PDA

Bekijk Volledige Versie : Schotelantennes uit de R'damse straten geweerd



Joesoef
06-06-05, 19:16
Schotelantennes uit de R'damse straten geweerd
Van onze verslaggever Ron Meerhof

ROTTERDAM - Raadslid Sjef Siemons (Leefbaar Rotterdam) ergerde zich een paar jaar geleden aan de wildgroei van schotelontvangers in de Rotterdamse straten. Bovendien beviel het hem niet dat veel allochtonen via die schotels naar Al-Jazeera keken. Daarin werd de Westerse cultuur belachelijk gemaakt, wist hij. Niet goed voor de integratie. Hij vroeg het college iets te ondernemen.

Die schotels gaan nu op korte termijn verdwijnen. Allerlei corporaties in
het Waterweggebied experimenteerden al langer met het systeem van gemeenschappelijke satelliet ontvangers (GSO). Dat zijn krachtige schotels die discreet op het dak geplaatst worden en honderd huishoudens moeiteloos kunnen bedienen.

Tot dusver ging het om kleinschalige proeven. Maar deze week maakte
Woningbedrijf Rotterdam bekend dat GSO-systemen alle schotels aan hun gevels zullen vervangen. Dat zet zoden aan de dijk; het WBR bezit ongeveer dertigduizend panden.

Voor de corporaties snijdt het mes aan twee kanten. Hun gevels worden niet meer lek geboord, ze komen tegemoet aan de irritaties van burgers en bestuurders en ze krijgen nog subsidie ook.

Succesje voor Siemons? Niet helemaal. Het straatbeeld gaat erop vooruit. Maar voor de integratie verandert er niks. Door de subsidies financiert hij zelfs indirect de doorgifte van Al-Jazeera. 'Wat een onzin! Daar moeten we het nog eens goed over hebben.'

bron: de Volkskrant

Rabi'ah.
06-06-05, 19:17
:moe:

Joesoef
06-06-05, 19:17
Kletskoek. Men kan schotels alleen verbieden op grond van het bouwbesluit, zelfs dat is nog twijfelachtig.


Lees maar eens wat de EU heeft weten te produceren http://tinyurl.com/8qrp2

carm@lla
06-06-05, 20:08
[edit by nl-x: Proef op de som. Als ik jou nou eens zou verstoren. Zou jij dan ook vanzelf verdwijnen?] :duim:

Joesoef
06-06-05, 20:12
Geplaatst door carm@lla
Technisch gezien moet het toch wel mogelijk zijn om haatzaaiende zenders landelijk te storen? Dan verdwijnt de markt voor die schotelantennes vanzelf wel. :duim:

Jou hoeven ze in ieder geval niet meer te storen.

carm@lla
06-06-05, 20:14
Geplaatst door Joesoef
Jou hoeven ze in ieder geval niet meer te storen.
Scherp hoor Joesoef. :strik:

Tomas
06-06-05, 20:15
Geplaatst door carm@lla
Technisch gezien moet het toch wel mogelijk zijn om haatzaaiende zenders landelijk te storen? Dan verdwijnt de markt voor die schotelantennes vanzelf wel. :duim:

En dat zegt een belg. Houden jullie je haatzaaiende politici maar in de gaten.

delirious
06-06-05, 20:18
Geplaatst door carm@lla
Technisch gezien moet het toch wel mogelijk zijn om haatzaaiende zenders landelijk te storen? Dan verdwijnt de markt voor die schotelantennes vanzelf wel. :duim:

Ik stel voor dat je een capeje aantrekt en midden in de nacht aan die schoteltjes gaat hangen.
Moet te doen zijn. :hihi:

carm@lla
06-06-05, 20:40
Geplaatst door delirious
Ik stel voor dat je een capeje aantrekt en midden in de nacht aan die schoteltjes gaat hangen.
Moet te doen zijn. :hihi:
Doe jij het maar even voor. :lol:

observer
06-06-05, 21:49
Geplaatst door Joesoef
Kletskoek. Men kan schotels alleen verbieden op grond van het bouwbesluit, zelfs dat is nog twijfelachtig.


Lees maar eens wat de EU heeft weten te produceren http://tinyurl.com/8qrp2 de rechter heeft anders onlangs in een zaak het geaccepteerd

de basis van zijn besluit was dat er genoeg andere manieren zijn om informatie te verzamelen

Joesoef
06-06-05, 22:06
Geplaatst door observer
de rechter heeft anders onlangs in een zaak het geaccepteerd

de basis van zijn besluit was dat er genoeg andere manieren zijn om informatie te verzamelen

Welke zaak?

Moet je een stapje hoger gaan. Niet alle zenders zijn namelijk te verkrijgen via de kabel, vergeet ik even de andere diensten die via de kabel te verkrijgen zijn. Genoeg jurisprudentie over te vinden.

carm@lla
06-06-05, 22:08
Geplaatst door Joesoef
Welke zaak?

Moet je een stapje hoger gaan. Niet alle zenders zijn namelijk te verkrijgen via de kabel, vergeet ik even de andere diensten die via de kabel te verkrijgen zijn. Genoeg jurisprudentie over te vinden.
Met een gewone schotelantenne zul je ook vast niet alle beschikbare zenders kunnen ontvangen. Met jouw argument kun je dan ook wel claimen dat je een joekel van 5 meter doorsnee mag plaatsen. Ik denk dat de behoefte aan informatie toch ook wel wordt afgewogen tegen andere zaken.

tr_imparator
06-06-05, 22:40
en dan moeten we er ook nog zeker voor betalen..! :moe: gaat dus mooi niet door :D fock integratie

bij UPC kan je 2 turkse zenders ontvangen voor 24,95 per maand ..belachelijk duur!

Dankzij onze schotel ontvangen we ca. 20 turkse zenders..digitaal en perfect beeld bovendien hebben we er een motertje aan vastzitten zodat we het ook kunnen gebruiken voor Nederlandse, Belgische, Duitse, Franse etc etc zenders..zijn we ook meteen van die 9,95 kabelkosten per maand af!

dat scheelt zo een 120 euro per jaar en minder papershit thuis en bovendien nog turkse, etc etc zenders...kabel laat me niet lachu!

so can the slim shade plz stand uP?

observer
07-06-05, 14:08
Geplaatst door Joesoef
Welke zaak?

Moet je een stapje hoger gaan. Niet alle zenders zijn namelijk te verkrijgen via de kabel, vergeet ik even de andere diensten die via de kabel te verkrijgen zijn. Genoeg jurisprudentie over te vinden.

oa deze uitspraak (zie rechtspraak.nl)

LJN: AT3052,Sector kanton Rechtbank Dordrecht, 149130 CV EXPL 04-6670

"Evenmin is dit beleid in strijd met de vrijheid van meningsuiting van artikel 10 EVRM, nu [gedaagde] in ieder geval de mogelijkheid heeft van vrije informatievergaring via een vlakschotelantenne of via de kabel dan wel via andere media."

andere rechter heeft het nog breder neergezet andere media zijn bv ook kranten

kortom de rechter kijkt naar informatie niet naar een specifieke zender

Joesoef
07-06-05, 14:18
Geplaatst door carm@lla
Met een gewone schotelantenne zul je ook vast niet alle beschikbare zenders kunnen ontvangen. Met jouw argument kun je dan ook wel claimen dat je een joekel van 5 meter doorsnee mag plaatsen. Ik denk dat de behoefte aan informatie toch ook wel wordt afgewogen tegen andere zaken.

Nee. Bouwbesluit geeft aan dat je voor schotels groter dan 2 meter een bouwvergunning nodig hebt :lekpuh:

Joesoef
07-06-05, 14:25
Geplaatst door observer
oa deze uitspraak (zie rechtspraak.nl)

LJN: AT3052,Sector kanton Rechtbank Dordrecht, 149130 CV EXPL 04-6670

"Evenmin is dit beleid in strijd met de vrijheid van meningsuiting van artikel 10 EVRM, nu [gedaagde] in ieder geval de mogelijkheid heeft van vrije informatievergaring via een vlakschotelantenne of via de kabel dan wel via andere media."

andere rechter heeft het nog breder neergezet andere media zijn bv ook kranten

kortom de rechter kijkt naar informatie niet naar een specifieke zender


Heb jij het vonnis zelf wel gelezen?

observer
08-06-05, 15:41
Geplaatst door Joesoef
Heb jij het vonnis zelf wel gelezen? het is 1 van meerdere vonnissen die allemaal in min of meerdere mate hetzelfde bevestigen: het niet toestaan van schotels (en ja ik heb gelezen dat het hier om een bepaald type schotel gaat) is geen beperking van vrije mediagaring ed aangezien er een breed scala van andere bronnen beschikbaar blijft

Joesoef
08-06-05, 17:13
Geplaatst door observer
het is 1 van meerdere vonnissen die allemaal in min of meerdere mate hetzelfde bevestigen: het niet toestaan van schotels (en ja ik heb gelezen dat het hier om een bepaald type schotel gaat) is geen beperking van vrije mediagaring ed aangezien er een breed scala van andere bronnen beschikbaar blijft

Nou, meneer had een schotel geplaatst nadat hij een brief had gekregen van de woningbouwvereniging dat het wel mocht zo een schotel alleen een wel bepaald type. Dat had de rechter dus meegenomen in zijn vonnis. Een vlakschotelanttenne is gewoon een schotelantenne, alleen dan vlak. Zo'n schotel mag dus wel.

NIS
08-06-05, 22:47
Tegenwoordig heb je ook schotels, die dwars door muren signaal kunnen ontvangen. Genoeg oplossingen..

Maar het is te betreuren, dat R'dam zo met haar burgers omgaat. Ik zou verhuizen! Dat is waarschijnlijk ook wat ze willen bereiken.

observer
09-06-05, 14:14
Geplaatst door Joesoef
Nou, meneer had een schotel geplaatst nadat hij een brief had gekregen van de woningbouwvereniging dat het wel mocht zo een schotel alleen een wel bepaald type. Dat had de rechter dus meegenomen in zijn vonnis. Een vlakschotelanttenne is gewoon een schotelantenne, alleen dan vlak. Zo'n schotel mag dus wel. weet ik maar zoals ik al zeg A er zijn meerdere van deze en B. lees wat er staat de rechter ook in dit geval stelde dat er andere media waren dus de vrijheid niet werd aangetast

Joesoef
09-06-05, 15:02
Geplaatst door observer
weet ik maar zoals ik al zeg A er zijn meerdere van deze en B. lees wat er staat de rechter ook in dit geval stelde dat er andere media waren dus de vrijheid niet werd aangetast

Het oordeel van de rechter:

Na afweging van de wederzijdse belangen, is naar het oordeel van de kantonrechter het door de Woningstichting gevoerde schotelantennebeleid niet onredelijk. Bovendien staat vast dat de Woningstichting over de vaststelling van dit beleid overleg heeft gevoerd met de betrokken huurdersverenigingen.

Evenmin is dit beleid in strijd met de vrijheid van meningsuiting van artikel 10 EVRM, nu [gedaagde] in ieder geval de mogelijkheid heeft van vrije informatievergaring via een vlakschotelantenne of via de kabel dan wel via andere media.

:moe:

wytze
09-06-05, 15:50
ik reed vorige week door den haag in de trein en het viel me op dat in de schilderswijk er heel veel schotelantennes op het dak stonden en in al die straten nergens nog aan de gevel.

observer
09-06-05, 22:34
Geplaatst door Joesoef
Het oordeel van de rechter:


:moe:
zucht nog moeier

luister naar wat ik zeg

dit is 1 vonnis er staan er nog meer in die databank ga maar zoeken ook van totale verboden op schotels

recente vonnisen

Joesoef
09-06-05, 22:40
Geplaatst door observer
zucht nog moeier

luister naar wat ik zeg

dit is 1 vonnis er staan er nog meer in die databank ga maar zoeken ook van totale verboden op schotels

recente vonnisen

Plak dan een goed voorbeeld :moe:

Al Sawt
09-06-05, 23:26
ROTTERDAM - Raadslid Sjef Siemons (Leefbaar Rotterdam) ergerde zich een paar jaar geleden aan de wildgroei van schotelontvangers in de Rotterdamse straten. Bovendien beviel het hem niet dat veel allochtonen via die schotels naar Al-Jazeera keken. Daarin werd de Westerse cultuur belachelijk gemaakt, wist hij. Niet goed voor de integratie. Hij vroeg het college iets te ondernemen. Hoe zit het als je alleen naar Pro-Amerikaanse Al Hurra kijkt?

Mag je dan de schotel houden?

David
10-06-05, 14:19
Geplaatst door communist
ik bedoel maar...in rotterdam blijdorp heb je veel joden die een schotel hebben en ik wed dat ze daar van die zionistische zenders ontvangen waar de islam belachelijk word gemaakt.ewa ja...zolang zij zionistische zenders kijken,blijf ik al manar kijken ;)


Eikel.

Tomas
10-06-05, 14:20
Geplaatst door David
Eikel.

Durf je wel nu tante T er niet is?

David
10-06-05, 14:21
Geplaatst door Tomas
Durf je wel nu tante T er niet is?


Durf ik ook als T er wel is. Ik heb meneer zelfs aangegeven bij T!

Tomas
10-06-05, 14:22
Geplaatst door David
Durf ik ook als T er wel is. Ik heb meneer zelfs aangegeven bij T!

Bah, kleine kinderen aangeven. juk. Ik hoop dat jij strafpunten krijgt!

David
10-06-05, 14:23
Geplaatst door Tomas
Bah, kleine kinderen aangeven. juk. Ik hoop dat jij strafpunten krijgt!


Sorry, maar ik heb schoon genoeg van onze Rooie Rakker en z'n gezwets.

Tomas
10-06-05, 14:25
Geplaatst door David
Sorry, maar ik heb schoon genoeg van onze Rooie Rakker en z'n gezwets.

Intolerante atheist.

David
10-06-05, 14:26
Geplaatst door Tomas
Intolerante atheist.

Let een beetje op je woorden, ja. Ik ben nog steeds een Satanistische-Zionist!

elbasque
10-06-05, 14:57
Geplaatst door David
Eikel.

vuile zionist

David
10-06-05, 14:59
Geplaatst door communist
vuile zionist


Satanisch-Zionist, ja! :ninja2:

elbasque
12-06-05, 21:51
Geplaatst door David
Satanisch-Zionist, ja! :ninja2:

tfoe.