PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraans verzet begint vorm te krijgen?



amadeus
12-06-05, 21:48
Doden bij aanslagen in Iran

(Novum/AP) - Bij bomaanslagen in het zuidwesten van Iran en in de hoofdstad Teheran zijn zondag zeker negen doden en tientallen gewonden gevallen.

Vier van de aanslagen werden gepleegd in Ahvaz, de hoofdstad van de provincie Khuzestan. Een bom ontplofte voor het kantoor van de gouverneur van Khuzestan, een bij het kantoor van de gemeentelijke dienst huisvesting en twee voor en in de buurt van het huis van de directeur van de provinciale radio- en televisiezender. Enkele uren na de explosies in Khuzestan ging in Teheran een bom af bij het Imam Hussein Plein, in het centrum van de stad. Bij deze explosie kwam zeker één persoon om het leven.

Plaatsvervangend gouverneur van Khuzestan, Gholamreza Shariati, bracht de aanslagen, in verband met de presidentsverkiezingen die komende vrijdag in Iran worden gehouden. Volgens Shariati wilden de daders kiezers ontmoedigen om te gaan stemmen.

Ahvaz was in april het toneel van gewelddadige protesten naar aanleiding van het gerucht dat de regering ervoor wilde zorgen dat de Arabieren hun meerderheid in Ahvaz zouden kwijtraken, door veel Perzen naar de stad te laten verhuizen. De regering ontkende dit van plan te zijn. Volgens oppositiegroepen vielen bij de protesten twintig doden.

Joesoef
12-06-05, 21:56
Domme reactie die duim, er zijn doden gevallen. Die bom kwam van rechts, geheime milities binnen het regime.

Twijfel zaaien geeft macht.

Al Sawt
12-06-05, 22:06
Geplaatst door Joesoef
Domme reactie die duim, Amadeus heeft die recht! Net als mijn recht, om een duim op te steken als een lading Israelische militairen de lucht ingaat.

elbasque
13-06-05, 00:33
...iran is weer zo een ingewikkelde land,toch al sawt?ik weet niet veel over iran,maar ik weet wel dat het daar niet echt gezellig aan toe gaat.

Joesoef
13-06-05, 06:52
Geplaatst door communist
...iran is weer zo een ingewikkelde land,toch al sawt?ik weet niet veel over iran,maar ik weet wel dat het daar niet echt gezellig aan toe gaat.

Zolang je werk hebt is het daar gezelliger dan hier.

elbasque
13-06-05, 09:06
Geplaatst door Joesoef
Zolang je werk hebt is het daar gezelliger dan hier.

als je werk hebt en als je een sjiiet bent ;) (ik weet niet precies welke sekte,maar als je een sjiietische moslim bent,dan kan het misschien wel gezellig zijn :) )

Joesoef
13-06-05, 09:27
Geplaatst door communist
als je werk hebt en als je een sjiiet bent ;) (ik weet niet precies welke sekte,maar als je een sjiietische moslim bent,dan kan het misschien wel gezellig zijn :) )

Lulkoek. Maakt ze geen flikker uit daar, sji-iet, soenniet, Joods, ongelovig. Mensen daar denken niet zo in hokjes zoals men hier denkt dat ze daar doen.

Communist, dat is een probleem.