PDA

Bekijk Volledige Versie : SGP. ChristenUnie: serie 'God bestaat niet' moet van tv



NIS
08-06-05, 22:40
Den Haag - De SGP en de ChristenUnie willen dat het programma 'God bestaat niet' door het kabinet van de tv wordt gehaald. De christelijke partijen vinden de uitzending godslasterlijk omdat er op schandelijke wijze gespot wordt met God en het christelijk geloof.


--> Hoe zou Nederland reageren als deze reactie vanuit een Moslimhoek kwam?

duende
09-06-05, 07:17
Geplaatst door NIS
Den Haag - De SGP en de ChristenUnie willen dat het programma 'God bestaat niet' door het kabinet van de tv wordt gehaald. De christelijke partijen vinden de uitzending godslasterlijk omdat er op schandelijke wijze gespot wordt met God en het christelijk geloof.


--> Hoe zou Nederland reageren als deze reactie vanuit een Moslimhoek kwam?
Ik weet niet hoe NEDERLAND reageerd..maar ik vind het te belachelijk voor woorden. Of het nu gereformeerden, katholieken, joden of moslims zijn.

Tomas
09-06-05, 08:19
Geplaatst door NIS
--> Hoe zou Nederland reageren als deze reactie vanuit een Moslimhoek kwam?

Wat denk je? 1 ding weet ik zeker, hoe nederland hierop reageert interesseert jou geen ruk, pas als het moslims zijn gaan je oren open.

Wat mij betreft zou ik het wel leuk vinden als deze club fundamentalisten via het recht hun zin zouden krijgen. De precedentwerking die daar namelijk van uit gaat, zal diezelfde club heel wat meer zendtijd kosten. Nou ja, als gedachtenexpiriment zou ik het wel leuk vinden, niet als werkelijkheid.

observer
09-06-05, 08:25
komt nog wel ze hebben beloofd om elk geloof gelijk te behandelen en de onzin ervan aan de kaak te stellen dus moslims boedisten hindoes etc ze komen allemaal aan de beurt

slim om eerst het christendom aan te pakken elke klacht uit die hoek wordt toch als een poging om godsdienst hier weer boven allles te zetten gezien

het argument als een kardinaal slechte dingen over niet gelovigen mag zeggen dan toch andersom ook

ach de sgp kijkt nieteens tv

Prlwytzkofski
09-06-05, 08:48
Geplaatst door NIS
--> Hoe zou Nederland reageren als deze reactie vanuit een Moslimhoek kwam?

Dan zou Nederland zich afvragen of dit betekent dat ook deze regisseur aan levensgevaar bloot staat.

Tomas
09-06-05, 09:36
Geplaatst door Prlwytzkofski
Dan zou Nederland zich afvragen of dit betekent dat ook deze regisseur aan levensgevaar bloot staat.

Dat kan je na deze eerste aflevering ook al afvragen hoor.

Julien
09-06-05, 09:40
Geplaatst door NIS
--> Hoe zou Nederland reageren als deze reactie vanuit een Moslimhoek kwam?

je kan die vraag ook andersom stellen: Hoe zouden moslims regeren als die serie programma's hún geloof belachelijk maakten?

de oplossing is idd naar de rechter gaan en vragen of dit programma verboden wordt. Ik heb foto's gezien van die aflevering.. het is pure belediging.

duende
09-06-05, 09:49
Geplaatst door Julien
je kan die vraag ook andersom stellen: Hoe zouden moslims regeren als die serie programma's hún geloof belachelijk maakten?

de oplossing is idd naar de rechter gaan en vragen of dit programma verboden wordt. Ik heb foto's gezien van die aflevering.. het is pure belediging.
En heb je de aflevering gezien..
Een paar plaatjes van die debiel Muntz beschouw jiju als belediging. sjonge,jonge.

Mill
09-06-05, 10:08
In het Rijksmuseum hangt een hele zooi schilderijen met gruwelijke afbeeldingen van wat er in de hel met ongelovigen gebeurt. Verbranding, vierendeling, verkrachting, tortuur, etc. Als de rechter niet snel verwijdering beveelt, dan zijn de gevolgen voor rekening van de directie van het Rijksmuseum.

Tsss, mij een beetje kwetsen zeg.

Tomas
09-06-05, 10:15
RVU-programma van de buis
Datum publicatie: 08-06-2005

Auteur: B.J. van der Vlies


De SGP en de ChristenUnie willen dat het kabinet de ronduit blasfemische uitzending van de RVU God bestaat niet van de buis haalt. De kamerleden Van der Vlies en Slob dringen daarop aan in schriftelijke vragen die zij hierover aan drie bewindslieden, premier Balkenende voorop, hebben gesteld. De christelijke fracties vinden deze RVU-uitzending een ernstige grensoverschrijding na alles wat er ook al eerder op dit terrein is gepasseerd. In de gewraakte uitzending wordt willens en wetens op een uiterst schandelijke manier de spot gedreven met God en met het christelijk geloof.

De vragen zijn doelbewust ook gericht aan minister-president Balkenende en minister Donner van Justitie. Terecht hebben zij in in het kader van de waarden- en normendiscussie opgeroepen tot een waardige en respectvolle houding tegenover mensen en verschillende geloofsgroepen. Deze uitzending is hét voorbeeld van hoe het absoluut níet moet. Als het de bewindslieden van CDA-huize ernst is met hun boodschap, kunnen ze dat nu tonen. Van der Vlies en Slob verwijzen hierbij onder andere naar het artikel in het Wetboek van Strafrecht over smalende godslastering.


Nadere informatie:
B.J. van der Vlies, voorzitter SGP-fractie Tweede Kamer,
070 318 2846/06 1830 5926
Menno de Bruyne, voorlichter SGP-fractie Tweede Kamer, 06 1830 5821

(c) www.sgp.nl

Tomas
09-06-05, 10:19
Vragen over RVU-programma woensdag 8 juni 2005 - 15:03

RVU-programma moet van de buis
De ChristenUnie en de SGP willen dat het kabinet de uitzending van de RVU-serie God bestaat niet stopt. De kamerleden Slob en Van der Vlies dringen daarop aan in schriftelijke vragen die zij hierover hebben gesteld. De christelijke fracties vinden dat de RVU met dit programma een grens overgaat, omdat willens en wetens de spot wordt gedreven met de God die gelovigen dienen.

De vragen zijn ook gericht aan minister-president Balkenende en minister Donner, omdat zij in het waarden- en normendebat hebben opgeroepen tot een respectvolle houding tussen verschillende bevolkingsgroepen. De ChristenUnie meent dat de RVU-serie daar niet aan bijdraagt. Als het de bewindslieden van het CDA ernst is met hun boodschap, kunnen zij dat nu laten zien


Kamervragen
Vragen van de leden Van der Vlies (SGP) en Slob (ChristenUnie) aan de minister-president, minister van Algemene Zaken, de staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (mevrouw Van der Laan) en de minister van Justitie over de serie RVU-uitzendingen onder de titel “God bestaat niet”
Hebt u kennis genomen van de programmaserie van de RVU onder de titel “God bestaat niet” en de daarover ontstane commotie? [1]
Wat is uw morele oordeel over de inhoud van deze serie, mede in het licht van het beleid inzake waarden en normen, onder meer in relatie tot religieuze opvattingen? [2]
Hoe verhoudt de inhoud van de uitzendingen zich tot de bepalingen in de Mediawet, waaronder artikel 13c (over de taak van de publieke omroep) en 25 (over educatieve omroepinstellingen)?
Hoe verhoudt de inhoud van de uitzendingen zich tot de bepalingen in het Wetboek van Strafrecht? Zijn de desbetreffende uitzendingen geen vorm van smalende godslastering (Wetboek van Strafrecht, de artikelen 147 en 147a), in het bijzonder waar het gaat om het op blasfemische wijze voorstellen en uitbeelden van de Heere Jezus?
Bent u bereid om alle mogelijkheden te benutten teneinde de resterende uitzendingen geen doorgang te laten vinden en te voorkomen dat dergelijke uitzendingen in de toekomst zullen plaatsvinden?
Kunt u deze vragen, gezien het feit dat de serie reeds wordt uitgezonden, uiterlijk binnen een week beantwoorden?


[1] Zie met name http://www.rvu.nl/ en http://www.muntzvandewint.com/.
[2] Zie onder meer de berichtgeving op http://www.zestienmiljoenmensen.nl/.



(c) www.christenunie.nl

Julien
09-06-05, 11:07
Geplaatst door duende
En heb je de aflevering gezien..
Een paar plaatjes van die debiel Muntz beschouw jiju als belediging. sjonge,jonge.

ik zag plaatjes van een naakte vrouw aan een kruis.. nee das geen belediging hoor??!! :moe: :moe: :moe: sjongejonge

Tomas
09-06-05, 11:09
Geplaatst door Julien
ik zag plaatjes van een naakte vrouw aan een kruis.. nee das geen belediging hoor??!! :moe: :moe: :moe: sjongejonge

Ja, hoor! Zal je zien, ik zie het maar half en blijk dus weer net het leukste gemist te hebben. Dammn!

mark61
09-06-05, 11:10
Geplaatst door Tomas
Ja, hoor! Zal je zien, ik zie het maar half en blijk dus weer net het leukste gemist te hebben. Dammn!

Koop de VPRO-gids, daar staat ze ook in.

EDIT: Nouw, kee dan

http://www.muntzvandewint.com/site/art/m2_images/2005/KL_DSCN3252.jpg

http://www.muntzvandewint.com/site/indexframes.html

Julien
09-06-05, 11:13
Geplaatst door mark61
Koop de VPRO-gids, daar staat ze ook in.

EDIT: Nouw, kee dan

http://www.muntzvandewint.com/site/art/m2_images/2005/KL_DSCN3252.jpg

http://www.muntzvandewint.com/site/indexframes.html

en dit vindt duende dus geen belediging...

Tomas
09-06-05, 11:14
Geplaatst door mark61
Koop de VPRO-gids, daar staat ze ook in. Nouw, kee dan

http://www.muntzvandewint.com/site/art/m2_images/2005/KL_DSCN3252.jpg

http://www.muntzvandewint.com/site/indexframes.html

Euhm... De kro gids is goedkoper.. :nerveus:

duende
09-06-05, 11:15
Geplaatst door Julien
ik zag plaatjes van een naakte vrouw aan een kruis.. nee das geen belediging hoor??!! :moe: :moe: :moe: sjongejonge
Als je, je beledigd voelt ddor een debiel is het wel goed mis met je.
je ziet een foto van een vrouw aan een kruis so, what.
Kruisiging was een vaak toegepaste straf tijdens de romeinsche overheersing.

mark61
09-06-05, 11:16
Geplaatst door Julien
en dit vindt duende dus geen belediging...

Ik zie het beledigende niet. Het humoristische overigens ook niet. Ik begrijp m simpelweg niet.

mark61
09-06-05, 11:17
Geplaatst door Tomas
Euhm... De kro gids is goedkoper.. :nerveus:

Maroc.nl is nog goedkoper. Raar lichaam trouwens, of ligt het aan de hoek van waaruit de foto gemaakt is?

Tomas
09-06-05, 11:18
Geplaatst door mark61
Raar lichaam trouwens, of ligt het aan de hoek van waaruit de foto gemaakt is?

Nee, er bestaan gewoon echt donkere vrouwen.

Julien
09-06-05, 11:18
Geplaatst door duende
Als je, je beledigd voelt ddor een debiel is het wel goed mis met je.
je ziet een foto van een vrouw aan een kruis so, what.
Kruisiging was een vaak toegepaste straf tijdens de romeinsche overheersing.

ik zal er geen nacht minder goed door slapen..wat mij betreft gaan ze hun gang maar in dit vreemde land. maar als je mij vraagt of ik dit plaatje een belediging voor christenen vind: dan zeg ik JA.. en je bent wel erg geestelijk gehandicapt als je niet kunt zien dat dit beledigend bedoeld is.

Wat is er uberhaupt grappig aan? Lekker moslims pesten door Mohammed een pedo te noemen, lekker christenen pesten door Jezus een homo te noemen, en nu een naakte vrouw op het heilige christelijke symbool.

Als je het mij vraagt, zijn die atheisten in NL de GROOTSTE fundamentalisten hier. Laat gelovigen toch in hun waarde. Stelletje bekrompen mensen.

Rabi'ah.
09-06-05, 11:19
Bijna even smakeloos als bespottelijk. :moe:

*zucht*

Waarom kunnen atheisten gelovigen nou nooit eens een keer in hun waarde laten? :mad:

Zelf geloof ik b.v. ook niet in het hindoeisme maar ik zou de hindoegoden ook nooit belachelijk maken in een programma. Gewoon een kwestie van respect.

Leven en laten leven ok?

Rabi'ah.
09-06-05, 11:20
Geplaatst door Julien
ik zal er geen nacht minder goed door slapen..wat mij betreft gaan ze hun gang maar in dit vreemde land. maar als je mij vraagt of ik dit plaatje een belediging voor christenen vind: dan zeg ik JA.. en je bent wel erg geestelijk gehandicapt als je niet kunt zien dat dit beledigend bedoeld is.

Wat is er uberhaupt grappig aan? Lekker moslims pesten door Mohammed een pedo te noemen, lekker christenen pesten door Jezus een homo te noemen, en nu een naakte vrouw op het heilige christelijke symbool.

Als je het mij vraagt, zijn die atheisten in NL de GROOTSTE fundamentalisten hier. Laat gelovigen toch in hun waarde. Stelletje bekrompen mensen.

Precies.

My point exactly. :duim:

Tomas
09-06-05, 11:22
Wie stellen hier de kamervragen of anderen wel hun visie mogen uiten? De athesiten of de christenen?

duende
09-06-05, 11:24
Geplaatst door Julien
ik zal er geen nacht minder goed door slapen..wat mij betreft gaan ze hun gang maar in dit vreemde land. maar als je mij vraagt of ik dit plaatje een belediging voor christenen vind: dan zeg ik JA.. en je bent wel erg geestelijk gehandicapt als je niet kunt zien dat dit beledigend bedoeld is.

Wat is er uberhaupt grappig aan? Lekker moslims pesten door Mohammed een pedo te noemen, lekker christenen pesten door Jezus een homo te noemen, en nu een naakte vrouw op het heilige christelijke symbool.

Als je het mij vraagt, zijn die atheisten in NL de GROOTSTE fundamentalisten hier. Laat gelovigen toch in hun waarde. Stelletje bekrompen mensen.
Het kruis is een oud romeins martelinstrument. Dat de christenen er een heilg symbool van hebben gemaakt is niet mijn probleem.
En als je iets wilt verbieden????wie laat wie dan in zijn/haar waarde.
2000 jaar onderdrukking van andersdenkenden..En nog steeds willen de reli's alles verbieden wat niet in hun straatje te pas komt.
Het programma was buiten Muntz flauwe grappen duidelijk, informatief en voor gelovigen zeker verhelderend. En daar schuilt volgens mij de angst van het gereformeerde en hervormde volk.

Julien
09-06-05, 11:28
@ Duende & Tomas: waarom kunnen veel atheisten nou niet gewoon een programma maken waarin ze stellen dat God niet bestaat ZONDER gebruik te maken van beledigende opmerkingen en/ of plaatjes..??

En dat een Kruis slaat op het christendom, duende, is nogal logisch. Naar mijn weten lopen hier geen Romeinen meer rond en gelooft er niemand hier nog in Venus en Jupiter :moe:

Tomas
09-06-05, 11:31
Geplaatst door Julien
@ Duende & Tomas: waarom kunnen veel atheisten nou niet gewoon een programma maken waarin ze stellen dat God niet bestaat ZONDER gebruik te maken van beledigende opmerkingen en/ of plaatjes..??


De ultieme belediging is aannemelijk maken dat god echt niet bestaat.

Dat gelovigen daarnaast ook nog 's zo bezitterig zijn op allerlei voorwerpen, kleding en poses is toch echt hun probleem.

duende
09-06-05, 11:33
Geplaatst door Julien
@ Duende & Tomas: waarom kunnen veel atheisten nou niet gewoon een programma maken waarin ze stellen dat God niet bestaat ZONDER gebruik te maken van beledigende opmerkingen en/ of plaatjes..??

En dat een Kruis slaat op het christendom, duende, is nogal logisch. Naar mijn weten lopen hier geen Romeinen meer rond en gelooft er niemand hier nog in Venus en Jupiter :moe:
Wat betreft Muntz heb je wel gelijk. Het had wat mij betreft ook wel zonder deze mislukte clown gemogen. Maar die paar seconden dat er zo een beeld verschijnt....Maar ik snap niet dat je daar niet boven kan staan.

duende
09-06-05, 11:34
Geplaatst door Tomas
De ultieme belediging is aannemelijk maken dat god echt niet bestaat.

Dat gelovigen daarnaast ook nog 's zo bezitterig zijn op allerlei voorwerpen, kleding en poses is toch echt hun probleem. :lachu:

David
09-06-05, 11:34
Geplaatst door Julien
lekker christenen pesten door Jezus een homo te noemen


Waarom is iemand homo noemen eigenlijk een belediging?

mark61
09-06-05, 11:35
Geplaatst door Tomas
Nee, er bestaan gewoon echt donkere vrouwen.

Nee toch?

Rabi'ah.
09-06-05, 11:37
Geplaatst door Tomas
De ultieme belediging is aannemelijk maken dat god echt niet bestaat.

Dat zie ik nou weer niet als een belediging.


Geplaatst door Tomas

Dat gelovigen daarnaast ook nog 's zo bezitterig zijn op allerlei voorwerpen, kleding en poses is toch echt hun probleem.

Was dat nou weer voor een flauwekul. Heeft niks met bezitterig te maken.....het zijn gewoon religieuze symbolen die voor gelovigen heilig zijn.

Respecteer dat nou eens een keer, ik respecteer het toch ook dat atheisten niet in God geloven?

Rabi'ah.
09-06-05, 11:37
Geplaatst door mark61
Maroc.nl is nog goedkoper. Raar lichaam trouwens, of ligt het aan de hoek van waaruit de foto gemaakt is?

Het ligt aan haar houding.

Ze draait haar rechterheup naar voren.

TonH
09-06-05, 11:37
Geplaatst door Julien
je kan die vraag ook andersom stellen: Hoe zouden moslims regeren als die serie programma's hún geloof belachelijk maakten ?

de oplossing is idd naar de rechter gaan en vragen of dit programma verboden wordt. Ik heb foto's gezien van die aflevering.. het is pure belediging.

Je hebt het programma niet gezien. :moe:


Vrij weergegeven:
Epileptici hebben ervaringen die door hen geïnterpreteerd worden als het spreken met of het zien van een god...
Heel veel figuren die de fundamenten hebben gelegd of zeer belangrijk zijn voor verschillende religies waren epileptici...
Voorbeelden zijn Paulus en Mohammed...

mark61
09-06-05, 11:38
Geplaatst door David
Waarom is iemand homo noemen eigenlijk een belediging?

Omdat Juul van zijn theewater raakt bij de gedachte alleen al. Veel katholieke functionarissen ook, maar dan om andere redenen. Or is it?

mark61
09-06-05, 11:39
Geplaatst door Rabi'ah.
Het ligt aan haar houding.

Ze draait haar rechterheup naar voren.

OK dank je.

Rabi'ah.
09-06-05, 11:40
Geplaatst door mark61
OK dank je.

Had je dat niej gezien dan? :p

mark61
09-06-05, 11:42
Geplaatst door Rabi'ah.
Had je dat niej gezien dan? :p

Jawel, maar ik had niet door dat het effect zo groot was dat die heupen wel uit haar oksels leken te komen. Zal toch ook wel met de hoek te maken hebben. Of misschien heb je echt mensen bij wie de heupen direct onder de oksel beginnen.

Tomas
09-06-05, 11:42
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat zie ik nou weer niet als een belediging.


Zo heeft iedereen dus wel wat.


Was dat nou weer voor een flauwekul. Heeft niks met bezitterig te maken.....het zijn gewoon religieuze symbolen die voor gelovigen heilig zijn.

Ja, dat zeg ik toch?! Ik moet voorzichtig zijn met en kruis, omdat er toevallig christenen in de buurt kunnen zijn die daar erg bezitterig over kunnen doen, onder het mom van symbolen enzo.


Respecteer dat nou eens een keer, ik respecteer het toch ook dat atheisten niet in God geloven?

Sorry, ik zal nooit echt respecteren dat ik mij moet aanpassen aan het bezitterige gedrag van anderen. Wat ze geloven zal me worst wezen, ik begrijp wat dat betreft dan ook nooit wat respect nou eigenlijk met andermans geloof te maken heeft. Ik acepteer het als fait accomplis, soms kan ik het begrijpen, soms vind ik het mooi, soms zit er heel veel in en meestal vind ik het grote doorgedraaide waanzin.

David
09-06-05, 11:46
Waarom is een blote blanke meneer aan een kruis heilig, en een donkere blote mevrouw aan een kruis godslasterlijk?

Rabi'ah.
09-06-05, 11:53
Geplaatst door David
Waarom is een blote blanke meneer aan een kruis heilig, en een donkere blote mevrouw aan een kruis godslasterlijk?

:cheefbek:



:zegniets:



Nooit zo over nagedacht eigenlijk. :nerveus:

David
09-06-05, 11:54
Geplaatst door Rabi'ah.
:cheefbek:



:zegniets:



Nooit zo over nagedacht eigenlijk. :nerveus:



Aan de andere kant ken ik meer blanke meneren die ik aan het kruis wil spijkeren, dan donkere mevrouwen.

Rabi'ah.
09-06-05, 11:55
Geplaatst door David
Aan de andere kant ken ik meer blanke meneren die ik aan het kruis wil spijkeren, dan donkere mevrouwen.



Ik dus ook. :hihi:

David
09-06-05, 11:58
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik dus ook. :hihi:


Zijn we het daar over eens. :hihi:

Bofko
09-06-05, 11:58
Geplaatst door David
Waarom is een blote blanke meneer aan een kruis heilig, en een donkere blote mevrouw aan een kruis godslasterlijk?

Denk,denk

Sterke opmerking.

Een banale verklaring zou kunnen zijn dat je iemand belachelijk maakt door hem na te doen. Maar ja, anderzijds zijn er ook vele godsdienstwaanzinnigen die het als toppunt van heiligheid zien om zich te late kruisigen of een doornen kroon op te zetten.

Tomas
09-06-05, 12:06
Geplaatst door Bofko
Denk,denk

Sterke opmerking.

Een banale verklaring zou kunnen zijn dat je iemand belachelijk maakt door hem na te doen. Maar ja, anderzijds zijn er ook vele godsdienstwaanzinnigen die het als toppunt van heiligheid zien om zich te late kruisigen of een doornen kroon op te zetten.

Een paar replies terug was het nog iets dat we respect moeten hebben voor andermans religieuze symbolen. Afblijven en niet aankoen was de stelling. Opeens is die theorie van de baan ofzo?

Bofko
09-06-05, 12:19
Geplaatst door Tomas
Een paar replies terug was het nog iets dat we respect moeten hebben voor andermans religieuze symbolen. Afblijven en niet aankoen was de stelling. Opeens is die theorie van de baan ofzo?

We ? Theorie ? Was toch gewoon een opmerking van Julien.

En mijn reaktie was niet meer dan een hardop denken , dus stelt niks.

Tomas
09-06-05, 12:21
Geplaatst door Bofko
We ? Theorie ? Was toch gewoon een opmerking van Julien.

En mijn reaktie was niet meer dan een hardop denken , dus stelt niks.

Ach ik bedoel dat nu opeens niemand daarmee aankomt, zelf Rabi'ah is 't alweer vergeten. Dat jij je altijd maar weer aangesproken voelt als ik je toevallig quote kan ik ook niks aan doen hoor.

David
09-06-05, 12:23
god bestaat niet -> gelovigen beledigd.
god bestaat -> ongelovigen mogen niet beledigd zijn.


huh?

Bofko
09-06-05, 12:29
Geplaatst door Tomas
Ach ik bedoel dat nu opeens niemand daarmee aankomt, zelf Rabi'ah is 't alweer vergeten. Dat jij je altijd maar weer aangesproken voelt als ik je toevallig quote kan ik ook niks aan doen hoor.

Ok, ik snap het nu.
Tsjah soms mis je de 80% non-verbale communicatie van de echte wereld en is een miscommunicatie zo geboren.

duende
09-06-05, 12:29
Geplaatst door David
god bestaat niet -> gelovigen beledigd.
god bestaat -> ongelovigen mogen niet beledigd zijn.


huh?
wordt jij er ook ondertussen een beetje :maf3: van?
Maar het lijkt erop dat massochisme zowie zo inherrent is aan vele religies..dus mogen we aannemen dat het met de volgelingen ook zo gesteld is?

David
09-06-05, 12:31
Geplaatst door duende
wordt jij er ook ondertussen een beetje :maf3: van?


Nogal ja.

Iwan
09-06-05, 12:31
Geplaatst door Julien
ik zal er geen nacht minder goed door slapen..wat mij betreft gaan ze hun gang maar in dit vreemde land. maar als je mij vraagt of ik dit plaatje een belediging voor christenen vind: dan zeg ik JA.. en je bent wel erg geestelijk gehandicapt als je niet kunt zien dat dit beledigend bedoeld is.

Wat is er uberhaupt grappig aan? Lekker moslims pesten door Mohammed een pedo te noemen, lekker christenen pesten door Jezus een homo te noemen, en nu een naakte vrouw op het heilige christelijke symbool.

Als je het mij vraagt, zijn die atheisten in NL de GROOTSTE fundamentalisten hier. Laat gelovigen toch in hun waarde. Stelletje bekrompen mensen.
:duim:

Tomas
09-06-05, 12:31
Geplaatst door Bofko
Ok, ik snap het nu.
Tsjah soms mis je de 80% non-verbale communicatie van de echte wereld en is een miscommunicatie zo geboren.

Nou, als je ook nog 's last zou hebben van mijn non-verbale communicatie waren de misverstanden nog groter hoor.

Rabi'ah.
09-06-05, 12:33
Geplaatst door David
god bestaat niet -> gelovigen beledigd.
god bestaat -> ongelovigen mogen niet beledigd zijn.


huh?

Nou ik ben helemaal nuet beledigd als atheisten zeggen dat God niet bestaat. Echt totaal niet.

Maar c'est le ton qui fait la musique.

Zeggen dat je niet in God gelooft en waarom is 1 ding, kritiek hebben op religieuze insituties en machthebbers ook, maar religieuze symbolen belachelijk maken en alle gelovigen afschilderen als een soort achterlijke reactionaire fundamentalisten is weldegelijk beledigend.


Rabiah.

David
09-06-05, 12:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou ik ben helemaal nuet beledigd als atheisten zeggen dat God niet bestaat. Echt totaal niet.

Maar c'est le ton qui fait la musique.

Zeggen dat je niet in God gelooft en waarom is 1 ding, kritiek hebben op religieuze insituties en machthebbers ook, maar religieuze symbolen belachelijk maken en alle gelovigen afschilderen als een soort achterlijke reactionaire fundamentalisten is weldegelijk beledigend.


Rabiah.


Da's waar.

Bofko
09-06-05, 12:35
Geplaatst door Tomas
Nou, als je ook nog 's last zou hebben van mijn non-verbale communicatie waren de misverstanden nog groter hoor.

:zozo: Last nog wel ? Je maakt me nieuwsgierig.

duende
09-06-05, 12:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou ik ben helemaal nuet beledigd als atheisten zeggen dat God niet bestaat. Echt totaal niet.

Maar c'est le ton qui fait la musique.

Zeggen dat je niet in God gelooft en waarom is 1 ding, kritiek hebben op religieuze insituties en machthebbers ook, maar religieuze symbolen belachelijk maken en alle gelovigen afschilderen als een soort achterlijke reactionaire fundamentalisten is weldegelijk beledigend.


Rabiah.
Daar heb je wel gelijk in.... :engel: