PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhofstadt: "Hollanders moeten ophouden met schipperen en rond de pot draaien"



Marsipulami
19-06-05, 00:35
Verhofstadt: "Zo kan het niet verder met Europa"
"Europa is in crisis en we zitten nu met de vraag hoe het verder moet?" Dat verklaarde premier Guy Verhofstadt na afloop van de mislukte top te Brussel over de meerjarenbegroting.

"Een zaak is duidelijk, aldus Verhofstadt, op deze manier kan het niet meer verder." De Belgische premier acht het nu meer dan ooit noodzakelijk dat er vlug een debat over de eindtermen van Europa begint. "Het is tijd, zo stelt de premier, dat we een keuze maken tussen een vrijhandelszone en een politiek Europa".

Punt zetten achter eeuwig schipperen en rond de pot draaien
Volgens Verhofstadt is het overleg over het meerjarenbudget mislukt, omdat het eigen nationaal belang het haalde van de zorg over het Europees belang. De Belgische premier vond dat enkele lidstaten alleen oog voor hun check hadden. "De eerste slachtoffers van de mislukking, aldus de premier, zijn de nieuwe lidstaten en uitgerekend die arme staten verklaarden zich bereid om in te leveren."

Verhofstadt noemde die geste van de nieuwe lidstaten een genant gebeuren. "Het kan toch niet zijn, aldus de premier, dat de armsten zich inspannen om het de rijksten iets gemakkelijker te maken." Voor Verhofstadt moet er nu een punt gezet worden achter het eeuwig schipperen en rond de pot draaien.

observer
19-06-05, 00:59
verhofstad heeft makkelijk praten

belgie is een netto ontvanger

als hij die geste zo genant vind staat het hem vrij het bedrag uit de belgische begroting te betalen

overigens zijn de ware schuldigen in deze kok,lubbers en bot

kok en lubbers hebben geweigerd de voorstellen die ons die hoge betaling opleverde te vetoen

lubbers wilde een eurobaantje

bot was toen zijn adviseur kok zijn minster van financieen

Marsipulami
19-06-05, 01:05
Geplaatst door observer
verhofstad heeft makkelijk praten

belgie is een netto ontvanger

als hij die geste zo genant vind staat het hem vrij het bedrag uit de belgische begroting te betalen

overigens zijn de ware schuldigen in deze kok,lubbers en bot

kok en lubbers hebben geweigerd de voorstellen die ons die hoge betaling opleverde te vetoen

lubbers wilde een eurobaantje

bot was toen zijn adviseur kok zijn minster van financieen

Dat er landen waren -lees Nederland- die alleen maar aan hun eigen cheque dachten. Dat had ik ook nog graag in de titel gezet, maar er was plaats tekort. :hardlach:

Tomas
19-06-05, 01:09
Zodra je over de grens bent veranderen de kleine dicth op elkaar gebouwde rijtjeshuizen met hun kleine tuintjes in grote vrijstaande huizen met oprijlanen en dikke mercedezen of bmw's. En de premier van dat land durft "Het kan toch niet zijn, aldus de premier, dat de armsten zich inspannen om het de rijksten iets gemakkelijker te maken" over nederland te zeggen???

barfly
19-06-05, 01:31
Cool! Door Nederland zit de EU in een crisis :corcky:

helly2002
19-06-05, 03:12
door nederland :melig:

mark61
19-06-05, 04:48
Geplaatst door Tomas
Zodra je over de grens bent veranderen de kleine dicth op elkaar gebouwde rijtjeshuizen met hun kleine tuintjes in grote vrijstaande huizen met oprijlanen en dikke mercedezen of bmw's. En de premier van dat land durft "Het kan toch niet zijn, aldus de premier, dat de armsten zich inspannen om het de rijksten iets gemakkelijker te maken" over nederland te zeggen???

Die villa's zijn van Hoelanders. Wist je dat niet?

mark61
19-06-05, 04:50
Geplaatst door Marsipulami
"Het is tijd, zo stelt de premier, dat we een keuze maken tussen een vrijhandelszone en een politiek Europa".

Evet.

ferrari
19-06-05, 11:08
Geplaatst door Marsipulami
Dat er landen waren -lees Nederland- die alleen maar aan hun eigen cheque dachten.

Ja, eindelijk, gelukkig.
Of dacht je dat de Fransen uit altruïsme elk jaar meer dan 10 miljard euro aan landbouwsubsidie opstrijken?
Of dat de Britten met de grootste tegenzin elk jaar miljarden meer terugkrijgen dan ze betalen? :zwaai:

Wide-O
19-06-05, 13:20
Geplaatst door observer
belgie is een netto ontvanger


Niet dat het wat uitmaakt, maar dat is natuurlijk niet juist. België staat op de 5e plaats van nettobetalers per inwoner.

Zie ook:

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40613000/gif/_40613236_net_givers2_gra203.gif

Verder zou onze Guy inderdaad beter z'n eigen probleempjes wat meer aandacht geven.

Juliette
19-06-05, 21:16
Geplaatst door Wide-O

Verder zou onze Guy inderdaad beter z'n eigen probleempjes wat meer aandacht geven.

Probleempjes!!! :schok:

Tomas
19-06-05, 21:19
Geplaatst door mark61
Die villa's zijn van Hoelanders. Wist je dat niet?

Dat willen ze je laten geloven. En dan nog, die asielzoekers wonen daar toch vanwege het gunstige belastingklimaat van deze Verhofstadt?

Tomas
19-06-05, 21:20
Geplaatst door Wide-O
Niet dat het wat uitmaakt, maar dat is natuurlijk niet juist. België staat op de 5e plaats van nettobetalers per inwoner.

Zie ook:

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40613000/gif/_40613236_net_givers2_gra203.gif

Verder zou onze Guy inderdaad beter z'n eigen probleempjes wat meer aandacht geven.

Da's oud en ook niet per inwoner. Je moet het delen door de inwoners.

Wide-O
19-06-05, 21:55
Geplaatst door Tomas
Da's oud en ook niet per inwoner. Je moet het delen door de inwoners.

Heb ik een week geleden gepost. Do a search, d'uh.

Wide-O
19-06-05, 21:57
Geplaatst door Wide-O
Heb ik een week geleden gepost. Do a search, d'uh.

Oh, en welk stuk uit "nettobetalers per inwoner" was je precies niet duidelijk smartass ?

Niet altijd de slimste willen zijn, gaat vervelen.

Wide-O
19-06-05, 22:01
Ik ken die Oracle gasten ("je krijgt er alles in, maar je krijgt het er nooit meer uit") dus: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=141505

:corcky:

Tomas
19-06-05, 22:07
Geplaatst door Wide-O
Ik ken die Oracle gasten ("je krijgt er alles in, maar je krijgt het er nooit meer uit") dus: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=141505

:corcky:

Hoe is Luxemburg in ene van die koppositie af gekomen?

Wide-O
19-06-05, 22:16
Is dat zo ?

En zijn we nou nettobetalers of niet, het enige wat ik beweerde hierboven, vooraleer ik een sneer kreeg ?

Tomas
19-06-05, 22:19
Geplaatst door Wide-O
Is dat zo ?

En zijn we nou nettobetalers of niet, het enige wat ik beweerde hierboven, vooraleer ik een sneer kreeg ?

Nee, je beweerde dat belgie op plaats 5 staat qua betalen per inwonder. En dan zeg ik even wat ik daar van vind enzo. Ik weet dat MSsers daar wel vaker moeite mee hebben. Hoor ik vaak van gebruikers.

Wide-O
19-06-05, 22:23
Geplaatst door Tomas
Nee, je beweerde dat belgie op plaats 5 staat qua betalen per inwonder. En dan zeg ik even wat ik daar van vind enzo. Ik weet dat MSsers daar wel vaker moeite mee hebben. Hoor ik vaak van gebruikers.

Ja, en dat "beweer" ik nog steeds :strik: Of heb jij informatie waaruit blijkt dat het plaats 4 of 6 is ?

En ja, van MS gebruikers krijg je af en toe nog feedback. De rest denkt "nou ja, morgen weer een dag".

Tomas
19-06-05, 22:27
Geplaatst door Wide-O
Ja, en dat "beweer" ik nog steeds :strik: Of heb jij informatie waaruit blijkt dat het plaats 4 of 6 is ?

En ja, van MS gebruikers krijg je af en toe nog feedback. De rest denkt "nou ja, morgen weer een dag".

Nee, maar om dat te beweren op basis van een lijstje met absolute bedragen per land en uit 2003 is gewoon wat slordig. Nou ja, slordig? Ik bedoel vanuit een oracle point of view. Vanuit een MS point of view is een antwoord ansich al een hele prestatie. In die wereld gaat het om looks niet om inhoud. Ook leuk hoor. Even.

Wide-O
19-06-05, 22:29
Geplaatst door Tomas
Nee, maar om dat te beweren op basis van een lijstje met absolute bedragen per land en uit 2003 is gewoon wat slordig. Nou ja, slordig? Ik bedoel vanuit een oracle point of view. Vanuit een MS point of view is een antwoord ansich al een hele prestatie. In die wereld gaat het om looks niet om inhoud. Ook leuk hoor. Even.

Ik wacht op je Oracle cijfers voor 2004. Zou een wonder zijn overigens. "Fuzzy Logic" ?

Oh, en zo'n rare referentie waarbij je mousepointer plots een handje wordt, dat heet een link. Kun je op klikken. Ja, niet in Frommels natuurlijk, maar in de rest van de wereld wel.

Jij geklikt jij ? Wat jij nog zeiken over lijstje absolute bedragen ? Ikke lijstje ingetikt met bijdrage per inwoner.

mark61
19-06-05, 22:37
Kweenie waar jullie het over hebben, hmm software geloof ik, maar dit vind ik wat duidelijker:

www.euobserver.com, 08-09-2004

Ireland last year received the most EU funding per person, while the Netherlands paid in the most per capita, according to a report unveiled yesterday by the European Commission.

Four countries - Ireland, Portugal, Greece and Spain - were revealed to receive more money from the EU pot than they pay in.

Each Irish citizen received just under 400 euro last year from EU funds.

At the other end of the scale, Dutch citizens each paid in 120 euro to the EU coffers.

Other net contributors were Sweden (106 euro per citizen), Germany (93 euro), Belgium (75 euro) and the UK (46.5 euro). The French pay 32 euro each.

Wide-O
19-06-05, 22:39
Geplaatst door mark61
Kweenie waar jullie het over hebben, hmm software geloof ik, maar dit vind ik wat duidelijker:

www.euobserver.com, 08-09-2004

Ireland last year received the most EU funding per person, while the Netherlands paid in the most per capita, according to a report unveiled yesterday by the European Commission.

Four countries - Ireland, Portugal, Greece and Spain - were revealed to receive more money from the EU pot than they pay in.

Each Irish citizen received just under 400 euro last year from EU funds.

At the other end of the scale, Dutch citizens each paid in 120 euro to the EU coffers.

Other net contributors were Sweden (106 euro per citizen), Germany (93 euro), Belgium (75 euro) and the UK (46.5 euro). The French pay 32 euro each.

Wat dus perfect overeenkomt met het lijstje uit m'n link, behalve dat men Luxemburg vergeten is. :fpuh:

Tomas
19-06-05, 22:43
Geplaatst door Wide-O
Ik wacht op je Oracle cijfers voor 2004. Zou een wonder zijn overigens. "Fuzzy Logic" ?

Oh, en zo'n rare referentie waarbij je mousepointer plots een handje wordt, dat heet een link. Kun je op klikken. Ja, niet in Frommels natuurlijk, maar in de rest van de wereld wel.

Jij geklikt jij ? Wat jij nog zeiken over lijstje absolute bedragen ? Ikke lijstje ingetikt met bijdrage per inwoner.

a. html en het concept browsen is niet opeens van microsoft ook al denkt gates van wel.

En b.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40613000/gif/_40613236_net_givers2_gra203.gif

Dit is per land niet per inwoner, anders was de eu allang opgeblazen. 't gaat nu over een paar luttele honderden euro's per jaar per inwoner.

Dat je daarna met een lijsjte per inwoner komt maakt mijn eerste opmerking niet opeens ongeldig. Die blijft vankracht op de daar door jouw geplaatste bewering met dit lijstje als onderbouwing.

Net als dat gates achteraf denkt dat hij html eigenlijk heeft uitgevonden bak jij ook al niks van chronologie.

Wide-O
19-06-05, 22:47
Ik ben blij je van 100 % correcte informatie te hebben voorzien.

mark61
19-06-05, 22:50
Geplaatst door Wide-O
Wat dus perfect overeenkomt met het lijstje uit m'n link, behalve dat men Luxemburg vergeten is. :fpuh:

Stonden geen inwoneraantallen bij. Ja, later, met die link. Het leek dus of Duitsland de grootste betaler is en Spanje de grootste ontvanger. Which not. Heb je weer gezopen of is het de temperatuur? :fpuh: voeten in een teiltje koud water wellicht?

mark61
19-06-05, 22:50
Geplaatst door Tomas
Dat willen ze je laten geloven. En dan nog, die asielzoekers wonen daar toch vanwege het gunstige belastingklimaat van deze Verhofstadt?

Jazeker.

observer
19-06-05, 23:36
Geplaatst door Tomas
Dat willen ze je laten geloven. En dan nog, die asielzoekers wonen daar toch vanwege het gunstige belastingklimaat van deze Verhofstadt? meer de betaalbare woningen

zag van de week dat veel belgen een 2e woning aan de noordhollandse kust kopen omdat een 2e woning bij knokke veel te duur is

belasting lijkt dus niet het probleem

Wide-O
19-06-05, 23:50
Geplaatst door mark61
Stonden geen inwoneraantallen bij. Ja, later, met die link. Het leek dus of Duitsland de grootste betaler is en Spanje de grootste ontvanger.


Wat dus wel zo is in absolute termen. Waarna ik de link plaatste naar de door mij reeds eerder geplaatste gegevens per inwoner.



Heb je weer gezopen of is het de temperatuur? :fpuh: voeten in een teiltje koud water wellicht?

I give up. Ik ga nu voor de 3de keer naar de F1 in Indianapolis kijken, da's pas spannend.

mark61
19-06-05, 23:55
Geplaatst door Wide-O
I give up. Ik ga nu voor de 3de keer naar de F1 in Indianapolis kijken, da's pas spannend.

Is goed. Niet met voorwerpen naar het scherm gooien.

Wide-O
19-06-05, 23:58
Geplaatst door mark61
Is goed. Niet met voorwerpen naar het scherm gooien.

Ik wil deze keer raak gooien, daarom voor de 3de keer kijken :hihi:

Wat een farce zeg. Hejjet gezien of gehoord ? Niet te fillemen.

mark61
20-06-05, 00:01
Geplaatst door Wide-O
Ik wil deze keer raak gooien, daarom voor de 3de keer kijken :hihi:

Wat een farce zeg. Hejjet gezien of gehoord ? Niet te fillemen.

Nee maar ik geloof je zo.