PDA

Bekijk Volledige Versie : Tatoeages van nek tot bilnaad



~Panthera~
17-06-05, 10:16
Tatoeages van nek tot bilnaad

ZANDVOORT - Getatoeëerde ruggen op een winderig, verregend strand. Prachtige spirituele Tiki's, dreigende buldoggen, sierlijke Chinese karakters, draken en heel veel Moko's, want de Maori-tatoeage is razend populair.


Het blad Tattoo Planet organiseert deze zondagmiddag in Zandvoort een recordpoging voor het befaamde Guinness Book of Records. ,,We willen langs de kustlijn zo veel mogelijk rugstukken naast elkaar hebben staan'', vertelt Rob Webster, uitgever van het blad. ,,Een kleine tatoeage accepteren we niet. Het moet echt iets van nek tot bilnaad zijn.'' Uiteindelijk staan er 94 getatoeëerde 'kunstwerken' met ontbloot bovenlijf bij de branding. Een ingenieursbedrijf uit Gouda meet het wereldrecord op: 49,8 meter.
Hans Westra (56) heeft 42 piercings en zijn hele hoofd is getatoeëerd. Toch mag hij niet langs de kustlijn gaan staan. ,,Ik heb een adelaar en een indiaan op mijn schouderbladen staan. Maar dat is te weinig'', zegt Hans. Trots laat hij de Vikingen op zijn kuiten zien. ,,Drie jaar geleden ben ik ermee begonnen. Eerst wilde ik alleen een traantje onder mijn oog. Ik heb geen familie meer, dus ik dacht: ik ga ervoor, vrijheid blijheid. Ik kwam met een geheel bewerkt gezicht thuis. Mijn vriend schrok zich lam.''

,,Je moet niet een plaatje uitkiezen in een tattooshop. Dat is nep'', beweert Maya Buorritso (32). ,,Zelf iets ontwerpen is het mooist. Dan is het bijna kunst. Al die grote witte mannen tegenwoordig met hun Maori-Moko. Allemaal van die ongepaste spirituele en mythologische diepgang die die lui aan hun tattoo geven. Dan zie ik liever een Old School Tattoo. Een verweerde man met een roos, hartje of dolk. Geen grote woorden, wel oprecht.''

Een tatoeëerder vraagt honderd euro per uur. Violette van Duijvenboden (31) heeft een bloemenrank op haar rug. ,,Viooltjes en kersenbloesem'', zegt ze. ,,Ze hebben er negen uur over gedaan. Pijn deed het niet echt. Ik vond het eerder een vreemde sensatie. Mijn volgende project is een tatoeage op mijn ribbenkast. Ik ben assistent manager in een winkel. Ik moet dus wel een beetje opletten hoe ik er uit zie. Er bestaan nu eenmaal veel vooroordelen. Nu draag ik geen heel zware, angstaanjagende tribal. Ik ben niet zo'n hard type. Bloemen komen toch vriendelijk over op onze klanten. ''

Hans Westra kreeg wel problemen met zijn werkgever. ,,Ik heb piercings in mijn oren, wenkbrauwen en oren. Mijn hele gezicht is getatoeëerd. Mijn werkgever vond dat ik als schoonmaker te bedreigend overkwam voor passerende kinderen en vrouwen. Ze hebben me achter de gordijnen gezet. Ik moet nu post sorteren.''


:engel:

Goodnight
17-06-05, 10:23
Jij ook getattoe-erd? :melig2:

delirious
17-06-05, 10:32
Weet je wat ik echt zooo lillijk vind?
Zonder deze dames te kwetsen.
Een tatoeage op een van de Tieten. :cheefbek:

~Panthera~
17-06-05, 10:37
Geplaatst door Goodnight
Jij ook getattoe-erd? :melig2:


Yep. :ego:

:hihi:


nee, ik zeg niet waar. :fpuh:

Goodnight
17-06-05, 10:42
Geplaatst door delirious
Weet je wat ik echt zooo lillijk vind?
Zonder deze dames te kwetsen.
Een tatoeage op een van de Tieten. :cheefbek:

Ja vind ik ook niet mooi...ik hou zowieso niet echt van tattoe's...
Zag een keer een meisje in de sportschool,die had er een om haar middel en die liep door naar beneden :nerveus:

Was wel apart...maar voor de rest word ik er niet warm of koud van.

Goodnight
17-06-05, 10:45
Geplaatst door ~Panthera~


nee, ik zeg niet waar. :fpuh:

:zweep:

Je rug? :nerveus:

~Panthera~
17-06-05, 11:10
Geplaatst door Goodnight
:zweep:

Je rug? :nerveus:


Nope. :roken:

Goodnight
17-06-05, 11:12
Ok wat voor tattoo heb je dan?

~Panthera~
17-06-05, 11:14
Geplaatst door Goodnight
Ok wat voor tattoo heb je dan?


:hihi: een vlinder. :ego:

en ik wil er nog 1. :stout:

rami_elharrak
17-06-05, 11:17
Een tatoo met henna is toch niet zo een prblm! Maar t blijft een !

~Panthera~
17-06-05, 11:28
Geplaatst door rami_elharrak
Een tatoo met henna is toch niet zo een prblm! Maar t blijft een !


ja, maar die zit OP je huid, en is na 6 weken vervaagt.
lijkt me geen probleem.