PDA

Bekijk Volledige Versie : Duitsland: Burkadragers aangeven bij politie



nl-x
06-06-05, 09:12
Vandaag hoorde ik me toch wat vreemds op de radio.

Een <strike>Duitse</strike> Italiaanse (Dank je Panthera) politicus roept op om burkadragers aan te geven bij de politie. Hij haalt een wet aan die het bedekken van het complete gezicht verbiedt.

Ik werd daar zó furieus over! Maar het erge nog is dat de mongoolachtige ziek-grappende 538 geluljockeys het idee nog leken te verwelkomen.

Daar ik zelf niet verder kom dan nvdd.maroc.nl en nu.nl heb ik hier verder nog niets over kunnen lezen.

Dus hierbij een verzoek voor meer info. Wie heeft ?

~Panthera~
06-06-05, 09:23
Italiaanse minister wil boete op burqa's
ROME - De Italiaanse minister van Justitie heeft zich zondag hard gemaakt voor het opleggen van boetes aan vrouwen die over straat gaan gekleed in een burqa. Roberto Castelli van de rechtse Lega Nord verklaarde dat het dragen van het gewaad dat alles bedekt in strijd is met wettelijke bepalingen op het bedekken van het gezicht in het openbaar.


"De wetten moeten worden gerespecteerd. Rondlopen met een bedekt gezicht is een overtreding, je mag het niet. Vrouwen die het wel doen moeten aangegeven worden bij de politie en worden beboet", aldus de bewindsman zondag.

"We moeten niet, onder het voorwendsel dat ze beklagenswaardig zijn, en veel immigranten zijn dat, toestaan dat ze de wetten niet naleven", zei Castelli tijdens een debat na de vertoning van de film Submission van Theo van Gogh. De uitspraken van de minister ontlokten veel kritiek bij de oppositie die zijn aftreden eist.


:fpetaf:

Juliette
06-06-05, 10:09
Mooi zo. Dit biedt mogelijkheden. Boetes op foute peroxidekapsels en te grote zonnebrillen, pruiken en andere toupetten. Op kranten voor je gezicht op de trein, op spiegelglazen in wagens. Op fiets en andere helmen.. allemaal wegens de toegenomen onherkenbaarheid.

Het_Is_Lent
06-06-05, 10:46
Ik ben een felle voorstander van het massaal beboeten van mensen die het wagen hun armen omhoog te te doen in de metro, zonder hun oksels geschoren te hebben en een walgelijke walm achterlaten, wat een smet is op een mooie zonnige dag.

L@vita

TonH
06-06-05, 10:50
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik ben een felle voorstander van het massaal beboeten van mensen die het wagen hun armen omhoog te te doen in de metro, zonder hun oksels geschoren te hebben en een walgelijke walm achterlaten, wat een smet is op een mooie zonnige dag.

L@vita

Er is geen enkele correlatie tussen "walm" en "geschoren oksel"...

Hoogachtend

Ton 'geschoren oksel' H.
:fpetaf:

delirious
06-06-05, 10:56
Het is maar wat je als hoogste prioriteit stelt, als minister zijnde.
:jammer:

AARDIG
18-06-05, 02:20
Doe gezellig mee http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=141851&highlight=burqa

Julien
18-06-05, 12:08
Italië is wel lekker bezig zeg, de laatste tijd.. :duizelig:

delirious
18-06-05, 12:34
Geplaatst door Julien
Italië is wel lekker bezig zeg, de laatste tijd.. :duizelig:


Herstel: Italiaanse regering is wel lekker bezig zeg, de laatste tijd..

NoHate
18-06-05, 19:17
Als de wetten van het land dat voorschrijven (geen gezichtsbedekking) moet iedereen zich daaran houden lijkt me. Anders krijg je ook mensen met andere gezichtsbedekkingen (die nu ook een boete krijgen) die met burka acceptatie in de hand ook hun gelijk gaan halen.

barneveld
19-06-05, 00:10
laat we alle mensen die ouder zijn dan 20 jaar en minder wegen dan 50 kilo afschieten en natuurlijk mensen met fout kapsel ook