PDA

Bekijk Volledige Versie : Is het einde van de Euro nabij ?



Bofko
06-06-05, 15:57
Komt aan de euro een einde? Volgens een aantal analisten is dit onvermijdelijk na het nee van de Fransen en Nederlanders tegen de grondwet.
Voeding aan geruchten over het einde van de gemeenschappelijke munt was het bericht dat leden bij de Duitse Bundesbank dit al hadden besproken. Ook de Italiaanse minister Maroni wil graag terug naar de Italiaanse lire.

Structureel
Dat de Italianen terugverlangen is niet al te vreemd. Zij beginnen nu de problemen van de euro in te zien. Als de economie van Italië tegenzit kwam er altijd wel snel een devaluatie van de lire. Dat gaf de economie dan weer voor een paar jaar een impuls. Nu men vastzit aan de euro is deze truc niet meer mogelijk. En daardoor komen de structurele problemen van de derde economie in Europa aan het licht. Ook een land als Portugal worstelt met de euro, ook hier kan men de Economie niet meer stimuleren door een simpele devaluatie. Niet vreemd dat in dit soort landen de geluiden om het opheffen van de muntunie het sterkst zijn.

Nederland
En Nederland? Het valt niet te hopen voor ons land dat de euro verdwijnt. Het zal allereerst naïef zijn om te denken dat de prijzen in de horeca bijvoorbeeld sterk zullen dalen als het weer guldens worden. Maar het uiteenvallen heeft een nog groter probleem. Veel buitenlandse beleggers zullen dan hun geld steken in de nieuwe gulden. Immers Nederland heeft zich altijd gehouden aan de afspraken voor begrotingstekort en schuld van de overheid. Gevolg is een sterke koers van de nieuwe gulden. Maar dat is dan slecht voor onze exporterende industrie. Juist de kurk waar Nederland op drijft.

Het Kan
Een aantal jaren geleden stelden we dat het wellicht beter was dat de euro in fases zou worden ingevoerd. Eerst de sterke landen en daarna langzaam de zwakkere broeders die structurele maatregelen zouden moeten nemen om deel te nemen. Maar de euro moest met veel landen van start gaan. Brede steun heette dat. We sluiten derhalve zeker niet uit dat de munt-unie in de problemen komt. We zien het al in de verschillen in obligaties. Landen met een relatief hoge rente zijn de kandidaten om uit de euro te stappen.
In een rampscenario van een volledig uiteenklappen van de euro denken wij niet. Eerder aan een situatie waarin landen (tijdelijk) uit de muntunie stappen. Zij kunnen hun nieuwe munt dan devalueren en mogen pas weer deelnemen als er daadwerkelijk structurele maatregelen zijn genomen. Natuurlijk kan de politiek ook alles op alles zetten om de gelederen gesloten te houden. Dat zal zorgen voor veel onrust hetgeen een lagere munt impliceert. We zullen dan ook in ons beleggingsbeleid rekening houden met de diverse scenario’s. Zoals bekend blijven wij de dollar interessant vinden. Ook de Zwitserse Frank is interessant omdat het als vluchtvaluta kan gaan fungeren. Kortom de komende jaren wordt het beleggen in obligaties een hele kunst.

belegger.nl

David
06-06-05, 16:06
In Amsterdam hebben de Gulden nog. Ze presenteert het AT5 nieuws.

Bofko
06-06-05, 16:11
Geplaatst door David
In Amsterdam hebben de Gulden nog. Ze presenteert het AT5 nieuws.

Maar weten we nu of Amsterdam voor- dan wel achterloopt op de rest van NL ? :cool:

David
06-06-05, 16:17
Geplaatst door Bofko
Maar weten we nu of Amsterdam voor- dan wel achterloopt op de rest van NL ? :cool:


Dat is een mysterie - net als de piranide van Cheops en de Bermuda driehoek.

Prlwytzkofski
06-06-05, 16:32
Geplaatst door Bofko
. Ook de Zwitserse Frank is interessant omdat het als vluchtvaluta kan gaan fungeren. belegger.nl

Zijn jullie nou helemaal bel.. :maf3:

Zwarte Kat
06-06-05, 17:13
Geplaatst door Bofko
Maar weten we nu of Amsterdam voor- dan wel achterloopt op de rest van NL ? :cool:

AMSTERDAM loopt niet voor en niet achter.
Het loopt geheel op zn eigen. Los van anderen.
:roker:

Joesoef
06-06-05, 17:47
Vuile vieze stoker. Branden, dat ga je!

Tomas
06-06-05, 18:44
Ik denk niet dat ik nog zo'n muntwisseling aankan, financieel gezien dan.

Zwarte Kat
06-06-05, 19:04
Italië wil de Lira invoeren

ROME - De Italiaanse minister van Hervormingen, Roberto Calderoli, wil een nieuwe nationale munteenheid invoeren, de Lira. De munt moet gekoppeld worden aan de dollar. Dat meldde de krant La Repubblica maandag.

Het voorstel van Calderoli komt kort na een soortgelijke suggestie door een andere minister. Minister van Sociale Zaken Roberto Maroni stelde vrijdag voor een nieuwe munteenheid in te voeren naast de euro. Beide bewindslieden zijn lid van de rechtse politieke partij Lega Nord en staan bekend om hun scepticisme tegenover de euro.

Calderoli bekritiseerde in de krant eveneens de Europese Commissie. De commissie begint vanaf dinsdag een procedure tegen Italië, omdat het land zijn begrotingstekort niet onder de 3 procent heeft weten te houden. " Ik geef niet om besluiten uit Brussel. Deze beslissingen zijn slechts papiertjes zonder waarde na het "nee" van de Fransen en Nederlanders tegen de Europese grondwet", aldus Calderoli.

Joesoef
06-06-05, 19:20
:hihi: Heerlijk.

Bofko
06-06-05, 20:40
Tsjah. De gestage doorvoering van de EU dient wel evenwichtig te gebeuren. Al eerder is de vergelijking met de Balkan gemaakt. Nu zal er wel niet direct een oorlog komen maar het uiteenvallen zoals indertijd Joegoslavie is misschien wel een reele mogelijkheid.

Ik vrees het ergste.In de Verenigde Staten van Amerika zie je overal in publieke en prive-sector vlaggen als uiting van nationale trots. In de Verenigde Staten van Europa is men eigenlijk bang voor Europa. Niet bepaald een gunstig teken. Een bepaald minimum aan Europees chauvinisme is wel een basisvoorwaarde om de EU overeind te houden.

Er zullen snel wat Europes successen dienen te komen. En je dient tegenwoordig als politicus van hele goede huize te komen om iets als ´succes´ te verkopen.

Marsipulami
06-06-05, 20:58
Geplaatst door Bofko
Tsjah. De gestage doorvoering van de EU dient wel evenwichtig te gebeuren. Al eerder is de vergelijking met de Balkan gemaakt. Nu zal er wel niet direct een oorlog komen maar het uiteenvallen zoals indertijd Joegoslavie is misschien wel een reele mogelijkheid.

Ik vrees het ergste.In de Verenigde Staten van Amerika zie je overal in publieke en prive-sector vlaggen als uiting van nationale trots. In de Verenigde Staten van Europa is men eigenlijk bang voor Europa. Niet bepaald een gunstig teken. Een bepaald minimum aan Europees chauvinisme is wel een basisvoorwaarde om de EU overeind te houden.

Er zullen snel wat Europes successen dienen te komen. En je dient tegenwoordig als politicus van hele goede huize te komen om iets als ´succes´ te verkopen.

Brr, hopelijk komt er nooit zoiets als de "Verengde Staten van Europa". Een superstaat hebben we niet nodig en nog minder het hersenloos religievervangende nationalisme van de Amerikanen.

Bofko
06-06-05, 21:40
Geplaatst door Marsipulami
Brr, hopelijk komt er nooit zoiets als de "Verengde Staten van Europa". Een superstaat hebben we niet nodig en nog minder het hersenloos religievervangende nationalisme van de Amerikanen.

