PDA

Bekijk Volledige Versie : graag even jouw mening aub



vulpen
21-06-05, 10:59
Missiestatement

Het versterken van de maatschappelijke positie van onze gemeenschap en onze mensen en het onderhouden van positieve relaties met anderen op basis van wederzijds respect en verdraagzaamheid.

Wij zij van mening dat we via deze weg invloed kunnen uitoefenen op de politiek/media die wij verantwoordelijk houden voor de criminalisering van de moslims. Dit doen we door inhoudelijke standpunten over de maatschappelijke onderwerpen in te nemen en kenbaar te maken aan het Nederlands volk.

Wij zien het als een plicht om onze Islamitische identiteit op een positieve manier kenbaar te maken, die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn.

taouanza
21-06-05, 11:47
Inhoudelijke reacties aub!

David
21-06-05, 12:00
Geplaatst door vulpen
Missiestatement

Het versterken van de maatschappelijke positie van onze gemeenschap en onze mensen en het onderhouden van positieve relaties met anderen op basis van wederzijds respect en verdraagzaamheid.

Wij zij van mening dat we via deze weg invloed kunnen uitoefenen op de politiek/media die wij verantwoordelijk houden voor de criminalisering van de moslims. Dit doen we door inhoudelijke standpunten over de maatschappelijke onderwerpen in te nemen en kenbaar te maken aan het Nederlands volk.

Wij zien het als een plicht om onze Islamitische identiteit op een positieve manier kenbaar te maken, die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn.



Ik vind het wel een positief statement. Waar is het eigenlijk van? De AEL?

vulpen
21-06-05, 12:07
voor de duidelijkheid, dit is geen AEL statement.

wie meer info wil inschllah kan het via de mail krijgen als bijlagen.

AEL is een leuk expiriment geweest

vulpen
21-06-05, 12:29
Missiestatement

Als onafhankelijke moslims in Nederland ons verantwoordelijkheid oppakken. Het versterken van de maatschappelijke positie van onze gemeenschap en onze mensen en het onderhouden van positieve relaties met anderen op basis van wederzijds respect en verdraagzaamheid.

Wij zij van mening dat we via deze weg invloed kunnen uitoefenen op de politiek/media die wij verantwoordelijk houden voor stemmingmakerij . Dit doen we door inhoudelijke standpunten over de maatschappelijke onderwerpen in te nemen en kenbaar te maken aan het Nederlands volk.

Wij zien het als ons plicht om onze Islamitische identiteit op een positieve manier kenbaar te maken, die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn.

David
21-06-05, 12:31
Geplaatst door vulpen

Wij zien het als ons plicht


onze plicht.

sienia
21-06-05, 12:32
Woar is't veur?

Beetje droog trouwens, gaat niks van uit.
Maarja, ik weet niet waar het veur is.

tr_imparator
21-06-05, 13:09
Geplaatst door vulpen
Missiestatement

Wij zien het als een plicht om onze Islamitische identiteit op een positieve manier kenbaar te maken, die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn.

:rolleyes:

Hoezo zou ik me als moslim moeten ''verantwoorden''? Het probleem moet bij de wortels aangepakt worden, niet oplossend maar voorkomend. De moslimgemeenschap hoeft zich niet te verantwoorden en dat moet zij duidelijk maken.

Verder heb ik als moslim me eigen identiteit en standpunten.

mark61
21-06-05, 13:13
Geplaatst door tr_imparator
:rolleyes:

Hoezo zou ik me als moslim moeten ''verantwoorden''? Het probleem moet bij de wortels aangepakt worden, niet oplossend maar voorkomend. De moslimgemeenschap hoeft zich niet te verantwoorden en dat moet zij duidelijk maken.

Verder heb ik als moslim me eigen identiteit en standpunten.

Waar lees jij verantwoording? 'Verschuldigd zijn' ~ borç biliyoruz.

BiL@L
21-06-05, 13:16
Hij denkt ze gezien te hebben.

vulpen
21-06-05, 13:27
de vraag was of je een mening hebt over de statement, wat kan eventueel verandert worden....

Max Stirner
21-06-05, 13:34
Geplaatst door vulpen
de vraag was of je een mening hebt over de statement, wat kan eventueel verandert worden....


Ik zou het `de politiek` en `de media` eruit halen.

Is te generaliserend - precies wat je anderen verwijt als ze het over `de moslims` hebben dus - en veel mensen zullen denken: `Heb je `ze` weer met hun slachtofferrol`.

Verder vond ik het een prima statement.

mark61
21-06-05, 13:35
Geplaatst door vulpen
de vraag was of je een mening hebt over de statement, wat kan eventueel verandert worden....

Tis een beetje een vaag statement. Waar verwijst 'via deze weg' naar? Naar 'versterken maatschappelijke positie'? Wat betekent dat eigenlijk? En wat is in deze oorzaak en gevolg?

Ik zou wat minder de nadruk leggen op 'gemeenschap', maar misschien bedoel je dat met 'onze mensen'. Wat zijn onze mensen precies?

In het algemeen denk ik dat een maatschappelijke positie allereerst door 1 ding wordt versterkt: onderwijs, onderwijs en nog eens onderwijs. Het lijkt me dringender de eigen kinderen zo goed mogelijk door het onderwijssysteem te loodsen dan wat ook. De rest, een mondige, in de maatschappij staande gemeenschap bijvoorbeeld, komt dan vanzelf wel.

tr_imparator
21-06-05, 14:03
Geplaatst door vulpen
de vraag was of je een mening hebt over de statement, wat kan eventueel verandert worden....

alles


Ik zie liever zoiets:


Missiestatement

Het versterken van de positie van allochtonen in de samenleving. Dit moet verkregen worden door beter onderwijs( gezien de kwaliteit van onderwijs in gebieden waar veel allochtonen wonen onder de maat is) en extra hulp voor allochtonen. Ook moet discriminatie met name op de werkvloer in de zorg hard aangepakt worden.

Allochtonen moeten ten tweede zich harder opstellen tegen de overheid. Vooral het concept integratie moet verduidelijkt worden. De overheid moet met goeie taalcursussen komen en zich niet bemoeien met het priveleven van allochtonen. Allochtonen moeten daarentegen zich niet afhankelijk opstellen maar juist ook zelf meer motivatie tonen.

Verder moet men vernedering en beledigingen naar de allochtoonse gemeenschap toe niet tolereren. Men moet juist de ''eigen identiteit'' versterken: vertrouwen geven om door te zetten. etc?

mark61
21-06-05, 15:48
Ik geloof niet dat vulpen op dit soort meningen zat te wachten. :vreemd:

Doeschate
21-06-05, 16:03
Geplaatst door vulpen
Missiestatement

Het versterken van de maatschappelijke positie van onze gemeenschap en onze mensen en het onderhouden van positieve relaties met anderen op basis van wederzijds respect en verdraagzaamheid.

Wij zij van mening dat we via deze weg invloed kunnen uitoefenen op de politiek/media die wij verantwoordelijk houden voor de criminalisering van de moslims. Dit doen we door inhoudelijke standpunten over de maatschappelijke onderwerpen in te nemen en kenbaar te maken aan het Nederlands volk.

Wij zien het als een plicht om onze Islamitische identiteit op een positieve manier kenbaar te maken, die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn.
Afgezien van het sterke taalgebruik in “criminalisering van de moslims”, dat polariserend werkt en wat mij betreft vervangen moet worden door bijv. “negatieve beeldvorming over de moslims”, ben ik benieuwd naar een verdere uitwerking van dit statement. Heb je links naar een bijbehorende website?

Met welke standpunten over maatschappelijke onderwerpen denken jullie de beeldvorming over moslims te verbeteren? Een meer accepterende opstelling ten aanzien van afvalligen zoals Ayaan zal mijn beeldvorming over moslims goed doen, bijv.