PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie verhoogt controle op informatiestromen



an3sdej
21-06-05, 12:04
Politie verhoogt controle op informatiestromen
DEN HAAG - De Nederlandse politie gaat zich bij de bestrijding van criminaliteit en terreur meer richten op plaatsen waar stromen van mensen, goederen, geld en vooral informatie samenkomen. Dat moet zicht geven op potentiële en actuele bedreigingen van de veiligheid.

Dat stelt de Raad van Hoofdcommissarissen in de visienota Politie in Ontwikkeling, die dinsdag is verschenen. Omdat de prestatiedruk steeds verder toeneemt en de verwachtingen onbegrensd lijken, was het volgens de raad tijd om opnieuw aan te geven waar de politie voor staat.

Traditiegetrouw werkt de politie in bepaalde gebieden, zoals de wijk en de stad. Maar mensen, goederen, geld en informatie begeven zich van plaats naar plaats via doorgaande routes in de stad, het land en internationaal over wegen, het water, het spoor, in de lucht, in havens en computernetwerken. Om de "knooppunten van deze infrastructurele netwerken" te kunnen controleren, moet de politie gebruikmaken van bevoegdheden die in de wijk alleen bij uitzondering aanvaardbaar zijn.

De Raad van Hoofdcommissarissen meent verder dat op de politie altijd een beroep moet kunnen worden gedaan, ook als andere instanties het laten afweten. De politie dient zich bezig te houden met handhaving van regels, opsporing en noodhulp. Maar dat betekent ook dat de politie problemen van onveiligheid signaleert en bestuurders en het Openbaar Ministerie actief adviseert wat zij eraan kunnen doen.

Bovendien moet de politie haar aandacht behalve op wijken en het lokale bestuur ook nadrukkelijk op andere gemeenschappen richten, zoals winkeliersverenigingen, bedrijvencentra en maatschappelijke organisaties als scholen, culturele instellingen en de ANWB. "Niet alle contacten met de samenleving verlopen vanzelfsprekend het best via het loket van de wijk- of buurtagent", staat in de nota.

Ook wil de politie een "gezaghebbende positie" hebben ten opzichte van haar omgeving. De organisatie heeft daarbij "professionele ruimte" nodig, waarin de nadruk ligt op verantwoording achteraf en niet op sturing vooraf.

assassijn
21-06-05, 12:34
Vraagje Andries; Sta je nog steeds achter de uitspraak die je ooit deed bij de buren.
Ik citeer; " Amsterdam moet worden gezuiverd van Marokkanen".
Met dat zuiveren refereerde je toen naar de gebeurtenissen van WO2.

delirious
21-06-05, 12:43
Geplaatst door assassijn
Vraagje Andries; Sta je nog steeds achter de uitspraak die je ooit deed bij de buren.
Ik citeer; " Amsterdam moet worden gezuiverd van Marokkanen".
Met dat zuiveren refereerde je toen naar de gebeurtenissen van WO2.

Welke buren?

Rabi'ah.
21-06-05, 12:44
Geplaatst door delirious
Welke buren?

marokko.nl of maghrebonline misschien? :vreemd:

delirious
21-06-05, 12:47
Geplaatst door iQra
Niet op Maghrebonline. Heb je deze bewering echt gedaan Andries?

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Rabi'ah.
21-06-05, 12:50
Geplaatst door delirious
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik geloof het zo.

Ron Haleber
21-06-05, 13:16
Geplaatst door iQra
Niet op Maghrebonline. Heb je deze bewering echt gedaan Andries?

iQra, in elk geval heeft deze hypocriete bedrieger ons beiden daar op Maghrebonline wel de nodige smerige streken geleverd...! :kwaad:

an3sdej
21-06-05, 13:42
Geplaatst door assassijn
Vraagje Andries; Sta je nog steeds achter de uitspraak die je ooit deed bij de buren.
Ik citeer; " Amsterdam moet worden gezuiverd van Marokkanen".
Met dat zuiveren refereerde je toen naar de gebeurtenissen van WO2.

Beste Assassijn, ik heb toen gezegd "gezuiverd moet worden van Marokkaanse hangjeugd die de boel daar terroriseert.
Het woord 'zuiveren' was verkeerd en moest 'verwijderen van' zijn.
Direkt erna heb ik dat toen veranderd.

an3sdej
21-06-05, 14:34
De topic ging toen over 'de Diamantbuurt' waar Marokkaanse jongeren de buurt onveilig maakten.

Ik had toen gezegd dat A'dam gezuiverd moest worden van dat soort jongeren, maar zag meteen mijn foute woordgebruik, en veranderde toen direkt de zin in dat die jongeren eens verwijderd moesten worden daar.

assassijn
21-06-05, 17:22
Geplaatst door an3sdej
Beste Assassijn, ik heb toen gezegd "gezuiverd moet worden van Marokkaanse hangjeugd die de boel daar terroriseert.
Het woord 'zuiveren' was verkeerd en moest 'verwijderen van' zijn.
Direkt erna heb ik dat toen veranderd.

Ik herinner mij toch iets heel anders :nerd:
Je had het pas aangepast nadat mensen hadden gedreigd jouw citaat door te pm'en naar de mods...gelukkig hadden een aantal mensen jou geciteerd zodat de post in z'n geheel bekeken kon worden, en jij alsnog een ban kreeg.
Je bent al te vaak betrapt op leugens, waarschijnlijk zal je er nu ook weer iets moois van maken :)

delirious
21-06-05, 17:29
Geplaatst door assassijn
Ik herinner mij toch iets heel anders :nerd:
Je had het pas aangepast nadat mensen hadden gedreigd jouw citaat door te pm'en naar de mods...gelukkig hadden een aantal mensen jou geciteerd zodat de post in z'n geheel bekeken kon worden, en jij alsnog een ban kreeg.
Je bent al te vaak betrapt op leugens, waarschijnlijk zal je er nu ook weer iets moois van maken :)

Goed om te zien assassijn, dat je dit soort leugenaars ontmaskerd.
Vond het al een beetje fishy klinken.
Zuiver dat maar eens an3sdej :mad: