PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is voordeliger?



taouanza
19-06-05, 21:10
Een gasoven of een heteluchtoven.
Ik ging het bij de Mediamarkt vragen ging die muts stoer doen:
Een gasoven werkt met gas en een heteluchtoven met met hete lucht.
Dat is niet hetzelfde.
Een gasoven is de lucht vochtig bij een hete luchtoven is de lucht droog.

En wat ik ook vroeg ik kreeg het zelfde antwoord.

Ik wilde weten welke voordeliger is qua energiegebruik en snelheid.En die muts tegen me praten alsof ik niet eens weet wat een oven is.

tr_imparator
19-06-05, 21:17
bestaan gasovens nog? :verward:

wij hadden vroegeeeeeeeeeeeer een gasoven, nu hebben we hetelucht oven..gas kost duurder dan elektriciteit dacht ik...but i dont know :D

Pixelshade
19-06-05, 21:20
heb je die nummers nog kunnen vinden?

Zwarte Schaap
19-06-05, 21:22
Geplaatst door taouanza
Een gasoven of een heteluchtoven.
Ik ging het bij de Mediamarkt vragen ging die muts stoer doen:
Een gasoven werkt met gas en een heteluchtoven met met hete lucht.
Dat is niet hetzelfde.
Een gasoven is de lucht vochtig bij een hete luchtoven is de lucht droog.

En wat ik ook vroeg ik kreeg het zelfde antwoord.

Ik wilde weten welke voordeliger is qua energiegebruik en snelheid.En die muts tegen me praten alsof ik niet eens weet wat een oven is.

Voor technische vragen moet je ook niet bij vrouwen wezen. Had gewoon even naar de technische specificaties gevraagd. Daaraan kun je meestal zien hoeveel energie het gemiddeld per uur verbruikt.

Anyhow een gasoven verbruikt over het algemeen veel minder energie. Als je een elektrische oven neemt heb je de keuze uit 2 mogelijkheden. Een hete-lucht en een oven die een onder en boven verwarming heeft. Daarnaast heb je ook nog combi-ovens, hetelucht en magnetron tegelijkertijd. Daarvan is de combio-oven het zuinigst van de elektrische ovens als je slim gebruik kunt maken van de magnetronstand..

Een Hete luchtoven verwarmt de lucht gelijkelijk over 4 lagen in de oven. Zo kun je dus met hezelfde en energie op 4 bakplaten bakken. Dan is de hetelucht weer iets zuiniger dan een oven met een onder en bovenverwarming.

Bron: http://www.spaarwatt.nl/domains/default/pages/content.aspx?content=13670000000210_2_100000000016 51

taouanza
19-06-05, 21:23
Geplaatst door Pixelshade
heb je die nummers nog kunnen vinden?

Ja Akwid daar moest ik wel aan wennen maar die is oke.
Die andere kon ik niet vinden.

taouanza
19-06-05, 21:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor technische vragen moet je ook niet bij vrouwen wezen. Had gewoon even naar de technische specificaties gevraagd. Daaraan kun je meestal zien hoeveel energie het gemiddeld per uur verbruikt.

Anyhow een gasoven verbruikt over het algemeen veel minder energie. Als je een elektrische oven neemt heb je de keuze uit 2 mogelijkheden. Een hete-lucht en een oven die een onder en boven verwarming heeft. Daarnaast heb je ook nog combi-ovens, hetelucht en magnetron tegelijkertijd. Daarvan is de combio-oven het zuinigst van de elektrische ovens als je slim gebruik kunt maken van de magnetronstand..

Een Hete luchtoven verwarmt de lucht gelijkelijk over 4 lagen in de oven. Zo kun je dus met hezelfde en energie op 4 bakplaten bakken. Dan is de hetelucht weer iets zuiniger dan een oven met een onder en bovenverwarming.

Bron: http://www.spaarwatt.nl/domains/default/pages/content.aspx?content=13670000000210_2_100000000016 51

Nou mannen zijn nog betweteriger die willen je helemaal het gevoel geven dat je een debiel bent en zij einstein.:rolleyes:

Maar bedankt voor de info


Ps ging jij nou zelf nog naar die bijeenkomst met Tarik Ramadan?

tr_imparator
19-06-05, 21:41
af en toe heb ik het idee dat gasoven lekkerder eten maakt dan dat heteluchtove,.. tis vast nonzins :D


:hihi:

mark61
19-06-05, 22:12
Geplaatst door tr_imparator
af en toe heb ik het idee dat gasoven lekkerder eten maakt dan dat heteluchtove,.. tis vast nonzins :D


:hihi:

Dat denk ik ook altijd. Misschien dat gas in Turkije duurder is, in NL is het vele malen goedkoper.

mark61
19-06-05, 22:14
Geplaatst door taouanza
Nou mannen zijn nog betweteriger die willen je helemaal het gevoel geven dat je een debiel bent en zij einstein.:rolleyes:

Hmm, een betwetersvraag en Schaap is me voor. Mooie boel maar weer.

Gasovens zijn nauwelijks nog te krijgen en ik heb geen idee waarom. Ik ging een paar maanden geleden een nieuw fornuis kopen en geen nitwit van een verkoper die me dat kon vertellen. Maar mn heteluchtding doet het ook prima. En is dus wel duurder dan gas.

observer
19-06-05, 22:33
hete lucht is sneller maar gas geeft betere smaak

Pixelshade
20-06-05, 09:35
Geplaatst door taouanza
Ja Akwid daar moest ik wel aan wennen maar die is oke.
Die andere kon ik niet vinden.

ik upload wel wat, pm je de link wel soon

Joesoef
20-06-05, 10:07
Geplaatst door tr_imparator
af en toe heb ik het idee dat gasoven lekkerder eten maakt dan dat heteluchtove,.. tis vast nonzins :D


:hihi:

Bij verbranding van gas komt water vrij en dat is veel beter voor de bakkwaliteit, het droogt veel minder uit.

Gas heeft als voordeel dat het goedkoper is en dat het een betere bakkwaliteit geeft vanwege dat vocht.

De beste oven is een hetelucht gas oven, deze zijn echter zeer duur en er is weinig keuze. De normale gasoven is wat betreft temperatuurverdeling en temperatuur tollerantie niet betrouwbaar.

Wat je kan doen is gewoon een goede elektrische hetelucht oven kopen met een luchtbevochiger ingebouwd. Is dat nog boven het budget dan kan je een elektrische heteluchtoven nemen en een van de bakplaten vullen met warm water als je gaat bakken (doe ik zelf altijd).

Mediamarkt is wel makkelijk maar niet goedkoop. Zelf heb ik destijds mn oven gekocht via internet. Op www.keuken.pagina.nl staan een paar webwinkels die keukenapparatuur verkopen. Op www.kieskeurig.nl kan je gebruikerservaringen opzoeken (hou er rekening mee dat men daar wat positiever is dan gemiddeld over het aangeschafte product).

Prlwytzkofski
20-06-05, 10:31
Een gasgestookte electriciteits-centrale heeft een rendement van (allerhoogstens) 40%; dwz 60% van de opgewekte warmte wordt weggegooid, 40% in electrisch energie omgezet. Die 40% naderhand weer iterug n warmte omzetten is een stompzinnige vorm van energiegebruik. Dit heeft geen toekomst.

taouanza
20-06-05, 12:14
BEdankt voor jullie reacties:fpetaf: