PDA

Bekijk Volledige Versie : Arabische vertaling...hulp gevraagd



Goodnight
09-06-05, 14:21
Van:

-Perspectief
-activering/reintegratie
-uit isolement
-vooruitkomen


Someone help?

delirious
09-06-05, 14:37
Geplaatst door Goodnight
Van:

-Perspectief
-activering/reintegratie
-uit isolement
-vooruitkomen


Someone help?

Ik denk dat AARDIG je wel kan helpen hier mee.
Ik kom niet verder dan het arabisch alfabet. :wink:

Seif
09-06-05, 14:38
Geplaatst door Goodnight
Van:

-Perspectief
-activering/reintegratie
-uit isolement
-vooruitkomen


Someone help?

Het zou me niet verbazen als er in het arabisch geen vertalingen bestaan voor die woorden, net zoals bij het woordje "integratie" :hihi:

Goodnight
09-06-05, 14:40
Geplaatst door delirious
Ik denk dat AARDIG je wel kan helpen hier mee.
Ik kom niet verder dan het arabisch alfabet. :wink:

hehehe...ik weet alleen alief lba en wat waren de anderen?:hihi:

Goodnight
09-06-05, 14:41
Geplaatst door Seif
Het zou me niet verbazen als er in het arabisch geen vertalingen bestaan voor die woorden, net zoals bij het woordje "integratie" :hihi: ja het verbaast jou zowieso dat er iets van een arabisch alfabet bestaat.Sukkel!

delirious
09-06-05, 14:41
Geplaatst door Seif
Het zou me niet verbazen als er in het arabisch geen vertalingen bestaan voor die woorden, net zoals bij het woordje "integratie" :hihi:

De dijekletser van de week :moe: :moe:

Seif
09-06-05, 14:44
Geplaatst door Goodnight
Sukkel!

:(

Seif
09-06-05, 14:46
Geplaatst door delirious
De dijekletser van de week :moe: :moe:

Ik vind het inderdaad grappig dat van bepaalde elementaire begrippen, Arabieren geen notie hebben.

Goodnight
09-06-05, 14:49
Geplaatst door Seif
:( ja sorry wat dacht jij dan?

kan jij nou nooit eens een keer je negatieve benadering voor jezelf houden?Zonder andere mensen bij ieder wissewasje te confronteren met jouw frustraties over de maatschappelijk en politieke ontwikkelingen in dit land?

mark61
09-06-05, 14:49
Geplaatst door Goodnight
Van:
-Perspectief
-activering/reintegratie
-uit isolement
-vooruitkomen
Someone help?

Voor wie moet je het dan vertalen? Als je het zelf niet weet lijkt het me waarschijnlijk dat de doelgroep het ook / al helemaal niet zal begrijpen.

Goodnight
09-06-05, 14:50
Geplaatst door Seif
Ik vind het inderdaad grappig dat van bepaalde elementaire begrippen, Arabieren geen notie hebben.

En jij hebt geen notitie van wanneer je nou gewoon je klep moet houden en ergens anders de boel moet verzieken.

Seif
09-06-05, 14:53
Geplaatst door Goodnight
kan jij nou nooit eens een keer je negatieve benadering voor jezelf houden?Zonder andere mensen bij ieder wissewasje te confronteren met jouw frustraties over de maatschappelijk en politieke ontwikkelingen in dit land?

Nou nou, dit is wel erg overdreven. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand uitgescholden hier.

Maar we zullen zien, mischien word ik gelogenstraft, en bestaan de gevraagde vertalingen wel.

Goodnight
09-06-05, 14:53
Geplaatst door mark61
Voor wie moet je het dan vertalen? Als je het zelf niet weet lijkt het me waarschijnlijk dat de doelgroep het ook / al helemaal niet zal begrijpen.

Hoe bedoel je?
het moet de naam worden van een project voor Marokkaanse mannen.

mark61
09-06-05, 14:54
Geplaatst door Seif
Maar we zullen zien, mischien word ik gelogenstraft, en bestaan de gevraagde vertalingen wel.

Natuurlijk bestaan die, maar het heeft geen zin ze in NL context te gebruiken.

Goodnight
09-06-05, 14:55
Geplaatst door Seif
Nou nou, dit is wel erg overdreven. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand uitgescholden hier.

Maar we zullen zien, mischien word ik gelogenstraft, en bestaan de gevraagde vertalingen wel. Ik erger me aan die negatieve houding van jou.En dat belerende toontje staat me ook al helemaal niet aan.

En je hoeft helemaal niets te zien,want het gaat je verder geen ene fuck aan.

delirious
09-06-05, 14:58
Geplaatst door Goodnight
Ik erger me aan die negatieve houding van jou.En dat belerende toontje staat me ook al helemaal niet aan.

En je hoeft helemaal niets te zien,want het gaat je verder geen ene fuck aan.


:duim:
Iets zinnigs komt er niet uit bij hem.

mark61
09-06-05, 14:59
Geplaatst door Goodnight
Hoe bedoel je?
het moet de naam worden van een project voor Marokkaanse mannen.

En waarom zouden die zulke woorden begrijpen als jij ze zelf al niet kan bedenken? Het zijn abstracte begrippen die iemand met alleen lagere school wiens moedertaal bovendien ws. geen Arabisch is niet zal begrijpen. En begrijpen ze ze wel, dan hadden ze het in het Nederlands ook wel begrepen.

Ik loop altijd tegen die paradox aan als het om vertalingen in het Turks gaat. Hoeveel mensen in NL lezen gemakkelijk Arabisch? En op welk niveau?

M.a.w. ik heb de grootste twijfels bij het nut van vertalingen in de 'moedertaal' van NLMar/Tur. Jij niet? (Die aanhalingstekens zijn voor Koerden en Berbers.)

Zo weet ongetwijfeld 99% van de inboorlingen hier niet wat 'perspectief' of 'reïntegratie' betekent. Ik betwijfel of ik het zelf wel snap.

Seif
09-06-05, 14:59
Geplaatst door mark61
Natuurlijk bestaan die, maar het heeft geen zin ze in NL context te gebruiken.

Zo natuurlijk is dat niet. Die recente vertaling van Darwin's origin of species bijvoorbeeld, heeft er voor gezorgd dat het Arabisch nu is verrijkt met allerlei nieuwe woorden die voorheen niet bestonden. Een aantal van die woorden die Goodnight vraagt, hebben namelijk ook een westerse context.

mark61
09-06-05, 15:01
Geplaatst door Seif
Zo natuurlijk is dat niet. Die recente vertaling van Darwin's origin of species bijvoorbeeld, heeft er voor gezorgd dat het Arabisch nu is verrijkt met allerlei nieuwe woorden die voorheen niet bestonden. Een aantal van die woorden die Goodnight vraagt, hebben namelijk ook een westerse context.

Je denkt dat ze achterlijk zijn. Maak je geen zorgen, het Arabisch is een rijke en levende taal. Dat er specifieke begrippen in OoS staan zal best.

Seif
09-06-05, 15:04
Geplaatst door mark61
Je denkt dat ze achterlijk zijn. Maak je geen zorgen, het Arabisch is een rijke en levende taal. Dat er specifieke begrippen in OoS staan zal best.

Achterlijk niet, onderontwikkeld wel...

Goodnight
09-06-05, 15:09
Geplaatst door mark61
En waarom zouden die zulke woorden begrijpen als jij ze zelf al niet kan bedenken? Het zijn abstracte begrippen die iemand met alleen lagere school wiens moedertaal bovendien ws. geen Arabisch is niet zal begrijpen. En begrijpen ze ze wel, dan hadden ze het in het Nederlands ook wel begrepen.

Ik loop altijd tegen die paradox aan als het om vertalingen in het Turks gaat. Hoeveel mensen in NL lezen gemakkelijk Arabisch? En op welk niveau?

M.a.w. ik heb de grootste twijfels bij het nut van vertalingen in de 'moedertaal' van NLMar/Tur. Jij niet? (Die aanhalingstekens zijn voor Koerden en Berbers.)

Zo weet ongetwijfeld 99% van de inboorlingen hier niet wat 'perspectief' of 'reïntegratie' betekent. Ik betwijfel of ik het zelf wel snap.

Ik denk dat je die mensen onderschat.

Ik ken genoeg organisaties met een arabische naam, en daar heeft de doelgroep ook geen last van.

Niet moeilijker maken dan het is Mark61...

Goodnight
09-06-05, 15:10
Geplaatst door Seif
Achterlijk niet, onderontwikkeld wel...

gelukkig hebben we jou...het meesterbrein van de eeuw.
Jouw intelligentie is niet te evenaren.

Tief toch op negatieveling die je bent.

maestro
09-06-05, 18:04
Hier een probeersel:

-Perspectief/horizon: ufuq of mustaqbal (toekomst)/ meervoud: afaaq
-activering: taf3iel
-reintegratie: i3adat idmaj, afgeleid van indimaj (integratie)
-isolement: al 3uzla
-vooruitkomen: in welke context bedoel jij?

assassijn
09-06-05, 19:17
Geplaatst door Seif
Het zou me niet verbazen als er in het arabisch geen vertalingen bestaan voor die woorden, net zoals bij het woordje "integratie" :hihi:

Het is van toepassing op jou.
Speciaal voor jou; "Inta gratie" :)

Chatoloog
09-06-05, 19:45
Geplaatst door Goodnight
Van:

-Perspectief
-activering/reintegratie
-uit isolement
-vooruitkomen


Someone help?

CHatoloog to the rescue


-äÙÑÉ ãÓÊÞÈáíÉ
-ÇÚÇÏÉ ÇáÇäÏãÇÌ/ ÊäÔíØ
-ÇáÎÑæÌ ãä ÇáÚÒáÉ
-ÇáÊÞÏã


uitspraak ongeveer zo:
-Nadzrah mostaqballiah
-Ieádat alindimaadj/ 'tanshiedt
-alkhoeroedj min al ózlah
-altaqaddom


succes ermee

p.s aan de woorden te zien ben je met een leuk onderwerp bezig heb je verdere hulp nodig pm me maar

delirious
09-06-05, 19:48
Geplaatst door assassijn
Het is van toepassing op jou.
Speciaal voor jou; "Inta gratie" :)


:lol: :lol: Gra fiserwallo.

Chatoloog
09-06-05, 19:52
Geplaatst door maestro
Hier een probeersel:

-Perspectief/horizon: ufuq of mustaqbal (toekomst)/ meervoud: afaaq
-activering: taf3iel
-reintegratie: i3adat idmaj, afgeleid van indimaj (integratie)
-isolement: al 3uzla
-vooruitkomen: in welke context bedoel jij?

oh ik zie nu pas dat jij er ook mee bezig was te vertalen :)

-met ufuq ben ik het meer eens maar het wordt ook als Nadzrah mostaqballiah gebruikt...ligt maar net aan de context

- Taf3iel is een beter woord in de context van het actieveren van mensen in de samenleving, maar Tanshiet is bedoelt voor het activeren van luie mensen/hersenen/of zelfs stroom

-klopt

-klopt maar moet nog het woord "alkhoeroedj" bij = Uit

-zie reactie

Al Sawt
09-06-05, 21:35
Geplaatst door Seif
Ik vind het inderdaad grappig dat van bepaalde elementaire begrippen, Arabieren geen notie hebben. Tuurlijk hebben ze dat niet! Alleen beschaafde en superieure Westerlingen en hun Latijnse taal, bezitten die notie!

Al Sawt
09-06-05, 21:37
Geplaatst door Seif
Achterlijk niet, onderontwikkeld wel... Onderontwikkeld en toch heeft ze het Latijns verijkt met een scala aan woorden!

O ja,

Je had ooit eens in een discussie met beweert, dat de Arabieren niet instaat konden zijn om te navigeren op zee. Jouw verklaring was dat ze geen beschikking hadden over tijdsmeting.

Maar de Arabieren konden dankzij de astrobolium wel degelijk de tijd berekenen.

Klapheck
09-06-05, 22:01
Geplaatst door mark61
Maak je geen zorgen, het Arabisch is een rijke en levende taal.

Voor zover ze die kennen. Een kwart is analfabeet :-\

Seif
09-06-05, 22:09
Geplaatst door Al Sawt
Je had ooit eens in een discussie met beweert, dat de Arabieren niet instaat konden zijn om te navigeren op zee. Jouw verklaring was dat ze geen beschikking hadden over tijdsmeting.

Maar de Arabieren konden dankzij de astrobolium wel degelijk de tijd berekenen.

Volgens mij heb ik nooit gezegd dat ze niet konden navigeren, maar alleen dat ze minder goed konden navigeren dan latere beschavingen met een nauwkeurigere tijdsmeting. Dit geldt echter in het algemeen, en niet alleen voor de Arabieren.

Zelfs ons hedendaagse GPS-systeem zou onmogelijk zijn zonder atoomklokken aan boord. Nauwkeurige tijdsmeting is cruciaal voor nauwkeurige navigatie!

Al Sawt
09-06-05, 22:59
Geplaatst door Seif
Volgens mij heb ik nooit gezegd dat ze niet konden navigeren, maar alleen dat ze minder goed konden navigeren dan latere beschavingen met een nauwkeurigere tijdsmeting. Dit geldt echter in het algemeen, en niet alleen voor de Arabieren.

Zelfs ons hedendaagse GPS-systeem zou onmogelijk zijn zonder atoomklokken aan boord. Nauwkeurige tijdsmeting is cruciaal voor nauwkeurige navigatie! Ik citeer van jouw reactie in topic:
Afshin Ellian / 'In hun ogen ben ik een verrader' (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=117629&perpage=15&display=&pagenumber=)
Het volgende:

Voor een wereldomvattend koloniaal rijk heb je betrouwbare navigatie op zee nodig. En voor betrouwbare navigatie op zee heb je een nauwkeurige tijdsmeting nodig.
De 'uitvinding' van de seconde door Christiaan Huygens is hierbij essentieel. Pas toen waren betrouwbare en nauwkeurige scheepsklokken gebaseerd op zijn slingerklok mogelijk. Hieruit kan ik oordelen dat een atoomklok nauwelijks een rol speelde in jouw argumenten.

Het ging puur om tijdsmeting en daarmee BETROUWBARE navigatie op zee! Want betrouw navigeren, verschilt gigantisch van nauwkeurig navigeren.

