:21
Ik denk niet dat ze asiel zullen krijgen en ik betwijfel of dat wel handig is als ze dat wel krijgen, maar het getuigt wel van lef


Ik denk dat ze dat wel gaan krijgen, de Palestijnse Autoriteit zal hiermee namelijk een enorme publiciteitstunt mee maken dat een toekomstig verenigd democratisch Palestina mogelijk zal maken.

Spoetnik
05-06-05, 17:26
Geplaatst door Spoetnik
Ik denk dat ze dat wel gaan krijgen, de Palestijnse Autoriteit zal hiermee namelijk een enorme publiciteitstunt mee maken dat een toekomstig verenigd democratisch Palestina mogelijk zal maken.

Census: Arabs form largest constituency in Labor Party
By Mazal Mualem

For the first time in the history of the Labor Party, its Arab members have become the largest constituency.

It emerged last night that the Arab constituency made up approximately 22 percent of Labor Party members, according to party membership poll data. The rate of kibbutz members, traditionally a prominent Labor constituency, dropped from 16 to 10 percent.

The census results may have a crucial influence on the party's primaries, set to be held on June 28.

Senior Labor sources said yesterday that the dramatic increase in the Arab constituency benefits chairmanship candidate Benjamin Ben-Eliezer, who alone drew 14,000 Arab members to participate in the census.

Candidates Matan Vilnai and former prime minister Ehud Barak are likely to suffer the most from the census results. The two are also likely to suffer from the diminishing constituency of kibbutz members, their major support group.

According to the new membership census, some 21,500 Arabs signed up as party members, compared with some 14,600 members in 2002 who formed approximately 13 percent of the total number of members. This marks a sharp rise of 47 percent in the number of Arab party members.

Contrary to the Arab sector, the constituency of the kibbutz sector diminished significantly. This was probably the result of massive efforts by Ben-Eliezer and Amir Peretz, a chairmanship candidate and the Histadrut chief, to sign up Arab members in the census.

So far, only 9,972 members signed up in the kibbutz sector, compared with 17,629 in 2002, when they formed approximately 16 percent of the total number of party members.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/583900.html

Spoetnik
05-06-05, 22:35
http://www.haaretz.com/hasite/images/iht_daily/D050605/ny_protest_248.jpg

nismi
06-06-05, 09:36
het zou een hele goede stap zijn, maar hetb probleem is wel dat de veiligheid van deze Joden wel moet kunnen gegarandeerd, anders heeft israel op een gegeven moment weer een reden om palestina aan te vallen.

Kingkong
06-06-05, 11:41
Dit is een mooie en een goede stap. Ik hoop dat Abbas hun de asiel zal verlenen, en hoop hiermee dat er eindelijk vrede zal zijn in de Midden oosten. Maar ik zeg niet vergeven en Vergeten, maar gewoon vergeven.

Hamza-T
06-06-05, 13:21
http://www.haaretz.com/hasite/images/iht_daily/D050605/ny_protest_248.jpg
p.s. Als we dan toch expelled worden, mogen we dan bij jullie komen logeren?



Ik denk niet dat ze asiel zullen krijgen en ik betwijfel of dat wel handig is als ze dat wel krijgen, maar het getuigt wel van lef...

Ach ja, als men zichzelf ultiem slachtoffer en etnisch- superieur in combinatie waant kan men weleens op deze ideeën komen.