PDA

Bekijk Volledige Versie : Mensen hebben prioriteiten!



taouanza
14-06-05, 08:46
Marokko zet stap richting Verdonk
RABAT Marokko heeft voor het eerst positief gereageerd op het Nederlandse voorstel om de dubbele nationaliteit voor de derde generatie Marokkanen in Nederland af te schaffen. Tot nu toe wilde Rabat daar niet over praten.

De nieuwe houding werd duidelijk tijdens een werkbezoek van minister Verdonk aan Marokko. De minister noemde de Marokkaanse opstelling "winst".

Het Nederlandse kabinet wil liever niet dat de derde generatie allochtonen twee paspoorten heeft. Die generatie zou moeten kiezen. De gedachte daarachter is dat een bewuste keus voor Nederland de binding met het land sterker maakt.




Een loverboy neemt zijn slachtoffer ook van voor en van achter zodat er geen weg terug is.



Die generatie zou moeten kiezen. De gedachte daarachter is dat een bewuste keus voor Nederland de binding met het land sterker maakt.

Daarom dat de regering en de media de problemen van Marokkaanse jongeren in Marokko gaat zoeken omdat ze die jongeren als Nederlanders zien.
Marokkaans afkomst wordt als een probleem gezien we staan er allemaal bij en kijken naar.

amadeus
14-06-05, 10:34
Marokko zet stap richting Verdonk

***************************************
RABAT Marokko heeft voor het eerst
positief gereageerd op het Nederlandse
voorstel om de dubbele nationaliteit
voor de derde generatie Marokkanen in
Nederland af te schaffen.Tot nu toe
wilde Rabat daar niet over praten.

De nieuwe houding werd duidelijk
tijdens een werkbezoek van minister
Verdonk aan Marokko.De minister noemde
de Marokkaanse opstelling "winst".

Het Nederlandse kabinet wil liever
niet dat de derde generatie allochtonen
twee paspoorten heeft.Die generatie zou
moeten kiezen.De gedachte daarachter is
dat een bewuste keus voor Nederland de
binding met het land sterker maakt.
***************************************

nl-x
14-06-05, 10:40
En als de bewuste keus is om voor de Marokkaanse nationaliteit te kiezen? En dus met een vreemdelingendocument in Nederland te blijven wonen? Wat ben je dan opgeschoten?

En wat wanneer verdonk voor de zoveelste keer iemand het land uit wil knikkeren zonder daar een rechter aan pas te laten komen? Denationaliseren en als staatsloos burger ergens in de Noordzee dumpen?

amadeus
14-06-05, 11:11
Geplaatst door nl-x
[B]En als de bewuste keus is om voor de Marokkaanse nationaliteit te kiezen? En dus met een vreemdelingendocument in Nederland te blijven wonen? Wat ben je dan opgeschoten?
Dan is de keuze er in elk geval, en is het ook duidelijk bij welk land de loyaliteit van mensen ligt. Dit schept ook mogelijkheden om mensen dan de behandeling te geven die bij hen past, bijvoorbeeld geen aanspraak meer op sociale voorzieningen.


En wat wanneer verdonk voor de zoveelste keer iemand het land uit wil knikkeren zonder daar een rechter aan pas te laten komen? Denationaliseren en als staatsloos burger ergens in de Noordzee dumpen?
De zoveelste keer? Hoe vaak is dit al gebeurd dan?

Siah
14-06-05, 11:17
of je nou n marokkaanse of nederlandse passport hebt doet er tegenwoordig weinig toe.


De gedachte daarachter is dat een bewuste keus voor Nederland de binding met het land sterker maakt.

:hihi:



Een loverboy neemt zijn slachtoffer ook van voor en van achter zodat er geen weg terug is.

zou je dit in het nederlands, engels, arabisch of farsi willen vertalen(?)


Marokkaans afkomst wordt als een probleem gezien we staan er allemaal bij en kijken naar.

in de eerste instantie gewoon schijt aan hebben!


maar
als dat als probleem gezien wordt betekent niet dat dat ook n probleem is.
het zijn meestaal projecties; gevlochten met n diep?-geworteld racisme.
het probleem zit onder andere in de mentaliteit van de (over het algemeen) blanke 'reclamemakers', 'bestuurders', 'politici'..

onder de huidige omstandigheden (die voorlopig ook niet gaat veranderen) kunnen tweevoeters zoals verdonk slechts 'overleven' als ze zich constant tegen de minderheden zetten. ze bekleden n parasitaire functie.
gewoon schijt aan hebben! :D

taouanza
14-06-05, 11:29
Geplaatst door amadeus
Dan is de keuze er in elk geval, en is het ook duidelijk bij welk land de loyaliteit van mensen ligt. Dit schept ook mogelijkheden om mensen dan de behandeling te geven die bij hen past, bijvoorbeeld geen aanspraak meer op sociale voorzieningen.


De zoveelste keer? Hoe vaak is dit al gebeurd dan?

Dus je zoekt legitimatie om mensen als tweederangs te behandelen.
Nu kan het niet straks wel.

taouanza
14-06-05, 11:33
Geplaatst door Siah
het zijn meestaal projecties; gevlochten met n diep?-geworteld racisme.
het probleem zit onder andere in de mentaliteit van de (over het algemeen) blanke 'reclamemakers', 'bestuurders', 'politici'..

onder de huidige omstandigheden (die voorlopig ook niet gaat veranderen) kunnen tweevoeters zoals verdonk slechts 'overleven' als ze zich constant tegen de minderheden zetten. ze bekleden n parasitaire functie.
gewoon schijt aan hebben! :D

Tuurlijk is het racisme omdat je zegt dat de Marokkaanse afkomst het probleem is zodra we een NEderlands paspoort hebben zijn we normale mensen en zijn er geen problemen meer.
Mensen stelen en dealen omdat ze Marokkaans zijn.
Nederlanders discrimineren omdat we geen NEderlanders zijn.
Als we alleen een Nederlands paspoort hebben gaan ze ons als gelijke zien.
Maar het laatste is niet eens ter discussie acceptatie en gelijkwaardigheid heeft niemand het over.
Dus we moeten onze schepen achterons verbranden en ons aan de grillen overlaten van VErdonk en consorten.

amadeus
14-06-05, 11:36
Geplaatst door taouanza
Dus je zoekt legitimatie om mensen als tweederangs te behandelen.
Nu kan het niet straks wel.
Het lijkt me heel gerechtvaardigd, zolang mensen zelf de keuze hebben om wel of niet voor het Nederlanderschap te kiezen. Als je er niet bij wilt horen prima, maar dan ook geen aanspraak maken op allerlei voorzieningen.

~Panthera~
14-06-05, 11:38
Geplaatst door amadeus
Als je er niet bij wilt horen prima, maar dan ook geen aanspraak maken op allerlei voorzieningen.


Zou jij, als je een doodgewone Marokkaan was, er NU "bij willen horen" ? :moe:

taouanza
14-06-05, 11:38
Geplaatst door amadeus
Het lijkt me heel gerechtvaardigd, zolang mensen zelf de keuze hebben om wel of niet voor het Nederlanderschap te kiezen. Als je er niet bij wilt horen prima, maar dan ook geen aanspraak maken op allerlei voorzieningen.

Mensen blijven ongeacht afkomst premies en belastingen betalen.
En ongeacht afkomst zal er onderscheid blijven tussen allochtonen en autochtonen danzij levenloze tuig zoals jij en laat het ook toevallig diezelfde tuig die het toch niet uitmaakt zeuren over dubbele nationaliteit.
Je zoekt dus gewoon legitimatie voor discriminatie.

amadeus
14-06-05, 11:43
Geplaatst door taouanza
Mensen blijven ongeacht afkomst premies en belastingen betalen.
En ongeacht afkomst zal er onderscheid blijven tussen allochtonen en autochtonen danzij levenloze tuig zoals jij en laat het ook toevallig diezelfde tuig die het toch niet uitmaakt zeuren over dubbele nationaliteit.
Je zoekt dus gewoon legitimatie voor discriminatie.
Levenloos tuig? Niet teveel in de spiegel kijken, wijffie. Wie hangt er hier al jaren continu op dit forum rond omdat ze niks beters te doen heeft in haar doelloze leventje?

Ga eens een keer naar buiten, dan zul je zien dat het allemaal niet zo zwart/wit is als jij denkt. Maar jij zit gewoon in een vast stramien dat je zielig bent en alleen maar kan mekkeren dat je door iedereen gediscrimineerd wordt. :D

taouanza
14-06-05, 11:46
Geplaatst door amadeus
Levenloos tuig? Niet teveel in de spiegel kijken, wijffie. Wie hangt er hier al jaren continu op dit forum rond omdat ze niks beters te doen heeft in haar doelloze leventje?

Ga eens een keer naar buiten, dan zul je zien dat het allemaal niet zo zwart/wit is als jij denkt. Maar jij zit gewoon in een vast stramien dat je zielig bent en alleen maar kan mekkeren dat je door iedereen gediscrimineerd wordt. :D

Wat heeft buiten met jou te maken denk je nou echt dat je representatief ben voor de Nederlander? Zo zie je maar hoe bekrompen je bent.
JE overschat je belangrijkheid meneertje.

Eelke
14-06-05, 11:47
Geplaatst door taouanza
Mensen blijven ongeacht afkomst premies en belastingen betalen.
En ongeacht afkomst zal er onderscheid blijven tussen allochtonen en autochtonen danzij levenloze tuig zoals jij en laat het ook toevallig diezelfde tuig die het toch niet uitmaakt zeuren over dubbele nationaliteit.
Je zoekt dus gewoon legitimatie voor discriminatie.

Als ik naar marokko emigreer moet ik mijn Nederlandse paspoort inleveren. Waarom zou het dan anders zijn voor een derde generatie marokkaan die in Nederland geboren is, woont, werkt en waarschijnlijk ook dood gaat. De eerste twee generaties hebben tijd genoeg gehad om een keuze te maken wat ze willen zijn lijkt mij.

Groet, groet Eelke

amadeus
14-06-05, 11:50
Geplaatst door Eelke
Als ik naar marokko emigreer moet ik mijn Nederlandse paspoort inleveren. Waarom zou het dan anders zijn voor een derde generatie marokkaan die in Nederland geboren is, woont, werkt en waarschijnlijk ook dood gaat. De eerste twee generaties hebben tijd genoeg gehad om een keuze te maken wat ze willen zijn lijkt mij.

Groet, groet Eelke
Jij racist! Hoe kun je dat nou verlangen van iemand die hier geboren is maar een opa en oma heeft die ooit in Marokko hebben gewoond. :haha:

Discriminasie :cola:

taouanza
14-06-05, 11:50
Geplaatst door Eelke
Als ik naar marokko emigreer moet ik mijn Nederlandse paspoort inleveren. Waarom zou het dan anders zijn voor een derde generatie marokkaan die in Nederland geboren is, woont, werkt en waarschijnlijk ook dood gaat. De eerste twee generaties hebben tijd genoeg gehad om een keuze te maken wat ze willen zijn lijkt mij.

Groet, groet Eelke

*proest*

Tomas
14-06-05, 11:52
Geplaatst door Eelke
Als ik naar marokko emigreer moet ik mijn Nederlandse paspoort inleveren. Waarom zou het dan anders zijn voor een derde generatie marokkaan die in Nederland geboren is, woont, werkt en waarschijnlijk ook dood gaat. De eerste twee generaties hebben tijd genoeg gehad om een keuze te maken wat ze willen zijn lijkt mij.

Groet, groet Eelke

Jij denkt echt dat je zomaar marokkaan kunt worden?

taouanza
14-06-05, 11:52
Geplaatst door amadeus
Jij racist! Hoe kun je dat nou verlangen van iemand die hier geboren is maar een opa en oma heeft die ooit in Marokko hebben gewoond. :haha:

Discriminasie :cola:

Waarom heeft een superieure verlichte rijk die bevestiging nodig?:duivels:

Lach jij ook als politici en onderzoekers naar Marokko gaan om dezelfde groep die hier geboren is te onderzoeken?

taouanza
14-06-05, 11:54
Geplaatst door Tomas
Jij denkt echt dat je zomaar marokkaan kunt worden?

Sterker nog ze moet Marokkaan worden
En ze moet Marokkaans leren en er zullen geen kerken voor haar worden gebouwd.

Als ik een dubbeltje kreeg voor elke keer dat ik dit hoor van verlichte ruimdenkende hoogbeschaafde mensen.

amadeus
14-06-05, 12:04
Geplaatst door taouanza
Waarom heeft een superieure verlichte rijk die bevestiging nodig?:duivels:
Om die superieuriteit vast te houden.


Lach jij ook als politici en onderzoekers naar Marokko gaan om dezelfde groep die hier geboren is te onderzoeken?
Nee, want door de slechte integratie blijken de Marokkaanse waarden en normen nog een grote rol te spelen. Over een paar decennia zal dit hopelijk niet meer nodig zijn.

taouanza
14-06-05, 12:19
Geplaatst door amadeus
Om die superieuriteit vast te houden.


.

Vage superieuriteit hoor als je daar bevestiging voor moet zoeken.



Nee, want door de slechte integratie blijken de Marokkaanse waarden en normen nog een grote rol te spelen. Over een paar decennia zal dit hopelijk niet meer nodig zijn

Integratie moet van twee kanten komen.
Ik denk dat de slechte beheersing van de Nederlandse taal bij autochtonen zoals jij
het grootste probleem is.
Die weten niet wat integratie en normen en waarden betekenen en willen dat ook niet weten want zolang ze ermee kunnen zwaaien voelen ze zich superieur.

Je geeft het net zelf toe dus je hoef het niet te ontkennen. Het laat ook de noodzaak van die superieurteitwaan zien. Mensen die te dom zijn om zelf na te denken en bang zijn voor mensen die dat wel kunnen en dus maar wanhopig vastklampen aan hun superieurteitswaan.
Het is zeg maar hetzelfde als je vingers je oren steken en bleren: Ik kan je toch niet horen blablablabla .

Dus volgende keer dat je me probeert te imponeren met je blanke superieurteitswaan dan weet je welke plaatje ik voor me ogen heb.
zeer indrukwekkend.

amadeus
14-06-05, 12:26
Geplaatst door taouanza
Integratie moet van twee kanten komen.
Ik denk dat de slechte beheersing van de Nederlandse taal bij autochtonen zoals jij
het grootste probleem is.
Die weten niet wat integratie en normen en waarden betekenen en willen dat ook niet weten want zolang ze ermee kunnen zwaaien voelen ze zich superieur.

Je geeft het net zelf toe dus je hoef het niet te ontkennen. Het laat ook de noodzaak van die superieurteitwaan zien. Mensen die te dom zijn om zelf na te denken en bang zijn voor mensen die dat wel kunnen en dus maar wanhopig vastklampen aan hun superieurteitswaan.
Het is zeg maar hetzelfde als je vingers je oren steken en bleren: Ik kan je toch niet horen blablablabla .

Dus volgende keer dat je me probeert te imponeren met je blanke superieurteitswaan dan weet je welke plaatje ik voor me ogen heb.
zeer indrukwekkend.
Ik zal maar niet vertellen wat voor plaatje ik bij jou voor ogen heb, want jou kennende maak je alle critici toch monddood door ze zomaar strafpunten te geven. Maakt een nadere discussie met jou zinloos.

Eelke
14-06-05, 12:27
Geplaatst door amadeus
Jij racist! Hoe kun je dat nou verlangen van iemand die hier geboren is maar een opa en oma heeft die ooit in Marokko hebben gewoond. :haha:

Discriminasie :cola:

Wat heeft die opa en oma hier mee te maken. Je verleden veranderd echt niet als je een ander paspoort krijgt.

Groet, groet Eelke

taouanza
14-06-05, 12:32
Geplaatst door amadeus
Ik zal maar niet vertellen wat voor plaatje ik bij jou voor ogen heb, want jou kennende maak je alle critici toch monddood door ze zomaar strafpunten te geven. Maakt een nadere discussie met jou zinloos.

Boehoehoehoe :traan1:
So much for de superieuriteit als je niet eens fatsoenlijk kan gedragen.

amadeus
14-06-05, 12:40
Geplaatst door Eelke
Wat heeft die opa en oma hier mee te maken. Je verleden veranderd echt niet als je een ander paspoort krijgt.

Groet, groet Eelke
Probeer dat maar eens uit te leggen aan Taouanza. Die vindt het discriminatie dat Marokkanen straks geen dubbele nationaliteit meer mogen hebben. Dat ze nu de enigsten zijn die dat nog wel mogen is blijkbaar geen discriminatie. :D

assassijn
14-06-05, 12:43
Het Nederlandse kabinet wil liever niet dat de derde generatie allochtonen twee paspoorten heeft. Die generatie zou moeten kiezen. De gedachte daarachter is dat een bewuste keus voor Nederland de binding met het land sterker maakt .

:lol:

Laat ze dat eerst eens in het klein proberen om te kijken of dat wel de juiste methode is.
Stuur een clubje onderzoekers naar een willekeurige basisschool, en laat ze deze filosofie eerst eens uittesten op het schoolplein.
Pik de outcast's en pispaaltjes eruit, en zeg dat ze dan moeten kiezen voor de popi kinderen die ze uitsluiten en pesten, zodat ze meer "binding" met deze groep kinderen kunnen krijgen.

Of nog beter, vertel dat aan een puber die al 30 keer een blauwtje heeft gelopen bij dezelfde meid.Laat hem alle andere meiden vergeten in zijn omgeving, en laat hem alleen maar gaan voor die meid die hem al tig keer heeft afgewezen....dat maakt de binding tussen hem en haar alleen maar sterker.

David
14-06-05, 12:43
Geplaatst door amadeus
Dat ze nu de enigsten zijn die dat nog wel mogen is blijkbaar geen discriminatie. :D


Nonsens. Mijn man heeft ook een dubbele nationaliteit: Nederlands en Portugees.

taouanza
14-06-05, 12:44
Geplaatst door amadeus
Probeer dat maar eens uit te leggen aan Taouanza. Die vindt het discriminatie dat Marokkanen straks geen dubbele nationaliteit meer mogen hebben. Dat ze nu de enigsten zijn die dat nog wel mogen is blijkbaar geen discriminatie. :D

:rolleyes:

Ja joh verstand van een koe maar God zij dank blank.

Siah
14-06-05, 12:45
ff tussendoor


Ga eens een keer naar buiten, dan zul je zien dat het allemaal niet zo zwart/wit is als jij denkt. Maar jij zit gewoon in een vast stramien dat je zielig bent en alleen maar kan mekkeren dat je door iedereen gediscrimineerd wordt.

critici :haha:

amadeus
14-06-05, 12:46
Geplaatst door David
Nonsens. Mijn man heeft ook een dubbele nationaliteit: Nederlands en Portugees.
Dan heeft hij dat nog onder de oude regeling gekregen. Er is geen sprake van een wet met terugwerkende kracht.

taouanza
14-06-05, 12:46
Geplaatst door assassijn
:lol:

Laat ze dat eerst eens in het klein proberen om te kijken of dat wel de juiste methode is.
Stuur een clubje onderzoekers naar een willekeurige basisschool, en laat ze deze filosofie eerst eens uittesten op het schoolplein.
Pik de outcast's en pispaaltjes eruit, en zeg dat ze dan moeten kiezen voor de popi kinderen die ze uitsluiten en pesten, zodat ze meer "binding" met deze groep kinderen kunnen krijgen.

Of nog beter, vertel dat aan een puber die al 30 keer een blauwtje heeft gelopen bij dezelfde meid.Laat hem alle andere meiden vergeten in zijn omgeving, en laat hem alleen maar gaan voor die meid die hem al tig keer heeft afgewezen....dat maakt de binding tussen hem en haar alleen maar sterker.

Het gaat dus om de ego van die meid die afwijst. Die moet keer op keer gestreeld worden.

Siah
14-06-05, 12:47
Dan is de keuze er in elk geval, en is het ook duidelijk bij welk land de loyaliteit van mensen ligt. Dit schept ook mogelijkheden om mensen dan de behandeling te geven die bij hen past, bijvoorbeeld geen aanspraak meer op sociale voorzieningen.


critici :haha:

assassijn
14-06-05, 12:54
Geplaatst door taouanza
Het gaat dus om de ego van die meid die afwijst. Die moet keer op keer gestreeld worden.

Ik weet het wel als ik of mijn kinderen moeten kiezen, mijn Marokkaanse pas zal ik nooit en te nimmer wegdoen.
Die Nederlandse pas spoel ik zo door de plee, of gebruik die als wc papier.

amadeus
14-06-05, 12:56
Geplaatst door assassijn
Ik weet het wel als ik of mijn kinderen moeten kiezen, mijn Marokkaanse pas zal ik nooit en te nimmer wegdoen.
Die Nederlandse pas spoel ik zo door de plee, of gebruik die als wc papier.
En jij verwacht met zo'n houding naar Nederland andersom wel als volwaardig burger te worden behandeld?

Tomas
14-06-05, 12:56
Geplaatst door assassijn
:lol:

Laat ze dat eerst eens in het klein proberen om te kijken of dat wel de juiste methode is.
Stuur een clubje onderzoekers naar een willekeurige basisschool, en laat ze deze filosofie eerst eens uittesten op het schoolplein.
Pik de outcast's en pispaaltjes eruit, en zeg dat ze dan moeten kiezen voor de popi kinderen die ze uitsluiten en pesten, zodat ze meer "binding" met deze groep kinderen kunnen krijgen.

Of nog beter, vertel dat aan een puber die al 30 keer een blauwtje heeft gelopen bij dezelfde meid.Laat hem alle andere meiden vergeten in zijn omgeving, en laat hem alleen maar gaan voor die meid die hem al tig keer heeft afgewezen....dat maakt de binding tussen hem en haar alleen maar sterker.

En Verdonk's optie is dus om die kinderen de keuze te geven: Doe dat vreselijke erge en pas je aan aan die vreselijke mensen of ga naar een andere school waar je wel geaccepteerd wordt. Het is niet leuk, maar voor zo'n kind dat alijd gepest wordt is het denk ik wel beter.

assassijn
14-06-05, 13:01
Geplaatst door amadeus
En jij verwacht met zo'n houding naar Nederland andersom wel als volwaardig burger te worden behandeld?

Ik behandel mensen zoals ze mij behandelen.

taouanza
14-06-05, 13:02
Geplaatst door assassijn
Ik weet het wel als ik of mijn kinderen moeten kiezen, mijn Marokkaanse pas zal ik nooit en te nimmer wegdoen.
Die Nederlandse pas spoel ik zo door de plee, of gebruik die als wc papier.

HEt is te gek voor woorden dat je moet kiezen. Vooral de motivatie: Mensen dwingen erbij te horen door te benadrukken dat ze anders zijn.
De eigen ego strelen dus niks anders.
Kijk maar als je formulieren in moet vullen:
geboorte land
Nationaliteit
Geboorteland ouders

Of het wordt je gewoon gevraagd waar kom je vandaan?
Hoe vaak dezelfde mensen me vragen hoelang ik in Nederland woon.

Denk je nou echt dat als je alleen de Nederlandse paspoort heb je zulke vragen niet meer krijgt?
Hou zou het ook anders moeten dat mensen je op straat naar je paspoort vragen en vandaar uit bepalen hoe ze met je omgaan?
Of moet je met teken op je arm lopen?

Is er maar een seconde over nagedacht???

taouanza
14-06-05, 13:04
Geplaatst door Tomas
En Verdonk's optie is dus om die kinderen de keuze te geven: Doe dat vreselijke erge en pas je aan aan die vreselijke mensen of ga naar een andere school waar je wel geaccepteerd wordt. Het is niet leuk, maar voor zo'n kind dat alijd gepest wordt is het denk ik wel beter.

Veel beter als er niks wordt gedaan aan het gepest en ook niet gegarandeert kan worden dat het op een andere school anders is.
Veel beter als je dus zegt dat het aan kind ligt en niet aan de pesters zelf.
Geniaal voorbeeld.

amadeus
14-06-05, 13:04
Geplaatst door assassijn
Ik behandel mensen zoals ze mij behandelen.
Nederland ook.

taouanza
14-06-05, 13:06
Geplaatst door amadeus
Nederland ook.

Dat is niet waar.
als je mensen gaat verschillend gaat behandelen op basis van afkomst ipv van gedrag.

Tomas
14-06-05, 13:07
Geplaatst door taouanza
Veel beter als er niks wordt gedaan aan het gepest en ook niet gegarandeert kan worden dat het op een andere school anders is.
Veel beter als je dus zegt dat het aan kind ligt en niet aan de pesters zelf.
Geniaal voorbeeld.

Pesten tegengaan is altijd verstandig. Alleen is dat nu niet het onderwerp. Daarnaast blijkt uit onderzoek al jaren dat gepeste kinderen vaak zelf ook pesters zijn. Maargoed, garanties krijg je niet. Alleen een duidelijke keuze. Doe er mee wat je wilt.

assassijn
14-06-05, 13:07
Geplaatst door Tomas
En Verdonk's optie is dus om die kinderen de keuze te geven: Doe dat vreselijke erge en pas je aan aan die vreselijke mensen of ga naar een andere school waar je wel geaccepteerd wordt. Het is niet leuk, maar voor zo'n kind dat alijd gepest wordt is het denk ik wel beter.

Verdonks optie is een andere, het gaat nog steeds om Marokkanen die hier zijn geboren.
Zij vraagt ze om elk alternatief betreffende andere scholen te laten varen, en maar te kiezen voor de school waar ze gepest worden, om zo een betere binding met die school te krijgen.

amadeus
14-06-05, 13:08
Geplaatst door assassijn
Verdonks optie is een andere, het gaat nog steeds om Marokkanen die hier zijn geboren.
Zij vraagt ze om elk alternatief betreffende andere scholen te laten varen, en maar te kiezen voor de school waar ze gepest worden, om zo een betere binding met die school te krijgen.
Nou nee, ze hebben altijd nog de keus om naar Marokko te emigreren hoor.

assassijn
14-06-05, 13:10
Geplaatst door amadeus
Nederland ook.

Ja, hadden die kut-negers in Zuid-Afrika maar niet zo moeilijk moeten doen toch?
Of die kut-joden hadden voor WO2 gewoon relaxter moeten zijn toch?

Tomas
14-06-05, 13:10
Geplaatst door assassijn
Verdonks optie is een andere, het gaat nog steeds om Marokkanen die hier zijn geboren.
Zij vraagt ze om elk alternatief betreffende andere scholen te laten varen, en maar te kiezen voor de school waar ze gepest worden, om zo een betere binding met die school te krijgen.

De keuze bestaat wel, maar het pesten is blijkbaar niet erg genoeg. En in dat geval zit er misschien wel iets in Verdonks optie. Wie weet.

taouanza
14-06-05, 13:12
Geplaatst door Tomas
Pesten tegengaan is altijd verstandig. Alleen is dat nu niet het onderwerp. Daarnaast blijkt uit onderzoek al jaren dat gepeste kinderen vaak zelf ook pesters zijn. Maargoed, garanties krijg je niet. Alleen een duidelijke keuze. Doe er mee wat je wilt.

Ja allochtonen waren vroeger ook autochtonen.:loens:
Ik probeer juist uit te leggen dat er helemaal niks duidelijk is aan de keuze.
Terwijl Nederlanders zich op de borst slaan om de nuchterheid en dat ze geen nationalisten zijn verwachten ze wel van andere dat ze trouw zweren aan Oranje. Zo van wij weten uit onze eigen hoe het hoort jullie moeten nog heropgevoed worden.

taouanza
14-06-05, 13:15
Geplaatst door Tomas
De keuze bestaat wel, maar het pesten is blijkbaar niet erg genoeg. En in dat geval zit er misschien wel iets in Verdonks optie. Wie weet.
HEt pesten is niet erg genoeg nee daarom moet de dubbele nationaliteit afschaft worden zodat er meer gepest kan worden.
Vraag me alleen af wat er gebeurt als iedereen massaal zijn Marokkaanse paspoort weggooid. Wat voor coca-colareclametaferelen zijn er dan te verwachten voor het nieuwbakken vaderlandse volk?

assassijn
14-06-05, 13:16
Geplaatst door Tomas
De keuze bestaat wel, maar het pesten is blijkbaar niet erg genoeg. En in dat geval zit er misschien wel iets in Verdonks optie. Wie weet.

Verdonks optie is er een die het "Nederlands denken" perfect verwoord.
Men doet er alles aan om het ideale zelfbeeld dat Nederland heeft in stand te houden.Het ligt nooit aan ons Nederlanders, het ligt altijd aan de ander.

Zelfkritiek? Wat is dat?

Tomas
14-06-05, 13:19
Geplaatst door assassijn
Verdonks optie is er een die het "Nederlands denken" perfect verwoord.
Men doet er alles aan om het ideale zelfbeeld dat Nederland heeft in stand te houden.Het ligt nooit aan ons Nederlanders, het ligt altijd aan de ander.

Zelfkritiek? Wat is dat?

Welk ideale zelfbeeld?

Tomas
14-06-05, 13:21
Geplaatst door taouanza
HEt pesten is niet erg genoeg nee daarom moet de dubbele nationaliteit afschaft worden zodat er meer gepest kan worden.

Tja, als je dat werkelijk gelooft, dan lijkt mij er maar 1 optie over te blijven. Maargoed, het is niet mijn keuze.

taouanza
14-06-05, 13:25
Geplaatst door Tomas
Tja, als je dat werkelijk gelooft, dan lijkt mij er maar 1 optie over te blijven. Maargoed, het is niet mijn keuze.

Waar is de rest van mijn quote?
Of denk je dat als je het weg laat dat ik ook gelijk vergeet wat ik schreef?

Tomas
14-06-05, 13:27
Geplaatst door taouanza
Waar is de rest van mijn quote?
Of denk je dat als je het weg laat dat ik ook gelijk vergeet wat ik schreef?

Dan ben je verrekte paranoia. Ik zag er weinig betekenis in.

taouanza
14-06-05, 13:28
Geplaatst door Tomas
Dan ben je verrekte paranoia. Ik zag er weinig betekenis in.

jij zag er weinig betekenis in. Wie ben jij?

assassijn
14-06-05, 13:41
Geplaatst door Tomas
Welk ideale zelfbeeld?

Het is meer een combi van westerse arrogantie en een ideaal zelfbeeld.
Nederland durft gewoon niet naar het reeele zelfbeeld te kijken omdat het wel eens kan confronteren, en men mischien het zelfbeeld wel eens aan zou moeten passen omdat het niet klopt met de werkelijkheid.
Aan de andere kant, waarom naar jezelf kijken als je perfect bent.

Tomas
14-06-05, 14:01
Geplaatst door assassijn
Het is meer een combi van westerse arrogantie en een ideaal zelfbeeld.
Nederland durft gewoon niet naar het reeele zelfbeeld te kijken omdat het wel eens kan confronteren, en men mischien het zelfbeeld wel eens aan zou moeten passen omdat het niet klopt met de werkelijkheid.
Aan de andere kant, waarom naar jezelf kijken als je perfect bent.

Volgens mij is de gemiddelde nederlander niet meer of minder racistisch dan welk ander land. En weet iedereen dat nou wel. Er leefde een tijdje een ideaalbeeld in het buitenland door een handje vol gekoesterd dat we het meest tolerante land ter wereld zouden zijn. Qua wetgeving zijn we inderdaad een heel eind op weg, maar gewoon als volksaart zegmaar valt dat natuurlijk vies tegen. 't is alleen een beetje de vraag wie dat zelfbeeld nou nog heeft. Ik ken ze niet.

taouanza
14-06-05, 14:06
Geplaatst door Tomas
Volgens mij is de gemiddelde nederlander niet meer of minder racistisch dan welk ander land. En weet iedereen dat nou wel. Er leefde een tijdje een ideaalbeeld in het buitenland door een handje vol gekoesterd dat we het meest tolerante land ter wereld zouden zijn. Qua wetgeving zijn we inderdaad een heel eind op weg, maar gewoon als volksaart zegmaar valt dat natuurlijk vies tegen. 't is alleen een beetje de vraag wie dat zelfbeeld nou nog heeft. Ik ken ze niet.

En dat is nou percies waarom de dubbele paspoort een drogreden is.

Eelke
14-06-05, 14:23
Geplaatst door taouanza
En dat is nou percies waarom de dubbele paspoort een drogreden is.

Kom dan eens met een goede reden waarom je er wel twee zou willen hebben.

Groet, groet Eelke

taouanza
14-06-05, 14:31
Geplaatst door Eelke
Kom dan eens met een goede reden waarom je er wel twee zou willen hebben.

Groet, groet Eelke

Hoe zo heb jij een goede reden waarom niet?

assassijn
14-06-05, 14:35
Geplaatst door Tomas
Volgens mij is de gemiddelde nederlander niet meer of minder racistisch dan welk ander land. En weet iedereen dat nou wel. Er leefde een tijdje een ideaalbeeld in het buitenland door een handje vol gekoesterd dat we het meest tolerante land ter wereld zouden zijn. Qua wetgeving zijn we inderdaad een heel eind op weg, maar gewoon als volksaart zegmaar valt dat natuurlijk vies tegen. 't is alleen een beetje de vraag wie dat zelfbeeld nou nog heeft. Ik ken ze niet.

Ik noem bijvoorbeeld een Verdonk.
probleem: Marokkanen voelen zich steeds minder thuis in NL.
oplossing: laat ze kiezen voor een Nederlandse pas zodat ze zich meer thuis gaan voelen.

En dan hebben we het nog niet over de pers die rechts-extremisten "Lonsdale-jongeren" of vervEelde tieners noemt i.p.v. rechts-extremisten met nazi sympathieen.

Eelke
14-06-05, 14:40
Geplaatst door taouanza
Hoe zo heb jij een goede reden waarom niet?

Het geeft de nodige problemen met sociale voorzieningen, militaire dienst en welk wetboek van toepassing is. Dus ja ik ben zeker niet voor een enkel paspoort.

Groet, groet Eelke

Tomas
14-06-05, 14:41
Geplaatst door assassijn
Ik noem bijvoorbeeld een Verdonk.
probleem: Marokkanen voelen zich steeds minder thuis in NL.
oplossing: laat ze kiezen voor een Nederlandse pas zodat ze zich meer thuis gaan voelen.


Zolang ik hier kom hebben nog altijd dezelfde marokkanen dezelfde hekel aan nederland. Misschien dat hun keuze steeds serieuzer wordt.



En dan hebben we het nog niet over de pers die rechts-extremisten "Lonsdale-jongeren" of vervEelde tieners noemt i.p.v. rechts-extremisten met nazi sympathieen.

"De pers" bestaat niet. Alleen de hoofden van paranoia. In de pers komen diverse mensen aan het woord, soms verdedigers van marokkaanse jongeren die nooit iets fout kunnen doen en soms vededigers van nederlandse jongeren die nooit wat fout kunnen doen. Beiden interesseren mij niet.

taouanza
14-06-05, 14:46
Geplaatst door Tomas
Zolang ik hier kom hebben nog altijd dezelfde marokkanen dezelfde hekel aan nederland. Misschien dat hun keuze steeds serieuzer wordt.



"

Nou nog een reden waarom dubbele paspoort geen moer uitmaakt of je Nederlander bent of Marokkaan.
De ene heeft een hekel en de andere heeft kritiek.
De ene heeft democratische rechten zoals vrijheid van meningsuiting de ander moet dankbaar zijn voor zijn aanwezigheid in Nederland en niet zeuren.

Wat denk je dat als ik alleen een Nederlanderse paspoort heb ik iets anders ga zeggen of dat jij het anders gaat zien?

sjaen
14-06-05, 14:50
Geplaatst door taouanza
De ene heeft democratische rechten zoals vrijheid van meningsuiting de ander moet dankbaar zijn voor zijn aanwezigheid in Nederland en niet zeuren.


*proest*

Tomas
14-06-05, 14:52
Geplaatst door taouanza
Nou nog een reden waarom dubbele paspoort geen moer uitmaakt of je Nederlander bent of Marokkaan.
De ene heeft een hekel en de andere heeft kritiek.
De ene heeft democratische rechten zoals vrijheid van meningsuiting de ander moet dankbaar zijn voor zijn aanwezigheid in Nederland en niet zeuren.

Wat denk je dat als ik alleen een Nederlanderse paspoort heb ik iets anders ga zeggen of dat jij het anders gaat zien?

Ik zie heus wel verschil tussen kritiek en haat of frustaties. En in beide is weinig veranderd de laatste 4 jaar. Dat was naemlijk de stelling ,mocht je dat vergeten zijn. Wat je er verder bij verzint interesseert me niet.

assassijn
14-06-05, 15:03
Geplaatst door Tomas
Zolang ik hier kom hebben nog altijd dezelfde marokkanen dezelfde hekel aan nederland. Misschien dat hun keuze steeds serieuzer wordt.

Het is geen hekel hebben aan, het meer een vorm van kritiek.





"De pers" bestaat niet. Alleen de hoofden van paranoia. In de pers komen diverse mensen aan het woord, soms verdedigers van marokkaanse jongeren die nooit iets fout kunnen doen en soms vededigers van nederlandse jongeren die nooit wat fout kunnen doen. Beiden interesseren mij niet.

Een ding is "de pers" het unaniem over eens, rechts-extremisten met nazi sympathieen komen niet voor onder Nederlanders.Het zijn meestal Duitsers of Belgen die een dagje Nederland aandoen.
Wij hebben hier wel "Lonsdale-jongeren", terwijl men ze in de rest van Europa gewoon nazi's noemt.
En wij hebben hier vErveelde jongeren die wel eens wat in de fik steken, terwijl men zo'n daad in de rest van Europa een racistische daad noemt.

Tomas
14-06-05, 15:07
Geplaatst door assassijn
Het is geen hekel hebben aan, het meer een vorm van kritiek.


Whatever.


Een ding is "de pers" het unaniem over eens, rechts-extremisten met nazi sympathieen komen niet voor onder Nederlanders.Het zijn meestal Duitsers of Belgen die een dagje Nederland aandoen.
Wij hebben hier wel "Lonsdale-jongeren", terwijl men ze in de rest van Europa gewoon nazi's noemt.
En wij hebben hier vErveelde jongeren die wel eens wat in de fik steken, terwijl men zo'n daad in de rest van Europa een racistische daad noemt.

Zoals ik al zei bestaat "de pers" alleen in de hoofden van paranoia. In nederland bestaan ook neo-nazi's. Ze mogen zelfs af en toe demonstreren. Ze worden constant in de gaten gehouden door de aivd en moeten gebruikmaken van buitenlandse websites en fora omdat ze in nederland verboden zijn. Londsdale heeft zelfs zo'n slechte naam onderttussen door zijn associatie met neo-nazi's dat ze er bijna aan failliet gaan. En dat rechters af en toe uitspraken doen waar jij niet achter kan staan is denk ik ook slechts selectief. Net als bij iedereen.

assassijn
14-06-05, 15:10
Geplaatst door Tomas
Whatever.



Zoals ik al zei bestaat "de pers" alleen in de hoofden van paranoia. In nederland bestaan ook neo-nazi's. Ze mogen zelfs af en toe demonstreren. Ze worden constant in de gaten gehouden door de aivd en moeten gebruikmaken van buitenlandse websites en fora omdat ze in nederland verboden zijn. Londsdale heeft zelfs zo'n slechte naam onderttussen door zijn associatie met neo-nazi's dat ze er bijna aan failliet gaan. En dat rechters af en toe uitspraken doen waar jij niet achter kan staan is denk ik ook slechts selectief. Net als bij iedereen.

Kan jij een artikel of link plaatsen waar zoveel ophef over het dragen van Lonsdale is ontstaan als in Nederland.

Tomas
14-06-05, 15:15
Geplaatst door assassijn
Kan jij een artikel of link plaatsen waar zoveel ophef over het dragen van Lonsdale is ontstaan als in Nederland.

Ik begrijp de zin niet.

assassijn
14-06-05, 15:22
Geplaatst door Tomas
Ik begrijp de zin niet.

Kan jij mischien een artikel plaatsen, over problemen met Lonsdale, in een ander Europees land dan Nederland?

Tomas
14-06-05, 15:26
Geplaatst door assassijn
Kan jij mischien een artikel plaatsen, over problemen met Lonsdale, in een ander Europees land dan Nederland?

Waarom moet ik dat voor jou opzoeken? Als je nu even zegt waar je heen wilt kunnen we misschien ook verder.

assassijn
14-06-05, 15:48
Geplaatst door Tomas
Waarom moet ik dat voor jou opzoeken? Als je nu even zegt waar je heen wilt kunnen we misschien ook verder.

Neo-nazi's komen overal voor in Europa, en allemaal hebben ze een bepaalde manier van kleden waaraan je ze kunt herkennen.
Overal in Europa noemt men ze neo-nazi's, behalve in Nederland.
In Nederland associeren we ze gewoon met een kledingmerk, zodat we niet hoeven te zeggen dat het Hollandse neo-nazi's zijn, en als we dat niet hoeven te zeggen komt het dus gewoon niet voor onder Hollanders.
Een mooie term hiervoor is cognitieve dissonantie.

De zogenaamde pers die enkel in de hoofden van de "paranoia" leeft, heeft een groot aandeel gehad als het gaat om het criminaliseren van het merk Lonsdale, en dat is een feit.

Tomas
14-06-05, 17:29
Geplaatst door assassijn
Neo-nazi's komen overal voor in Europa, en allemaal hebben ze een bepaalde manier van kleden waaraan je ze kunt herkennen.
Overal in Europa noemt men ze neo-nazi's, behalve in Nederland.
In Nederland associeren we ze gewoon met een kledingmerk, zodat we niet hoeven te zeggen dat het Hollandse neo-nazi's zijn, en als we dat niet hoeven te zeggen komt het dus gewoon niet voor onder Hollanders.
Een mooie term hiervoor is cognitieve dissonantie.

De zogenaamde pers die enkel in de hoofden van de "paranoia" leeft, heeft een groot aandeel gehad als het gaat om het criminaliseren van het merk Lonsdale, en dat is een feit.

Ik begrijp er geen reet van wat je nou bedoelt. Vind je het nou zo erg dat lonsdale tenonrechte met extreem rechts in verband wordt gebracht of dat extreem rechts door sommige voor 't gemak met lonsdalers wordt aangeduidt en zo de gewone lonsdale dragers ten onrechte stigmatiseren?

tr_imparator
14-06-05, 17:40
Geplaatst door taouanza

Het Nederlandse kabinet wil liever niet dat de derde generatie allochtonen twee paspoorten heeft.



wat is de focking reden? snuif ik hier latent racisme? Niet alleen openlijke negatieve attitudes maar ook subtiele min of mee verborgen negatieve attitudes spelen hier een rol.


dit keur is dus niet goed:


De gedachte daarachter is dat een bewuste keus voor Nederland de binding met het land sterker maakt.

Door deze paternalistiche houding worden de verantwoordelijkheden en keuzevrijheid van allochtonen afgenomen: Intolerantie jegens allochtonen( met name van Marokkaanse afkomst).

Allochtonen worden zomaar benadeeld. :moe:

Tomas
14-06-05, 17:50
Geplaatst door tr_imparator
wat is de focking reden? snuif ik hier latent racisme?

Ruik je ooit wel 's wat anders, dan?

Wide-O
14-06-05, 17:52
In België is het merk evenzeer geassocieerd met extreem rechts. Hoewel er wel een groepje anti-fascistische Lonsdalers is in Antwerpen.

In Italië heeft het dan weer geen enkele connotatie met politiek.

Je moet het toch echt een beetje in perspectief zijn. In Vlaanderen hebben we een partij met 30 tot in sommige streken 40 % stemmen, die aantoonbaar racistisch is. Dat heb je voorlopig (goddank) nog niet in NL.

Verder denk ik echt niet dat die dubbele nationaliteit wat dan ook uitmaakt.

amadeus
14-06-05, 17:52
Geplaatst door Tomas
Ruik je ooit wel 's wat anders, dan?
Welnee, alles is de schuld van racisme. Slechte cijfers op school, geen vriendinnetje, een beugel.... :loog:

Tomas
14-06-05, 17:55
Geplaatst door Wide-O

Verder denk ik echt niet dat die dubbele nationaliteit wat dan ook uitmaakt.

Er zijn hypotheses die wel enig hout snijde. Maar of het echt wat uit maakt zal denk ik zelfs achteraf niet aangetoond kunnen worden.

tr_imparator
14-06-05, 17:56
Geplaatst door Tomas
Ruik je ooit wel 's wat anders, dan?

mijn ratgevoel vertelt mij dat jij hier iets belangrijks ontduikt.

Tomas
14-06-05, 17:58
Geplaatst door tr_imparator
mijn ratgevoel vertelt mij dat jij hier iets belangrijks ontduikt.

Ja, maar wat? That's the kwestion.

tr_imparator
14-06-05, 17:59
Geplaatst door amadeus
Welnee, alles is de schuld van racisme. Slechte cijfers op school, geen vriendinnetje, een beugel.... :loog:

ik zei latent racisme....je weet wel sluimerend..en als je iets wilt zeggen, gaarne via de normale weg: dus niet mijn persoon aanvallen. Dank u zeer, smeagol :moe:

Tomas
14-06-05, 18:02
Geplaatst door Tomas
Er zijn hypotheses die wel enig hout snijde. Maar of het echt wat uit maakt zal denk ik zelfs achteraf niet aangetoond kunnen worden.

Maar wat wel zeker is, dat als zo'n hypothese hout snijdt het in ieder geval nu veel te laat is om nog substantieel effect te hebben.

tr_imparator
14-06-05, 18:02
Geplaatst door Tomas
Ja, maar wat? That's the kwestion.


wat is de werkelijke reden van het afschaffen van dubbele nationaliteiten. Naar mijn mening wordt alleen de allochtone burger benadeeld. Waarom vraag ik me dan af..

Tomas
14-06-05, 18:09
Geplaatst door tr_imparator
wat is de werkelijke reden van het afschaffen van dubbele nationaliteiten. Naar mijn mening wordt alleen de allochtone burger benadeeld. Waarom vraag ik me dan af..

Alle autochtonen hebben hetzelfde nadeel. Dus het is gelijkheid bevorderend. Maargoed.

De gedachte erachter is -je kunt het er mee eens zijn ofnie- is dat er nu veel allochtonen in een soort superstaat zitten tussen twee keuzes. Enerzijds ooit terug naar het moeder land en anderzijds niet terug kunnen vanwege steeds sterkere wordende binding door werk, eigendom en (klein)kinderen. Zo zijn er marokkaanse jongens door hun ouders naar de lts gestuurd omdat ze daar wat aan hebben in marokko en dus niet naar het gym waar die op thuis hoorde. Dat is een voorbeeld van de nadelen van zo'n superpositie. En geen binding met dit land heeft mogelijk een nadelig effect op het gedrag van jongeren.

Maargoed, zoals ik al zei als dit klopt is het rijkelijk laat. En grotendeels dus zinloos.

tr_imparator
14-06-05, 18:22
Geplaatst door Tomas
Alle autochtonen hebben hetzelfde nadeel. Dus het is gelijkheid bevorderend. Maargoed.

De gedachte erachter is -je kunt het er mee eens zijn ofnie- is dat er nu veel allochtonen in een soort superstaat zitten tussen twee keuzes. Enerzijds ooit terug naar het moeder land en anderzijds niet terug kunnen vanwege steeds sterkere wordende binding door werk, eigendom en (klein)kinderen. Zo zijn er marokkaanse jongens door hun ouders naar de lts gestuurd omdat ze daar wat aan hebben in marokko en dus niet naar het gym waar die op thuis hoorde. Dat is een voorbeeld van de nadelen van zo'n superpositie. En geen binding met dit land heeft mogelijk een nadelig effect op het gedrag van jongeren.

Maargoed, zoals ik al zei als dit klopt is het rijkelijk laat. En grotendeels dus zinloos.

Dit is alleen nadelend voor allochtonen. Autochtonen hebben helemaal geen belang bij het hebben van een dubbele nationaliteit, en als dat zo is dan moet men dat aanvragen bij de betreffende consulaat. Dit gaat gewoon ten koste van rechten van allochtonen! Onzin argument dus.

Ik wil helemaal die keuze nu niet hebben. Misschien komt er een tijd waarin ik helemaal niet meer datgene wil zijn dat ik toen had gekozen Die keuzevrijheid wordt mij nu afgepakt.

(En het is wel discriminerend omdat dit bijvoorbeeld niet geldt voor Turken; die kunnen volgens mij wel een dubbele nationaliteit nemen)

Maar goed ik ben het duz ZEKER niet eens met die idiote gedachtegang waar sommige mensen aan lijden.

assassijn
14-06-05, 18:38
Geplaatst door Tomas
Ik begrijp er geen reet van wat je nou bedoelt. Vind je het nou zo erg dat lonsdale tenonrechte met extreem rechts in verband wordt gebracht of dat extreem rechts door sommige voor 't gemak met lonsdalers wordt aangeduidt en zo de gewone lonsdale dragers ten onrechte stigmatiseren?

Om dat te kunnen begrijpen moet je denk ik allochtoon zijn.
Ik ben de slechtste niet, en zal het vanuit autochtoon oogpunt proberen uit te leggen.
Jarenlang is er hier gehamerd op het benoemen van afkomst bij bepaalde criminele delicten...het beestje bij de naam noemen zeggen ze zan.We moesten niet bang zijn om voor racist te worden uitgemaakt, en het moest maar eens zijn afgelopen met de knuffelcultuur.
Wat doen we vervolgens met Hollandse neo-nazi's, die noemen we voor het gemak maar niet bij het naampje, want dan zou men weleens kunnen gaan denken dat Hitler's en Hendrik Verwoerd's gedachtengoed eigenlijk nooit echt is weggeweest.

amadeus
14-06-05, 18:43
Geplaatst door tr_imparator
(En het is wel discriminerend omdat dit bijvoorbeeld niet geldt voor Turken; die kunnen volgens mij wel een dubbele nationaliteit nemen)
Het is net andersom, momenteel mag niemand het, behalve Marokkanen. Maar dan is het zeker acuut niet meer discriminerend?

tr_imparator
14-06-05, 18:50
Geplaatst door amadeus
Het is net andersom, momenteel mag niemand het, behalve Marokkanen. Maar dan is het zeker acuut niet meer discriminerend?

Het is sowieso vorm van latent racisme, laat staan dat het zo anders of juist niet is bij andere bevolkingsgroepen. Als dan nog vind ik het onzinmaatregel omdat het niet gebaseerd is op goeie argumenten en de keuzes van allochtone afpakt. Daarom zette ik ook het tussen haakjes, heb je dat net ff kunnen ontdekken?

amadeus
14-06-05, 18:53
Geplaatst door tr_imparator
Het is sowieso vorm van latent racisme, laat staan dat het zo anders of juist niet is bij andere bevolkingsgroepen. Als dan nog vind ik het onzinmaatregel omdat het niet gebaseerd is op goeie argumenten en de keuzes van allochtone afpakt. Daarom zette ik ook het tussen haakjes, heb je dat net ff kunnen ontdekken?
Ach, als dat al latent racisme is kun je elke bepaling die gebasseerd is op nationaliteit wel racistisch gaan noemen. Eigenlijk is het ook vrij racistisch, of op zijn minst latent racistisch, dat ik geen aanspraak kan maken op de Marokkaanse nationaliteit, vind je niet? :)

tr_imparator
14-06-05, 19:07
Geplaatst door amadeus
Ach, als dat al latent racisme is kun je elke bepaling die gebasseerd is op nationaliteit wel racistisch gaan noemen. Eigenlijk is het ook vrij racistisch, of op zijn minst latent racistisch, dat ik geen aanspraak kan maken op de Marokkaanse nationaliteit, vind je niet? :)


Ik weet niet hoe het zit met de Marokkaanse, maar je kan best beroep doen op de Turkse nationaliteit mits je 5 jaar onderbroken in Turkije woont etc. Maar goed we dwalen nu af dit gaat op dit moment over de situatie van allochtonen in Nederland zoals ik al eerder zei hebben Nederlanders geen enkel belang bij het hebben van een dubbele nationaliteit, als je het op grond daarvan discriminerend noemt.

amadeus
14-06-05, 19:15
Geplaatst door tr_imparator
Ik weet niet hoe het zit met de Marokkaanse, maar je kan best beroep doen op de Turkse nationaliteit mits je 5 jaar onderbroken in Turkije woont etc. Maar goed we dwalen nu af dit gaat op dit moment over de situatie van allochtonen in Nederland zoals ik al eerder zei hebben Nederlanders geen enkel belang bij het hebben van een dubbele nationaliteit, als je het op grond daarvan discriminerend noemt.
Oh, dus wij mogen niet bepalen dat het voor jou geen belang heeft om een dubbele nationaliteit te hebben, maar jij bepaalt dat wel even voor autochtonen?

tr_imparator
14-06-05, 19:22
Geplaatst door amadeus
Oh, dus wij mogen niet bepalen dat het voor jou geen belang heeft om een dubbele nationaliteit te hebben, maar jij bepaalt dat wel even voor autochtonen?

Het is zo dat ik als allochtonen in Nederland wel belang heb bij het hebben van een dubbele nationaliteit en jij als autochtoon niet, net zoals een burger uit Turkije(autochtoon) geen belang zou hebben bij het hebben van een Nederlandse nationaliteit. Allochtoon daarentegen wel.

Iwan
14-06-05, 21:28
Geplaatst door Eelke
Wat heeft die opa en oma hier mee te maken. Je verleden veranderd echt niet als je een ander paspoort krijgt.

Groet, groet Eelke
Ja wel, als je marokkaanse pasport inleverd dan vallen je rechten bijv. je erfrecht...enz. De meeste marokkanen in nederland hebben veel grond in marokko. Deze grond heeft twee belangrijke waarde voor marokkanen.
Ten eerste emotionele waarde. Een tastbaar erkening van rots. Het idee dat jij altijd daar terecht kan als je nergens in de wereld wordt geaccepteerd. De dramma van joden in WOII is een beste argument dat het mogelijk is. Je weet het wel, men kan niet blindeling zijn medemens vetrouwen. De geschiedenis .....
Ten tweede economische waarde. Die grond biedt de mogelijkheden voor marokkanen om hun laatste fase van hun leven daar te brengen. Er zijn veel nederlandse bejaarden die naar Spanje gaan.

P.S. Is die dubbel nationaliteit alleen voor marokkannen als een probleem gezien of ook andereen: Israels, Amerikkanen, Turken.....
Wanneer gaat verdonk naar Israel?

mark61
14-06-05, 22:20
Geplaatst door Wide-O
Verder denk ik echt niet dat die dubbele nationaliteit wat dan ook uitmaakt.

Ik denk het wel. Het is een symbool, voor beide 'kanten'. Aan de ene kant mensen die nu toch echt s moeten bedenken of ze geEmigreerd zijn, of eeuwig blijven migreren, spagaat tussen twee landen; aan de andere kant mensen die denken, twee paspoorten, das voor mensen die niet kunnen kiezen, mensen die eeuwig blijven vasthouden aan waar hun voorouders ooit vandaan kwamen.
Praktisch en juridisch gezien ben je dan in ieder geval Nederlander en kunnen zulke absurde ideeën als 'terug' sturen helemaal niet meer. Dat gaat mensen aan het denken zetten. Als houder van 1 paspoort kan je ook met wat meer overtuiging roepen dat je OOK Nederlander bent, net als de rest. Dat je toekomst ondubbelzinnig hier ligt. Bovendien ben je dan van het gelazer van onderhevig zijn aan verschillende rechtssystemen af. Gedropte vrouwen met alleen een, zij het door hun man, gestolen paspoort zijn dan gewoon Nederlanders die van de ambassade een noodpaspoort moeten krijgen en direct terug kunnen.

Denk ik dan. Maar zoals gewoonlijk is het een discussie over symbolen. Over een Japanner met 2 paspoorten zeikt niemand. Al vraag ik voor de gein zo nu en dan wel s aan een NLTurk wat ie gaat doen als NL en TR oorlog met elkaar krijgen. Boer met kiespijnglimlach krijg je dan. Tis ook niet makkelijk.

mark61
14-06-05, 22:23
Geplaatst door Tomas
Maar wat wel zeker is, dat als zo'n hypothese hout snijdt het in ieder geval nu veel te laat is om nog substantieel effect te hebben.

Yep. Hypotheses op sociaal gebied hebben nog nooit tot wereldschokkende vernieuwingen geleid. Nou ja, massamoorden wel natuurlijk.

mark61
14-06-05, 22:26
Geplaatst door amadeus
Het is net andersom, momenteel mag niemand het, behalve Marokkanen. Maar dan is het zeker acuut niet meer discriminerend?

Dat is niet waar, alle EU-burgers mogen het. Kijk s op de site van de IND.

amadeus
14-06-05, 22:27
Geplaatst door Iwan
P.S. Is die dubbel nationaliteit alleen voor marokkannen als een probleem gezien of ook andereen: Israels, Amerikkanen, Turken.....
Alleen voor Marokkanen, andere landen hebben niet zo'n belachelijke wet dat je tot in de zoveelste generatie geen afstand kan doen van de nationaliteit van dat land.

mark61
14-06-05, 22:30
Geplaatst door tr_imparator
Ik weet niet hoe het zit met de Marokkaanse, maar je kan best beroep doen op de Turkse nationaliteit mits je 5 jaar onderbroken in Turkije woont etc. Maar goed we dwalen nu af dit gaat op dit moment over de situatie van allochtonen in Nederland zoals ik al eerder zei hebben Nederlanders geen enkel belang bij het hebben van een dubbele nationaliteit, als je het op grond daarvan discriminerend noemt.

Dr zijn zat autochtonen die daar belang bij kunnen hebben. Waarom jij je beperkt tot burgerschap van TR of MA is mij een raadsel. Ik ken mensen die wel Amerikaan èn Nederlander hadden willen zijn. Dat kon destijds al niet omdat de VS dat niet toestaat. Maar jij maakt dus ff voor den autochtoon uit of die er een belang bij heeft of niet.

Iwan
14-06-05, 22:45
Geplaatst door amadeus
Alleen voor Marokkanen, andere landen hebben niet zo'n belachelijke wet dat je tot in de zoveelste generatie geen afstand kan doen van de nationaliteit van dat land.
Als ik het goed begrijp dan mag Verdonk haar beleid m.b.t. afschaffing van dubbel-nationaliteit bij alle nederlanders (met twee pasporten) met uitzondering van Marokkanen.
Waarom begingt Verdonk niet met nederlanders bij wie het kan?

amadeus
14-06-05, 22:59
Geplaatst door Iwan
Als ik het goed begrijp dan mag Verdonk haar beleid m.b.t. afschaffing van dubbel-nationaliteit bij alle nederlanders (met twee pasporten) met uitzondering van Marokkanen.
Waarom begingt Verdonk niet met nederlanders bij wie het kan?
Daar is ze allang klaar mee.

amadeus
14-06-05, 23:07
Geplaatst door mark61
Dr zijn zat autochtonen die daar belang bij kunnen hebben. Waarom jij je beperkt tot burgerschap van TR of MA is mij een raadsel. Ik ken mensen die wel Amerikaan èn Nederlander hadden willen zijn. Dat kon destijds al niet omdat de VS dat niet toestaat. Maar jij maakt dus ff voor den autochtoon uit of die er een belang bij heeft of niet.
Wen er maar aan, discriminasie bestaat alleen als je allochtoon bent.

Iwan
14-06-05, 23:08
Geplaatst door amadeus
Daar is ze allang klaar mee.
Dan moet ze een oorlog tegen marokko gaan voeren. Haar beleid moet uitgevoerd worden, punt uit.

amadeus
14-06-05, 23:17
Geplaatst door Iwan
Dan moet ze een oorlog tegen marokko gaan voeren. Haar beleid moet uitgevoerd worden, punt uit.
Daar is geen oorlog voor nodig, met politieke en financiële middelen bereikt ze haar doel ook wel.

mark61
14-06-05, 23:28
Geplaatst door Iwan
Dan moet ze een oorlog tegen marokko gaan voeren. Haar beleid moet uitgevoerd worden, punt uit.

Het maakt in feite geen klap uit. Als de NL overheid de Marokkaanse paspoort van zijn onderdanen niet meer erkent, betekent dat alleen dat NLMarokkanen in Marokko aan de wolven zijn overgeleverd. In feite probeert dit wetsvoorstel de NLMarokkanen te helpen niet in een juridisch mijnenveld te vallen. Als bijprodukt dan, over de intenties van Verdonk heb ik absoluut geen positieve illusies.

mark61
14-06-05, 23:29
Geplaatst door amadeus
Wen er maar aan, discriminasie bestaat alleen als je allochtoon bent.

Nee, maar bij allo's pakt het keihard uit, bij auto's niet.

Wide-O
14-06-05, 23:40
Geplaatst door mark61
Nee, maar bij allo's pakt het keihard uit, bij auto's niet.

Je had ook "woef woef" tegen de schoorsteen kunnen zeggen :hihi: Maar ja, dat is het pijnlijke.

Symbool zei je ? Wellicht wel. Toch zijn heel veel van de mensen die hier prikken meer NL dan Ma of TR, and bless them, and let's welcome them.

Nu nog een maatschappij die wat minder zeikt over "die van de grote stad" of "die van het dorp hiernuffest".

mark61
14-06-05, 23:46
Geplaatst door Wide-O
Je had ook "woef woef" tegen de schoorsteen kunnen zeggen :hihi: Maar ja, dat is het pijnlijke.

Symbool zei je ? Wellicht wel. Toch zijn heel veel van de mensen die hier prikken meer NL dan Ma of TR, and bless them, and let's welcome them.

Nu nog een maatschappij die wat minder zeikt over "die van de grote stad" of "die van het dorp hiernuffest".

Jah die Grobbendonkers zijn een stel malloten.... :hihi:

Woef!

Jah, tis symbolisch inderdaad. Een geïnternaliseerd achterhoedegevecht :ego: zak maar zeggen. Blessed & welcome they are.

Tis dan ook net de EU-grondwet: als Verdonk ervoor is ben ik ertegen, in the final analysis.

Wide-O
14-06-05, 23:50
Geplaatst door mark61
Ik denk het wel. Het is een symbool, voor beide 'kanten'. Aan de ene kant mensen die nu toch echt s moeten bedenken of ze geEmigreerd zijn, of eeuwig blijven migreren, spagaat tussen twee landen; aan de andere kant mensen die denken, twee paspoorten, das voor mensen die niet kunnen kiezen, mensen die eeuwig blijven vasthouden aan waar hun voorouders ooit vandaan kwamen.
Praktisch en juridisch gezien ben je dan in ieder geval Nederlander en kunnen zulke absurde ideeën als 'terug' sturen helemaal niet meer. Dat gaat mensen aan het denken zetten. Als houder van 1 paspoort kan je ook met wat meer overtuiging roepen dat je OOK Nederlander bent, net als de rest. Dat je toekomst ondubbelzinnig hier ligt. Bovendien ben je dan van het gelazer van onderhevig zijn aan verschillende rechtssystemen af. Gedropte vrouwen met alleen een, zij het door hun man, gestolen paspoort zijn dan gewoon Nederlanders die van de ambassade een noodpaspoort moeten krijgen en direct terug kunnen.

Denk ik dan. Maar zoals gewoonlijk is het een discussie over symbolen. Over een Japanner met 2 paspoorten zeikt niemand. Al vraag ik voor de gein zo nu en dan wel s aan een NLTurk wat ie gaat doen als NL en TR oorlog met elkaar krijgen. Boer met kiespijnglimlach krijg je dan. Tis ook niet makkelijk.

Ik wil hier nog heel even serieus op ingaan.

Persoonlijk dacht ik op m'n 15 dat ik nooit een Vlaamsch vriendinnetje zou kunnen verdragen. Tfoe, dat taaltje. Ik was immers Niederlander.

Wulpse vrouwen die plots vroegen "hedde gaaa een vuurreke veur maai", nou, dat werkte niet hoor :D Geen strakke plasserd...

Ik was een Nederlander in Belgie (An Englishman in New York klonk beter :D)

Ik had ook (weliswaar alleen tot mijn 2 jaar) een dubbel paspoort.

Nu kun je zeggen: ja, Maroc en NL, dat is wat anders dan NL en B. Nou, niet dus. Nog los van dat al dat nationaliteitsgezever een volslagen gotspe is...

Ze zullen het niet graag horen, maar tante Ta, of Imp of Assasijn, het zijn echt wel "Nederlanders" ondertussen. Jammer dat ze dat erg vinden. Of ligt dat aan "ons" ?

Voor Frau Verdonika zijn het ook symbolen Mark. En voor onze generatie een schande dat dat soort "regenten" het gehaald hebben.

mark61
14-06-05, 23:55
Geplaatst door Wide-O
Ik wil hier nog heel even serieus op ingaan.

Persoonlijk dacht ik op m'n 15 dat ik nooit een Vlaamsch vriendinnetje zou kunnen verdragen. Tfoe, dat taaltje. Ik was immers Niederlander...

Als xenomaan heb ik daar nooit zo'n moeite mee gehad. Misschien in verband met je 'ontvangst' te B?


Ze zullen het niet graag horen, maar tante Ta, of Imp of Assasijn, het zijn echt wel "Nederlanders" ondertussen. Jammer dat ze dat erg vinden. Of ligt dat aan "ons" ?

Dat ligt aan 'ons' ja. Chances are dat ze het 20 jaar geleden niet half zo erg vonden. Tis op zich niet zo jammer dat ze dat erg vinden, het is jammer dat zij en wij geen manier vinden om dat erge weg te nemen.


Voor Frau Verdonika zijn het ook symbolen Mark. En voor onze generatie een schande dat dat soort "regenten" het gehaald hebben.

Ja, dat is de bottom line.

(mijn verhaaltje was iets te theoretisch, gelukkig heb je me weer teruggebracht naar de realiteit)

mark61
14-06-05, 23:56
Ff tsjeven bashen?

~Panthera~
14-06-05, 23:59
Geplaatst door mark61
Tis op zich niet zo jammer dat ze dat erg vinden, het is jammer dat zij en wij geen manier vinden om dat erge weg te nemen.



Het lullige is, dat ze dat niet erg vinden, maar door ons Auto's altijd zullen worden bekeken als allo's, en dat klopt dus voor geen ruk. :moe:

Wide-O
15-06-05, 00:00
Geplaatst door mark61
Ff tsjeven bashen?

Tsjeven bashen rulz ! :handbang:

:hihi:

Bofko
15-06-05, 00:02
Gekkenhouse hiero. :D

mark61
15-06-05, 00:03
Geplaatst door ~Panthera~
Het lullige is, dat ze dat niet erg vinden, maar door ons Auto's altijd zullen worden bekeken als allo's, en dat klopt dus voor geen ruk. :moe:

Door jou en Wide-O en mij e.v.a. alvast niet. Tis een begin.

mark61
15-06-05, 00:04
Geplaatst door Wide-O
Tsjeven bashen rulz ! :handbang:

:hihi:

Nouw kom mee dan!

Bofko
15-06-05, 00:04
Geplaatst door mark61
Door jou en Wide-O en mij e.va. alvast niet. Tis een begin.

He eindelijk. Idealisme !!

~Panthera~
15-06-05, 00:05
Geplaatst door mark61
Door jou en Wide-O en mij e.va. alvast niet. Tis een begin.

:D

mark61
15-06-05, 00:05
Geplaatst door Bofko
Gekkenhouse hiero. :D

Hoe dat zo? Je vindt het te levendig voor de tijd van de nacht? :D Gilles zegt dat ik me nog heel aardig gedraag.

mark61
15-06-05, 00:05
Geplaatst door Bofko
He eindelijk. Idealisme !!

sjeezes heppie dat nou pas door? :rood:

Bofko
15-06-05, 00:07
Geplaatst door mark61
sjeezes heppie dat nou pas door? :rood:

Hallo, Ik kom net binnen.

mark61
15-06-05, 00:09
Geplaatst door Bofko
Hallo, Ik kom net binnen.

Ik bedoel, ik had de blijkbaar ijdele hoop dat dat idealisme wel wat vaker door mijn posts sijpelde. Maja, dat wordt al gauw als miss millie-incontinentie gezien.

Wide-O
15-06-05, 00:10
Geplaatst door Bofko
Hallo, Ik kom net binnen.

Ja, gaan we FF Sofko spelen ;)

Revolutie, man.

(ik zal gevoeglik maar niet de Stomme van Portici als voorbeeld geven hier denk ik :melig: ;) )

Bofko
15-06-05, 00:13
Geplaatst door mark61
Ik bedoel, ik had de blijkbaar ijdele hoop dat dat idealisme wel wat vaker door mijn posts sijpelde. Maja, dat wordt al gauw als miss millie-incontinentie gezien.

Dat zeker. Maar ik reageerde heel impulsief selectief op je Afrika-standpunt wat ik daarstraks las.

Wide-O
15-06-05, 00:13
Geplaatst door mark61
Ik bedoel, ik had de blijkbaar ijdele hoop dat dat idealisme wel wat vaker door mijn posts sijpelde. Maja, dat wordt al gauw als miss millie-incontinentie gezien.

Was "je nooit laten misleiden door authoriteit" niet één van onze leitmotivs, hmmm ? :p Strafpunten be damned ?

Miss Millie dies a peaceful death today. :cool:

mark61
15-06-05, 00:15
Geplaatst door Bofko
Dat zeker. Maar ik reageerde heel impulsief selectief op je Afrika-standpunt wat ik daarstraks las.

Oho aha.

mark61
15-06-05, 00:16
Geplaatst door Wide-O
Was "je nooit laten misleiden door authoriteit" niet één van onze leitmotivs, hmmm ? :p Strafpunten be damned ?

Miss Millie dies a peaceful death today. :cool:

I'm not sure about her restless soul. Might rattle some chains here and there.

Bofko
15-06-05, 00:17
Geplaatst door Wide-O
Was "je nooit laten misleiden door authoriteit" niet één van onze leitmotivs, hmmm ? :p Strafpunten be damned ?

Miss Millie dies a peaceful death today. :cool:

Probleem is dat autochtone blanke 40-plussers , na alle successen in het verleden, nu ook nog maroc.nl dreigen te koloniseren.

mark61
15-06-05, 00:20
Geplaatst door Bofko
Probleem is dat autochtone blanke 40-plussers , na alle successen in het verleden, nu ook nog maroc.nl dreigen te koloniseren.

Bad habits die slowly, ofzo. Maar serieus, dat viel me tijden geleden al op. Vinnik niet leuk. Moet ik dan mezelf wegcensureren?

Bofko
15-06-05, 00:24
Geplaatst door mark61
Bad habits die slowly, ofzo. Maar serieus, dat viel me tijden geleden al op. Vinnik niet leuk. Moet ik dan mezelf wegcensureren?

I don´t hope so.
Not your problem.

Natuurlijk niet. Het is aan beheer om de doelgroepforums aan te maken. Of een strategie uit te zetten. Wij komen toch niet op WSDB ?
:)

mark61
15-06-05, 00:27
Geplaatst door Bofko
I don´t hope so.

Natuurlijk niet. Het is aan beheer om de doelgroepforums aan te maken. Of een strategie uit te zetten. Wij komen toch niet op WSDB ?
:)

Nouw, wij misschien niet. Mark maakte het destijds onveilig. Gelukkig heeft Qatar hem wat tot bedaren gebracht.

Eelke
15-06-05, 08:24
Geplaatst door Iwan
Ja wel, als je marokkaanse pasport inleverd dan vallen je rechten bijv. je erfrecht...enz.

Gewoon om het geld dus. Omdat Marokko waarschijnlijk buitenlanders geen toestemming geeft om bezittingen te hebben in Marokko. Vraag ik me nog wel af hoeveel je denk te erven als je familie al drie generaties in Nederland woont. Veel meer dan grond zal het niet zijn.


Geplaatst door Iwan
De meeste marokkanen in nederland hebben veel grond in marokko. Deze grond heeft twee belangrijke waarde voor marokkanen.
Ten eerste emotionele waarde. Een tastbaar erkening van rots. Het idee dat jij altijd daar terecht kan als je nergens in de wereld wordt geaccepteerd. De dramma van joden in WOII is een beste argument dat het mogelijk is. Je weet het wel, men kan niet blindeling zijn medemens vetrouwen. De geschiedenis .....

Worden Nederlandse Marokkanen een beetje geaccepteerd in Marokko? Dan hebben we het dus over mensen van de derde generatie.


Geplaatst door Iwan
Ten tweede economische waarde. Die grond biedt de mogelijkheden voor marokkanen om hun laatste fase van hun leven daar te brengen. Er zijn veel nederlandse bejaarden die naar Spanje gaan.

Als mensen dat kunnen betalen is dat een prima plek om oud te worden. Als ze het echter niet kunnen betalen zijn ze dan ook bereid om de grond te verkopen? Dat is namelijk een eis als je in Nederland een uitkering wilt krijgen. Je kunt niet alleen de lusten opeisen en de lasten laten zitten.


Geplaatst door Iwan
P.S. Is die dubbel nationaliteit alleen voor marokkannen als een probleem gezien of ook andereen: Israels, Amerikkanen, Turken.....
Wanneer gaat verdonk naar Israel?

Het is gewoon een kwestie van aantallen, met de Marokkanen en Turken heb je de meeste wel gehad. De regeling geld echter ook voor al die andere landen. Het probleem heb je echter vooral bij landen waar het niet mogelijk is om je paspoort in te leveren.

Groet, groet Eelke

Iwan
15-06-05, 11:00
Geplaatst door Eelke
Gewoon om het geld dus. Omdat Marokko waarschijnlijk buitenlanders geen toestemming geeft om bezittingen te hebben in Marokko. Vraag ik me nog wel af hoeveel je denk te erven als je familie al drie generaties in Nederland woont. Veel meer dan grond zal het niet zijn.



Worden Nederlandse Marokkanen een beetje geaccepteerd in Marokko? Dan hebben we het dus over mensen van de derde generatie.



Als mensen dat kunnen betalen is dat een prima plek om oud te worden. Als ze het echter niet kunnen betalen zijn ze dan ook bereid om de grond te verkopen? Dat is namelijk een eis als je in Nederland een uitkering wilt krijgen. Je kunt niet alleen de lusten opeisen en de lasten laten zitten.



Het is gewoon een kwestie van aantallen, met de Marokkanen en Turken heb je de meeste wel gehad. De regeling geld echter ook voor al die andere landen. Het probleem heb je echter vooral bij landen waar het niet mogelijk is om je paspoort in te leveren.

Groet, groet Eelke
Emotioneel waarden zijn niet te koop.
Men verdient niets aan deze grond. Men wil deze grond niet verkopen ook als ze honger leiden. Er zijn veel eigenaars van deze grond die in de krottenwij van marokkaanse steden zond zwerven. Men ziet het grond als een rots voor zijn nakommelingen.
Wat je niet begrijpt is dat Imazighen altijd een sterke band met hun grond hebben. Wist jij dat de meeste Imazighen vrouwen met name in Rif gebied hun erf aan hun broers overlaten. De achterliggende gedachten zijn dat die grond niet in de handen van vreemden terecht mag komen.
Zegeuners en joden waren meer dan drie generatie in EU. WOII heeft laten zien dat de minderheiden in de moeilijke tijden geen veilig plek in de EU kunnen hebben.
Hoe worden de nederlanders die van Zuid-Afrika naar Nederland terugkomen? Zelf merk ik dat ze eerder geaccepteerd worden dan een marokkaan die hier geboren en getuigen is.
Het is een serieus vraag: Is het aantaal nederlandse joden met twee nationaliteit klein dan aantaal nederlandse marokkanen met twee nationaliteit? Zelf heb ik geen idee.

Eelke
15-06-05, 11:28
Geplaatst door Iwan
<duidelijk stuk over belang van de grond>

Zegeuners en joden waren meer dan drie generatie in EU. WOII heeft laten zien dat de minderheiden in de moeilijke tijden geen veilig plek in de EU kunnen hebben.

En jij denkt dat Marokko zit te wachten op de miljoenen "buitenlanders" die dan naar "huis" komen?


Geplaatst door Iwan
Hoe worden de nederlanders die van Zuid-Afrika naar Nederland terugkomen? Zelf merk ik dat ze eerder geaccepteerd worden dan een marokkaan die hier geboren en getuigen is.

Een "Nederlander" past sneller in de cultuur, al hebben ze daar ook heel vaak moeite mee. De oude cultuur die ze zich herinneren is er namelijk niet meer, want Nederland veranderd natuurlijk in de loop de jaren.
Als je een paspoort inleverd wil dat trouwens niet zeggen dat je hem nooit terug kunt krijgen. Als je later terug komt naar Nederland kun je hem over het algemeen gewoon weer terug krijgen als je de andere weer opgeeft.


Geplaatst door Iwan
Het is een serieus vraag: Is het aantaal nederlandse joden met twee nationaliteit klein dan aantaal nederlandse marokkanen met twee nationaliteit? Zelf heb ik geen idee.

Moet ik eens opzoeken, maar ik denk niet de veel Joden een dubbel paspoort hebben. Maar als ik eens tijd heb zal ik eens op google kijken.

Groet, groet Eelke

tr_imparator
15-06-05, 12:17
Geplaatst door mark61
Dr zijn zat autochtonen die daar belang bij kunnen hebben. Waarom jij je beperkt tot burgerschap van TR of MA is mij een raadsel. Ik ken mensen die wel Amerikaan èn Nederlander hadden willen zijn. Dat kon destijds al niet omdat de VS dat niet toestaat. Maar jij maakt dus ff voor den autochtoon uit of die er een belang bij heeft of niet.

Ik zou eigenlijk moeten zeggen ''recht op hebben'' ipv ''belang bij hebben''. Ik beperk me niet tot TR of MA, ik spreek hier over alle allochtonen in Nederland, ik nam alleen TR als voorbeeld. Dit zeg ik omdat een allochtoon met de allochtoonse nationaliteit voldoet aan bepaalde voorwaarden voor de autochtoonse nationaliteit. Het zou dus niet zo moeten zijn bij het geval van het nemen van een autochtoonse nationaliteit je rechten moet verliezen die je normaal gesproken wel hebt. ALs er een wet komt waar ik moet kiezen tussen 2 nationaliteiten zou ik kiezen voor me eigen nationaliteit; dat betekent dus dat ik bepaalde rechten die ik zou hebben met de Nederlanse nationaliteit zou verliezen: ik wordt dus benadeeld. Als ik zou kiezen voor de Nederlandse nationaliteit en de Turkse verlies zou dat betekenen dat ik niet meer definitief naar turkije kan(wordt moelijker gemaakt) en als Turk zijnde rechten verlies die ik wel zou moeten hebben: ik word dus benadeeld.

Het lijkt me onzin om een autochtoon die geen enkel band heeft met een ander land van een extra nationaliteit te voorzien(hij heeft er simpel gezegd geen recht op): hij wordt noch benadeeld noch bevoordeeld.

het is duidelijk te zien dat autochtonen moeite hebben met het beleidsmaatregelen met de bedoeling de positie van allochtonen in de samenleving te verbeteren. Het roept duidelijk weerstand bij de autochtoonse gemeenschap. Dit wordt veroorzaakt door subtiele, min of meer verborgen negatieve attitudes ten aanzien van allochtonen en duidt op negatieve tolerantie.

Iwan
15-06-05, 12:18
Geplaatst door Eelke
En jij denkt dat Marokko zit te wachten op de miljoenen "buitenlanders" die dan naar "huis" komen?



Een "Nederlander" past sneller in de cultuur, al hebben ze daar ook heel vaak moeite mee. De oude cultuur die ze zich herinneren is er namelijk niet meer, want Nederland veranderd natuurlijk in de loop de jaren.
Als je een paspoort inleverd wil dat trouwens niet zeggen dat je hem nooit terug kunt krijgen. Als je later terug komt naar Nederland kun je hem over het algemeen gewoon weer terug krijgen als je de andere weer opgeeft.



Moet ik eens opzoeken, maar ik denk niet de veel Joden een dubbel paspoort hebben. Maar als ik eens tijd heb zal ik eens op google kijken.

Groet, groet Eelke
Ik weet dat marokkaanse regime zal het niet op prijs stellen om marokkanen massal terug te keren. Sterker nog, ze willen nog meer marokkaan exporteren om elke zomer bij te verdienen. Tegelijker tijd kan marokko marokkanen niet tegen houden als ze naar marokko willen terug gaan.

Na de derde generatie van marokkanen zullen het zelfde proces als nederlanders zuid-afrikanen meemaken. Ze zullen dus snele derde snel geaccepteerd worden als ze naar marokko teruggaan.

Het lijkt me verwarend te zijn om op een dag nederlander te zijn en de volgende dag marokkaane en de dag daarop werdom nederlander te zijn... Laten wij maar hierbij houden: Ik ben een nerdelnder marokkaan, het is al verwarend genoeg.
Ik merk dat marokkanen 5 jaar geleden zich meer nederlanders voelen dan marokkanen. Nu is het anders om. 5 jaar geleden hadden ze ook marokkaanse nationaliteit. Waar gaat het eigenlij over?

mark61
15-06-05, 12:21
Geplaatst door tr_imparator
Ik zou eigenlijk moeten zeggen ''recht op hebben'' ipv ''belang bij hebben''. Ik beperk me niet tot TR of MA, ik spreek hier over alle allochtonen in Nederland, ik nam alleen TR als voorbeeld. Dit zeg ik omdat een allochtoon met de allochtoonse nationaliteit voldoet aan bepaalde voorwaarden voor de autochtoonse nationaliteit. Het zou dus niet zo moeten zijn bij het geval van het nemen van een autochtoonse nationaliteit je rechten moet verliezen die je normaal gesproken wel hebt. ALs er een wet komt waar ik moet kiezen tussen 2 nationaliteiten zou ik kiezen voor me eigen nationaliteit; dat betekent dus dat ik bepaalde rechten die ik zou hebben met de Nederlanse nationaliteit zou verliezen: ik wordt dus benadeeld. Als ik zou kiezen voor de Nederlandse nationaliteit en de Turkse verlies zou dat betekenen dat ik niet meer definitief naar turkije kan(wordt moelijker gemaakt) en als Turk zijnde rechten verlies die ik wel zou moeten hebben: ik word dus benadeeld.

Het begint ermee dat je bevoorrecht bent als burger van 2 landen. Eén opzeggen is dan alleen maar terug naar de positie van het merendeel van de bevolking


Het lijkt me onzin om een autochtoon die geen enkel band heeft met een ander land van een extra nationaliteit te voorzien(hij heeft er simpel gezegd geen recht op): hij wordt noch benadeeld noch bevoordeeld.

Nou doe je het weer. Wie ben jij om te weten / beslissen of een autochtoon geen enkele band met een ander land kan hebben? Ik gaf je net een voorbeeld van het tegendeel.


het is duidelijk te zien dat autochtonen moeite hebben met het beleidsmaatregelen met de bedoeling de positie van allochtonen in de samenleving te verbeteren.

Hoe verbetert een dubbele nationaliteit iemand's positie in de samenleving? Meer argumenten voor het tegendeel, zou ik zeggen.

mark61
15-06-05, 12:24
Geplaatst door Iwan
Na de derde generatie van marokkanen zullen het zelfde proces als nederlanders zuid-afrikanen meemaken. Ze zullen dus snele derde snel geaccepteerd worden als ze naar marokko teruggaan.

Ik denk dat dat nog lelijk kan gaan tegenvallen. De Turkse ervaring leert dat sommige 'auto's' niet zo dol zijn op die uit Europa afkomstige patsers. Datzelfde hoorde ik ook al eens van Marokkaanse vrienden van mij.
Er was in Turkije in de tijd dat nogal wat families terugkeerden een 'trendje' van zelfmoord onder tieners die zich absoluut niet meer konden aanpassen aan Turkije. Nu gaan alleen mensen 'terug' die goede vooruitzichten hebben.

Aan de andere kant staan veel NLTurken gek te kijken dat Turkije niet stil is blijven staan en op veel vlakken moderner is dan de Turkse gemeenschap in NL. Das schrikken.

tr_imparator
15-06-05, 12:27
Geplaatst door mark61
Het begint ermee dat je bevoorrecht bent als burger van 2 landen. Eén opzeggen is dan alleen maar terug naar de positie van het merendeel van de bevolking



Ik ben ook een burger van 2 landen.



Nou doe je het weer. Wie ben jij om te weten / beslissen of een autochtoon geen enkele band met een ander land kan hebben? Ik gaf je net een voorbeeld van het tegendeel.

Als dat zo is dat vind ik ook dat diegene een dubbele nationaliteit verdient.

Hoe verbetert een dubbele nationaliteit iemand's positie in de samenleving? Meer argumenten voor het tegendeel, zou ik zeggen.

Heb ik net uitgelegd. BIjvoorbeeld heb ik nu geen stemrecht en mag niet werken in ministeriedingen bij de overheid omdat ik een Turkse nationaliteit heb. In geval van beide zou ik dat ook hebben. Dat noem ik een voordeel. In geval van alleen de Nederlandse verlies ik soortgelijke rechten in Turkije.

amadeus
15-06-05, 12:29
Geplaatst door tr_imparator
Heb ik net uitgelegd. BIjvoorbeeld heb ik nu geen stemrecht en mag niet werken in ministeriedingen bij de overheid omdat ik een Turkse nationaliteit heb. In geval van beide zou ik dat ook hebben. Dat noem ik een voordeel. In geval van alleen de Nederlandse verlies ik soortgelijke rechten in Turkije.
Je wilt dus gewoon van twee walletjes kunnen eten. Jammer, maar die mogelijkheid hebben wij ook niet. Dus waarom zou jij die wel moeten hebben?

mark61
15-06-05, 12:32
Geplaatst door tr_imparator
Heb ik net uitgelegd. BIjvoorbeeld heb ik nu geen stemrecht en mag niet werken in ministeriedingen bij de overheid omdat ik een Turkse nationaliteit heb. In geval van beide zou ik dat ook hebben. Dat noem ik een voordeel. In geval van alleen de Nederlandse verlies ik soortgelijke rechten in Turkije.

Dat is geen verbetering van je positie in de maatschappij, het betekent dat je in meer dan 1 land zulke dingen kan doen. 99% van de wereldbevolking heeft dat voorrecht niet. Dus je moet de zaken niet omdraaien. Jij kan van twee walletjes eten, de meeste mensen niet.

Niet dat het mij veel uitmaakt, dat paspoortengedoe. Ik denk alleen dat je op den duur emotioneel moet kiezen voor 1 van de 2 landen om niet ongelukkig te worden. Maar misschien is dat toch niet te vermijden.

David
15-06-05, 12:32
Geplaatst door amadeus
Je wilt dus gewoon van twee walletjes kunnen eten. Jammer, maar die mogelijkheid hebben wij ook niet. Dus waarom zou jij die wel moeten hebben?


Aha! Die hele dubbele nationaliteiten discussie is gewoon kift van autochtonen?

tr_imparator
15-06-05, 12:34
Geplaatst door amadeus
Je wilt dus gewoon van twee walletjes kunnen eten. Jammer, maar die mogelijkheid hebben wij ook niet. Dus waarom zou jij die wel moeten hebben?

ik heb al eerder gezegd dat ik recht heb de Nederlandse nationaliteit omdat ik aan bepaalde voorwaarde voldoe. ALs jij je wilt kunnen uitspreken in turkije moet je daar ook maar 5 jaar wonen als allochtoon etc etc..

amadeus
15-06-05, 12:36
Geplaatst door tr_imparator
ik heb al eerder gezegd dat ik recht heb de Nederlandse nationaliteit omdat ik aan bepaalde voorwaarde voldoe. ALs jij je wilt kunnen uitspreken in turkije moet je daar ook maar 5 jaar wonen als allochtoon etc etc..
Ik vind het voor niemand nodig om van twee walletjes te eten.

David
15-06-05, 12:37
Geplaatst door amadeus
Ik vind het voor niemand nodig om van twee walletjes te eten.


Behalve bisexuelen, natuurlijk.

mark61
15-06-05, 12:37
Geplaatst door David
Aha! Die hele dubbele nationaliteiten discussie is gewoon kift van autochtonen?

Hij wil ook tegen gereduceerd tarief kunnen golfen in Marokko.

mark61
15-06-05, 12:38
Geplaatst door David
Behalve bisexuelen, natuurlijk.

En dubbele sauzen blijven ook toegestaan, o paus?

tr_imparator
15-06-05, 12:39
Geplaatst door mark61
Dat is geen verbetering van je positie in de maatschappij, het betekent dat je in meer dan 1 land zulke dingen kan doen. 99% van de wereldbevolking heeft dat voorrecht niet. Dus je moet de zaken niet omdraaien. Jij kan van twee walletjes eten, de meeste mensen niet.

Niet dat het mij veel uitmaakt, dat paspoortengedoe. Ik denk alleen dat je op den duur emotioneel moet kiezen voor 1 van de 2 landen om niet ongelukkig te worden. Maar misschien is dat toch niet te vermijden.

die keus stel ik nu nog uit.

tr_imparator
15-06-05, 12:42
Geplaatst door amadeus
Ik vind het voor niemand nodig om van twee walletjes te eten.

Het is mijn recht mens.

David
15-06-05, 12:43
Geplaatst door mark61
En dubbele sauzen blijven ook toegestaan, o paus?


Ik vind alles best, mijn zoon.

amadeus
15-06-05, 12:44
Geplaatst door tr_imparator
Het is mijn recht mens.
Waar is dat recht op gebasseerd?? Jouw eigen fantasie neem ik aan? :fuckit:

Zo kan ik mezelf ook wel allerlei rechten toekennen, helaas werkt het niet op die manier.

tr_imparator
15-06-05, 12:48
Geplaatst door amadeus
Waar is dat recht op gebasseerd?? Jouw eigen fantasie neem ik aan? :fuckit:

Zo kan ik mezelf ook wel allerlei rechten toekennen, helaas werkt het niet op die manier.

Jij kan dezelfde rechten krijgen als je je vestigd in Turkije en ook net als mij aan bepaalde voorwaarden voldoet. Is dit moelijk te begrijpen?


Voor het geval dat je dat van plan bent zie hier meer informatie:

http://www.turkishconsulate.nl/ortakduyuru/dubbele_nationaliteit.htm

Iwan
15-06-05, 20:49
Geplaatst door mark61
Ik denk dat dat nog lelijk kan gaan tegenvallen. De Turkse ervaring leert dat sommige 'auto's' niet zo dol zijn op die uit Europa afkomstige patsers. Datzelfde hoorde ik ook al eens van Marokkaanse vrienden van mij.
Er was in Turkije in de tijd dat nogal wat families terugkeerden een 'trendje' van zelfmoord onder tieners die zich absoluut niet meer konden aanpassen aan Turkije. Nu gaan alleen mensen 'terug' die goede vooruitzichten hebben.

Aan de andere kant staan veel NLTurken gek te kijken dat Turkije niet stil is blijven staan en op veel vlakken moderner is dan de Turkse gemeenschap in NL. Das schrikken.
Immigreren is opzicht een moeilijk proces en eist veel voorbereidingswerk. Ik vrees dat die Turken hebben zich niet goed voorbeid. Gezinnen met tieners roepen voor problemen als ze gaan immigreren. De beste tijd om te immigreren is als je kinderen klein zijn of als de kinderen uit huis gaan. Terug keren naar Ankara is het anders dan terug keren naar het plattenland.
Naar mijn mening is er geen enkele bevolking die stil blijft staan. Iedere plaats/groep ontwikkelt zich op eigen manier. De groot steden in Turkije lijken modern te zijn, maar in het plattenland kom je andere wereld tegen.

Tomas
15-06-05, 20:54
Geplaatst door tr_imparator
Voor het geval dat je dat van plan bent zie hier meer informatie:


Over inburgering gesproken:

De voorwaarden voor het aanvragen van de Turkse nationaliteit zijn:

-Meerderjarig zijn,
-Zonder onderbreking 5 jaar in Turkije hebben gewoond,
-Gezond zijn,
-Voldoende beheersing van de Turkse taal,
-Een beroep en voldoende inkomsten hebben.

Volgens mij is dat in nl juist een reden om je niet terug te sturen. Ofnie?

tr_imparator
15-06-05, 21:05
Geplaatst door Tomas
Over inburgering gesproken:

De voorwaarden voor het aanvragen van de Turkse nationaliteit zijn:

-Meerderjarig zijn,
-Zonder onderbreking 5 jaar in Turkije hebben gewoond,
-Gezond zijn,
-Voldoende beheersing van de Turkse taal,
-Een beroep en voldoende inkomsten hebben.

Volgens mij is dat in nl juist een reden om je niet terug te sturen. Ofnie?

denk het niet hoor.

Je mag naar Nederland komen(visum) als je hier een behandeling wilt, das ik ook zo in turkije. Maar ik denk dat turkije geen ''aangeboren'' zieken wilt, die permanente zorg van de staat nodig hebben: dat kost alleen maar geld. Natuurlijk wel discriminerend voor de zieken. ..In de turkse vertaling staat een ''saglik raporu'' dat betekent een gezondheidsrapport....maar ik weet het niet..moet je informeren bij de consulaat :D

Tomas
15-06-05, 21:12
Geplaatst door tr_imparator
denk het niet hoor.

Je mag naar Nederland komen(visum) als je hier een behandeling wilt, das ik ook zo in turkije. Maar ik denk dat turkije geen ''aangeboren'' zieken wilt, die permanente zorg van de staat nodig hebben: dat kost alleen maar geld. Natuurlijk wel discriminerend voor de zieken. ..In de turkse vertaling staat een ''saglik raporu'' dat betekent een gezondheidsrapport....maar ik weet het niet..moet je informeren bij de consulaat :D

Volgens mij riekt 't naar racisme!

tr_imparator
15-06-05, 21:20
Geplaatst door Tomas
Volgens mij riekt 't naar racisme!

Discriminatie ja..het moet niet zo zijn dat niet gezonde mensen buiten worden gehouden. Ik denk dat je die voorwaarde makkelijk kan schrappen.

Tomas
15-06-05, 21:24
Geplaatst door tr_imparator
Discriminatie ja..het moet niet zo zijn dat niet gezonde mensen buiten worden gehouden. Ik denk dat je die voorwaarde makkelijk kan schrappen.

Niks discriminasie. Gewoon nasies!

En dat turks kunnen beheersen? is dat echt nodig? Turks is toch geen wereld taal. Kom nou toch. Arabisch en/of engels lijkt mij ruim voldoende.

tr_imparator
15-06-05, 21:31
Geplaatst door Tomas
Niks discriminasie. Gewoon nasies!

En dat turks kunnen beheersen? is dat echt nodig? Turks is toch geen wereld taal. Kom nou toch. Arabisch en/of engels lijkt mij ruim voldoende.

nasi ..lekker :D

Zoals je ziet hoef je je niet te integreren, er bestaat niet zoiets als een integratiecursus :ego: ..Turkse taal leren is wel een vereiste..maar dat leer je zo, want je kan daar niet anders. In Turkije spreken ze geen arabisch, hoewel engels toch begint te bloeien. ALs je in Alanya wilt wonen dan is Engels voldoende inderdaad.

Tomas
15-06-05, 21:33
Geplaatst door tr_imparator
nasi ..lekker :D

Zoals je ziet hoef je je niet te integreren, er bestaat niet zoiets als een integratiecursus :ego: ..Turkse taal leren is wel een vereiste..maar dat leer je zo, want je kan daar niet anders. In Turkije spreken ze geen arabisch, hoewel engels toch begint te bloeien. ALs je in Alanya wilt wonen dan is Engels voldoende inderdaad.

En dan nog dat je een beroep en voldoende inkomen moet hebben! Ik wil daar gewoon een uitkering! Waarom ik niet? Fasjisten!

tr_imparator
15-06-05, 21:38
Geplaatst door Tomas
En dan nog dat je een beroep en voldoende inkomen moet hebben! Ik wil daar gewoon een uitkering! Waarom ik niet? Fasjisten!

toen was je wakker en realiseerde je dat je morgen weer moest werken achter een klote pc. :haha:

tr_imparator
15-06-05, 21:48
Geplaatst door Tomas
Toch doet dat wel even goed, dat inleven in de allochtoon.


erug grappug...lach me dood hier :moe:

Tomas
16-06-05, 09:50
Geplaatst door tr_imparator
erug grappug...lach me dood hier :moe:

Heb jij geklaagd bij beheer?

mark61
16-06-05, 09:55
Geplaatst door Tomas
Heb jij geklaagd bij beheer?

Hoe kom jij eigenlijk aan die 2 strafpunten? Niet gemerkt dat je de laatste tijd geradicaliseerd bent.

Tomas
16-06-05, 09:58
Geplaatst door mark61
Hoe kom jij eigenlijk aan die 2 strafpunten? Niet gemerkt dat je de laatste tijd geradicaliseerd bent.

Man, 'k heb nog mazzel, stond toevallig het weer op 1. Maar misschien moet je niet kijken naar degene die de strafpunten incasseert of deze radicaliseerd. Ik stel maar wat voor hoor.

Bofko
16-06-05, 10:05
Geplaatst door mark61
Hoe kom jij eigenlijk aan die 2 strafpunten? Niet gemerkt dat je de laatste tijd geradicaliseerd bent.

Bijna 14000 berichten hou ie zich gedeisd, en nu komt de aap uit de mouw.