Ben maar niet bang...... De Europeanen geven Europa vorm.
Probeer iets verder te kijken dan een etiketje, Mars. Beetje geloof in eigen kunnen houden.

TonH
06-06-05, 23:56
Geplaatst door Tomas
Ik denk niet dat ik nog zo'n muntwisseling aankan, financieel gezien dan.

Ik heb nu TWEE wisselingen meegemaakt. Een derde wordt iig mijn fysieke einde... :duim:

Bofko
07-06-05, 00:03
Geplaatst door TonH
Ik heb nu TWEE wisselingen meegemaakt. Een derde wordt iig mijn fysieke einde... :duim:

Denk, denk.... Wat is die andere wisseling dan ?

~Panthera~
07-06-05, 00:04
Geplaatst door Bofko
Denk, denk.... Wat is die andere wisseling dan ?


Z'n tanden ?? :roker:

Bofko
07-06-05, 00:06
Geplaatst door ~Panthera~
Z'n tanden ?? :roker:

Van melkgebit naar echt gebit of van echt gebit naar kunstgebit ? :corcky:

~Panthera~
07-06-05, 00:07
Geplaatst door Bofko
Van melkgebit naar echt gebit of van echt gebit naar kunstgebit ? :corcky:


k vrees het ergste. :hihi:

TonH
07-06-05, 00:12
Geplaatst door Bofko
Denk, denk.... Wat is die andere wisseling dan ?

Ik was in Nederland bij de 'grote' wissel en in februari en maart daarop zat ik in Athene, toen de Grieken hun duizenden jaren oude Drachmen inwisselden voor de Euro...

Twee maal lol en zenuwen... :duim:

~Panthera~
07-06-05, 00:16
Geplaatst door TonH
Ik was in Nederland bij de 'grote' wissel en in februari en maart daarop zat ik in Athene, toen de Grieken hun duizenden jaren oude Drachmen inwisselden voor de Euro...

Twee maal lol en zenuwen... :duim:


Dan overleef je dit ook wel weer. :hihi:

TonH
07-06-05, 00:18
Geplaatst door ~Panthera~
Dan overleef je dit ook wel weer. :hihi:

Ach ja, de ervaring he? Nemen ze je niet meer af. :ego:

Itt je cente... :verward:

~Panthera~
07-06-05, 00:19
Geplaatst door TonH
Ach ja, de ervaring he? Nemen ze je niet meer af. :ego:

Itt je cente... :verward:


Weer al die duppies tellen............... :moe:

Maar ik zou ze wel terug willen hoor. :duim:

TonH
07-06-05, 00:22
Geplaatst door ~Panthera~
Weer al die duppies tellen............... :moe:

Maar ik zou ze wel terug willen hoor. :duim:

Terug naar de Drachme alla, maar die achterlijke gulden mogen ze houden... :moeilijk:

~Panthera~
07-06-05, 00:23
Geplaatst door TonH
Terug naar de Drachme alla, maar die achterlijke gulden mogen ze houden... :moeilijk:

Nou, ik moet heel eerlijk zijn; ik mis ze wel een beetje. :droef:

Bofko
07-06-05, 00:23
Geplaatst door ~Panthera~
Weer al die duppies tellen............... :moe:

Maar ik zou ze wel terug willen hoor. :duim:

Eén ding is zeker. Huidige verschillende euro-munten zijn moeilijker van elkaar te onderscheiden.

TonH
07-06-05, 00:25
Geplaatst door Bofko
Eén ding is zeker. Huidige verschillende euro-munten zijn moeilijker van elkaar te onderscheiden.

En vergeet die @#.*@! munt uit Letland niet. Die had ik pasgeleden in m'n zak. Leek net de 1 Euro munt maar was 2 Letse weetikveel... :duivels:

~Panthera~
07-06-05, 00:26
Geplaatst door Bofko
Eén ding is zeker. Huidige verschillende euro-munten zijn moeilijker van elkaar te onderscheiden.

Ja, ik vind ze echt 3 x niks. :moe:

k zit ook nog steeds alles om te rekenen. :hihi:

Bofko
07-06-05, 00:29
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, ik vind ze echt 3 x niks. :moe:

k zit ook nog steeds alles om te rekenen. :hihi:

Ik ook. Vooral bij grote bedragen. Referenties zijn 45 en 450 Euro.

~Panthera~
07-06-05, 00:30
Geplaatst door Bofko
Ik ook. Vooral bij grote bedragen. Referenties zijn 45 en 450 Euro.


:fplet: :haha:

Marsipulami
07-06-05, 00:31
De euro is prima alleen,

de muntjes van 0.1 en 0.2 en 0.10 eurocent moeten verdwijnen
de munt van 2 euro moet verdwijnen
De biljetten van 200 en 500 euro moeten verdwijnen



Blijft over

Munten
5 eurocent
20 eurocent
50 eurocent
1 euro

Biljetten
5 euro
10 euro
20 euro
50 euro

Bofko
07-06-05, 00:37
Geplaatst door ~Panthera~
:fplet: :haha:

:D Waarschijnlijk meest gebezigde uitspraak in Nederland :
Mien: " Hé Harry, dat shirt kost 43,95 euro ! "
Onmiddelijk door Harry gereageerd met: " Hallo zeg, dat is bijna 100 gulden".

~Panthera~
07-06-05, 00:39
Geplaatst door Bofko
:D Waarschijnlijk meest gebezigde uitspraak in Nederland :
" Hé Harry, dat shirt kost 43,95 euro ! "
Onmiddelijk door Mien gereageerd met: " Hallo zeg, dat is bijna 100 gulden".


Zeker weten !!! :haha:

:duim:

TonH
07-06-05, 00:46
Geplaatst door Bofko
:D Waarschijnlijk meest gebezigde uitspraak in Nederland :
Mien: " Hé Harry, dat shirt kost 43,95 euro ! "
Onmiddelijk door Harry gereageerd met: " Hallo zeg, dat is bijna 100 gulden".

Potter krijgt binnenkort 155000 Euro per jaar. Zat ik op de bank ook meteen naar heel ruim 3 ton om te rekenen :lole:

Bofko
07-06-05, 00:55
Geplaatst door TonH
Potter krijgt binnenkort 155000 Euro per jaar. Zat ik op de bank ook meteen naar heel ruim 3 ton om te rekenen :lole:

Ik ben bang dat we niet meer van die omrekening af komen. :aanwal:

TonH
07-06-05, 01:07
Geplaatst door Bofko
Ik ben bang dat we niet meer van die omrekening af komen. :aanwal:

Wij niet, nee... :droef:

Joesoef
07-06-05, 07:31
Geplaatst door Marsipulami
De euro is prima alleen,

de muntjes van 0.1 en 0.2 en 0.10 eurocent moeten verdwijnen
de munt van 2 euro moet verdwijnen
De biljetten van 200 en 500 euro moeten verdwijnen



Blijft over

Munten
5 eurocent
20 eurocent
50 eurocent
1 euro

Biljetten
5 euro
10 euro
20 euro
50 euro


Half twee snachts :hihi:

SalmayaSale
07-06-05, 07:43
Het probleem is dat er op mijn salarisstrookje 2x minder staat maar bij de aankopen ik 2x duurder dan voorheen uit ben. :loog:

Ik baal baal baal van de euro zero :kotsen2:

Bofko
07-06-05, 09:56
Geplaatst door SalmayaSale
Het probleem is dat er op mijn salarisstrookje 2x minder staat maar bij de aankopen ik 2x duurder dan voorheen uit ben. :loog:

Ik baal baal baal van de euro zero :kotsen2:

Troost je Salma ,als je gewoon 2x zo weinig koopt als voorheen ben je niet slechter af. :corcky:

SalmayaSale
07-06-05, 11:41
Geplaatst door Bofko
Troost je Salma ,als je gewoon 2x zo weinig koopt als voorheen ben je niet slechter af. :corcky:



Ik koop al 2x zo weinig, het probleem is dat ik 2x zoveel betaal voor de 50% die ik nu koop en pas acheraf besef dat ik het nooit had gekocht toen de gulden nog leeft :D :moe:

Dan zeggen ze nog, niet omrekenen :boos:

TonH
07-06-05, 11:58
Geplaatst door SalmayaSale
Ik koop al 2x zo weinig, het probleem is dat ik 2x zoveel betaal voor de 50% die ik nu koop en pas acheraf besef dat ik het nooit had gekocht toen de gulden nog leeft :D :moe:

Dan zeggen ze nog, niet omrekenen :boos:

Ik heb maar één advies: Niet omrekenen :student:



:hihi:

SalmayaSale
07-06-05, 12:07
Geplaatst door TonH
Ik heb maar één advies: Niet omrekenen :student:



:hihi:


Zeg iets nieuws :laser: :ego:

Bofko
07-06-05, 12:11
Geplaatst door SalmayaSale
Ik koop al 2x zo weinig, het probleem is dat ik 2x zoveel betaal voor de 50% die ik nu koop en pas acheraf besef dat ik het nooit had gekocht toen de gulden nog leeft :D :moe:

Dan zeggen ze nog, niet omrekenen :boos:

Dus voor jou zijn de dingen 4(!) keer zo duur geworden als ik je goed begrijp. Wat doe je verkeerd ? :kroatie:

TonH
07-06-05, 12:18
Geplaatst door SalmayaSale
Zeg iets nieuws :laser: :ego:

Iets nieuws? :verward:


OK: de Euro is te gek en ik zou hem niet meer kwijt willen. En alle mensen die dat wel willen zijn..... :nerveus:

SalmayaSale
07-06-05, 12:27
Geplaatst door Bofko
Dus voor jou zijn de dingen 4(!) keer zo duur geworden als ik je goed begrijp. Wat doe je verkeerd ? :kroatie:


Ik doe niks verkeerd, de Euro is de boosdoener, vergeet dat niet.



:student:

SalmayaSale
07-06-05, 12:30
Geplaatst door TonH
Iets nieuws? :verward:


OK: de Euro is te gek en ik zou hem niet meer kwijt willen. En alle mensen die dat wel willen zijn..... :nerveus:



Dan ben je een van de weinigen die dat vinden.
Komt toevallig omdat jij niet meer hoeft te wisselen als je naar Griekenland gaat?

Maar is Griekenland niet duurder geworden sinds de Euro?

Bofko
07-06-05, 12:30
Geplaatst door SalmayaSale
Ik doe niks verkeerd, de Euro is de boosdoener, vergeet dat niet.



:student:

Jawel, maar andere mensen zijn maar 2 keer zo duur uit. biraat

~Panthera~
07-06-05, 12:41
k hou een halve maand over, als het geld op is. :nerveus:

:hihi:

SalmayaSale
07-06-05, 12:44
Geplaatst door Bofko
Jawel, maar andere mensen zijn maar 2 keer zo duur uit. biraat


Dan ben ik de uitzondering die .........................

TonH
07-06-05, 13:23
Geplaatst door SalmayaSale
Dan ben je een van de weinigen die dat vinden.
Komt toevallig omdat jij niet meer hoeft te wisselen als je naar Griekenland gaat?

Maar is Griekenland niet duurder geworden sinds de Euro?

:fpetaf:

Maar serieus. De klachten zijn dezelfde. Alleen wordt er anders mee omgegaan.
Zo zijn er supermarktketens door de overheid voor de rechter gesleept omdat ze prijzen onevenredig verhoogden. (bijvoorbeeld Carefour) En dat soort zaken worden nog steeds aangebracht.

Verder speelt ook in Griekenland dat veel 'basisgoederen' zo duur geworden zijn. Bijvoorbeeld tomaten. Daar betaal je nu minstens het dubbele voor. Deels komt dat door de hoge brandstofprijzen. Die werken natuurlijk door in de prijzen van producten. Maar vlak ook de inflatie niet uit. Want 4% of meer per jaar hakt er lekker in.

Tot slot moet je ook goed uit je doppen kijken waar je op een terras gaat zitten, want anders betaal je je blauw aan je koffie. Maar dat was altijd al zo.

Dat van die basisgoederen doet pijn en bepaald het beeld dat je krijgt van de Europrijzen. Maar veel andere goederen zijn niet veel duurder geworden. Verder moet Griekenland vanwege EU-regels de door de overheid vastgestelde plafondprijzen loslaten. Dat is jammer, want die werkten fantastisch. Zelfs tijdens de Olympische Spelen kon je overal water kopen voor 50 cent. En dat wordt gecontrolleerd en je bent als ondernemer goed de klos wanneer je betrapt wordt.

Dat is denk ik het grote verschil met Nederland. Hier zijn geen controles en vooral geen sancties. En zelfs twijfel is regelmatig aan hoe men hier de inflatie berekend. Wanneer ik dan hoor dat o.a. wasmaschines de afgelopen maanden goedkoper zijn en dat dat een gunstig effect op het inflatiecijfer dan weet ik wel wat er mis is... Hoe vaak in je leven koop jij een wasmachine?

Allemaal factoren die NIET opgelost kunnen worden door de Euro af te schaffen. In tegendeel, dan begint het hele spel weer van voren af aan.

SalmayaSale
07-06-05, 13:33
Geplaatst door TonH
:fpetaf:

Maar serieus. De klachten zijn dezelfde. Alleen wordt er anders mee omgegaan.
Zo zijn er supermarktketens door de overheid voor de rechter gesleept omdat ze prijzen onevenredig verhoogden. (bijvoorbeeld Carefour) En dat soort zaken worden nog steeds aangebracht.

Verder speelt ook in Griekenland dat veel 'basisgoederen' zo duur geworden zijn. Bijvoorbeeld tomaten. Daar betaal je nu minstens het dubbele voor. Deels komt dat door de hoge brandstofprijzen. Die werken natuurlijk door in de prijzen van producten. Maar vlak ook de inflatie niet uit. Want 4% of meer per jaar hakt er lekker in.

Tot slot moet je ook goed uit je doppen kijken waar je op een terras gaat zitten, want anders betaal je je blauw aan je koffie. Maar dat was altijd al zo.

Dat van die basisgoederen doet pijn en bepaald het beeld dat je krijgt van de Europrijzen. Maar veel andere goederen zijn niet veel duurder geworden. Verder moet Griekenland vanwege EU-regels de door de overheid vastgestelde plafondprijzen loslaten. Dat is jammer, want die werkten fantastisch. Zelfs tijdens de Olympische Spelen kon je overal water kopen voor 50 cent. En dat wordt gecontrolleerd en je bent als ondernemer goed de klos wanneer je betrapt wordt.

Dat is denk ik het grote verschil met Nederland. Hier zijn geen controles en vooral geen sancties. En zelfs twijfel is regelmatig aan hoe men hier de inflatie berekend. Wanneer ik dan hoor dat o.a. wasmaschines de afgelopen maanden goedkoper zijn en dat dat een gunstig effect op het inflatiecijfer dan weet ik wel wat er mis is... Hoe vaak in je leven koop jij een wasmachine?

Allemaal factoren die NIET opgelost kunnen worden door de Euro af te schaffen. In tegendeel, dan begint het hele spel weer van voren af aan.




Ok mooi, maar wanneer worden er wel acties/sancties ondernomen?
Veel mensen blijken ontvreden te zijn over de Euro maar ik zie niemand op de demonstratietoer (ik incl) :jammer:

TonH
07-06-05, 14:49
Geplaatst door SalmayaSale
Ok mooi, maar wanneer worden er wel acties/sancties ondernomen?
Veel mensen blijken ontvreden te zijn over de Euro maar ik zie niemand op de demonstratietoer (ik incl) :jammer:

In Griekenland heb je bijna dagelijks nog steeds nieuwsitems waarbij mensen op de markt geïnterviewd worden en men onderneemt actie met de voeten... Meer kunnen zij niet doen.

Wel blijft er daardoor druk op de overheid en blijft die achter woekeraars aangaan. Producenten zijn daar helemaal niet blij mee en boeren staan dan ook regelmatig met hun traktoren op de snelweg...

Wat wel bereikt is is dat buitenshuis eten nog altijd zeer goed te doen is.

Maar je hebt gelijk. Hier kankert iedereen maar gebeurd er geen moer. Da's een probleem dat natuurlijk niet alleen voor dit onderwerp geldt.

TonH
08-06-05, 10:00
Nog even over die basisbehoeften...

Wat heel veel pijn doet is dat de koffie zo duur geworden is. Veel oude mensen kunnen het zich niet meer veroorloven om in de Kafeneions een paar uurtjes te zitten met wat koffie en sigaretten.

Ook dat wordt de Euro verweten, maar de werkelijke oorzaken zitten onderandere in het belabberde pensioenstelsel. Het is niet ongewoon dat een bejaard echtpaar van nog geen 550 euro per maand moet rondkomen.

~Panthera~
08-06-05, 10:28
Geplaatst door TonH
Nog even over die basisbehoeften...

Wat heel veel pijn doet is dat de koffie zo duur geworden is. Veel oude mensen kunnen het zich niet meer veroorloven om in de Kafeneions een paar uurtjes te zitten met wat koffie en sigaretten.

Ook dat wordt de Euro verweten, maar de werkelijke oorzaken zitten onderandere in het belabberde pensioenstelsel. Het is niet ongewoon dat een bejaard echtpaar van nog geen 550 euro per maand moet rondkomen.


550 euro is bezopen. :fplet:

TonH
08-06-05, 10:31
Geplaatst door ~Panthera~
550 euro is bezopen. :fplet:

Daarom wil Zalm ook z'n centen terug van de EU... :fplet:

~Panthera~
08-06-05, 10:36
Geplaatst door TonH
Daarom wil Zalm ook z'n centen terug van de EU... :fplet:


En dan denk jij, dat het beter wordt voor die mensen ? :fplet:

TonH
08-06-05, 10:44
Geplaatst door ~Panthera~
En dan denk jij, dat het beter wordt voor die mensen ? :fplet:

Nee, ik weet zeker dat dat niet zo is. En Zalm heeft centen nodig voor de verkiezingen over 2 jaar. De belastingverlaging van volgend jaar moet toch ergens van betaald worden. :fplet:

~Panthera~
08-06-05, 11:00
Geplaatst door TonH
Nee, ik weet zeker dat dat niet zo is. En Zalm heeft centen nodig voor de verkiezingen over 2 jaar. De belastingverlaging van volgend jaar moet toch ergens van betaald worden. :fplet:


Nou, dan hebben ze er geen moer aan, toch ?? :fplet:

TonH
08-06-05, 11:05
Geplaatst door ~Panthera~
Nou, dan hebben ze er geen moer aan, toch ?? :fplet:

Maar Zalm wel. Hij en zijn kornuiten worden door de Nederlanders herkozen. :fplet:

~Panthera~
08-06-05, 11:06
Geplaatst door TonH
Maar Zalm wel. Hij en zijn kornuiten worden door de Nederlanders herkozen. :fplet:


Als het aan mij ligt, dus even mooi niet. :fplet:

TonH
08-06-05, 11:09
Geplaatst door ~Panthera~
Als het aan mij ligt, dus even mooi niet. :fplet:

Toch knort de meerderheid straks tevreden wanneer Zalm 'hun' centen binnen heeft en zal hem er rijkelijk voor belonen. En eerst gaat 3/4 lekker op vakantie en maakt lachend foto's van dat schattige oude mensje dat met pakjes zakdoekjes langs je terras komt. :fplet:

~Panthera~
08-06-05, 11:10
Geplaatst door TonH
Toch knort de meerderheid straks tevreden wanneer Zalm 'hun' centen binnen heeft en zal hem er rijkelijk voor belonen. En eerst gaat 3/4 lekker op vakantie en maakt lachend foto's van dat schattige oude mensje dat met pakjes zakdoekjes langs je terras komt. :fplet:


Walchelijk, dat soort people. :aftel:

barneveld
08-07-05, 01:25
Geplaatst door ~Panthera~
Walchelijk, dat soort people. :aftel: :fuckit2: