PDA

Bekijk Volledige Versie : Peperweetjes



BiL@L
18-06-05, 15:19
============

Tomas
18-06-05, 15:29
:confused:

Tomas
18-06-05, 15:39
:confused:

Tomas
18-06-05, 15:42
Geplaatst door BiL@L
Haha, dat moest ik even met jullie delen. Moet je ook eens proberen joh, hahaha...

Ik beperk mij tot aardappelen, bloemkool en jus, de rest is innovatie.

~Panthera~
18-06-05, 15:46
Stuk of 10 in de keukenmachine, nog 3 Madame Sjanet erbij (voor de extra hitte) dan in een glazen potje, onder de olijfolie zetten, en hoppa, je kunt het OVERAL over en bij eten. :duim:

http://www.my-smileys.de/smileys2/teufel.gif

Tomas
18-06-05, 15:49
Geplaatst door BiL@L
Oeuff, ik krijg 'm net niet helemaal op. Voor het geval je een keer jezelf mocht bedenken, zorg ervoor dat je het met iets anders eet!! : D

Doorzetten bil@l. Dan kan je er namelijk 2 keer van genieten. Nu en morgen aan het andere einde van je darmkanaal.

Tomas
18-06-05, 15:52
:confused:

Waar ben ik?

Chatoloog
18-06-05, 16:05
Adrenaline gehalte verhogen waardoor concentratie en uithoudingsvermogen toeneemt......hmmmm


Is dat geen vorm vsn recutering en voorbereiding van Jihaad-aktiviteiten (I3daad) :melig2:




p.s Ze zijn lekker en stimuleren mij altijd om mijn bordje af te krijgen je probeert snel te eten om de brand in je mond te blussen :moeilijk:

Tomas
18-06-05, 16:13
Maar....?

mark61
18-06-05, 16:25
Turkse pepers zijn voor mietjes. Madame Jeanette rules :handbang: Klein en meedogenloos. Op naar uw local tropische winkel.

Chatoloog
18-06-05, 16:36
Geplaatst door BiL@L
:stout:


Bron. Hotnieuws.nl

Minister Verdonk wil Bil@l van maroc.nl het land uitzetten


Verdonk gaat n.a.v een bericht dat geplaatst is op de internetsite van maroc.nl een vermeende terrorist met de nickname Bil@l het land uitzetten voor zijn berichten die stimuleren tot recrutering en voorbereiding van terroristische aktiviteiten.


meer info volgt........

Bofko
18-06-05, 17:06
Geplaatst door Chatoloog
Adrenaline gehalte verhogen waardoor concentratie en uithoudingsvermogen toeneemt......hmmmm


Is dat geen vorm vsn recutering en voorbereiding van Jihaad-aktiviteiten (I3daad) :melig2:


Maar misschien moeten er ook wat pepers in de reet gestopt worden om ze wat sneller tot aktie over te laten gaan.

TonH
18-06-05, 17:09
Geplaatst door BiL@L
Ik heb me voorgenomen om dit hete plant wat regelmatiger te eten zodat ik er gewend aan raak, echt geinig wat zo'n plant allemaal voor lichamelijke reacties teweeg brengt. Al die voorgenoemde symptomen als zweet, en branderige lippen etc. doen zich allemaal voor haha...

Joh, zo blijft er niks van het celibaat over... :jammer:

~Panthera~
18-06-05, 17:26
Krijgen jullie het hier niet NOG heter van ?? :schok:

TonH
18-06-05, 17:28
Geplaatst door ~Panthera~
Krijgen jullie het hier niet NOG heter van ?? :schok:

Nou, om eerlijk te zijn..... vooral koude rillingen... :schok:

Wide-O
18-06-05, 17:45
:hihi:

Ik heb ooit met m'n grote mond gezegd tegen een 70 jarige Italiaan uit Toscane dat geen enkel soort peper te heet is voor mij.

Kwam ie aanzetten met pielerig kleine (2 tot 3 cm) rode pepertjes.

Met de hand gegeten.

Had beter niet m'n tranen proberen te wissen met m'n hand, een minuut later.

AUWAUWAUWAUUWWWW ! :strik:

Sambal leek er vanillepudding bij :o

TonH
18-06-05, 17:47
Geplaatst door Wide-O
:hihi:

Ik heb ooit met m'n grote mond gezegd tegen een 70 jarige Italiaan uit Toscane dat geen enkel soort peper te heet is voor mij.

Kwam ie aanzetten met pielerig kleine (2 tot 3 cm) rode pepertjes.

Met de hand gegeten.

Had beter niet m'n tranen proberen te wissen met m'n hand, een minuut later.

AUWAUWAUWAUUWWWW ! :strik:

Sambal leek er vanillepudding bij :o

:hihi:

Ik zat eens bij een Indiër in London. Schotel met bouillon, vlees en milimeter kleine pepertjes. Ik zat met m'n rug naar de zaak en bleeft heel stil zitten. Maakte geen geluid. Toch kwam de ober bezorgd vragen of alles goed ging... :fuckit:

Juliette
18-06-05, 17:54
Geplaatst door TonH
:hihi:

Ik zat eens bij een Indiër in London. Schotel met bouillon, vlees en milimeter kleine pepertjes. Ik zat met m'n rug naar de zaak en bleeft heel stil zitten. Maakte geen geluid. Toch kwam de ober bezorgd vragen of alles goed ging... :fuckit:

*herkenning: Pakistaan in Brussel :hihi:* (mentale notitie: nooit meer aziatisch gaan eten zonder handdoek bij de hand)

Wide-O
18-06-05, 17:54
Geplaatst door TonH
:hihi:

Ik zat eens bij een Indiër in London. Schotel met bouillon, vlees en milimeter kleine pepertjes. Ik zat met m'n rug naar de zaak en bleeft heel stil zitten. Maakte geen geluid. Toch kwam de ober bezorgd vragen of alles goed ging... :fuckit:

Die gasten nemen gewoon wraak joh :D

Die overmoed toch hé. Ik leer het ook nooit af.

Willekeurige Indiër in York, UK, met een stuk of 10 vrienden. Pubs gesloten (jaja, in 2004), dus ga je maar een happie eten.

"I want extra hot please"
"You want spicey sil ?"
"No, I really want it hot, extra hot" (kijkt rond met stoere blik)
"OK, You want leally spicey sil, one spicey meal coming up"

Thank fuck for popadoms :D

Ik zit nu dan ook alweer 3 jaar aan de Pariet :hihi:

TonH
18-06-05, 17:55
Geplaatst door Juliette
*herkenning: Pakistaan in Brussel :hihi:* (mentale notitie: nooit meer aziatisch gaan eten zonder handdoek bij de hand)


LOL... en oordoppen tegen de stoom uit de oren... :D

Olive Yao
18-06-05, 18:00
Geplaatst door Bil@l
Ik eet nu zo'n groene (rauw), bij een Turk gehaald, heet joh... : )
Je eerste keer?


echt geinig wat zo'n plant allemaal voor lichamelijke reacties teweeg brengt.
Zeg Bil@l, wat ben je van plan?


Haha, dat moest ik even met jullie delen. Moet je ook eens proberen joh, hahaha...
... peper?



Zon doet mensen goed ... dit is al de vierde hilarische topic die ik lees vandaag. Hebben jullie die over eieren en ovalen van Het_Is_Lent en Tomas gelezen?

Joesoef
18-06-05, 18:13
Drug is haram :ego:

Olive Yao
18-06-05, 18:16
Geplaatst door Tomas
:confused:

Waar ben ik?
en dan nog steeds wel dat onderschrift erbij


Masjid Tawheed Chicago
Upon Clarity

tr_imparator
18-06-05, 18:28
je hebt ze ook in kleintjes in potjes..ook heel erug heet! en lekker bij het eten ..

http://www.akkus.com.tr/Biber1_10.jpg

tr_imparator
18-06-05, 18:30
http://www.vefagida.com.tr/acibibertursu.jpg


:rolleyes:

barneveld
18-06-05, 23:16
ik hou echt niet van sm

Wortel
19-06-05, 06:56
Stuk of 10 in de keukenmachine, nog 3 Madame Sjanet erbij (voor de extra hitte) dan in een glazen potje, onder de olijfolie zetten, en hoppa, je kunt het OVERAL over en bij eten.

Verrukkelijke combi, Panthera. Ik mag, net als Bil@l, ook graag een paar pepers verorberen tezamen met Madame Sjanet. Goed voor de concentratie, goed voor de muze en ongewenste microben worden de nek omgedraaid.

barfly
19-06-05, 08:52
Zit ik gisteren mijn vrouw te vertellen dat ik een aardig stukje heb gelezen over peper.

Zegt ze, dat stond laatst in de Viva! Een damesblad notabene!

Dus nu vraag ik me af waardoor Bilal werd geïnspireerd?

~Panthera~
19-06-05, 09:50
Geplaatst door Wortel
Verrukkelijke combi, Panthera. Ik mag, net als Bil@l, ook graag een paar pepers verorberen tezamen met Madame Sjanet. Goed voor de concentratie, goed voor de muze en ongewenste microben worden de nek omgedraaid.

Serieus: Yesss, heerlijk !! :duim:





Je kunt er ALLES zijn nek mee omdraaien. :duivels:

:hihi:

Wortel
19-06-05, 12:46
Serieus: Yesss, heerlijk !!

Je kunt er ALLES zijn nek mee omdraaien.

:eek:

:wtf: Alhoewel je me wel aan het denken zet...

Goodnight
19-06-05, 14:15
Een vriend van mijn vader at Madame Jeanet gewoon zo...rauw met een beetje zout :verward:

Ik zelf maak er altijd een saus van.Voor bij de vis en zo.Jammie...

En heerlijk als je mond zo brand hehehe.

maar heb ooit gelezen dat het slecht is voor je darmen....

Wide-O
19-06-05, 14:34
Geplaatst door BiL@L
Mijn inspiratiebron ligt in mijn beleefde avonturen in de bergen van Rif. : )

Laat frank van gemert dit maar niet lezen :melig2:

~Panthera~
19-06-05, 14:39
Geplaatst door Wortel
:eek:

:wtf: Alhoewel je me wel aan het denken zet...


Jaaa..jaaa... :stout:

T is net curare.

:hihi:

Olive Yao
20-06-05, 19:57
Het knappe van Bil@l is, hij eet een peper en hij heeft er meteen wetenschappelijke informatie over.
Ik weet alleen een recept.

Mexicaanse kip of kalkoen

ingrediënten:

een kip of kalkoen

voor de mole (spaans voor saus):

1 kilo tomaten
1 rode en 1 groene paprika
1 spaanse peper
2 à 3 tenen knoflook
2 eetlepels sesamzaad
1 à 2 eetlepels cacao
1 theelepel kaneel
2 eetlepels geschaafde amandelen

Braad de kip of kalkoen op de gebruikelijke manier.

(Ik weet niet of er een speciale marokkaanse manier is om kip te braden, en of die bij die mexicaanse recept past).

Snij de tomaten en de paprika heel fijn.
Hoe fijn je de peper snijdt hangt af van hoe scherp je de saus wilt: hoe fijner, des te scherper. Anders kun je hem heel laten.
Snij de knoflook heel fijn of pers deze.

Meng alle groentes, specerijen en kruiden, behalve de amandelen, in een schaal.

Haal de kip uit de braadpan en doe het sausmengsel in de braadpan. Laat het even fruiten.

Doe dan de kip of kalkoen er weer bij, met wat vloeistof (heet water, bouillon, je kunt experimenteren met witte wijn – de alcohol verdampt, dus wellicht ook geen bezwaar voor principiële moslims).

Rooster de geschaafde amandelen in een koekepan (zonder boter of olie) en strooi ze over de kip.


De truc van dit recept is de cacao, die specerij is. In mijn kookboek staat eigenlijk een reep bittere chocalade, maar cacao is veel beter. Experimenteer met de hoeveelheid cacao.

Dit is een prima recept voor deze hete dagen.

Bijgerechten: mais, guacamole, salade

Olive Yao
20-06-05, 20:12
Geplaatst door BiL@L
Ik haat koken : D. Ik doe alleen de afwas : D
Bij mij precies omgekeerd.


(Ik eet btw zowat alles, maar die verdampte alcohol verhaal gaat natuurlijk niet door)
Je eet geen verdampte alcohol?

Olive Yao
20-06-05, 20:19
Geplaatst door BiL@L
Nope, het is überhaupt niet toegestaan om "alcohol" in te slaan.
Eet je wel vleestomaten? Of ben je vegetarisch?

TonH
20-06-05, 20:21
Geplaatst door Olive Yao
Eet je wel vleestomaten? Of ben je vegetarisch?

ROFL :lole:



Goh wat flauw... :D

Olive Yao
20-06-05, 20:22
Geplaatst door TonH
ROFL :lole:
Wat moet je je anders voorstellen bij "vegetarische tomatensoep"?

TonH
20-06-05, 20:24
Geplaatst door Olive Yao
Wat moet je je anders voorstellen bij "vegetarische tomatensoep"?

Daar zat ik me ook al m'n hoofd over te breken... :hihi:

Olive Yao
20-06-05, 20:26
Geplaatst door TonH
Daar zat ik me ook al m'n hoofd over te breken... :hihi:
Niet nodig, eet het en dan weet je het.
Dat wist Eva al.

Olive Yao
20-06-05, 20:30
Geplaatst door BiL@L
Als omnivoor eet ik ALLES,
Ja, dat beginnen we in deze topic aardig door te krijgen.

Maar, degene die kennelijk voor je kookt, kan ze goed koken?


heeft ze briljante recepten?

Olive Yao
20-06-05, 20:36
Geplaatst door BiL@L
Ze kan aardig koken ja (voor een in Nederland geboren en getogen Marokkaanse) en ze heeft ook aardig wat kookboekjes, van haar zus gehad. : )
Is ze electronisch net zo vaardig met die recepten als jij met de texten der wijzen?

Olive Yao
20-06-05, 20:53
Geplaatst door BiL@L
Dat zijn onvergelijkbare dingen. Maar ik ben de computerfreak hier in huis. Dat zal ik voorlopig ook wel blijven zo lang ik mijn opleiding niet af heb en Birmingham of Saudi-Arabië nog niet heb betreden.

En jij? Wie kan beter koken, jij of je man?
Vriend van me heeft een restaurant waar hij zijn culinaire creativiteit niet echt kwijt kan. Af en toe kookt hij voor me. Onlangs een paella, hemels verrukkelijk.
Je moet echt naar een heel goed restaurant gaan om heerlijker te eten dan bij hem.


en nu snel nog even boodschappen doen, en eten

Rabi'ah.
20-06-05, 21:34
Ik herinner me nog die keer dat ik met een stel Marokkanen in een Hidnoestaans eettentje zat en 1 van die opscheppers anderhalve theelepel mangochutney met nauwelijks rijst erbij nam........:chef:

Olive Yao
27-06-05, 19:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik herinner me nog die keer dat ik met een stel Marokkanen in een Hidnoestaans eettentje zat en 1 van die opscheppers anderhalve theelepel mangochutney met nauwelijks rijst erbij nam........:chef:
Ga dan de volgende keer met Bil@l, die kan daar wel tegen.

Olive Yao
29-06-05, 19:47
frans culinair peperweetje

Voor een vinaigrette heb je vier mensen nodig: voor de olie een spilziek iemand, voor de azijn een wijze, voor het zout een vrek en voor de peper een dwaas

Olive Yao
08-08-05, 18:56
ff off topic:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=2081715#post2081715


Geplaatst door Tomas
Een ei is geen ovaalvorm! Ik begrijp werkelijk niet hoe mensen deze vergissing kunnen begaan. Een ei is ei-vormig. Altijd al geweest. En een ovaal is ovaalvormig. En de aarde is eerder rond dan ovaal. De ovaalvorm van de aarde is marginaal. Je kunt het niet zien. Je plaatje is een extreme overdreiving van de werkelijkheid.

Geplaatst door Het_Is_Lent (de "E" pakte hij niet)
Heb ik gezegd dat een ei ovaalvormig is?

Ik heb gezegd dat in de geodesie de aarde eerder als ovaalvormig en eerder als eivormig gezien wordt dan rondvormig bij het meten en rekenen.

L@vita

Geplaatst door Tomas
Een wetenschapper zal de aarde niet vergelijken met een ei, want a. hij heeft deze vorm niet en b. als de aarde al een eivorm was dan was deze niet vergelijkbaar met een echt ei, omdat de verschillen tussen de eivorm en de bolvorm dusdanig klein zijn dat je het niet kunt zien.

De vergelijking met een donut die je wel eens leest vind ik ook zo onzinnig. Dit terzijde.

Geplaatst door Het_Is_Lent (de “E” pakte hij niet)
Leuk verhaaltje (vooral over die donut, alhoewel ik daar honger van gekregen heb). Feit blijft dat bij metingen wetenschappers geen gebruik maken van een ronde aarde, maar een ovaalvormige.
briljant

Olive Yao
04-02-07, 00:27
Beter slapen na eten hete pepers

Sydney - Een dieet waarbij regelmatig hete pepers worden gegeten kan helpen tegen slapeloosheid en de hartslag gezond houden. Onderzoekers van de universiteit van Tasmanië in Australië onderzochten de afgelopen 18 jaar een groep vrijwilligers. Wanneer de proefpersonen chilipepers in hun eten stopten, vielen ze gemakkelijker in slaap.

"Ze zeiden ook dat ze beter wakker werden, meer energie leken te hebben en beter functioneerden gedurende de hele dag", citeerde de Australische krant The Sydney Morning Herald gisteren de onderzoeksleider, Andrew Davies.


bron: ANP / Spits

Olive Yao
18-07-09, 18:51
Chilipepers al eeuwen gegeten

Carola Houtekamer, NRC 10 juli


In twee grotten in zuidelijk Mexico is een uitzonderlijke collectie van 122 stokoude geteelde chilipepers gevonden. De pepertjes behoren tot tien verschillende varianten en zijn tussen circa 600 en 1500 na Chr. gebruikt.De collectie wijst er op dat chilipepers al uitgebreid werden toegepast in de vroege Mexicaanse keuken. De twee archeologen van de Universiteit van Michigan die de pepertjes ontdekten, publiceerden hun bevindingen gisteren in de Proceedings of the National Academy of Sciences.

De archeologen beitelden de gedroogde pepertjes uit de bovenste grondlagen van twee droge grotten, die op circa 1900 meter hoogte liggen. De grondlagen bestaan onder meer uit as, organisch afval, potscherven en de restanten van een soort oven. Hieruit konden de wetenschappers afleiden in welke tijd de pepertjes waren gebruikt.

In de grot Guilá Naquitz werden 116 chilipepertjes gevonden, behorende tot minstens zeven verschillende varianten. In de nabijgelegen Silvia’s grot slechts zes, maar wel van drie verschillende varianten. Allemaal behoren ze tot de soorten Capsicum annuum of Capsicum frutescens.

De pepertjes zijn bijzonder goed bewaard gebleven. Uit de grootte van de vrucht en de zaadjes en het feit dat de pepers stevig vastzaten aan de steeltje, blijkt dat de chili’s geteeld waren. De bewoners van die streek gebruikten bovendien gedroogde èn verse pepers. Dat is te zien aan de manier waarop de chilipepers zijn gebroken. Het is nog niet duidelijk of de gevonden pepertypes nog steeds bestaan en gebruikt worden in de moderne Mexicaanse keuken.



Bil@l blijkt zn posts verwijderd te hebben

sjo
19-07-09, 17:31
Turkse pepers zijn voor mietjes. Madame Jeanette rules :handbang: Klein en meedogenloos. Op naar uw local tropische winkel.

Die Madam Jeanette moet een interressante vrouw geweest zijn. Overigens zijn de gele en rode pepers meestal "Adjoema's". Een woord wat is afgeleid van "de trots (ning) van de oema (Vrouw) (i.d.g. keukenprinses). Madam Jeanette is moeilijker te vinden, minder heet en veel aromatischer. De Surinaamse aanwezigen (her)kennen dit misverstand wel.

gr.
sjo

Eke
19-07-09, 22:55
"Madame Jeanette is moeilijker te vinden"......

http://www.bluesmoke-bbq.nl/034chile/images/DSC07818bsr3-453x141.JPG







Interessant plantje, capsicum annuum.

Ik heb even het onderzoek bekeken van Davies, van de universiteit van Tasmanië....30gr verse pepers per dag voor een betere slaap en meer energie ("peperdope")---enne..het gaat niet zozeer om de zaden, maar om het 'vruchtbeginselvlees' waar de stof capsaicin inzit...

citaat :They needed 20 minutes less sleep a night and also had more energy during the day, moving around up to 30 per cent more


Verder zou het helpen bij cardio-problemen en als creme bij zenuwpijnen .
En heb je arthrose of een rheumatische aandoening....de creme uitproberen !

Ook nog.. een Peruaans recept gevonden met kip en pepers. Een soort ragout voor bij rijst of aardappelen. Als het lekker is, plaats ik de link.

Leuk topic ! Jammer dat ook Bil@l weg is gegaan trouwens...

Orakel
21-07-09, 20:09
A blast from de past....

Enige wat ik er uit opmaak is dat Madam Jeanet een hete bliksem was?