PDA

Bekijk Volledige Versie : Kunstenaar maakt zeep van Berlusconi's vet



Marsipulami
12-06-05, 13:41
Kunstenaar maakt zeep van Berlusconi's vet


11:34:04



BASEL - De Italiaanse kunstenaar Gianni Motti exposeert op een tentoonstelling in het Zwitserse Basel met een stuk zeep. Niet echt bijzonder, zult u denken, echter Motti beweert dat de zeep gemaakt is van menselijk vet, afkomstig van de Italiaanse premier Silvio Berlusconi. Dat meldt de nieuwswebsite Ananova.


Volgens de 47-jarige Motti verkreeg hij het vet via een medewerker van een kliniek in Lugano, waar Berlusconi liposuctie en een face-lift onderging. ,,Het was een gumachtige massa en het stonk verschrikkelijk, als verrotte boter of oude olie", verklaarde de kunstenaar.
Motti noemde het werk 'Mani Pulite' (Schone Handen), waarmee hij niet alleen verwijst naar de Italiaanse maffia en corruptie, maar daarmee ook zijn persoonlijke visie op de politiek van de Italiaanse premier geeft. ,,Ik kreeg het idee omdat zeep gewoonlijk wordt gemaakt van varkensvet, en ik me bedacht hoeveel meer passend het zou zijn als mensen hun handen wassen met een stukje Berlusconi", zegt Motti. Het kunstwerk is te koop voor 10.000 Engelse pond (bijna 150.000 euro).

12/06/2005

~Panthera~
12-06-05, 13:47
http://www.cosgan.de/images/midi/ekelig/h040.gif

barfly
12-06-05, 13:49
Ik ga ervan uit dat onze Maroc.nl moslim vrienden nu al bezig zijn om hun voorraden zeep weg te gooien! :p

Joesoef
12-06-05, 13:51
Zwaar zieke shit.

Marsipulami
12-06-05, 13:53
Geplaatst door barfly
Ik ga ervan uit dat onze Maroc.nl moslim vrienden nu al bezig zijn om hun voorraden zeep weg te gooien! :p

Ik wist ook niet dat zeep normaliter van varkensvet werd gemaakt. Nette moslims wassen meestal eerst hun handen alvorens ze de koran gaan lezen.

~Panthera~
12-06-05, 14:05
Geplaatst door Marsipulami
Ik wist ook niet dat zeep normaliter van varkensvet werd gemaakt. Nette moslims wassen meestal eerst hun handen alvorens ze de koran gaan lezen.

Wordt het ook niet, blijkbaar alleen van dit varken. :moe:

assassijn
12-06-05, 18:20
Ik durf te wedden dat er al een paar mails richting CIDI of MDI zijn gegaan.
Onderwerpen als zeepjes maken van menselijke producten op een radicaal islamitisch forum kan nooit goed zijn.

Goodnight
12-06-05, 18:39
,,Ik kreeg het idee omdat zeep gewoonlijk wordt gemaakt van varkensvet, :verward:



Geplaatst door barfly
Ik ga ervan uit dat onze Maroc.nl moslim vrienden nu al bezig zijn om hun voorraden zeep weg te gooien! :p :D