PDA

Bekijk Volledige Versie : Heiligschennis t.a.v. woonhuis Pim Fortuyn



Marsipulami
20-06-05, 17:52
Dewinter richt Vlaams-Nederlandse denktank op


16:00:52

ZOETERMEER - Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter en LPF-Tweede-Kamerlid Hilbrand Nawijn hebben vandaag een ,,denktank'' over immigratie, inburgering en multicultuur opgericht. Dat gebeurt in het voormalige woonhuis van Pim Fortuyn in Rotterdam. De denktank krijgt de naam van Marnix van Sint-Aldegonde.

De naam van het samenwerkingsverband verwijst naar de oud-burgemeester van Antwerpen die naar Nederland vluchtte omdat hij daar wel voor zijn mening kon uitkomen, verklaarde Filip Dewinter.
Hij herhaalde dat het niet de bedoeling is dat Nawijn en hij gezamenlijk een partij gaan opzetten. ,,Er komt geen filiaal van Vlaams Belang in Nederland. We moeten het doen in ons eigen land", aldus Dewinter, die samen met kamerlid Filip De Man en senatrice Anke Van dermeersch naar de Nederlandse havenstad was afgereisd.

20/06/2005 - belga, anp

TonH
20-06-05, 19:05
Erfenis
Frits Abrahams

Nooit heeft iemand zich in zijn graf omgedraaid, maar het blijft een mooie uitdrukking.
Vandaag staan we voor de vraag of Pim Fortuyn zich in zijn graf heeft omgedraaid toen hij hoorde dat Filip Dewinter samen met Hilbrand Nawijn ‘zijn’ Rotterdamse Palazzo di Pietro zou bezoeken. Bij leven en welzijn hield Fortuyn afstand van Dewinter. Om principiële of electorale redenen, dat zullen we nooit weten. Dewinter beweert dat hij in de aanloop naar de verkiezingen een prettig telefoongesprek met Fortuyn heeft gehad. Fortuyn heeft daar nooit van gerept, hij kon Dewinter op dat moment missen als kiespijn.
Maar voordat Pim zich in zijn Italiaanse graf omdraait, moet hij toch even zijn hand in eigen boezem steken, voorzover dat fysiologisch nog mogelijk is.
Dewinter mag vandaag het Palazzo binnenschrijden dankzij de nieuwe eigenaar ervan, ene Chris Thunnessen. Aan deze Thunnessen heeft Fortuyn veel te danken gehad.
Thunnessen was en is samen met de al even illustere Ed Maas de grote suikeroom van de Lijst Pim Fortuyn. In een persbericht van augustus 2004 noemde de LPF Maas en Thunnessen ‘weldoeners’ die ,,miljoenen hebben geleend en geschonken aan de LPF en daarmee de verkiezingscampagnes van 2002 en 2003 hebben mogelijk gemaakt”.
Bij de grote financiële problemen van de LPF van vorig jaar sprongen de heren opnieuw bij.
Chris Thunnessen was als directeur- grootaandeelhouder van Metterwoon Vastgoed in Den Haag de eerste die Fortuyn een grote donatie — 100.000 gulden — gaf toen hij lijsttrekker van Leefbaar Nederland werd. In de verkiezingsrace van 2002 maakte Thunnessen nog eens 50.000 euro aan de LPF over. ,,Hij wil een beter Nederland en ziet het als zijn burgerplicht 50.000 euro te storten”, schrijven Jutta Chorus en Menno de Galan in hun boek In de ban van Fortuyn.
Kennelijk ziet Thunnessen het nu als zijn burgerplicht Nederland beter te maken met de medicijnen van dokter Filip. Dat Palazzo di Pietro, zo kunnen we op de website van deze nobele villa lezen, heeft Thunnessen aangekocht ,,om het gedachtegoed van Pim Fortuyn te bewaren voor de toekomst”.
Zo wordt Fortuyn weer eens postuum slachtoffer van zijn gebrek aan kieskeurigheid bij het selecteren van medewerkers, aspirant- Kamerleden en donateurs.
Het is zo langzamerhand een onafzienbare stoet politieke dwergen, dwaallichten en charlatans, voor mij nog altijd het potsierlijkst belichaamd door de vrouw die Fortuyn als zijn opvolger beschouwde: Winny de Jong, die een betere hysterica dan politica bleek.
Voor Thunnessen bestaat er kennelijk geen principieel verschil tussen het gedachtegoed van Fortuyn en Dewinter. Ik vermoed dat dat voor meer van Fortuyns aanhangers geldt — Thunnessen en Nawijn staan daarin heus niet alleen. Bij de LPF is nu enige verontwaardiging over het bezoek van Dewinter ontstaan. Althans, het goed geklede Kamerlid Varela is kwaad. Fractievoorzitter Van As houdt zich op de vlakte, hij beseft dat je suikerooms nooit boos moet maken.
En Pim? Die laat Nederland lekker doormodderen met zijn erfenis.

NRC, 20-06-2005

helly2002
21-06-05, 00:55
ik weet niet of pim zich zou omdraaien ik vind er niets fouts aan dat er met de winter gepraat wordt dat is iets wat in belgie niet gebeurt en drom zal die partij ookwel blijven groeien echt slim van de belgen .pim zou zich wel omdraaien voor hoe de lpf tenonder is gegaan dat denk ikwel

Julien
21-06-05, 01:09
Geplaatst door helly2002
ik weet niet of pim zich zou omdraaien ik vind er niets fouts aan dat er met de winter gepraat wordt dat is iets wat in belgie niet gebeurt en drom zal die partij ookwel blijven groeien echt slim van de belgen .pim zou zich wel omdraaien voor hoe de lpf tenonder is gegaan dat denk ikwel

who fucking cares wat pimmmm er van zou vinden.. pff die man is DOOD.

voor de rest: populisten praten nu eenmaal graag met populisten. Zoveel verschil is er ook weer niet hoor tussen DeWinter, Fortuyn, Nawijn, Leefbaar Rotterdam en de LPF.

Marsipulami
21-06-05, 01:23
Geplaatst door helly2002
ik weet niet of pim zich zou omdraaien ik vind er niets fouts aan dat er met de winter gepraat wordt dat is iets wat in belgie niet gebeurt en drom zal die partij ookwel blijven groeien echt slim van de belgen .pim zou zich wel omdraaien voor hoe de lpf tenonder is gegaan dat denk ikwel

Filip Dewinter is altijd een groot bewonderaar geweest van Pim Fortuyn. Onder inspiratie van Fortuyn heeft Dewinter zelfs de organisatie 'Leefbaar Antwerpen' opgericht. Een organisatie waar achteraf na het debacle van LPF het Vlaams Blok/Belang maar zedig heeft gezwegen.

Fortuyn hield er (schijnbaar) niet van om geassocieerd te worden met Dewinter of het Vlaams Blok/Belang. Dat was vanuit electoraal standpunt natuurlijk heel erg verstandig en begrijpelijk. Immers na 20 jaar demonisering in de Nederlandse pers zou het uiterst onverstandig zijn om het Vlaams Blok/Belang als bevriende organisatie/partij voor te stellen.

Fortuyn pleitte ervoor om het Vlaams Blok en haar standpunten serieus te nemen en het VB te beschouwen als een gewone partij die standpunten uitdroeg waarover gepraat kon worden en waar niets mis mee was. In eigen (Vlaamse) land heeft het Vlaams Blok nooit zoveel begrip gekregen als het van Fortuyn kreeg.

Het is volstrekt normaal en heel logisch dat op een zonnige dag de medestanders van het Vlaams Blok/Belang en de medestanders van Fortuyn zouden verbroederen en verzusteren.

helly2002
22-06-05, 01:18
who fucking cares wat pimmmm er van zou vinden.. pff die man is DOOD.

voor de rest: populisten praten nu eenmaal graag met populisten. Zoveel verschil is er ook weer niet hoor tussen DeWinter, Fortuyn, Nawijn, Leefbaar Rotterdam en de LPF.


mischien nog meer mensen als dat jij zou denken julien laat hem dood zijn rest in peace maar het blijft de man die nederland heeft wakergeschopt .ik intereseerde me nooit voor politiek tot fortuin eindelijk is normale taal uit denhaag .


Fortuyn hield er (schijnbaar) niet van om geassocieerd te worden met Dewinter of het Vlaams Blok/Belang. Dat was vanuit electoraal standpunt natuurlijk heel erg verstandig en begrijpelijk. Immers na 20 jaar demonisering in de Nederlandse pers zou het uiterst onverstandig zijn om het Vlaams Blok/Belang als bevriende organisatie/partij voor te stellen.


verstandig zeker ookal had het weinug uitgemaakt hoor mars pim werdt wegezet als bijna hitler himself iets wat ik erg laag vond zeker van de mensen die in een kabinet nu zitten wat nogveel erger is met buitenlanders erg scheinheilig in denhaag .jammergenoeg zullen we nooit weten wat er gebeurt zou zijn als hij gewoon was blijven leven ,zoveel slechter dan nu kan het niet zijn ik heb en blijf veel respect hebben voor pimmetje hij zei de waarheid de rest zei dat het perfect ging dat hebben we erna wel gezien gaat echt super .