PDA

Bekijk Volledige Versie : Ys: 'Marokkanen veel crimineler'



barfly
08-06-05, 19:19
De Antilliaanse premier Etienne Ys gooit alles in de strijd om te voorkomen dat Nederland Antilliaanse probleemjongeren linea-recta terugstuurt naar de Antillen. Zo dreigde hij met een rechtszaak en met de mogelijkheid dat hij ons land bij de VN en andere internationale instanties zal aanklagen wegens schending van de mensenrechten. En in zijn strijd wierp hij gisteren premier Jan Peter Balkenende voor de voeten dat Marokkaanse en Joegoslavische jongeren in ons land véél crimineler zijn dan Antillianen.

In een gesprek met Balkenende overhandigde hij een diplomatieke nota waarin onder andere staat dat ''in de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar de Joegoslaven ruim vier keer zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen. Voor Marokkanen in deze leeftijdsgroep is dat 3,5 keer zo vaak en voor Antillianen ruim twee keer zoveel. In de groep tussen 18 en 24 jaar plegen Marokkanen vier tot 4,5 keer zoveel strafbare feiten als hun autochtone leeftijdsgenoten.'' De genoemde leeftijdscategorieën zijn belangrijk omdat de regeling die de Nederlandse regering voor Antilliaanse jongeren wil treffen, zal gelden voor jongeren tot 24 jaar.

Volgens Ys is het niet terecht dat de Nederlandse regering alleen een terugkeerregeling voor Antilliaanse jongeren heeft bedacht. Afgaande op de cijfers moeten ook Marokkaanse- en Joegoslavische jongeren onder zo'n regeling vallen. Anders is het discriminatie van Antillianen.

Verdonk
De Antilliaanse premier sprak ook met minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie. De VVD-bewindsvrouw zei na afloop van het gesprek dat ze niet onder de indruk was van Ys zijn dreigement om Nederland internationaal aan de schandpaal te nagelen. ''Het kabinet gaat de regeling met ingang van 2006 gewoon uitvoeren'', zo liet ze weten.

Bron: www.fok.nl

Fijne vent die Ys, lekker naar andere wijzen als ie een probleem heeft.

nl-x
08-06-05, 20:46
Op zich best handig dat hij hem in het open confronteert met het feit dat men weet dat Nederland dit doet om later Marokkanen aan te pakken.

Echt deze smerige praktijken moeten zo snel mogelijk de kop worden gedrukt. De 'superioriteit' van deze Nederlanders is werkelijk iets waarvoor geschaamd moet worden.

barfly
08-06-05, 20:59
Geplaatst door nl-x
Op zich best handig dat hij hem in het open confronteert met het feit dat men weet dat Nederland dit doet om later Marokkanen aan te pakken.

Echt deze smerige praktijken moeten zo snel mogelijk de kop worden gedrukt. De 'superioriteit' van deze Nederlanders is werkelijk iets waarvoor geschaamd moet worden.

Waarom denk je dan dat later Marokkanen zullen worden aangepakt? Waarom beginnen ze daar dan niet gewoon mee?

Spoetnik
08-06-05, 21:15
Geplaatst door barfly
Waarom denk je dan dat later Marokkanen zullen worden aangepakt? Waarom beginnen ze daar dan niet gewoon mee?

Met Marokkanen naar de Antillen sturen?

Julien
08-06-05, 22:09
Wie er het crimineelst zijn, doet niet ter zake. Antillianen zijn 100% Nederlanders omdat ze het paspoort hebben en ze hebben het recht om zich hier te kunnen vestigen. Lastige Antiliaanse jongeren verplicht terugsturen naar de Antillen is je rijnste racisme en discriminatie. Maar ja, wat had je anders verwacht van deze idiote regering?

Lastige Marokkaanse jongeren stuur je ook niet terug naar Marokko. Dat kan niet en dat mag niet. Ze zijn namelijk Nederlands omdat ze een NL paspoort hebben. Het paspoort intrekken mag alleen maar als je een gevaar bent voor de Nederlandse STAAT!

Prlwytzkofski
08-06-05, 22:41
Geplaatst door Spoetnik
Met Marokkanen naar de Antillen sturen?

Duivelseiland ?

Orakel
08-06-05, 23:32
Premier Antillen veroorzaakt verkeersongeluk

De Antilliaanse premier Etienne Ys, die momenteel in Nederland verblijft, heeft gisteravond rond half zeven een verkeersongeluk veroorzaakt omdat hij door rood licht reed. Het incident verdween bijna in de doofpot, maar werd per ongeluk realtime uitgezonden op de Antilliaanse radiozender Z-86, die Ys op dat moment live in de uitzending hadden.
De klap was volgens luisteraars duidelijk hoorbaar. De wagen werd bestuurd door een blinde chauffeur, waarschijnlijk van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (dkdb). De chauffeur reed met hoge snelheid en zwaailicht door rood licht en klapte op een auto die van rechts kwam. Ys was op weg naar Amsterdam om een kunstwerk in de Bijlmer onthullen... Dus ja, die zwaailichten waren dus echt verschrikkelijk nodig. Niemand raakte gewond. De auto was wel dermate zwaar beschadigd dat de DKDB met een nieuwe bak kwam aanzetten om de reis te vervolgen.

http://www.geenstijl.nl/

barfly
08-06-05, 23:42
Geplaatst door Spoetnik
Met Marokkanen naar de Antillen sturen?

Bijvoorbeeld :p

Om te beginnen zou Nederland de Antillen moeten gaan zien als provincie met gelijke rechten en plichten. En Antillianen dezelfde kansen bieden als de rest van Nederland.

nl-x
09-06-05, 00:46
Geplaatst door barfly
Waarom denk je dan dat later Marokkanen zullen worden aangepakt? Waarom beginnen ze daar dan niet gewoon mee?
Nou genie. Ik laat het je zelf gewoon bedenken.

barfly
09-06-05, 01:08
Geplaatst door nl-x
Nou genie. Ik laat het je zelf gewoon bedenken.

Makkelijk antwoord.

mark61
09-06-05, 01:58
Geplaatst door barfly
Makkelijk antwoord.

Ik zou zeggen, prima stimulans om als de donder Nederlander te worden en je Mar. paspoort weg te donderen. In het ergste geval eindig je dan onder een palm aan het Caraïbische strand. :)

barfly
09-06-05, 02:26
Geplaatst door mark61
Ik zou zeggen, prima stimulans om als de donder Nederlander te worden en je Mar. paspoort weg te donderen. In het ergste geval eindig je dan onder een palm aan het Caraïbische strand. :)

Mensen aanmoedigen om Nederlander te worden, zie ik niet als probleem.

Al Sawt
09-06-05, 02:43
Ik wist niet dat Marokkanen met hasjebollen vluchten van Marokko naar Nederland, domineren en daarmee door hun overweldigende golven. systeem van justitie verstoren. Ik wist niet dat Marokkanen in steden als Dordrecht, Tilburg, Den Helder en elders zich bezondigen aan zeer criminele gedrag. Ik wist niet dat een gestaag stroom van slecht opgeleide en vooral kansloze Marokkanen, jaarlijks haar weg naar Nederland vindt en daarmee de Marokkaanse gemeenschap beinvloeden op alle gebieden.

Nee, Marokkaanse criminelen worden niet door hun landgenoten vanuit Marokko beinvloedt. En dat snapt Ys niet.

Prlwytzkofski
09-06-05, 08:53
Geplaatst door Al Sawt
Nee, Marokkaanse criminelen worden niet door hun landgenoten vanuit Marokko beinvloedt. En dat snapt Ys niet.

NL-X ook niet.

taouanza
09-06-05, 09:05
Geplaatst door Al Sawt
Ik wist niet dat Marokkanen met hasjebollen vluchten van Marokko naar Nederland, domineren en daarmee door hun overweldigende golven. systeem van justitie verstoren. Ik wist niet dat Marokkanen in steden als Dordrecht, Tilburg, Den Helder en elders zich bezondigen aan zeer criminele gedrag. Ik wist niet dat een gestaag stroom van slecht opgeleide en vooral kansloze Marokkanen, jaarlijks haar weg naar Nederland vindt en daarmee de Marokkaanse gemeenschap beinvloeden op alle gebieden.

Nee, Marokkaanse criminelen worden niet door hun landgenoten vanuit Marokko beinvloedt. En dat snapt Ys niet.

Nou nou poeh poeh.
Die Ys deugt niet maar dat is geen rede om een hetze tegen Antilllianen te beginnen.

observer
09-06-05, 09:30
Geplaatst door barfly
Bijvoorbeeld :p

Om te beginnen zou Nederland de Antillen moeten gaan zien als provincie met gelijke rechten en plichten. En Antillianen dezelfde kansen bieden als de rest van Nederland. dat hebben de antillianen in een referendum zelf afgewezen ondanks dat de voorstanders het argument gebruikten dat nederland dan voor gelijkwaardige uitkeringen en scholen moesten zorgen


De Antilliaanse premier Etienne Ys, die momenteel in Nederland verblijft, heeft gisteravond rond half zeven een verkeersongeluk veroorzaakt omdat hij door rood licht reed. probeerde zeker een tasjesrover plat te rijden :p

het is natuurlijk goedkope punten scoren wat hij doet, hij vergelijkt ook problemen die niet te vergelijken zijn.

overigens kun je als europese nederlander (dus incl diegene van marokaanse afkomst) niet zomaar op de antillen gaan wonen, dus Ys is beeeetttje hypo

Joesoef
09-06-05, 09:35
Lijkt mij wel wat. Beetje werkeloos worden, vluchtje naar Aruba boeken. Daar uitkering aanvragen, beetje rondhangen op het strand, hangmatje MP3 spelertje, lekker drankje. Af en toe lekker kladat mn uitkering een dag te laat is over gemaakt.

Nee, goed voorstel die gelijkheid.

nl-x
09-06-05, 10:21
Geplaatst door mark61
Ik zou zeggen, prima stimulans om als de donder Nederlander te worden en je Mar. paspoort weg te donderen. In het ergste geval eindig je dan onder een palm aan het Caraïbische strand. :)

Goed dat je het nog met een grap eindigt. Alsof Nederland je de mogelijkheid geeft om eens ff Nederlander te worden. Jah, je kan naturaliseren. Tuurlijk, je kan je oude paspoort weggooien. De taal leren, en zelfs assimileren.

Maar zelfs dan nog word je scheef aangekeken en zijn er politici die wetten proberen te maken om je alsnog de grens over te krijgen.

:kotsen:

mark61
09-06-05, 11:31
Geplaatst door nl-x
:kotsen:

Ik begon eigenlijk ook met een grap.

Dat gaat die politici dan niet lukken.

Rabi'ah.
09-06-05, 12:06
Wat een flauwekul zeg: Ze zijn gewoon allemaal crimineel. :hihi:

Rabi'ah.
09-06-05, 12:08
Geplaatst door Al Sawt
Ik wist niet dat Marokkanen met hasjebollen vluchten van Marokko naar Nederland, domineren en daarmee door hun overweldigende golven. systeem van justitie verstoren. Ik wist niet dat Marokkanen in steden als Dordrecht, Tilburg, Den Helder en elders zich bezondigen aan zeer criminele gedrag. Ik wist niet dat een gestaag stroom van slecht opgeleide en vooral kansloze Marokkanen, jaarlijks haar weg naar Nederland vindt en daarmee de Marokkaanse gemeenschap beinvloeden op alle gebieden.

Nee, Marokkaanse criminelen worden niet door hun landgenoten vanuit Marokko beinvloedt. En dat snapt Ys niet.

Nou ik ben de laatste die zal zeggen dat Antillianen lieverdjes zijn maar Marokkanen kunnen er ook wat van.

Tuig is tuig, waar het ook vandaankomt. :moe:

delirious
09-06-05, 12:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat een flauwekul zeg: Ze zijn gewoon allemaal crimineel. :hihi:

Jij bent niet zo Antillianenminded he?

Rabi'ah.
09-06-05, 12:10
Geplaatst door delirious
Jij bent niet zo Antillianenminded he?

Bepaald niet. :duivels:

Julien
09-06-05, 12:11
Geplaatst door Al Sawt
Ik wist niet dat Marokkanen met hasjebollen vluchten van Marokko naar Nederland, domineren en daarmee door hun overweldigende golven. systeem van justitie verstoren. Ik wist niet dat Marokkanen in steden als Dordrecht, Tilburg, Den Helder en elders zich bezondigen aan zeer criminele gedrag. Ik wist niet dat een gestaag stroom van slecht opgeleide en vooral kansloze Marokkanen, jaarlijks haar weg naar Nederland vindt en daarmee de Marokkaanse gemeenschap beinvloeden op alle gebieden.

Nee, Marokkaanse criminelen worden niet door hun landgenoten vanuit Marokko beinvloedt. En dat snapt Ys niet.

Maar Marokkaanse jongeren lopen niet het gevaar om teruggestuurd te worden naar Marokko. Das het verschil.

delirious
09-06-05, 12:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Bepaald niet. :duivels:

Waarom? :D

Rabi'ah.
09-06-05, 12:15
Geplaatst door delirious
Waarom? :D

Nogal veel negatieve ervaringen met asociale, onbeschofte, seksistische en blowende Antilliaanse mannen en asociale, scheldende, ordinaire en agressieve Antilliaanse vrouwen in de Bijlmer.

Het ergste vind ik nog als Nederlanders denken dat ik een Antilliaan ben, of mij gaan vergelijken met Antillianen omdat ik Surinaams ben.

Terwijl de meeste Surinamers net als ik helemaal niet van Antillianen houden. :hihi:

Julien
09-06-05, 12:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Nogal veel negatieve ervaringen met asociale, onbeschofte, seksistische en blowende Antilliaanse mannen en asociale, scheldende, ordinaire en agressieve Antilliaanse vrouwen in de Bijlmer.

Het ergste vind ik nog als Nederlanders denken dat ik een Antilliaan ben, of mij gaan vergelijken met Antillianen omdat ik Surinaams ben.

Terwijl de meeste Surinamers net als ik helemaal niet van Antillianen houden. :hihi:

zeg maar te vergelijken met Turken & Marokkanen..? Die kunnen ook niet met elkaar overweg. Of praat ik nu onzin? :D

Ik heb by the way juist wel erg goede ervaringen met Antilianen. Ik vind ze juist erg sociaal en vriendelijk. En ach, blowen/drinken/stoer doen..welke jongeren uit welke bevolkingsgroep doen dat niet?

;)

Rabi'ah.
09-06-05, 12:35
Geplaatst door Julien
zeg maar te vergelijken met Turken & Marokkanen..? Die kunnen ook niet met elkaar overweg. Of praat ik nu onzin? :D

Ik heb by the way juist wel erg goede ervaringen met Antilianen. Ik vind ze juist erg sociaal en vriendelijk. En ach, blowen/drinken/stoer doen..welke jongeren uit welke bevolkingsgroep doen dat niet?

;)

Turken en Marokkanenb uit de 2e generatie kunnen idd niet met elkaar overweg....van beide kanten.

Je zou het wel met elkaar kunnen vergelijken, alleen lijkt onze cultuur meer op elkaar dan die van Turken en Marokkanen.

Ik ken overigens ook aardige Antillianen :hihi:

Maar dat jnn toch echt de uitzonderingen die de regel bevestigen.

(Ben ik nu erg aan het generaliseren? )


Kweenie, ik ben niet racistisch, maar er zijn 2 volkeren ter wereld die ik niet lust: Antillianen en Israëliers.

wytze
09-06-05, 12:36
Geplaatst door Rabi'ah.
Nogal veel negatieve ervaringen met asociale, onbeschofte, seksistische en blowende Antilliaanse mannen en asociale, scheldende, ordinaire en agressieve Antilliaanse vrouwen in de Bijlmer.




das allemaal nog geen reden om ze terug te sturen.
ik ben het met nl-x eens. als het verdonk lukt de antillianen teurg te sturen, dan zijn de marokkanen de volgende die teruggestuurd worden.
alle reden dus om solidair te zijn en hier scherp tegen te protesteren.

Rabi'ah.
09-06-05, 12:38
Geplaatst door wytze
das allemaal nog geen reden om ze terug te sturen.
ik ben het met nl-x eens. als het verdonk lukt de antillianen teurg te sturen, dan zijn de marokkanen de volgende die teruggestuurd worden.
alle reden dus om solidair te zijn en hier scherp tegen te protesteren.

Blablabla.

Je hoeft mij als Surinaamse moslima en ex-activiste niet uit te leggen dat Verdonk niet deugt en dat Antillianen Nederlandse staatsburgers zijn hoor.

delirious
09-06-05, 12:41
Geplaatst door Julien
zeg maar te vergelijken met Turken & Marokkanen..? Die kunnen ook niet met elkaar overweg. Of praat ik nu onzin? :D

;)

Er zullen wel wat Turken en Marokkanen zijn die niet met elkaar overweg kunnen.
Maar het is een fabeltje dat deze twee recht tegenover elkaar staan.

mark61
09-06-05, 12:45
Geplaatst door Rabi'ah.

(Ben ik nu erg aan het generaliseren? )


Kweenie, ik ben niet racistisch, maar er zijn 2 volkeren ter wereld die ik niet lust: Antillianen en Israëliers.

Ja, je generaliseert op een manier dat als je Hollands was en het ging over Marokkanen, dan was het forum te klein. Apart altijd hoe dat werkt, omdat jij supposedly 'dicht tegen Antilliaan aanzit' mag jij dat zeggen, maar ik niet.

Je bent niet racistisch omdat...?

Ik heb overigens de pest aan Serviërs. :hihi: En Grieken vind ik ook niet veel. Hoi Ton!

mark61
09-06-05, 12:46
Geplaatst door delirious
Er zullen wel wat Turken en Marokkanen zijn die niet met elkaar overweg kunnen.
Maar het is een fabeltje dat deze twee recht tegenover elkaar staan.

Erg lekker samen gaat het ook niet. Hoeveel MA-TR-joint-venture moskeeën ken jij? Ik niet één.

Max Stirner
09-06-05, 12:47
Geplaatst door Rabi'ah.
ex-activiste


Nu al met pensioen?

Die luie Surinamers ook altijd........of ben ik nu aan het generaliseren? :D

mark61
09-06-05, 12:48
Geplaatst door Julien
Maar Marokkaanse jongeren lopen niet het gevaar om teruggestuurd te worden naar Marokko. Das het verschil.

Volgens nl-x is dit de generale repetitie.

Rabi'ah.
09-06-05, 12:51
Geplaatst door mark61
Ja, je generaliseert op een manier dat als je Hollands was en het ging over Marokkanen, dan was het forum te klein. Apart altijd hoe dat werkt, omdat jij supposedly 'dicht tegen Antilliaan aanzit' mag jij dat zeggen, maar ik niet.

Je bent niet racistisch omdat...?

Precies ik mag het zeggen maar jij niet.

En ik ben geen racist, want Antillianen hebben zowat dezelfde etnische afkomst als wij alleen iets meer Indiaans en ook Spaans (of Portugees? bloed)

Tis maar dagge da weet! :ego:

Rabi'ah.
09-06-05, 12:52
Geplaatst door Max Stirner
Nu al met pensioen?

Die luie Surinamers ook altijd........of ben ik nu aan het generaliseren? :D

*tyuri* :ego:























:D

wytze
09-06-05, 12:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Blablabla.

Je hoeft mij als Surinaamse moslima en ex-activiste niet uit te leggen dat Verdonk niet deugt en dat Antillianen Nederlandse staatsburgers zijn hoor.


tging me ook niet om jou.

Rabi'ah.
09-06-05, 12:54
Geplaatst door wytze
tging me ook niet om jou.

Maar je quote mij wel. :p

mark61
09-06-05, 12:55
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies ik mag het zeggen maar jij niet.

Mooi is dat. Dus jij mag ook niks meer over Hollanders zeggen?


En ik ben geen racist, want Antillianen hebben zowat dezelfde etnische afkomst als wij alleen iets meer Indiaans en ook Spaans (of Portugees? bloed)

Tis maar dagge da weet! :ego:

Nooit van zelfhaat gehoord?

Rabi'ah.
09-06-05, 12:56
Geplaatst door mark61
Mooi is dat. Dus jij mag ook niks meer over Hollanders zeggen?

Ja maar.....euh......:nerveus:



Geplaatst door mark61

Nooit van zelfhaat gehoord?

Als ik kritiek heb op Antillianen is het geen zelfhaat want ik ben geen Antilliaan.

wytze
09-06-05, 13:00
Geplaatst door Rabi'ah.
Maar je quote mij wel. :p



ik zocht een aanleiding om te reageren :p

delirious
09-06-05, 13:00
Geplaatst door mark61
Erg lekker samen gaat het ook niet. Hoeveel MA-TR-joint-venture moskeeën ken jij? Ik niet één.

Wat is dat nou voor BS, dit heeft met cultuur en taal te maken.
Dit wil niet zeggen dat beide bevolkingsgroepen elkaar niet trekken.

Rabi'ah.
09-06-05, 13:00
Geplaatst door wytze
ik zocht een aanleiding om te reageren :p

Tis al goed hoor. :wink:

Iwan
09-06-05, 13:22
Geplaatst door mark61
Erg lekker samen gaat het ook niet. Hoeveel MA-TR-joint-venture moskeeën ken jij? Ik niet één.
Het zou kunnen dat de invloed van Turkse en marokkaanse regeringen op nederlandse moskeen een rol hier spelen.
Trouwens er zijn veel marokkanen die naar Turks moskeen gaan en anders om ook. Ik weet het, iemand die nooit naar moskee gaat kan het niet waarnemen.

GroteWolf
09-06-05, 17:08
Het gaat er niet om wie het crimineelst is. Het gaat er om dat je je criminelen niet naar een andere plek mag exporteren omdat je er geen zin in hebt. Alhoewel ik me afvraag waar die Rotterdammers heen moeten die niet meer in die wijken mogen wonen. Willemsstad of zo?

Klapheck
09-06-05, 17:22
Geplaatst door GroteWolf
Het gaat er om dat je je criminelen niet naar een andere plek mag exporteren omdat je er geen zin in hebt.

Dat doen de Antillen zelf. Na jaren ontkennend gepruttel hebben ze een tijd geleden eindelijk toegegeven dat ze al die kansloze criminelen gewoon naar Nederland sturen.

GroteWolf
09-06-05, 17:32
I know. Het allemaal betrekkelijk hypocriet. Waar het op neerkomt is dat de Antillen NL willen dwingen om meer geld voor de jeugd of de criminaliteitsbestrijding op de Antillen te geven. Wat dan wel in de zakken van een vakbondsbestuurder of grootindustrieel ter plaatse zal verdwijnen.

Klapheck
09-06-05, 17:55
Geplaatst door GroteWolf
I know. Het allemaal betrekkelijk hypocriet. Waar het op neerkomt is dat de Antillen NL willen dwingen om meer geld voor de jeugd of de criminaliteitsbestrijding op de Antillen te geven. Wat dan wel in de zakken van een vakbondsbestuurder of grootindustrieel ter plaatse zal verdwijnen.

Niet betrekkelijk hypocriet: gewoon regelrecht hypocriet.
En ja, ze zullen nog meer geld eisen zogenaamd voor jeugdhulp etc, en vervolgens bouwen ze er voor zichzelf een marmeren paleis van of kopen een show-auto. Man oh man, dit soort scenario's zijn zo voorspelbaar als wasmiddelreclames.

mark61
09-06-05, 18:26
Geplaatst door delirious
Wat is dat nou voor BS, dit heeft met cultuur en taal te maken.
Dit wil niet zeggen dat beide bevolkingsgroepen elkaar niet trekken.

Ik zien dat elke dag in de praktijk. :) Er zijn in NL 659 Turkse clubs en 483 Marokkaanse, ben ff de juiste tel kwijt. Kan het nazoeken als je wilt. Een beetje samenwerking zou geen kwaad kunnen, denk ik dan.

Ik heb de slordige indruk dat de 2e generatie toch vnl. zijn geloof in het Nederlands beleeft. Wat zijn die befaamde cultuurverschillen dan?

Ach en wee-geklaag over de NMO, maar zelf een omroep oprichten (1 miljoen potentiële leden), ho maar.

Politieke partij? Bestaat niet.

Noem mij s een inter-etno-club die niet door de subsidiegever gedwongen is samen te werken?

De fabrieken waar ik gewerkt heb hebben 6 tafels in de kantine: NL, TR, MA, x 2 geslachten.

Maar goed, ik verzin het allemaal.

Jongeren gaan natuurlijk stukken beter met elkaar om dan ouderen. Meestal, dan. Toch zie ik ze op allerlei gebieden vrolijk langs elkaar heen leven. Als het zo bar is in Hoeland zou één front vormen wat kunnen helpen.

mark61
09-06-05, 18:28
Geplaatst door Iwan
Het zou kunnen dat de invloed van Turkse en marokkaanse regeringen op nederlandse moskeen een rol hier spelen.
Trouwens er zijn veel marokkanen die naar Turks moskeen gaan en anders om ook. Ik weet het, iemand die nooit naar moskee gaat kan het niet waarnemen.

Ik dacht dat die invloed, als die ooit al bestaan heeft, behoorlijk aan het afkalven is. Geldt in ieder geval voor Turken. Van de Amicales hoor je ook niet veel meer. De imams kiezen de locale gemeenschappen zelf uit, en de financiering is toch ook zelfgeorganiseerd, met hier en daar wat SA-geld? Niet?

Wat weet jij van mijn moskee-connecties?

mark61
09-06-05, 18:34
Geplaatst door Klapheck
Niet betrekkelijk hypocriet: gewoon regelrecht hypocriet.
En ja, ze zullen nog meer geld eisen zogenaamd voor jeugdhulp etc, en vervolgens bouwen ze er voor zichzelf een marmeren paleis van of kopen een show-auto. Man oh man, dit soort scenario's zijn zo voorspelbaar als wasmiddelreclames.

Wat allemaal niet wegneemt dat de situatie niet oplosbaar is. Er heerst schromelijke overbevolking op de Antillen, en short of gedwongen sterilisatie doe je daar niet veel aan. Ik geloof niet dat dat een moreel verantwoorde oplossing is. Zegt u het maar.

Klapheck
09-06-05, 18:57
Geplaatst door mark61
Wat allemaal niet wegneemt dat de situatie niet oplosbaar is. Er heerst schromelijke overbevolking op de Antillen, en short of gedwongen sterilisatie doe je daar niet veel aan. Ik geloof niet dat dat een moreel verantwoorde oplossing is. Zegt u het maar.

En schromelijk overbevolkt Nederland opzadelen met al die overbodige criminelen is geen oplossing voor ons. De Antillen zijn gewoon ronduit immoreel en maken zich er het gemakkelijkst van af. Goed hoor, maar verwacht dan niet dat men zo'n regering serieus neemt. En dat willen ze wel. Maar zelfs onze oh zo gemoedelijke Van Boxtel is indertijd tierend weggegaan van dat ramphol.

Al Sawt
09-06-05, 22:15
Geplaatst door Julien
Maar Marokkaanse jongeren lopen niet het gevaar om teruggestuurd te worden naar Marokko. Das het verschil. Een Illegaal criminele Marokkaan, wordt zonder meer teruggestuurd.

Criminele Marokkanen of Antillianen die in Nederland geboren en getogen zijn, worden niet teruggestuurd.

Daar gaat het om! Ys met zijn populistische uitspraken en een hele reeks anderen, willen of kunnen dat niet onder ogen zien.

Al Sawt
09-06-05, 22:20
Geplaatst door Rabi'ah.


ik ben niet racistisch, maar er zijn 2 volkeren ter wereld die ik niet lust: Antillianen en Israëliers. Met beste wil van de wereld, kan ik Israeliers niet als een volk bestempelen.

Want ze voldoen nauwelijks aan kenmerken wat een volk bindt.

delirious
09-06-05, 22:24
Ik zien dat elke dag in de praktijk. :) Er zijn in NL 659 Turkse clubs en 483 Marokkaanse, ben ff de juiste tel kwijt. Kan het nazoeken als je wilt. Een beetje samenwerking zou geen kwaad kunnen, denk ik dan .

Waarom? En voor wat?


Ik heb de slordige indruk dat de 2e generatie toch vnl. zijn geloof in het Nederlands beleeft. Wat zijn die befaamde cultuurverschillen dan?
Andere mijn indruk, beide gebeurt in het Arabisch&Turks.



Ach en wee-geklaag over de NMO, maar zelf een omroep oprichten (1 miljoen potentiële leden), ho maar.
Mee eens


Politieke partij? Bestaat niet.


Mee eens


Noem mij s een inter-etno-club die niet door de subsidiegever gedwongen is samen te werken?
Idem


De fabrieken waar ik gewerkt heb hadden 6 tafels in de kantine: NL, TR, MA, x 2 geslachten.
Ik heb anders gezien 1 grote tafel NL/MA/NL/TR/ANT/SUR/NL/ x 2






Jongeren gaan natuurlijk stukken beter met elkaar om dan ouderen. Meestal, dan. Toch zie ik ze op allerlei gebieden vrolijk langs elkaar heen leven. Als het zo bar is in Hoeland zou één front vormen wat kunnen helpen.
De vraag was of deze elkaar haten.

mark61
09-06-05, 23:53
Geplaatst door delirious
.Waarom? En voor wat?

Nah, dat lijkt me wel efficiënt. En je staat sterker tegenover de (locale) overheid of welke eikels dan ook.


Andere mijn indruk, beide gebeurt in het Arabisch&Turks.

Op dit websiteje is de voertaal, ook in religieuze aangelegenheden, Nederlands danwel Engels. Bovendien heb ik hier, en elders, wel s gelezen dat jongeren hun imams niet verstaan. Gevoegd bij het gegeven dat de beheersing van het Arabisch onder Marokkanen, NL- of anderszins, niet zo groot is... Magoed, het beeld zal wel gemengd zijn.


Ik heb anders gezien 1 grote tafel NL/MA/NL/TR/ANT/SUR/NL/ x 2

O das gezellig. Waar was dat? Of was er maar 1 tafel? :hihi:


De vraag was of deze elkaar haten.

Nou dat had ik toch niet beweerd, dacht ik.

GTV
10-06-05, 08:04
Geplaatst door Al Sawt
Met beste wil van de wereld, kan ik Israeliers niet als een volk bestempelen.

Want ze voldoen nauwelijks aan kenmerken wat een volk bindt.
Tis eigelijk toch een pot nat die Israelis en de Arabieren?
Hebben toch een gemeenschappelijke stamvader genaamd Abraham?
Als ik me mijn opgedrongen bijbellessen van de lagere school goed herinner.

:)

Prlwytzkofski
10-06-05, 09:42
Geplaatst door Al Sawt
Met beste wil van de wereld, kan ik Israeliers niet als een volk bestempelen.

Want ze voldoen nauwelijks aan kenmerken wat een volk bindt.

Welke zijn die kenmerken ?
Zijn Zwitsers een volk ?