Voorts ontken je de capaciteiten en effectiviteit van astrobolium op gebied van navigatie. Daar zit je naast. Met Astrobolium kan je ook tijdmeten.

Rabi'ah.
10-06-05, 07:04
Goodnight ik weet zeker dat je dit wel begrijpt: Ana ba7ebbak. :wink:

Joesoef
10-06-05, 07:21
Geplaatst door Al Sawt
Voorts ontken je de capaciteiten en effectiviteit van astrobolium op gebied van navigatie. Daar zit je naast. Met Astrobolium kan je ook tijdmeten.


Laat Seif maar met zijn stelling dat je atoomklokken aan boord moet hebben om nauwkeurig te kunnen navigeren.

Goodnight
10-06-05, 08:07
Geplaatst door maestro
Hier een probeersel:

-Perspectief/horizon: ufuq of mustaqbal (toekomst)/ meervoud: afaaq
-activering: taf3iel
-reintegratie: i3adat idmaj, afgeleid van indimaj (integratie)
-isolement: al 3uzla
-vooruitkomen: in welke context bedoel jij?

Thanks maestro...hier kan ik wat mee.

Vooruitkomen in de zin van vooruitgang...je zelf ontwikkelen.
Niet als persoon stil blijven staan, je struikelblokken opruimen en verder gaan.

Goodnight
10-06-05, 08:12
Geplaatst door assassijn
Het is van toepassing op jou.
Speciaal voor jou; "Inta gratie" :)

:hihi:

Goodnight
10-06-05, 08:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Goodnight ik weet zeker dat je dit wel begrijpt: Ana ba7ebbak. :wink:

:kusgrijs:

Goodnight
10-06-05, 08:22
Geplaatst door Seif
Het zou me niet verbazen als er in het arabisch geen vertalingen bestaan voor die woorden, net zoals bij het woordje "integratie" :hihi:



-reintegratie: i3adat idmaj, afgeleid van indimaj (integratie)

Wat heb ik een ongelofelijke hekel aan negatieve mensen.

Rabi'ah.
10-06-05, 08:22
Geplaatst door Goodnight
:kusgrijs:

:wink:

Seif
10-06-05, 09:57
Geplaatst door Al Sawt
Voorts ontken je de capaciteiten en effectiviteit van astrobolium op gebied van navigatie. Daar zit je naast. Met Astrobolium kan je ook tijdmeten.

Met een zonnewijzer ook, alleen niet nauwkeurig genoeg. Mijn punt was dat in de geschiedenis de nauwkeurigheid van navigatie direct afhangt van de nauwkeurigheid van de tijdsmeting.

Met de huidige GPS-sattelieten kunnen we nauwkeuriger onze plaats bepalen dan ooit tevoren, zelfs tot op de meter. En zoals ik al zei, dit is alleen mogelijk door die atoomklokken aan boord. De volgende generatie zal een nog hogere resolutie hebben, en wederom doordat de atoomklokken aan boord nog beter zullen zijn(niet meer op cesium gebaseerd).

Chatoloog
10-06-05, 20:11
Seif
Volgens mij weet je niet dat je niet veel weet

Arabisch is de rijkste taal ter wereld zo ook de arabisch(vooral islamitische ) beschaving

Iwan
10-06-05, 20:23
Geplaatst door Chatoloog
Seif
Volgens mij weet je niet dat je niet veel weet

Arabisch is de rijkste taal ter wereld zo ook de arabisch(vooral islamitische ) beschaving
Dat is niet een kwestie van weten, maar meer van niet willen weten: Ontkenen met politiek doeleinden.

contradictio
10-06-05, 20:30
Geplaatst door Goodnight
Van:

-Perspectief
-activering/reintegratie
-uit isolement
-vooruitkomen


Someone help?

Arabisch is vaak iets omschrijvender daar waar er in het Nederlands 1 of 2 woorden worden gebruikt... (Engels vind ik persoonlijk eigenlijk de meest doeltreffende taal zeker door zijn eenvoud)

-Perspectief
mina anna'hija al-oekhraa = van de andere zijde
mina-ljaanib al-aaghar = van de andere kant
mina alwadjh al-aakhar = van het andere gezicht

-activering/reintegratie

al-indimaadj fi al moedjtama' = integreren (indimaadj = letterlijk samenvloeien) in de samenleving

-uit isolement
mina-lwa'hdaanijjat

al-wa'hdaanijjat is eenzaamheid...


-vooruitkomen
taqaddoem = vooruitgang

oeriedoe an ataqaddamma = ik wil vooruitgaan (vooruitgang boeken)


Het is al jaren geleden dat ik (actief) iets met Arabisch deed... misschien zijn er anderen op dit forum die me kunnen verbeteren en aanvullen (ben zelf ook wel benieuwd naar de correcte vertalingen) ;)

dj = Franse uitspraak van de j

Chatoloog
10-06-05, 20:37
Geplaatst door Iwan
Dat is niet een kwestie van weten, maar meer van niet willen weten: Ontkenen met politiek doeleinden.

daar doelde ik ook op... lees mijn onderschrift :)

Iwan
10-06-05, 20:41
Geplaatst door contradictio
Arabisch is vaak iets omschrijvender daar waar er in het Nederlands 1 of 2 woorden worden gebruikt... (Engels vind ik persoonlijk eigenlijk de meest doeltreffende taal zeker door zijn eenvoud)

-Perspectief
mina anna'hija al-oekhraa = van de andere zijde
mina-ljaanib al-aaghar = van de andere kant
mina alwadjh al-aakhar = van het andere gezicht

-activering/reintegratie

al-indimaadj fi al moedjtama' = integreren (indimaadj = letterlijk samenvloeien) in de samenleving

-uit isolement
mina-lwa'hdaanijjat

al-wa'hdaanijjat is eenzaamheid...


-vooruitkomen
taqaddoem = vooruitgang

oeriedoe an ataqaddamma = ik wil vooruitgaan (vooruitgang boeken)


Het is al jaren geleden dat ik (actief) iets met Arabisch deed... misschien zijn er anderen op dit forum die me kunnen verbeteren en aanvullen (ben zelf ook wel benieuwd naar de correcte vertalingen) ;)

dj = Franse uitspraak van de j
Je gelijk behalve het woordt perspectief.
Perspectief= al aafaq

Chatoloog
10-06-05, 20:48
Geplaatst door contradictio
Arabisch is vaak iets omschrijvender daar waar er in het Nederlands 1 of 2 woorden worden gebruikt... (Engels vind ik persoonlijk eigenlijk de meest doeltreffende taal zeker door zijn eenvoud)

-Perspectief
mina anna'hija al-oekhraa = van de andere zijde
mina-ljaanib al-aaghar = van de andere kant
mina alwadjh al-aakhar = van het andere gezicht

-activering/reintegratie

al-indimaadj fi al moedjtama' = integreren (indimaadj = letterlijk samenvloeien) in de samenleving

-uit isolement
mina-lwa'hdaanijjat

al-wa'hdaanijjat is eenzaamheid...


-vooruitkomen
taqaddoem = vooruitgang

oeriedoe an ataqaddamma = ik wil vooruitgaan (vooruitgang boeken)


Het is al jaren geleden dat ik (actief) iets met Arabisch deed... misschien zijn er anderen op dit forum die me kunnen verbeteren en aanvullen (ben zelf ook wel benieuwd naar de correcte vertalingen) ;)

dj = Franse uitspraak van de j

lees mijn eerdere reactie staat zelfs in arabische letters

overigens ben ik het niet met je eens dat arabisch meer woorden nodig heeft integendeel arabisch heeft heel veel woorden die niet met 1 woord in andere talen te vertalen zijn(kijk maar naar de koran en dichtboeken) ook heeft het arabisch heel veel synoniemen vandaar dat er zoveel dialecten zijn over de hele arabische wereld neem b.v " Ik wil"
Ana bghiet (marokko, tunisie, alagarije,)
Ana 3aajez(egypte)
Ana dayer(sudan)
Ana baddi(syrie,libanon,jordanie)
Ana abghi (meeste golflanden)
Ana ashti (yemen)
Ana oeried(hoog arabisch)
Ana abbi(koeweit)

contradictio
10-06-05, 20:52
Geplaatst door Iwan
Je gelijk behalve het woordt perspectief.
Perspectief= al aafaq


:blij: thanx!

dat woord ken ik wel.... mina-l oefoeq al'oelijaa ofzoo
ik dacht dat dat regio of zo betekende (dus een plek aanduiding)
het schoot me net te binnen... maar is

Annadrat = blik

mina annadra al-oekhraa = vanuit een andere blik

ook niet een goede vertaling (aangezien blik en perspectief samenhangen)

contradictio
10-06-05, 20:58
Geplaatst door Chatoloog
lees mijn eerdere reactie staat zelfs in arabische letters

overigens ben ik het niet met je eens dat arabisch meer woorden nodig heeft integendeel arabisch heeft heel veel woorden die niet met 1 woord in andere talen te vertalen zijn(kijk maar naar de koran en dichtboeken) ook heeft het arabisch heel veel synoniemen vandaar dat er zoveel dialecten zijn over de hele arabische wereld neem b.v " Ik wil"
Ana bghiet (marokko, tunisie, alagarije,)
Ana 3aajez(egypte)
Ana dayer(sudan)
Ana baddi(syrie,libanon,jordanie)
Ana abghi (meeste golflanden)
Ana ashti (yemen)
Ana oeried(hoog arabisch)
Ana abbi(koeweit)


oww... sorry niet gezien (je reactie), ik ga zo effe kijken :)

weet jij dan de vertaling van deze woorden:

miskend
ongenoegen
bekrompen
sober
...

als er theoretisch niet meer woorden nodig zijn om hetzelfde te kunnen zeggen... waarom gebeurt dat dan wel in de Arabische wereld denk je? (er is altijd een hoog bla bla gehalte)

Chatoloog
10-06-05, 21:15
Geplaatst door contradictio
oww... sorry niet gezien (je reactie), ik ga zo effe kijken :)

weet jij dan de vertaling van deze woorden:

miskend
ongenoegen
bekrompen
sober
...

-ãÓÊÎÝ
-ÚÏã ÇáÑÖì
-ÊÍÌÑ
-ÑÒíä

-Moestakhiff
-3addam arrida (ook in het nederlands uit 2 woorddelen (on=niet=geen) genoegen
-ta7addjor
-razien (in de zin van nuchtere persoon)

Chatoloog
10-06-05, 21:20
Geplaatst door contradictio

als er theoretisch niet meer woorden nodig zijn om hetzelfde te kunnen zeggen... waarom gebeurt dat dan wel in de Arabische wereld denk je? (er is altijd een hoog bla bla gehalte) [/B]

Dan praat je over iets heel anders

-Weinig woorden gebruiken om veel te zeggen is wijsheid (zie ahadeeth van de profeet en gegezegden van wijzen en geleerden)

-Veel woorden gebruiken om weinig te zeggen is onwetendheid (zie corrupte politici en meeste arabieren van tegenwoordig)

Iwan
10-06-05, 21:24
Geplaatst door Chatoloog
lees mijn eerdere reactie staat zelfs in arabische letters

overigens ben ik het niet met je eens dat arabisch meer woorden nodig heeft integendeel arabisch heeft heel veel woorden die niet met 1 woord in andere talen te vertalen zijn(kijk maar naar de koran en dichtboeken) ook heeft het arabisch heel veel synoniemen vandaar dat er zoveel dialecten zijn over de hele arabische wereld neem b.v " Ik wil"
Ana bghiet (marokko, tunisie, alagarije,)
Ana 3aajez(egypte)
Ana dayer(sudan)
Ana baddi(syrie,libanon,jordanie)
Ana abghi (meeste golflanden)
Ana ashti (yemen)
Ana oeried(hoog arabisch)
Ana abbi(koeweit)
Het zijn lokaal dialicten/taal. Het is een mix tussen arabische taal en andere talen van lokale bevolking...
Daarnaast heb jij een klasieke arabische: Officiele arsbische schrijtaal.

Chatoloog
10-06-05, 21:33
Geplaatst door Iwan
Het zijn lokaal dialicten/taal. Het is een mix tussen arabische taal en andere talen van lokale bevolking...
Daarnaast heb jij een klasieke arabische: Officiele arsbische schrijtaal.

Nee vriend al die woorden die ik net noemde stammen van klassiek Arabisch

Abghi komt van Bagha
Ashti komt van Ishtaha
3ayez/3awez komt van 3aza
Oeried komt van Arada
Abbi komt van aba
baddi komt bidda

de taal is gewoon rijk aan synoniemen

Iwan
10-06-05, 21:42
Geplaatst door Chatoloog
Nee vriend al die woorden die ik net noemde stammen van klassiek Arabisch

Abghi komt van Bagha
Ashti komt van Ishtaha
3ayez/3awez komt van 3aza
Oeried komt van Arada
Abbi komt van aba
baddi komt bidda

de taal is gewoon rijk aan synoniemen
Ik weet dat het een rijke taal is, maar ik het over algemeen en niet over die worden die jij heb geschreven. Verder is er een klasiek arabische taal die op school en in moskeen wordt gegeven. Als je iet anders weet, wil ik graag weten.

Chatoloog
10-06-05, 21:54
alles wat op scholen /in kranten/ boeken/ news op tv wordt gebruikt is klassiek arabisch

Als je arabisch spreekt volgens de regels van de grammatica dan is dat klasssiek arabisch...
het is geen dode taal zoals latijn en grieks

Al Sawt
10-06-05, 23:39
Geplaatst door Seif
Met een zonnewijzer ook, alleen niet nauwkeurig genoeg. Mijn punt was dat in de geschiedenis de nauwkeurigheid van navigatie direct afhangt van de nauwkeurigheid van de tijdsmeting.

Met de huidige GPS-sattelieten kunnen we nauwkeuriger onze plaats bepalen dan ooit tevoren, zelfs tot op de meter. En zoals ik al zei, dit is alleen mogelijk door die atoomklokken aan boord. De volgende generatie zal een nog hogere resolutie hebben, en wederom doordat de atoomklokken aan boord nog beter zullen zijn(niet meer op cesium gebaseerd). Onzin Seif!

Lees je topic maar, dan kom je tot conclusie dat je het had over betrouwbaar en niet nauwkeurig navigeren. Want je zei letterlijk:
Voor een wereldomvattend koloniaal rijk heb je betrouwbare navigatie op zee nodig. En voor betrouwbare navigatie op zee heb je een nauwkeurige tijdsmeting nodig. Ik neem aan dat je niet denkt dat atoomklok een wereldomvattend koloniaalrijk mogelijk maakt.

Onze discussie ging met name over de effectiviteit van Astrobolium. Aangezien je met Astrobolium ook de tijd kan berekenen, was het effectief voor navigeren op zee.

contradictio
11-06-05, 15:42
Geplaatst door Chatoloog

-ãÓÊÎÝ
-ÚÏã ÇáÑÖì
-ÊÍÌÑ
-ÑÒíä

-Moestakhiff
-3addam arrida (ook in het nederlands uit 2 woorddelen (on=niet=geen) genoegen
-ta7addjor
-razien (in de zin van nuchtere persoon)

dank je...

(het eerste woord heb ik nog nooit van gehoord)

ta'hajjor = letterlijk verstening (verstarring) toch?...blijkbaar wordt het ook voor bekrompen gebruikt.

Chatoloog
12-06-05, 11:50
Geplaatst door contradictio
dank je...

(het eerste woord heb ik nog nooit van gehoord)

ta'hajjor = letterlijk verstening (verstarring) toch?...blijkbaar wordt het ook voor bekrompen gebruikt.

klopt helemaal :zwaai:

Couscousje
12-06-05, 12:13
:zwaai:

Cc

carm@lla
12-06-05, 12:18
:belgie:

Chatoloog
12-06-05, 14:41
Geplaatst door Couscousje
:zwaai:

Cc

Kijk eens wie we daar hebben!

Escaped from Terror-city to freedom-city :)

hoe bevalt het in A'dam?

Couscousje
12-06-05, 14:46
Geplaatst door Chatoloog
Kijk eens wie we daar hebben!

Escaped from Terror-city to freedom-city :)

hoe bevalt het in A'dam?

:haha:

Hoor wie het zegt! Ik heb begrepen dat jij het hele freaking land bent ontvlucht.

Amsterdam zuigt, eens een Brabander, altijd een Brabander.

Ik mis geweun ut erpel kopen op de mert zonder da iemand oe op de bakkes timmert omdat ge een bietje te lang kiekt.

Alles goed met je? Long time no chat!

Cc

Chatoloog
12-06-05, 14:50
Geplaatst door Couscousje
:haha:

Hoor wie het zegt! Ik heb begrepen dat jij het hele freaking land bent ontvlucht.

Amsterdam zuigt, eens een Brabander, altijd een Brabander.

Ik mis geweun ut erpel kopen op de mert zonder da iemand oe op de bakkes timmert omdat ge een bietje te lang kiekt.

Alles goed met je? Long time no chat!

Cc

nou ontvlucht niet helemaal

Ben wel een forens geworden. Werk in rotterdam en woon in eindhoven maar gelukkig 16 dagen per maand dus valt het op en neer reizen wel mee plus ik ben getrouwd en bijna pappa dus druk druk druk :D

ben weer aan het deradicaliseren :knipoog:

Couscousje
12-06-05, 14:56
Geplaatst door Chatoloog
nou ontvlucht niet helemaal

Ben wel een forens geworden. Werk in rotterdam en woon in eindhoven maar gelukkig 16 dagen per maand dus valt het op en neer reizen wel mee plus ik ben getrouwd en bijna pappa dus druk druk druk :D

ben weer aan het deradicaliseren :knipoog:

Rotterdam?

Ik dacht dat je richting London zou gaan?

Of ben je daar alleen maar getrouwd?

En bijna papa! Dat gaat snel! Van harte gefeliciteerd!

Een meisje gaarne naar moi vernoemen a.u.b.! :p

Cc

P.S.: Hallelujah, praise the Lord! Ik mag de vrouw die dat voor elkaar heeft gekregen nu al!

Chatoloog
12-06-05, 15:12
Geplaatst door Couscousje
Rotterdam?

Ik dacht dat je richting London zou gaan?

Of ben je daar alleen maar getrouwd?

En bijna papa! Dat gaat snel! Van harte gefeliciteerd!

Een meisje gaarne naar moi vernoemen a.u.b.! :p

Cc

P.S.: Hallelujah, praise the Lord! Ik mag de vrouw die dat voor elkaar heeft gekregen nu al!

dat was bij wijze van spreken you fool! :D

Terrorist for life alleen geen tijd de laatste tijd (klinkt krom)

zo snel ook weer niet hoor ik ben 12-12-2003 getrouwd bijna 2 jaar dus.

Enne wat doe jij voor werk? Journaliste of iets anders?

Couscousje
12-06-05, 15:17
Geplaatst door Chatoloog
dat was bij wijze van spreken you fool! :D

Terrorist for life alleen geen tijd de laatste tijd (klinkt krom)

zo snel ook weer niet hoor ik ben 12-12-2003 getrouwd bijna 2 jaar dus.

Enne wat doe jij voor werk? Journaliste of iets anders?

Sinds kort officieel auteur. :hihi:

Geinig, he.

Ja, vind ik ook.

(Zou jij niet op nine eleven trouwen? :stout: )

Cc

Chatoloog
12-06-05, 16:05
Geplaatst door Couscousje
Sinds kort officieel auteur. :hihi:

Geinig, he.

Ja, vind ik ook.

(Zou jij niet op nine eleven trouwen? :stout: )

Cc

a party doesnt have to be on nine eleven to be tha bomb :stout:

Couscousje
12-06-05, 16:15
Geplaatst door Chatoloog
a party doesnt have to be on nine eleven to be tha bomb :stout:

It was your idea!

Cc

Goodnight
12-06-05, 18:15
Geplaatst door contradictio
Arabisch is vaak iets omschrijvender daar waar er in het Nederlands 1 of 2 woorden worden gebruikt... (Engels vind ik persoonlijk eigenlijk de meest doeltreffende taal zeker door zijn eenvoud)

-Perspectief
mina anna'hija al-oekhraa = van de andere zijde
mina-ljaanib al-aaghar = van de andere kant
mina alwadjh al-aakhar = van het andere gezicht

-activering/reintegratie

al-indimaadj fi al moedjtama' = integreren (indimaadj = letterlijk samenvloeien) in de samenleving

-uit isolement
mina-lwa'hdaanijjat

al-wa'hdaanijjat is eenzaamheid...


-vooruitkomen
taqaddoem = vooruitgang

oeriedoe an ataqaddamma = ik wil vooruitgaan (vooruitgang boeken)


Het is al jaren geleden dat ik (actief) iets met Arabisch deed... misschien zijn er anderen op dit forum die me kunnen verbeteren en aanvullen (ben zelf ook wel benieuwd naar de correcte vertalingen) ;)

dj = Franse uitspraak van de j

Dank je wel...je bent een schat :duim:

Al Sawt
12-06-05, 18:43
Geplaatst door Couscousje
It was your idea!

Cc Hey Cc.

Hoe gaat het met je carrierè journalistiek bij Volkskrant?
Heb je artikelen geschrijven of zat je gewoon te liegen?

Couscousje
12-06-05, 18:49
Geplaatst door Al Sawt
Hey Cc.

Hoe gaat het met je carrierè journalistiek bij Volkskrant?
Heb je artikelen geschrijven of zat je gewoon te liegen?

Ik denk dat jij eerder zit te liegen, dan iemand anders.

Dat gestalk van je op iedere topic begint wel heel erg treurig te worden.

Ga ff iemand anders lastigvallen met je haat en nijd, zeikwijf.

En nou opgetyft.

Cc

carm@lla
12-06-05, 18:51
Is Al Sawt vrouwelijk? Bij 'haar' info staat Man. :verdriet:

Couscousje
12-06-05, 18:55
Geplaatst door carm@lla
Is Al Sawt vrouwelijk? Bij 'haar' info staat Man. :verdriet:

Yep.

Zijn piemeltje is te klein om voor "lul" door het leven te gaan, de term "wijf" is meer van toepassing op hem en zijn ziekelijke gekanker op alles en iedereen die ver ver ver boven hem verheven zijn.

Cc

Al Sawt
12-06-05, 19:14
Geplaatst door Couscousje
Ik denk dat jij eerder zit te liegen, dan iemand anders.

Dat gestalk van je op iedere topic begint wel heel erg treurig te worden.

Ga ff iemand anders lastigvallen met je haat en nijd, zeikwijf.

En nou opgetyft.

Cc Waarom zo grof, 'communicatie-deskundige'? Bewijs het eens dat je voor Volkskrant artikkelen schrijft! Want het ziet ernaar uit dat jezelf alleen maar belangrijker wil maken dan dat je bent.

Al Sawt
12-06-05, 19:16
Geplaatst door Couscousje
Yep.

Zijn piemeltje is te klein om voor "lul" door het leven te gaan, de term "wijf" is meer van toepassing op hem en zijn ziekelijke gekanker op alles en iedereen die ver ver ver boven hem verheven zijn.

Cc Als mensen zoiets lezen, gaan ze denken dat wij bepaalde intieme momenten met elkaar hebben gedeeld.

Godzij dank, niet!

Couscousje
12-06-05, 19:23
Geplaatst door Al Sawt
Waarom zo grof, 'communicatie-deskundige'? Bewijs het eens dat je voor Volkskrant artikkelen schrijft! Want het ziet ernaar uit dat jezelf alleen maar belangrijker wil maken dan dat je bent.

Bewijs?

Als het je zo interesseert, ga dan de Volkskrant bellen, schuimbekkende idioot!

Het ziet er naar uit dat je je in allerlei bochten wringt om omhoog te likken en omlaag te trappen.

Again: het lukt je niet, because I am way out of your league, pisnicht.

Dus pak de Gouden Gids en bel de krant voor het antwoord op al je vragen, knurft, en val me niet meer lastig met je ziekelijke jaloezie. Iemand die als jij de treurnis zelve is, is wel de allerlaatste met wie ik mijn carriere zou moeten bespreken. Ik meende het ook toen ik zei dat je heel erg gauw moest optyfen.

Cc

Couscousje
12-06-05, 19:23
Geplaatst door Al Sawt
Als mensen zoiets lezen, gaan ze denken dat wij bepaalde intieme momenten met elkaar hebben gedeeld.

Godzij dank, niet!

Er is geen levende ziel die zich kan voorstellen dat wie dan ook een intieme relatie zou hebben met iets afschuwelijks als jouw persoontje.

Cc

Al Sawt
12-06-05, 19:25
Geplaatst door Couscousje
Bewijs?

Als het je zo interesseert, ga dan de Volkskrant bellen, schuimbekkende idioot!

Het ziet er naar uit dat je je in allerlei bochten wringt om omhoog te likken en omlaag te trappen.

Again: het lukt je niet, because I am way out of your league, pisnicht.

Cc Ik ken iemand die bij Volkskrant op redactie werkt, ik ga het hem vragen!

Dan zullen we mooi achter waarheid komen!

Al Sawt
12-06-05, 19:26
Geplaatst door Couscousje
Er is geen levende ziel die zich kan voorstellen dat wie dan ook een intieme relatie zou hebben met iets afschuwelijks als jouw persoontje.

Cc Jammer, ik ben nu een ilussie armer.

Couscousje
12-06-05, 19:27
Geplaatst door Al Sawt
Ik ken iemand die bij Volkskrant op redactie werkt, ik ga het hem vragen!

Dan zullen we mooi achter waarheid komen!

Had dat eerder gedaan, zak stront.

Dan waren we van je gebagger af geweest.

Ben benieuwd wat de koffiejongen die jij kent bij de Volkskrant weet te vertellen.

Of nee, I truly can't be bothered anymore with your crappy bullshit.

Cc

Al Sawt
12-06-05, 19:30
Geplaatst door Couscousje
Had dat eerder gedaan, zak stront.

Dan waren we van je gebagger af geweest.

Cc Sterker nog! Ik heb het al gedaan en ik kan je alvast vertellen, dat ik niet voor niets zeker ben van mijn zaak!

Wel vreemd dat ie zijn koffiebaantje combineert met doceren op een onderwijs instelling.

Couscousje
12-06-05, 19:32
Geplaatst door Al Sawt
Sterker nog! Ik heb het al gedaan en ik kan je alvast vertellen, dat ik niet voor niets zeker ben van mijn zaak!

Good for you!

Het zal je dan ook vast niet verbazen dat het mij geen ene malse kut kan schelen wat een kansloos geval als jij voor bla verkondigt. Ken je ook nog schoonmakers die bij mijn uitgever werken, die jou ook zo "zeker van je zaak" maken, buttface?

Cc

Al Sawt
12-06-05, 19:34
Geplaatst door Couscousje
Good for you!

Het zal je dan ook vast niet verbazen dat het mij geen ene malse kut kan schelen wat een kansloos geval als jij voor bla verkondigt. Ken je ook nog schoonmakers die bij mijn uitgever werken, die jou ook zo "zeker van je zaak" maken, buttface?

Cc Elk malloot kan een uitgever vinden. Vooral als het om een mislukte Marokkaanse kloon van Hirsi Ali gaat.

Couscousje
12-06-05, 19:35
Geplaatst door Al Sawt
Elk malloot kan een uitgever vinden. Vooral als het om een mislukte Marokkaanse kloon van Hirsi Ali gaat.

Elke malloot kan ook artikelen schrijven voor landelijke kranten.

Tot nu toe heb jij geen van beide voor elkaar gekregen.

Laten we het er op houden dat zelfs de term "malloot" te hoog gegrepen is voor een zielige wannabe als jij.

Stik fijn in je afgunst, zielepoot.

Cc

~Panthera~
12-06-05, 19:45
Is hier ook een Arabische vertaling voor ? :hihi:

Couscousje
12-06-05, 19:49
Geplaatst door ~Panthera~
Is hier ook een Arabische vertaling voor ? :hihi:

;)

Ik snap echt niet waarom dat wicht nog getolereerd wordt hier.

Het enige wat ie doet is onzin verkopen, op zijn nummer gezet worden, om vervolgens te roepen dat "hij iedereen onderuit haalt met zijn argumenten", terwijl het tegendeel eerder het geval is. Ik vraag me echt af waarom zo een kansloos geval dat in zijn eigen wereldje leeft nog niet weggepest is van dit forum.

Cc

~Panthera~
12-06-05, 19:59
Geplaatst door Couscousje
;)

Ik snap echt niet waarom dat wicht nog getolereerd wordt hier.

Het enige wat ie doet is onzin verkopen, op zijn nummer gezet worden, om vervolgens te roepen dat "hij iedereen onderuit haalt met zijn argumenten", terwijl het tegendeel eerder het geval is. Ik vraag me echt af waarom zo een kansloos geval dat in zijn eigen wereldje leeft nog niet weggepest is van dit forum.

Cc


Feedom of speech ? :stout:

mark61
12-06-05, 20:01
Geplaatst door ~Panthera~
Feedom of speech ? :stout:

Daars geen woord Arabisch bij. :vreemd:

~Panthera~
12-06-05, 20:02
Geplaatst door mark61
Daars geen woord Arabisch bij. :vreemd:

I'm just the piano player. :ego:

Couscousje
12-06-05, 20:05
Geplaatst door ~Panthera~
Feedom of speech ? :stout:

Feedom?

Cc

Al Sawt
12-06-05, 20:05
Geplaatst door Couscousje
Elke malloot kan ook artikelen schrijven voor landelijke kranten.

Tot nu toe heb jij geen van beide voor elkaar gekregen.

Laten we het er op houden dat zelfs de term "malloot" te hoog gegrepen is voor een zielige wannabe als jij.

Stik fijn in je afgunst, zielepoot.

Cc Afgunst? Over jouw gedroomde prestaties?

Cc,

Probeer geen superlatieven te gebruiken voor jouw prestaties, want er zijn geheid mensen die er achterkomen.

Maar ja,
Ik moet nu stoppen. Want morgen moet ik weer aan mijn maandelijkse sollicitatieplicht bij sociale dienst voldoen!

mark61
12-06-05, 20:06
Geplaatst door ~Panthera~
I'm just the piano player. :ego:

One of your keys is missing.

Al Sawt
12-06-05, 20:07
Geplaatst door Couscousje
;)

Ik snap echt niet waarom dat wicht nog getolereerd wordt hier.

Het enige wat ie doet is onzin verkopen, op zijn nummer gezet worden, om vervolgens te roepen dat "hij iedereen onderuit haalt met zijn argumenten", terwijl het tegendeel eerder het geval is. Ik vraag me echt af waarom zo een kansloos geval dat in zijn eigen wereldje leeft nog niet weggepest is van dit forum.

Cc Ik verbaas me ook over de lichte tegenstand dat ik op Maroc-.nl te verduren krijg.

mark61
12-06-05, 20:08
Geplaatst door Couscousje
Feedom?

Cc


@panth: zeker hiermee in de war:

http://www.some.nl/bestanden/producten/waterbed.jpg

Waterbed Feedom basic

http://www.some.nl/particulier/producten/waterbed.htm

~Panthera~
12-06-05, 20:08
Geplaatst door mark61
One of your keys is missing.


Better than a marble.

~Panthera~
12-06-05, 20:10
Geplaatst door mark61
@panth: zeker hiermee in de war:

http://www.some.nl/bestanden/producten/waterbed.jpg

Waterbed Feedom basic


Damn !! :wow: only NOT the basic. :ego:

mark61
12-06-05, 20:10
http://www.feedom.net/


The plot thickens.

Couscousje
12-06-05, 20:10
Geplaatst door Al Sawt
Afgunst? Over jouw gedroomde prestaties?

Cc,

Probeer geen superlatieven te gebruiken voor jouw prestaties, want er zijn geheid mensen die er achterkomen.

Maar ja,
Ik moet nu stoppen. Want morgen moet ik weer aan mijn maandelijkse sollicitatieplicht bij sociale dienst voldoen!

Neem je eigen advies in ere, fuckface.

Het is overduidelijk dat de enige die droomt van andermans prestaties, jouw persoontje is.

Tot nu toe heb ik nog nooit 1 leugen op dit forum gepost en ik zit hier toch al 5 jaar.

Probeer jouw probleem met hetgeen ik bereikt heb niet mijn probleem te maken, maar zoek het lekker uit, jaloers wicht.

Cc

mark61
12-06-05, 20:14
Geplaatst door ~Panthera~
Better than a marble.

Daggal, wat hoor ik hier toch stuiteren.

~Panthera~
12-06-05, 20:14
Geplaatst door mark61
Daggal, wat hoor ik hier toch stuiteren.



you lost a few ? :eek:

mark61
12-06-05, 20:19
Geplaatst door ~Panthera~
you lost a few ? :eek:

Last time I checked rammelde het als vanouds. Maarre, is dat jouw website, feedom.net? Ik wist niet dat je zo goed in Chinees was. Stiekemerd, nooit wat verteld.

~Panthera~
12-06-05, 20:20
Geplaatst door mark61
Last time I checked rammelde het als vanouds. Maarre, is dat jouw website, feedom.net? Ik wist niet dat je zo goed in Chinees was. Stiekemerd, nooit wat verteld.


Nope, is niet van mij, hoe kom je daar bij ? http://www.my-smileys.de/smileys2/sherlok.gif

Al Sawt
12-06-05, 20:32
Geplaatst door Couscousje
Neem je eigen advies in ere, fuckface.

Het is overduidelijk dat de enige die droomt van andermans prestaties, jouw persoontje is.

Tot nu toe heb ik nog nooit 1 leugen op dit forum gepost en ik zit hier toch al 5 jaar.

Probeer jouw probleem met hetgeen ik bereikt heb niet mijn probleem te maken, maar zoek het lekker uit, jaloers wicht.

Cc Jouw bewering over Volkskrant is toch een leugen?

Iedereen die Volkskrant lees, kan dat beamen!

Couscousje
12-06-05, 20:35
Geplaatst door Al Sawt
Jouw bewering over Volkskrant is toch een leugen?

Iedereen die Volkskrant lees, kan dat beamen!

Kennelijk lees jij een heel andere krant.

Maar dat jij in je eigen wereld leeft, dat is een feit.

Ik lieg niet, sukkeltje.

Donder nou maar op van mijn beeldscherm.

Werkelijk, I ain't to be bothered any longer with your bullshit stories.

Cc

Al Sawt
12-06-05, 20:38
Geplaatst door Couscousje
Kennelijk lees jij een heel andere krant.
Of jij post in een hele andere krant.

Maar iedereen die Volkskrant lees, zal weten wie van ons een leugenaar is.

mark61
12-06-05, 20:38
Geplaatst door ~Panthera~
Nope, is niet van mij, hoe kom je daar bij ? http://www.my-smileys.de/smileys2/sherlok.gif


queute: feedom of speech ?

Beetje bij de les blijven. :wink: Ik vermoedde al een thick plot, maar jij weet opeens van de prinses geen kwaad.

~Panthera~
12-06-05, 20:40
Geplaatst door mark61
queute: feedom of speech ?

Beetje bij de les blijven. :wink: Ik vermoedde al een thick plot, maar jij weet opeens van de prinses geen kwaad.


2 missing keys.... :blowen:

Couscousje
12-06-05, 20:41
Geplaatst door Al Sawt
Of jij post in een hele andere krant.

Maar iedereen die Volkskrant lees, zal weten wie van ons een leugenaar is.

Iedereen weet ook dat jij een enorme fantast bent.

Cc

Al Sawt
12-06-05, 20:47
Geplaatst door Couscousje
Iedereen weet ook dat jij een enorme fantast bent.

Cc Dus het feit dat ik een fantast ben, zorgt ervoor dat ik een handicap heb om de namen van auteurs te lezen?

Door anderen als fantast af te schilderen, hou je jouw waanbeeld over jezelf intact!

Couscousje
12-06-05, 20:48
Geplaatst door Al Sawt
Dus het feit dat ik een fantast ben, zorgt ervoor dat ik een handicap heb om de namen van auteurs te lezen?

Door anderen als fantast af te schilderen, hou je jouw waanbeeld over jezelf intact!

Ik heb geen waanbeelden over wat dan ook.

Integendeel, jij bent degene die een ziekelijke stalkneiging vertoont, niet ik.

Het selectief lezen is dan ook niet je enige handicap, imbeciel.

Cc

Al Sawt
12-06-05, 20:55
Geplaatst door Couscousje
Ik heb geen waanbeelden over wat dan ook.

Integendeel, jij bent degene die een ziekelijke stalkneiging vertoont, niet ik.

Het selectief lezen is dan ook niet je enige handicap, imbeciel.

Cc Als ik stalk neigingen had, dan had ik me niet beperkt tot topic die nu een podium vormt voor onze dialoog.

En als Madame Cc artikelen schrijft voor Volkskrant, dan kan ze dat toch makkelijk bewijzen?

Of zijn die artikkelen een denkbeeldige perceptie?

Couscousje
12-06-05, 21:06
Geplaatst door Al Sawt
Als ik stalk neigingen had, dan had ik me niet beperkt tot topic die nu een podium vormt voor onze dialoog.

En als Madame Cc artikelen schrijft voor Volkskrant, dan kan ze dat toch makkelijk bewijzen?

Of zijn die artikkelen een denkbeeldige perceptie?

Gezien je je niet beperkt tot deze topic, beaam je hierbij dat je stalkneigingen hebt.

Niet dat ik op je bevestigingen zat te wachten.

En mijn artikelen zijn overal te lezen voor wie het maar wil.

Het enige wat jij schijnt te vergeten, is dat ik nul komma nada verantwoording heb af te leggen aan een trieste kneus met grootheidswaanzin op Internet, die schuimbekkend om "bewijzen" loopt te eisen. Werkelijk, je overschat je eigen belangrijkheid en mijn stierlijke verveling, die mij op iets uitermate treurigs als jouw persoontje doet reageren. Dus blijf je vooral wentelen in afgunst en stik van frustratie. Ik verwacht gasten nu, dus ik laat je fijn verder spartelen in haat en nijd.

Zoals Tamza_N_Rif het zo prachtig weet te verwoorden:

Allez, qawed aghirin, n3al agharrabou ishek disezwan a refthi7eth n yaryazen.

Cc

~Panthera~
12-06-05, 21:06
Effe tussendoor: ONWEERT het bij jullie ook ?? :hihi:

~Panthera~
12-06-05, 21:20
http://www.my-smileys.de/smileys2/horrormovie.gif Nou, ZO erg onweerde het nu ook weer niet, toch ?

mark61
12-06-05, 21:24
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.my-smileys.de/smileys2/horrormovie.gif Nou, ZO erg onweerde het nu ook weer niet, toch ?

Tis virtueel. Wel ff werkelijkheid van je beeldscherm blijven onderscheiden.

~Panthera~
12-06-05, 21:29
Geplaatst door mark61
Tis virtueel. Wel ff werkelijkheid van je beeldscherm blijven onderscheiden.


Had toch gekund :ego: tis plotseling zo stil.

mark61
12-06-05, 21:37
Geplaatst door ~Panthera~
Had toch gekund :ego: tis plotseling zo stil.

Het zal toch niet? Vertoornde blikseminslag in 2 pc's van hogerhand?

~Panthera~
12-06-05, 21:43
Geplaatst door mark61
Het zal toch niet? Vertoornde blikseminslag in 2 pc's van hogerhand?


Hoe ging het ook al weer : de wegen van de heer zijn ondoorgrondelijk, of zoiets ? :hihi:

mark61
12-06-05, 21:46
Geplaatst door ~Panthera~
Hoe ging het ook al weer : de wegen van de heer zijn ondoorgrondelijk, of zoiets ? :hihi:

Dit is nou juist zo'n zeldzame keer dat ik m kon doorgronden. Magoed, prijs de dag niet voor de beer geschoten is, of zoiets.

~Panthera~
12-06-05, 21:47
Geplaatst door mark61
Dit is nou juist zo'n zeldzame keer dat ik m kon doorgronden. Magoed, prijs de dag niet voor de beer geschoten is, of zoiets.


Lag er ook wel dik bovenop he ? ook geen moer meer aan. :moe:

mark61
12-06-05, 21:55
Geplaatst door ~Panthera~
Lag er ook wel dik bovenop he ? ook geen moer meer aan. :moe:

Bah. Saai hoor.

Al Sawt
12-06-05, 22:09
Geplaatst door Couscousje
Gezien je je niet beperkt tot deze topic, beaam je hierbij dat je stalkneigingen hebt.

Niet dat ik op je bevestigingen zat te wachten.

En mijn artikelen zijn overal te lezen voor wie het maar wil.

Het enige wat jij schijnt te vergeten, is dat ik nul komma nada verantwoording heb af te leggen aan een trieste kneus met grootheidswaanzin op Internet, die schuimbekkend om "bewijzen" loopt te eisen. Werkelijk, je overschat je eigen belangrijkheid en mijn stierlijke verveling, die mij op iets uitermate treurigs als jouw persoontje doet reageren. Dus blijf je vooral wentelen in afgunst en stik van frustratie. Ik verwacht gasten nu, dus ik laat je fijn verder spartelen in haat en nijd.

Zoals Tamza_N_Rif het zo prachtig weet te verwoorden:

Allez, qawed aghirin, n3al agharrabou ishek disezwan a refthi7eth n yaryazen.

Cc Alleen jammer dat ik ze nergens kan vinden en dat niemand van Volkskrant jou kent.

Maar goed, grootheidswaanzin is bij jou geen onbekende fenomeen.

gh.wille
19-06-05, 23:16
Geplaatst door Al Sawt
Onderontwikkeld en toch heeft ze het Latijns verijkt met een scala aan woorden!

O ja,

Je had ooit eens in een discussie met beweert, dat de Arabieren niet instaat konden zijn om te navigeren op zee. Jouw verklaring was dat ze geen beschikking hadden over tijdsmeting.

Maar de Arabieren konden dankzij de astrobolium wel degelijk de tijd berekenen.

Wist je dat de Arabieren al jaren voordat de eerste Westerlingen er voet aan wal zetten , al in o.a India , Cylon maar ook de Madagascar en
het vaste land van Oost - Afrika zoals Somalie , Kenia ,Tanzenia en zelfs tot aan Durban in het huidige Zuid-Afrika kwamen !
Het is off topic , maar ik wou het gewoon ff zeggen , dan moet je wel degelijk een beetje kunnen NAVIGEREN !
Vooral als je ook nog bedenkt hoeveel eilanden ze ook nog bezochten.

V.G.G.