PDA

Bekijk Volledige Versie : Grootste hindoe-tempel buiten India mogelijk in Rotterdam



catharina
21-06-05, 07:58
Grootste hindoe-tempel buiten India mogelijk in Rotterdam

(Novum) - Mogelijk staat de grootste hindoe-tempel buiten India vanaf 2008 in Nederland. De stichting Maa Chandi Foundation is met de gemeente Rotterdam in gesprek over de bouw van het complex. Dat zal wellicht in de omgeving van Polder Zestienhoven verrijzen, schrijft het Algemeen Dagblad dinsdag.

De gemeente heeft bevestigd dat serieuze gesprekken gevoerd worden met de stichting. De vraag is nog hoe de benodigde 75 miljoen euro aan bouwkosten moet worden opgebracht. De stichting zegt het project te kunnen bekostigen met sponsorgeld uit India en de organisatie van multiculturele muziekevenementen.

Het tempelcomplex, dat plaats biedt aan drieduizend gelovigen, beslaat volgens de krant een oppervlakte van drie voetbalvelden en krijgt een veertig meter hoge koepel. Het heeft een multifunctioneel karakter, met onder meer een bioscoop, school, eethuis, bibliotheek en concertzaal. Iedereen is er welkom, niet alleen hindoestanen, zegt bestuurslid Aniel Lachman. Volgens architect Peter van Gerwen gaat het gebouw eruit zien als ‘een uitgaanscentrum in een apart jasje’.

Leefbaar Rotterdam, dat eerder protesteerde tegen de komst van een grote moskee in Rotterdam-Feijenoord, heeft zich al uitgesproken voor de komst van de tempel. "Hindoes zijn modelburgers: ze zijn uitstekend geïntegreerd en harde werkers", aldus fractieleider Ronald Sörensen in het Algemeen Dagblad. "De moskee staat symbool voor de politieke islam. In dit geval gaat het om een a-politieke religie."

Begin oktober zal volgens de gemeente duidelijk zijn of en waar de tempel zal worden gebouwd.

****************************
Hopelijk gaat het door, een mooie aanwinst voor Rotterdam!

an3sdej
21-06-05, 08:10
Het is waar dat de Indiërs voor weinig problemen zorgen in de westerse wereld, maar zo'n tempel in de stijl van dat land zie ik niet zitten. Maar misschien krijgt het gebouw toch een westers uiterlijk zodat het niet al te veel uit de toon valt.

an3sdej
21-06-05, 08:16
http://hindi.punt.nl/upload/20050413/plaatje.gif

assassijn
21-06-05, 10:25
Geplaatst door an3sdej
Het is waar dat de Indiërs voor weinig problemen zorgen in de westerse wereld, maar zo'n tempel in de stijl van dat land zie ik niet zitten. Maar misschien krijgt het gebouw toch een westers uiterlijk zodat het niet al te veel uit de toon valt.



a3nsdej
ban van 10 dagen
Ik heb je gewaarschuwd dat ik kotsmisselijk ben geworden van jouw gegeneraliseer van de moslims. Inhoudelijk op de discussie anders kun je oprotten.
Barca

:haha:

delirious
21-06-05, 10:28
Geplaatst door assassijn
:haha:

Ajajajaj die is lastig. :hihi:

catharina
21-06-05, 10:30
Geplaatst door assassijn
:haha:
Inhoudelijk op de discussie ingaan kan jij ook nog niet helemaal geloof ik.

assassijn
21-06-05, 11:11
Welke discussie?
Je zit hier niet op stormfront.org, nieuwrechts.nl of hindu.nl.
Alsof het hier iemand aan z'n reet zal roesten dat er een hindoe-tempel komt.

catharina
21-06-05, 11:13
Geplaatst door assassijn
Welke discussie?
Je zit hier niet op stormfront.org, nieuwrechts.nl of hindu.nl.
Alsof het hier iemand aan z'n reet zal roesten dat er een hindoe-tempel komt.
Ik geloof niet dat jij in de positie bent om namens iedereen te spreken.

Rabi'ah.
21-06-05, 11:14
Geplaatst door assassijn
:haha:

:D

Rabi'ah.
21-06-05, 11:15
Geplaatst door catharina
Grootste hindoe-tempel buiten India mogelijk in Rotterdam

(Novum) - Mogelijk staat de grootste hindoe-tempel buiten India vanaf 2008 in Nederland. De stichting Maa Chandi Foundation is met de gemeente Rotterdam in gesprek over de bouw van het complex. Dat zal wellicht in de omgeving van Polder Zestienhoven verrijzen, schrijft het Algemeen Dagblad dinsdag.

De gemeente heeft bevestigd dat serieuze gesprekken gevoerd worden met de stichting. De vraag is nog hoe de benodigde 75 miljoen euro aan bouwkosten moet worden opgebracht. De stichting zegt het project te kunnen bekostigen met sponsorgeld uit India en de organisatie van multiculturele muziekevenementen.

Het tempelcomplex, dat plaats biedt aan drieduizend gelovigen, beslaat volgens de krant een oppervlakte van drie voetbalvelden en krijgt een veertig meter hoge koepel. Het heeft een multifunctioneel karakter, met onder meer een bioscoop, school, eethuis, bibliotheek en concertzaal. Iedereen is er welkom, niet alleen hindoestanen, zegt bestuurslid Aniel Lachman. Volgens architect Peter van Gerwen gaat het gebouw eruit zien als ‘een uitgaanscentrum in een apart jasje’.

Leefbaar Rotterdam, dat eerder protesteerde tegen de komst van een grote moskee in Rotterdam-Feijenoord, heeft zich al uitgesproken voor de komst van de tempel. "Hindoes zijn modelburgers: ze zijn uitstekend geïntegreerd en harde werkers", aldus fractieleider Ronald Sörensen in het Algemeen Dagblad. "De moskee staat symbool voor de politieke islam. In dit geval gaat het om een a-politieke religie."

Begin oktober zal volgens de gemeente duidelijk zijn of en waar de tempel zal worden gebouwd.

****************************
Hopelijk gaat het door, een mooie aanwinst voor Rotterdam!

En wat vind jij van de aanstaande bouw van de As-salam moskee? :zozo:

catharina
21-06-05, 11:15
Geplaatst door Rabi'ah.
:D
:moe:

catharina
21-06-05, 11:16
Geplaatst door Rabi'ah.
En wat vind jij van de aanstaande bouw van de As-salam moskee? :zozo:
Is dat die hele grote? Daar ben ik op tegen.

Rabi'ah.
21-06-05, 11:16
Geplaatst door catharina
:moe:

:koppel:

Rabi'ah.
21-06-05, 11:17
Geplaatst door catharina
Is dat die hele grote? Daar ben ik op tegen.

Waarom? :zozo:

catharina
21-06-05, 11:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarom? :zozo:
Teveel negatieve gevolgen voor de samenleving.

Rabi'ah.
21-06-05, 11:20
Geplaatst door catharina
Teveel negatieve gevolgen voor de samenleving.

Hoezo? :zozo: