PDA

Bekijk Volledige Versie : Props voor Aljazeera!



AARDIG
18-06-05, 23:54
De Westerse media kan echt niet tippen aan de vrijheid van meningsuiting en berichtgeving van Aljazeera. Ze zijn een hele tijd live om de mening van mensen aan te horen over Aljazeera. Is Aljazeera onafhankelijk genoeg en moeten wij op deze onafhankelijke manier doorgaan ook al levert dit de nodige slachtoffers en problematiek op. (Bijv. Amerika die hun journalisten vermoord of vasthoud, omdat ze de waarheid naar buiten brengen.)

De mensen zijn heel positief over Aljazeera. Zoals één van de bellers zecht; "De waarheid heeft haar prijs en de waarheid zal overwinnen ook al moet men over ruggen gaan."

Props voor Aljazeera dus :duim:

Toevoeging: Een van de bellers zij terecht; "Het plezieren van elk individu zal jullie niet lukken, dus zet jullie koers voort." (In het Arabisch klonk het veel mooier.)

AARDIG
20-06-05, 00:36
Heeft iemand het gezien :wtf:

Mark
20-06-05, 07:08
Geplaatst door AARDIG
Is Aljazeera onafhankelijk genoeg en moeten wij op deze onafhankelijke manier doorgaan ook al levert dit de nodige slachtoffers en problematiek op. (Bijv. Amerika die hun journalisten vermoord of vasthoud, omdat ze de waarheid naar buiten brengen.)

:haha: wat een sterk staaltje zelfkritiek hey

"moeten wij op onze fantastische manier doorgaan ook al kost het ons leven of moeten we inbinden voor de imperialisten??"

Tomas
20-06-05, 09:10
Geplaatst door Mark
:haha: wat een sterk staaltje zelfkritiek hey

"moeten wij op onze fantastische manier doorgaan ook al kost het ons leven of moeten we inbinden voor de imperialisten??"

Dat hebben wij hier ook, dat soort zelfkritiek: P. Cliteur. Ook zo fantaaaaastisch!

AARDIG
20-06-05, 19:03
Geplaatst door Mark
:haha: wat een sterk staaltje zelfkritiek hey

"moeten wij op onze fantastische manier doorgaan ook al kost het ons leven of moeten we inbinden voor de imperialisten??"

Waarom gaan mensen altijd contexten veranderen wanneer ze iets niet kunnen hebben :argwaan:

taouanza
20-06-05, 19:10
Geplaatst door Mark
:haha: wat een sterk staaltje zelfkritiek hey

"moeten wij op onze fantastische manier doorgaan ook al kost het ons leven of moeten we inbinden voor de imperialisten??"

Nee stel je voor zeg iets positiefs over arabieren. Moeten we niet hebben das belachelijk.
Maar gelukkig laat niet iedereen zijn bestaan afhangen van jou goedkeuring.

taouanza
20-06-05, 19:11
Geplaatst door AARDIG
Waarom gaan mensen altijd contexten veranderen wanneer ze iets niet kunnen hebben :argwaan:

Mark heeft zoiets van als CNN niet objectief is kan Aljazeera het ook niet zijn.
Het westen is de maatstaf de rest kan alleen erger.:moe:

AARDIG
20-06-05, 19:13
Geplaatst door taouanza
Mark heeft zoiets van als CNN niet objectief is kan Aljazeera het ook niet zijn.
Het westen is de maatstaf de rest kan alleen erger.:moe:


Ja dat dacht ik al. Één van de verschillen tussen CNN en Aljazeera is dat Aljazeera luisteraars de kans geeft om ook hun mening te verkondigen. Via de telefoon, fax, email en wat voor communicatiemiddelen er nog meer zijn.

taouanza
20-06-05, 19:16
Geplaatst door AARDIG
Ja dat dacht ik al. Één van de verschillen tussen CNN en Aljazeera is dat Aljazeera luisteraars de kans geeft om ook hun mening te verkondigen. Via de telefoon, fax, email en wat voor communicatiemiddelen er nog meer zijn.

Das niet interessant dat Aljazeera doet aan hoor en wederhoor ze zijn arabieren das genoeg voor sommige.

AARDIG
20-06-05, 19:33
Geplaatst door taouanza
Das niet interessant dat Aljazeera doet aan hoor en wederhoor ze zijn arabieren das genoeg voor sommige.

O ja, evve vergeten :hihi:

taouanza
20-06-05, 19:35
Geplaatst door AARDIG
O ja, evve vergeten :hihi:

Hoe durf je!:mad:

AARDIG
20-06-05, 19:40
Geplaatst door taouanza
Hoe durf je!:mad:

Naast zijn denigrerende one-liners had ik hem toch wat hoger ingeschat. Hij heeft nu zelfs meer dan 1 zin getypt. De frustratie zat denk ik wel heel diep. :vreemd:

taouanza
20-06-05, 19:47
Geplaatst door AARDIG
Naast zijn denigrerende one-liners had ik hem toch wat hoger ingeschat. Hij heeft nu zelfs meer dan 1 zin getypt. De frustratie zat denk ik wel heel diep. :vreemd:

Mensen denken alles te kunnen maken zolang ze maar een vrolijke smilie achter plaatsen.

AARDIG
20-06-05, 19:49
Geplaatst door taouanza
Mensen denken alles te kunnen maken zolang ze maar een vrolijke smilie achter plaatsen.

Dit is zo een smilie, die de frustratie moet verbergen! Zo weinig mensenkennis heb jij :zweep:

taouanza
20-06-05, 19:52
Geplaatst door AARDIG
Dit is zo een smilie, die de frustratie moet verbergen! Zo weinig mensenkennis heb jij :zweep:

Deze doet het beter.
Zullen we het even proberen?

Ik vind je dom


en

Ik vind je dom:)


En merk je het verschil?

AARDIG
20-06-05, 20:05
Geplaatst door taouanza
Deze doet het beter.
Zullen we het even proberen?

Ik vind je dom


en

Ik vind je dom:)


En merk je het verschil?


Ja, ik sjnap em. Daarvoor hebben jullie deze smilie eigenlijk ( :tik: )

taouanza
20-06-05, 20:16
Geplaatst door AARDIG
Ja, ik sjnap em. Daarvoor hebben jullie deze smilie eigenlijk ( :tik: )

Deze is mijn favoriet.:moe:
Maar soms gebruik ik deze:loens:

Wide-O
20-06-05, 20:18
Kunnen we het er nog over hebben of is dat niet de bedoeling ?

Ik vind het alleen maar goed dat Al Jazeera op de buis komt. Ik had begrepen dat ze binnenkort ook met Engelstalige uitzendingen komen, heeft iemand daar meer informatie over ? Ik lees wel af & toe hun EN website.

Verder nog: volstrekte objectiviteit bestaat natuurlijk niet in de journalistiek, om duizend en één redenen. Alleen al de hele "presentatie" van CNN ademt "US" uit bijvoorbeeld, nog los van de inhoud.

Daarom kijk ik bijvoorbeeld veel liever naar BBC World.

Maar liever nog heb ik Al-J erbij, zodat je de verschillende "invalshoeken" zelf kunt horen en daarna proberen daar het "verhaal" uit te distilleren.

AARDIG
20-06-05, 20:26
Geplaatst door Wide-O
Kunnen we het er nog over hebben of is dat niet de bedoeling ?

Ik vind het alleen maar goed dat Al Jazeera op de buis komt. Ik had begrepen dat ze binnenkort ook met Engelstalige uitzendingen komen, heeft iemand daar meer informatie over ? Ik lees wel af & toe hun EN website.

Verder nog: volstrekte objectiviteit bestaat natuurlijk niet in de journalistiek, om duizend en één redenen. Alleen al de hele "presentatie" van CNN ademt "US" uit bijvoorbeeld, nog los van de inhoud.

Daarom kijk ik bijvoorbeeld veel liever naar BBC World.

Maar liever nog heb ik Al-J erbij, zodat je de verschillende "invalshoeken" zelf kunt horen en daarna proberen daar het "verhaal" uit te distilleren.

Eindelijk iemand.

Tijdens die uitzending Wide-O, zei één van de bellers, dat ze internationaal moesten gaan en ook hun nieuwsuitzendingen en programma's in het Westen moeten uizenden. Daarop zei de verslaggever, dat ze daar druk mee bezig zijn. Dus Insja Allah kunnen we hier binnenkort ook wat concurrentie verwachten.

En natuurlijk is niemand objectief. Maar persoonlijk vind ik Al-Jazeera het meest in de buurt komen van de objectiviteit. En ik vind het ook heel vaak leuk om naar CNN en BBC te kijken. Ik kijk zelfs veel liever naar het Franse of Belgische nieuws dan dat ik het toneelstuk op de Nederlandse televisie moet volgen.


(En nu ga ik weg, want de bibliotecaresse loopt te schreeuwen dat ze gaat sluiten :D )

AARDIG
21-06-05, 01:32
Is het niet interessant genoeg? Mensen, straks krijgen we Aljazeera ook in Nederland. Kom op, zeg nou wat. Want het betekend namelijk dat de schoteltheorie naar alle waarschijnlijkheid in diggelen valt :argwaan:

Mark
21-06-05, 06:25
dank jullie voor de analyse :love:

ik ga even kruisvaren