PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom ?



Marsipulami
18-06-05, 23:42
De basisvraag is WAAROM ?

In deze drukke tijden is het moeilijk om de tijd te nemen om zich de werkelijke vragen te stellen.

WAAROM kan je een pizza vlugger bij U thuis hebben dan een ziekenwagen ?

WAAROM is er een parkeerplaats voor gehandicapten voor een schaatsbaan ?

WAAROM bestellen mensen een Double Cheesburger, een grote friet en een Cola light ?

WAAROM kopen we hot dog worstjes in een doos van 10 en de broodjes in een pak van 8 ?

Bovendien heb je je nooit afgevraagd:

WAAROM vrouwen geen mascara kunnen aanbrengen met gesloten mond ?

WAAROM het woord 'afkorting' zo lang is ?

WAAROM je om WINDOWS te sluiten op de startknop moet drukken ?

WAAROM citroensap kunstmatige smaakstoffen bevat en het product voor de
afwasmachine gemaakt is met echte citroenen ?

WAAROM er geen kattenvoeding bestaat met muis-smaak ?

WAAROM voeding voor honden nieuw is met verbeterde smaak : wie heeft dit getest ?

WAAROM ze de naalden voor euthanasie steriliseren ?

U kent zeker wel de onverwoestbare zwarte dozen in vliegtuigen :

WAAROM maken ze het vliegtuig niet van dit materiaal ?

Als vliegen zo veilig is

WAAROM noemt men de aankomsthal op het vliegveld dan 'Terminal'

En verder : .

WAAROM drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn ?

WAAROM wassen we onze badhanddoeken, zijn we niet veronderstelt schoon te zijn als we ons ermee afdrogen ?

WAAROM dragen Kamikaze piloten een helm ?

Hoe heeft men de panelen 'VERBODEN OP HET GRASVELD TE LOPEN' in het midden van het grasveld kunnen zetten ?

Vinden analfabeten het leuk om lettertjes in de soep te hebben ?

Toen de mens ontdekt heeft dat de koe melk geeft, waar was hij eigenlijk dan naar op zoek ?

Als een woord verkeerd geschreven staat in het woordenboek, hoe weet men dat?

WAAROM heeft die oen van een Noach die twee muggen niet doodgemept ?

Krijgen de arbeiders bij Lipton ook een koffiepauze ?

WAAROM krimpen schapen niet als het regent ?

Ik koop een nieuwe boomerang, hoe raak ik de oude kwijt.

WAAROM hebben etablissementen die 24 u op 24 open zijn sloten ?

Wortel
18-06-05, 23:57
Waarom valt een besmeerde boterham ALTIJD met de besmeerde kant naar beneden?

Marsipulami
19-06-05, 00:00
Geplaatst door Wortel
Waarom valt een besmeerde boterham ALTIJD met de besmeerde kant naar beneden?

Omdat het soortelijke gewicht van de boter groter is dan het soortelijk gewicht (massadichtheid) van brood.

Tomas
19-06-05, 00:31
Geplaatst door ibrahimmm
Dat ligt aan de soort boter en het soort brood...

Nee, het is de uitgebreide wet van Murphy:

Alles wat mis kan gaan, zal misgaan. En wel op het moment dat het het minst goed uitkomt!

Tenzij je er van te voren rekening mee houdt, dan zal er iets anders veel ergers mis gaan.

Wortel
19-06-05, 06:37
Als er iers ergs misgaat, is het toch goed?

De hoge vlucht die de wijsbegerige bespiegelingen hier nemen, vliegen zelfs mij nu even te hoog. Hoebedoelluh?

Overigens vallen een lichtere en en een wat zwaardere massa even snel
naar beneden, tenzij de luchtweerstand in het spel komt. Maar die is bij een besmeerde boterham verwaarloosbaar.

~Panthera~
19-06-05, 10:10
Geplaatst door ibrahimmm
Ik ben m'n rust al een hele poos kwijt,
ik kan wel naar bed maar leid toch aan slapeloosheid.
Teveel vragen knagen in m'n kop,
waarvoor, wat, waarom ik niet met piekeren stop?
bijvoorbeeld waarom ik niet met piekeren stop?
Want waarom, is de vraag van het leven.
Ja waarom, en ik kan er niet meer tegen.
Want waarom moet een mens toch alles weten.
Ja, waarom?
Waarom ben ik geboren
en moet je altijd knokken om erbij te horen.
En waarom liet mijn vriendin me in de steek,
wat ging er fout, waar en in welke week?
En waarom heb ik toch altijd pech,
en waarom heb ik al die kuilen in m'n levensweg?
En waarom heb ik altijd geluk?
Hoe kan het dat alles wat ik doe ook lukt.
En waarom ben ik uit huis gekicked,
terwijl ik nooit een teringstreek had geflikt.
En waarom moet ik bezig blijven
en ben ik zo verslaafd aan nummers schrijven?
En waarom schrijf ik juist deze tekst,
deze vraag is misschien nog wel het gekst.
Waarom vraag ik toch altijd waarom?
Zodat ik elke keer weer op hetzelfde uitkom.
Waarom, is de vraag van het leven.
Ja waarom, en ik kan er niet meer tegen.
Want waarom moet een mens toch alles weten.
Ja, waarom?
Waarom zijn we hier zo rijk,
terwijl de rest van de wereld aan honger lijdt.
En waarom bestaat er rassenhaat,
terwijl iedereen weet dat het nergens opslaat.
En waarom hebben mensen altijd ruzie
en trekt niemand ooit een keer de juiste conclusie.
En waarom wordt de een gezond geboren
en de andere als een geestelijk gestoorde?
En waarom kappen ze het oerwoud om,
terwijl de hele wereld zegt dat is dom.
En waarom wordt er altijd gestreden,
terwijl iedereen loopt te zeiken om vrede.
En waarom is deze wereld zo shit
en ben ik toch maar blij dat ik hier zit.
Waarom vraag ik toch altijd waarom?
Zodat ik elke keer weer op hetzelfde uitkom.
Ach, laat ik maar proberen te stoppen met die shit. Fok It!
Ik hou d'r mee op het is genoeg vandaag,
altijd weer diezelfde klote vraag.
Bij alles wat je doet ga jij je vragen waarom,
misschien ligt het aan mij, misschien is het wel stom.
Maar het houd me bezig dag in dag uit,
waarom is de vraag waar ik steeds op stuit.
Waarom? Ach man, likt m'n reet,
d'r zijn toch zoveel dingen die ik niet weet.
Waarom?



:duim: http://www.my-smileys.de/smileys2/lol_4.gif

Orakel
19-06-05, 12:55
Welke kleur krijgt een smurf als je'm wurgt?

Marsipulami
19-06-05, 14:40
Geplaatst door Tomas
Tenzij je er van te voren rekening mee houdt, dan zal er iets anders veel ergers mis gaan.


Mijn uitleg over die boterham die altijd met de besmeerde kant naar beneden valt klopt niet. Ik had toch wel gedacht dat jij die fout zou opmerken. Immers de valversnelling is altijd 9.81 m/s2 ongeacht de massadichtheid, voor zover ik heb opgelet in de middelbare school. Dus zware dingen vallen net zo snel naar beneden als lichte voorwerpen. Maar volumes met een groot soortelijk gewicht hebben minder last van de luchtweerstand. De tegenkracht die de luchtweerstand biedt dient men af te trekken van de zwaartekracht die de boterham resp het smeersel aantrekt. Eenzelfde volume smeersel komt dan sneller op de aarde terecht als een vergelijkbaar volume brood. Dan krijg je het effect zoals een badmintonpluimpje dat steeds met de rubberen dop eerst op de grond terechtkomt. Zo ook met de boterham van Wortel.

gh.wille
19-06-05, 17:00
Geplaatst door Marsipulami
Mijn uitleg over die boterham die altijd met de besmeerde kant naar beneden valt klopt niet. Ik had toch wel gedacht dat jij die fout zou opmerken. Immers de valversnelling is altijd 9.81 m/s2 ongeacht de massadichtheid, voor zover ik heb opgelet in de middelbare school. Dus zware dingen vallen net zo snel naar beneden als lichte voorwerpen. Maar volumes met een groot soortelijk gewicht hebben minder last van de luchtweerstand. De tegenkracht die de luchtweerstand biedt dient men af te trekken van de zwaartekracht die de boterham resp het smeersel aantrekt. Eenzelfde volume smeersel komt dan sneller op de aarde terecht als een vergelijkbaar volume brood. Dan krijg je het effect zoals een badmintonpluimpje dat steeds met de rubberen dop eerst op de grond terechtkomt. Zo ook met de boterham van Wortel.

Eindelijk een leuke topic ,LACHEN en LEREN !

Dus helemaal :duim:

WAT IS LEVEN
19-06-05, 19:51
ja waarom

~Panthera~
19-06-05, 20:01
Geplaatst door Orakel
Welke kleur krijgt een smurf als je'm wurgt?


Bruin.

UIenkleur. :hihi:

Tomas
19-06-05, 20:01
Geplaatst door Marsipulami
Mijn uitleg over die boterham die altijd met de besmeerde kant naar beneden valt klopt niet. Ik had toch wel gedacht dat jij die fout zou opmerken. Immers de valversnelling is altijd 9.81 m/s2 ongeacht de massadichtheid, voor zover ik heb opgelet in de middelbare school. Dus zware dingen vallen net zo snel naar beneden als lichte voorwerpen. Maar volumes met een groot soortelijk gewicht hebben minder last van de luchtweerstand. De tegenkracht die de luchtweerstand biedt dient men af te trekken van de zwaartekracht die de boterham resp het smeersel aantrekt. Eenzelfde volume smeersel komt dan sneller op de aarde terecht als een vergelijkbaar volume brood. Dan krijg je het effect zoals een badmintonpluimpje dat steeds met de rubberen dop eerst op de grond terechtkomt. Zo ook met de boterham van Wortel.

Je denkt toch niet dat ik echt alles van je lees. Ik dacht altijd dat de boterkant eerst naar beneden flikkert omdat die gebeurtenissen de meeste indruk maken. Die keren dat het goed gaat vergeet je.

Tomas
19-06-05, 20:02
Geplaatst door ibrahimmm
Als er iers ergs misgaat, is het toch goed?

Mogelijk, maar die kans is klein, zeker als je er op hoopt.

Tomas
19-06-05, 20:14
Geplaatst door ibrahimmm
Dus je zou de boel moeten vervloeken?
Of moet je geen kwaad met kwaad vergelden?

Nee, je moet gewoon altijd goed ingedekt zijn. Fout gaat het toch, maar kies de juiste personen voor de schuld. Niet dat die schuldvraag ooit aan de orde komt of beschuldigingen worden uitgesproken. Nee, niet nadat het mis is gegaan, pas bij de volgende reorganisatie.

papol
19-06-05, 21:21
Geplaatst door Marsipulami
Mijn uitleg over die boterham die altijd met de besmeerde kant naar beneden valt klopt niet. Ik had toch wel gedacht dat jij die fout zou opmerken. Immers de valversnelling is altijd 9.81 m/s2 ongeacht de massadichtheid, voor zover ik heb opgelet in de middelbare school. Dus zware dingen vallen net zo snel naar beneden als lichte voorwerpen. Maar volumes met een groot soortelijk gewicht hebben minder last van de luchtweerstand. De tegenkracht die de luchtweerstand biedt dient men af te trekken van de zwaartekracht die de boterham resp het smeersel aantrekt. Eenzelfde volume smeersel komt dan sneller op de aarde terecht als een vergelijkbaar volume brood. Dan krijg je het effect zoals een badmintonpluimpje dat steeds met de rubberen dop eerst op de grond terechtkomt. Zo ook met de boterham van Wortel.


Zelfs dat is helaas niet juist. Het ligt simpelweg aan de valhoogte en de vorm van de boterham. Deze gaat draaien bij vallen, echter niet voldoende om een hele draai te maken, vandaar dat de boter het eerst de grond raakt.
Een vraag uit de wetenschapskwis van enkele jaren geleden.


Gr.P

Marsipulami
19-06-05, 21:36
Geplaatst door papol
Zelfs dat is helaas niet juist. Het ligt simpelweg aan de valhoogte en de vorm van de boterham. Deze gaat draaien bij vallen, echter niet voldoende om een hele draai te maken, vandaar dat de boter het eerst de grond raakt.
Een vraag uit de wetenschapskwis van enkele jaren geleden.


Gr.P

Ja, er zijn te veel variabelen. We geraken er niet uit. Bij de valversnelling moet je ook nog eens de startsnelheid rekenen als peuterlief begint te experimenteren met het rondgooien van boterhammen.

Maar het klopt wel dat de vorm van groot belang is. In feite is zo'n boterham een soort kleine parachute. Parachutes daarvan kan de val min of meer gecontroleerd verlopen dankzij het gat bovenaan en midden de parachute. Als er nou es een wet zou komen die bakkers verplicht om de vorm wat aan te passen en brood te maken met een buisvormige holte in het midden van het brood, zodat nadat het brood gesneden is de boterham er net als een miniparachute uitziet. Dan zou men het percentage boterhammen dat met het smeersel naar beneden valt wellicht aanzienlijk kunnen terugschroeven.

tr_imparator
19-06-05, 22:06
confucius says:

''abjure the why and seek the how''

abjure=afzweren

:wijs:

tr_imparator
19-06-05, 22:20
Mâyâ mare, na man mare, mar mar gayâ, sarîr.

:boer:

Wortel
20-06-05, 07:52
Wat heb ik aangericht??! :watte?: