PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali maakt internationaal furore over de rug van moslims



MO_NL
09-06-05, 17:37
Hirsi Ali maakt internationaal furore over de rug van moslims

starttijd=00:15:46&speelduur=00:10:33

Ayaan Hirsi Ali in Duitsland

Ayaan Hirsi Ali’s roem reikt inmiddels ver over de grenzen van Nederland. Ze zet haar kruistocht tegen het moslimfundamentalisme door. Afgelopen weekeinde reisde ze naar Berlijn voor de presentatie van haar boek dat nu in het Duits is verschenen.

Tussen de persconferenties, signeersessies en kritische vragen van de internationale media stond Hirsi Ali Nederlandse camera's te woord over het referendum, Mohammed B. en haar politieke toekomst als kamerlid. Een reportage.

bron: 2Vandaag

Kal-El B.V
10-06-05, 00:54
Prachtig allemaal, zo leer je elke dag weer iets nieuws.

Zo wist ik niet dat je je Tweede Kamerlidmaatschaps verplichting om de regering te controleren in je eigen land, opzij kan leggen om in andere landen te vertellen wat ze daar allemaal fout doen.

Handig man, "Kies mij, en ik zorg ervoor dat de *vul land in* regering haar verkiezingsbeloften nakomt", "Vote AHA!!!".

GroteWolf
10-06-05, 08:57
Dus Columbus maakte furore over de rug van alle mensen die dachten dat de aarde plat was.

elbasque
10-06-05, 10:33
huh?waar is mijn reactie gebleven?

elbasque
10-06-05, 10:36
Stel je niet aan je hebt sp gekregen voor je antihomogescheld.en let op je taalgebruik![taouanza]

Ron Haleber
10-06-05, 11:03
Geplaatst door MO_NL
Hirsi Ali maakt internationaal furore over de rug van moslims
Ayaan Hirsi Ali’s roem reikt inmiddels ver over de grenzen van Nederland.

bron: 2Vandaag


MO_NL, zo zie je maar hoe jij onze gemarginaliseerde Nederlanders van Marokkaanse komaf altijd maar onderschat hebt...! :stomp:

Ze zijn in staat een Nederlandse vrouw van allochtone komaf tot ver over onze grenzen wereldberoemd te maken...

Daar is géén enkele andere gemarginaliseerde groep in Nederland in staat toe gebleken!


Iets meer waardering voor de invloed die jouw broeders in Nederland hebben, zou je dus wel passen! :loens:


MO_NL ff dimmen met dat schelden op die meid - anders krijgt ze straks nog de Nobelprijs voor de Vrede, zit er dik in als je zo doorgaat!

elbasque
10-06-05, 11:12
Geplaatst door communist
Stel je niet aan je hebt sp gekregen voor je antihomogescheld.en let op je taalgebruik![taouanza]

what the ****!!!!wat is dit allemaal?

David
10-06-05, 14:18
Geplaatst door communist
voor de geval dat;ik ben geen extremist of wat dan ook!en het is een doodswens,net als die van abdul jabbar van de ven.dus geen bedreiging of wat dan ook!


Je blijft een eikel.

elbasque
10-06-05, 14:55
Geplaatst door David
Je blijft een eikel.

hahahahha,goeie reactie!maar euh,geen leuke...mmm...effe denke...nope,ik heb niets te zeggen.als je mij een eikel vind,dan vind je me een eikel.ewa ja..

Ron Haleber
10-06-05, 18:16
Geplaatst door communist
hahahahha,goeie reactie!maar euh,geen leuke...mmm...effe denke...nope,ik heb niets te zeggen.als je mij een eikel vind,dan vind je me een eikel.ewa ja..

Als je dus zelf al beseft een eikel te zijn die niets te zeggen hebt, ga dan dit topic niet verzieken. :fuckit:

mark61
10-06-05, 18:23
Geplaatst door communist
voor de geval dat;ik ben geen extremist of wat dan ook!en het is een doodswens,net als die van abdul jabbar van de ven.dus geen bedreiging of wat dan ook!

Erg islamitisch lijkt het me allemaal niet. Toegegeven, ik heb er geen verstand van.

Ron Haleber
11-06-05, 06:40
Geplaatst door mark61
Erg islamitisch lijkt het me allemaal niet. Toegegeven, ik heb er geen verstand van.

Geen verstand van...?

Ben je soms voor je tentamen 'fundamentalisme ' gezakt? :jeweetog:

mark61
11-06-05, 08:56
Geplaatst door Ron Haleber
Geen verstand van...?

Ben je soms voor je tentamen 'fundamentalisme ' gezakt? :jeweetog:

In mijn tijd had je die nog niet. :ego:

Ron Haleber
11-06-05, 12:05
Geplaatst door mark61
In mijn tijd had je die nog niet. :ego:

Nou in jouw tijd nam Hans Jansen voor jouw vakgroep de tentamens Islam af. En Hans goed kennende, weet ik dat Islam ook toen al bij hem neerkwam op fundamentalisme...

De Leidse opvolger van onze grootste arabist Snouck Hurgronje, de arabist Jan Brugman (en ook mw Kruk) verwaardigde zich toch niet om jonge studentjes als jij op hun kennis van islam te toetsen?

Lees Brugman's 'Het raadsel der multicultuur' over de 'vlijmscherpe spot' en 'abominabele stijl' van mijn boeken waarmee deze koloniaal deze over de hekel haalt. Mij wordt daarbij een 'gevaarlijke voorliefde voor een orthodoxe, soms bijna fundamentalistische uitleg van de Islam' verweten...

Zijn uit verachting niet bij naam genoemde leerling Van Koningsveld voert daarbij 'campagne tegen [de koloniale spion en bedrieger] Snouck met de gretigheid die ook het weekblad Privé kenmerkt'... Dat was nog eens 'jouw tijd' - nu begrijp ik pas waar jouw koloniale trekjes vandaan komen...!

Chatoloog
11-06-05, 13:32
Geplaatst door Ron Haleber
Nou in jouw tijd nam Hans Jansen voor jouw vakgroep de tentamens Islam af. En Hans goed kennende, weet ik dat Islam ook toen al bij hem neerkwam op fundamentalisme...

De Leidse opvolger van onze grootste arabist Snouck Hurgronje, de arabist Jan Brugman (en ook mw Kruk) verwaardigde zich toch niet om jonge studentjes als jij op hun kennis van islam te toetsen?

Lees Brugman's 'Het raadsel der multicultuur' over de 'vlijmscherpe spot' en 'abominabele stijl' van mijn boeken waarmee deze koloniaal deze over de hekel haalt. Mij wordt daarbij een 'gevaarlijke voorliefde voor een orthodoxe, soms bijna fundamentalistische uitleg van de Islam' verweten...

Zijn uit verachting niet bij naam genoemde leerling Van Koningsveld voert daarbij 'campagne tegen [de koloniale spion en bedrieger] Snouck met de gretigheid die ook het weekblad Privé kenmerkt'... Dat was nog eens 'jouw tijd' - nu begrijp ik pas waar jouw koloniale trekjes vandaan komen...!

De pot verwijt de ketel! :p

ibnu
11-06-05, 15:24
Geplaatst door MO_NL
Hirsi Ali maakt internationaal furore over de rug van moslims

starttijd=00:15:46&speelduur=00:10:33

Ayaan Hirsi Ali in Duitsland

Ayaan Hirsi Ali’s roem reikt inmiddels ver over de grenzen van Nederland. Ze zet haar kruistocht tegen het moslimfundamentalisme door. Afgelopen weekeinde reisde ze naar Berlijn voor de presentatie van haar boek dat nu in het Duits is verschenen.

Tussen de persconferenties, signeersessies en kritische vragen van de internationale media stond Hirsi Ali Nederlandse camera's te woord over het referendum, Mohammed B. en haar politieke toekomst als kamerlid. Een reportage.

bron: 2Vandaag

En het briljante is dat niemand weet wat ze concreet voor haar doelgroep heeft gedaan en dat haar doelgroep een schurft hekel aan haar heeft en dat dan toch er domme Hollanders zijn die haar verhaal geloven. Briljant!

carm@lla
11-06-05, 15:27
Geplaatst door ibnu
En het briljante is dat niemand weet wat ze concreet voor haar doelgroep heeft gedaan
Als jij dat niet weet ligt het toch vooral aan jezelf, over domme Hollanders gesproken... Onlangs zette ze zich nog in voor vrouwen die in Marokko waren gedumpt, om hen alsnog hier een verblijfsvergunning te geven. Een ander debat waarmee ze recentelijk in het nieuws kwam is eerwraak, waarin ze heeft gepleit voor een hardere aanpak hiervan.

mark61
12-06-05, 18:09
Geplaatst door Ron Haleber
Nou in jouw tijd nam Hans Jansen voor jouw vakgroep de tentamens Islam af. En Hans goed kennende, weet ik dat Islam ook toen al bij hem neerkwam op fundamentalisme...

Er zijn arabisten, en er zijn islamologen. Schoenmakers en leesten. Islamologie volgde ik dan ook bij de heer Baljon, bij wie ik met goed gevolg tentamen deed, dank u. Hij leek me er wel verstand van te hebben, zo vlak voor zijn pensioen.

Overigens was de vakgroep toen net gesplitst, dus met al die wouldbe-Arabieren had ik niks meer te maken. Voor schrift en wat dieper inzicht deed ik Modern Perzisch, ook heel nuttig.

Maar ik begrijp dat je die Brugman niet zo ziet zitten? Ik heb me nooit in hem verdiept.

Wat voor koloniale tendenzen constateer je precies bij mij? Je kan alleen wild links of koloniaal zijn in jouw wereldje?

Ron Haleber
13-06-05, 08:47
Geplaatst door mark61
Er zijn arabisten, en er zijn islamologen. Schoenmakers en leesten. Islamologie volgde ik dan ook bij de heer Baljon, bij wie ik met goed gevolg tentamen deed, dank u. Hij leek me er wel verstand van te hebben, zo vlak voor zijn pensioen.

Overigens was de vakgroep toen net gesplitst, dus met al die wouldbe-Arabieren had ik niks meer te maken. Voor schrift en wat dieper inzicht deed ik Modern Perzisch, ook heel nuttig.

Maar ik begrijp dat je die Brugman niet zo ziet zitten? Ik heb me nooit in hem verdiept.

Wat voor koloniale tendenzen constateer je precies bij mij? Je kan alleen wild links of koloniaal zijn in jouw wereldje?

Voorzover Johan ter Haar je op de weg van de moderne Perzen en hun 'goede' ayatollahs leidde, kan ik er natuurlijk niets anders dan grote bewondering voor hebben...


Baljon was idd van een serieuzer richting dan die wannabees islamologen en arabisten die zich de echte opvolgers van Snouck claimden!

Ik kan mij nog het verhaal herinneren hoe mw Kruk als Snouck III daarvan met de mond vol tanden stond als in Marokko tegenover de oulema het woord moest worden gevoerd. En zij als "wouldbe-Arabier" in het nauw gebracht Sjoerd van Koningsveld die vloeiend arabisch spreekt, maar die zij een minkukel vond, moest verzoeken op te treden...



De koloniale tendenzen die ik bij je constateer, bestaan uit jouw aangeboren allergie voor het opstandige volk - zowel in het Westen als het Oosten, zowel toen als nu, - als dat met een revolutie dreigt waar een rood geurtje aanhangt. Daar blijk jij maar niets van te moeten hebben... :schrik:

Vooral als de moslims een kongsi met de Roden willen aangaan (cf. iets als Resist), lijkt jou dat erg te storen... Rood lijkt me toch wel op jou als rode lap op een stier te werken. Je breekt dan zelfs plotseling erg boeiende discussies tussen ons beiden af. Dan denk ik: is Mark toch die rechtse Leidse corpsbal? :knipoog:



Of heb ik het mis? :moeilijk:

Bofko
13-06-05, 08:51
Geplaatst door GroteWolf
Dus Columbus maakte furore over de rug van alle mensen die dachten dat de aarde plat was.

:hihi: . Uitspraak van de week.

mark61
13-06-05, 09:29
Geplaatst door Ron Haleber
Vooral als de moslims een kongsi met de Roden willen aangaan (cf. iets als Resist), lijkt jou dat erg te storen...

Of heb ik het mis? :moeilijk:

Ja. Maar blijkbaar ben jij zo zwart-wit dat als je niet voor de SP bent, je meteen een Wildersaanhanger bent. Fantastische nuance maar weer.

Ideologisch gezien stoort het mij altijd als beweerde, elkaar uitsluitende tegendelen opeens prima kunnen samenwerken. Ik ben altijd voor sirat mustaqim, wat je ook doet. :vreemd: :ego:

Ron Haleber
13-06-05, 10:48
Geplaatst door mark61
Ja. Maar blijkbaar ben jij zo zwart-wit dat als je niet voor de SP bent, je meteen een Wildersaanhanger bent. Fantastische nuance maar weer.



Graag bij serieus debat de posting integraal citeren en beantwoorden: en er dus niet zomaar een los graantje uitpikken... :moe:


Ik heb op dit forum nog nooit mensen die "niet voor de SP zijn, meteen Wildersaanhangers"genoemd... Zoek dat maar na, dergelijk populisme is me volstrekt vreemd. Waar baseer jij trouwens op dat ik van de SP ben?

Je mag zeggen dat ik van Greenpeace, van Amnesty, van het NPK, van Mileudefensie etc., zelfs van de AEL ben... Maar daar kun je géén lidmaatschap van de SP uit afleiden... Waaruit dan wél??? :aftel:


Aspect: de gruwelijk autoritaire manier waarop oud-Maoist Jan Marijnissen met leden van zijn fractie als Agnes Kant en Ali Lazrak omgaat, alsook de structuur van die partij, bezorgt me huivering en kippevel...



Ideologisch gezien stoort het mij altijd als beweerde, elkaar uitsluitende tegendelen opeens prima kunnen samenwerken. Ik ben altijd voor sirat mustaqim, wat je ook doet. :vreemd: :ego:

Over "elkaar uitsluitende tegendelen die opeens prima kunnen samenwerken" zit het leven vol. Voor het gemak - zie NL tijdens WOII...

Niet enkel bij oorlogstoestand, ook in tijd van revolutie doet die paradox zich altijd voor - als ware het een wet van Meden en Perzen...


Toevallig ook onlangs nog was het Referendum er een voorbeeld van: de SP die met de CU en met Wilders samengaat...




Ik heb blijkbaar - zonder me ervan bewust te zijn - toch een erg gevoelige snaar bij je geraakt???

Iedereen mag van mij best zijn blinde vlekken hebben, als men dat dan maar sportief durft te erkennen! :student:

taouanza
13-06-05, 13:59
Geplaatst door Bofko
:hihi: . Uitspraak van de week.

Leg eens uit?
En probeer eens een keer ruggegraat te tonen ipv van je eruit lullen!

mark61
13-06-05, 14:05
Geplaatst door Ron Haleber
Graag bij serieus debat de posting integraal citeren en beantwoorden: en er dus niet zomaar een los graantje uitpikken... :moe:

Waarom? Omdat jij dat wilt? Dan moet je geen onzin schrijven.


Ik heb op dit forum nog nooit mensen die "niet voor de SP zijn, meteen Wildersaanhangers"genoemd... Zoek dat maar na, dergelijk populisme is me volstrekt vreemd. Waar baseer jij trouwens op dat ik van de SP ben?


Toevallig ook onlangs nog was het Referendum er een voorbeeld van: de SP die met de CU en met Wilders samengaat...

Niet zo letterlijk op ingaan. Je begrijpt toch wel wat ik bedoel? Duidelijker kan ik niet zijn.


Ik heb blijkbaar - zonder me ervan bewust te zijn - toch een erg gevoelige snaar bij je geraakt???

Werkelijk geen idee waar je het over hebt.

Ron Haleber
13-06-05, 14:31
Geplaatst door mark61
Waarom? Omdat jij dat wilt? Dan moet je geen onzin schrijven:


Ron: "Ik heb op dit forum nog nooit mensen die "niet voor de SP zijn, meteen Wildersaanhangers"genoemd... Zoek dat maar na, dergelijk populisme is me volstrekt vreemd. Waar baseer jij trouwens op dat ik van de SP ben?".



Ik heb hier nog nooit een pleidooi voor de SP gehouden, laat staan dat ik er lid van ben. Dus begrijp ik echt niet waarom ik met dat citaat onzin zou schrijven...

Wél heb ik naar het ook nu nog geldende grote belang van de jaren 60/70 verwezen inclusief de neo-marxistische en andere schrijvers uit die tijd... Horkheimer en Adorno, Marcuse, Foucault, Habermas en vele anderen...

Maar daar zei jij niets van te weten - dat werd toen dus einde discussie...



Ook belangrijke teksten van Marx, Feuerbach, Hegel, Kant en hun tijdgenoten citeerde ik... Maar wat heeft dat met het Maoistisch gedachte goed van de SP te maken....?



Ook heb ik jou een keer een veeg uit de pan gegeven in Frank v Gemerts topic over Swastika's toen je onder protest van Frank v Gemert ging schmieren à la Nawijn en Wilders over rechtsstatelijkheid... http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=123396



Bij het debat over Bos en Lommer gaf je ondanks pb-mailtjes geen reply meer toen we middenin een serieuze discussie zaten over de rol van links in NL: In het hol van de Marokkaanse Leeuw: Wat moet ik Stadsdeel Bos en Lommer gaan vertellen? http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=134046



Ook dat ik Ali Lazrak als mocro in de politiek steunde, heeft er niets mee te maken. Ik schreef hier dat alvóór hij 2e kamer cand. werd, ik hem al zei: Ali, je zit in de foute partij!



Verder heb ik volgens mij nooit een verschil van mening of een opengelaten lacune met je gehad? Je verwijt blijft dus erg vreemd!




Niet zo letterlijk op ingaan. Je begrijpt toch wel wat ik bedoel?

Duidelijker kan ik niet zijn.

Ik kan dus niet in jouw hersenpan kijken en gezien het bovenstaande blijft het me een raadsel...

En moet ik toch concluderen dat ik gelijk had... Dit ondanks het feit dat ik het meestal met je bijdragen eens ben!

Maar misschien kun je het morgen beantwoorden als je vandaag je dag niet hebt om serieus te reageren! Want ik vind het misverstand heel erg vervelend! :fplet: