PDA

Bekijk Volledige Versie : Afshin Ellian moet bescherming zelf regelen



Bofko
20-06-05, 11:48
AMSTERDAM - De beveiliging van rechtsfilosoof en publicist Afshin Ellian, die in het verleden enkele malen met de dood is bedreigd en die volgens de AIVD een verhoogd risico loopt, wordt gekenmerkt door willekeur. Bij een openbaar optreden buiten zijn woonplaats moet hij doorgaans onderhandelen met het plaatselijke politiekorps over zijn beveiliging.

‘Ik kan nooit de garantie geven dat ik de afspraak voor een spreekbeurt zal nakomen. Ik moet steeds afwachten welke maatregelen men ter plaatse wil treffen. Dat verschilt erg van gemeente tot gemeente, en dan moet ik zelf de afweging maken of het verantwoord is om te gaan. Dan ga ik deskundigen en vrienden bellen, en heel vaak krijg ik van hen te horen: nee, daar moet je niet akkoord mee gaan’, vertelde Ellian zondag tijdens een openbaar interview in Amsterdam, georganiseerd door de Volkskrant en De Rode Hoed.

Vooral de beveiliging in Amsterdam laat naar zijn zeggen ernstig te wensen over. ‘Als ik word uitgenodigd voor iets in Amsterdam, krijg ik al buikpijn.’ De hoofdstad hanteert een eigen veiligheidsanalyse. Voor de bijeenkomst in De Rode Hoed moest door de organisatoren zelf een aanvullende veiligheidsvoorziening worden getroffen.

Ellian wijt de problemen aan het gedecentraliseerde bewakingssysteem in Nederland. Omdat hij geen politicus is, valt hij niet onder het rijksdomein, maar onder het lokaal domein. ‘Maar de grenzen van een gemeente zijn snel in zicht voor iemand die op een nationaal podium staat.’

volkskrant.nl

Marsipulami
20-06-05, 11:59
Geplaatst door Bofko


Afshin Ellian moet bescherming zelf regelen



Dat is een goed systeem. Provocateurs moeten zelf maar opdraaien voor de gevolgen van hun gedrag. De gewone hardwerkende belastingbetaler, die bovendien ook nog op een respectvolle manier met anderen omgaat, die hoeft niet op te draaien voor de brokken die egotrippers maken.

ferrari
20-06-05, 12:10
Geplaatst door Marsipulami
Dat is een goed systeem. Provocateurs moeten zelf maar opdraaien voor de gevolgen van hun gedrag. De gewone hardwerkende belastingbetaler, die bovendien ook nog op een respectvolle manier met anderen omgaat, die hoeft niet op te draaien voor de brokken die egotrippers maken.

Jij vindt het blijkbaar normaal dat iemand gevaar loopt als hij in het openbaar zijn mening geeft.

Volgens die theorie moet jij zo langzamerhand ook uitkijken :motorzaag

delirious
20-06-05, 12:19
Geplaatst door ferrari
Jij vindt het blijkbaar normaal dat iemand gevaar loopt als hij in het openbaar zijn mening geeft.

Volgens die theorie moet jij zo langzamerhand ook uitkijken :motorzaag

Zijn we het station provoceren/aandacht trekkerij niet inmiddels gepasseerd ? :moe:

Marsipulami
20-06-05, 12:22
Geplaatst door ferrari
Volgens die theorie moet jij zo langzamerhand ook uitkijken :motorzaag

:lole: :lol: Nee hoor, ik ben niet bang. Ik ben heel dapper als ik achter een pc zit. Meestal nog dapperder dan in real live. :D

~Panthera~
20-06-05, 12:23
Geplaatst door Marsipulami
:lole: :lol: Nee hoor, ik ben niet bang. Ik ben heel dapper als ik achter een pc zit. Meestal nog dapperder dan in real live. :D

Das de pest ook. :moe:

taouanza
20-06-05, 12:23
Geplaatst door ferrari
Jij vindt het blijkbaar normaal dat iemand gevaar loopt als hij in het openbaar zijn mening geeft.

Volgens die theorie moet jij zo langzamerhand ook uitkijken :motorzaag

Nou ja normaal?
Als ik op straat mensen ga uitschelden loop ik ook het risico geslagen te worden.

GiovanniHN
20-06-05, 12:31
Als Elian bescherming krijgt van de staat wil ik het ook.

Max Stirner
20-06-05, 12:37
Geplaatst door Marsipulami
Dat is een goed systeem. Provocateurs moeten zelf maar opdraaien voor de gevolgen van hun gedrag. De gewone hardwerkende belastingbetaler, die bovendien ook nog op een respectvolle manier met anderen omgaat, die hoeft niet op te draaien voor de brokken die egotrippers maken.



Er zijn mensen die graag zouden zien dat agressieve religieuze bemoeials niet meer zomaar andere mensen (mond)dood kunnen maken.....daar betaal ik graag belasting voor.

Dat jij daar anders over denkt verbaast me niets. Dat onze suffe regering daar ook anders over denkt, nog minder.

taouanza
20-06-05, 12:40
Geplaatst door Max Stirner
Er zijn mensen die graag zouden zien dat agressieve religieuze bemoeials niet meer zomaar andere mensen (mond)dood kunnen maken.....daar betaal ik graag belasting voor.

Dat jij daar anders over denkt verbaast me niets. Dat onze suffe regering daar ook anders over denkt, nog minder.

Wou jij nou beweren dat alleen religieuze mensen bedreigen?
Of dat bedreigingen van nietreligieuzen niet erg zijn?

Max Stirner
20-06-05, 12:54
Geplaatst door taouanza
Wou jij nou beweren dat alleen religieuze mensen bedreigen?
Of dat bedreigingen van nietreligieuzen niet erg zijn?


Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien waar de bedreigingen aan Elians adres vandaan komen.

Dus moet hij beschermd worden, zelfcensuur is geen optie. Zelfde geldt voor Ayaan. Ze moeten kunnen zeggen wat ze willen, hoe belachelijk het ook moge zijn wat ze zeggen.

Vrijheid van meningsuiting boven alles.

taouanza
20-06-05, 12:57
Geplaatst door Max Stirner
Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien waar de bedreigingen aan Elians adres vandaan komen.

Dus moet hij beschermd worden, zelfcensuur is geen optie. Zelfde geldt voor Ayaan. Ze moeten kunnen zeggen wat ze willen, hoe belachelijk het ook moge zijn wat ze zeggen.

Vrijheid van meningsuiting boven alles.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Want je hoeft namelijk ook geen Einstein te zijn om te weten dat er wel meer mensen worden bedreigd maar kennelijk moet je wel een Einstein zijn om met een maat te meten.

Max Stirner
20-06-05, 13:11
Geplaatst door taouanza
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Want je hoeft namelijk ook geen Einstein te zijn om te weten dat er wel meer mensen worden bedreigd maar kennelijk moet je wel een Einstein zijn om met een maat te meten.


OK, het antwoord op je vraag is: `ja` .

Alleen religieuze mensen bedreigen en als andere mensen het doen is het niet erg.

Spoetnik
20-06-05, 13:14
Geplaatst door Max Stirner
Vrijheid van meningsuiting boven alles.

Juist,.. helaas is het zo in Nederland dat er een hoop censuur is op meningen. Islamitische boeken worden verboden enzo, alleen maar omdat ze het van de kerktoren promoten van homos. Slaat nergens op.

taouanza
20-06-05, 13:15
Geplaatst door Max Stirner
OK, het antwoord op je vraag is: `ja` .

Alleen religieuze mensen bedreigen en als andere mensen het doen is het niet erg.

Das duidelijk maar dan moet je niet gaan zeiken over vrijheid van meningsuiting boven alles.

Max Stirner
20-06-05, 13:16
Geplaatst door taouanza
Das duidelijk maar dan moet je niet gaan zeiken over vrijheid van meningsuiting boven alles.

:wink:

maslova
20-06-05, 13:47
Als er al een gek is die hem wil vermoorden, en het zou toevallig een moslim zijn dan weet hij/zij ook wat de consequenties dat zal hebben voor de andere moslims in het land, daar hoef je ook geen Einstein voor te zijn.

taouanza
20-06-05, 17:13
Geplaatst door maslova
Als er al een gek is die hem wil vermoorden, en het zou toevallig een moslim zijn dan weet hij/zij ook wat de consequenties dat zal hebben voor de andere moslims in het land, daar hoef je ook geen Einstein voor te zijn.

En stel je voor het is geen moslim maar een atheist wat is de consequentie dan voor de atheisten?

Een rechtstaat of beschaving of wat je dit ook wilt noemen stelt niks voor als de aktie van een individu af wordt gerekend op de hele groep.
Daar moet je ook maar over nadenken voor je wat gaat roepen.

TonH
20-06-05, 18:10
Geplaatst door GiovanniHN
Als Elian bescherming krijgt van de staat wil ik het ook.

Ik wil ook dat de politie mij beschermt... tegen dieven, moordenaars, afzetters, bedreigers, verkeersdebielen, ... :nijn: