PDA

Bekijk Volledige Versie : Journalisten Vredesprijs 2005 voor Mohammed Benzakour



MO_NL
22-06-05, 11:51
Journalisten Vredesprijs 2005 voor Mohammed Benzakour

http://www.peronneboddaert.nl/dialoog/afbeeldingen/ben.jpg

Het Humanistisch Vredesberaad heeft de Vredesprijs voor Journalistiek 2005 toegekend aan de publicist Mohammed Benzakour. Hij ontving de prijs uit handen van Anja Meulenbelt, journalist voor de vrede van 2004, tijdens een bijeenkomst van de stichting “Huis van Erasmus” in Rotterdam. De jury, bestaande uit kaderleden van het Humanistisch Vredesberaad en vorige prijswinnaars, heeft dit keer een keuze gemaakt uit Henk Weltevreden, Geert Mak en Mohammed Benzakour.

Uit het juryrapport: ‘Door zijn kenmerkende humor en vrolijkheid, zijn uitdagende mooie schrijfstijl heeft Benzakour zich geplaatst bij de getalenteerde Nederlandstalige publicisten. Zijn werk bevat een veelheid aan spelen met woorden en gedurfde onderwerpen. Hij is een van de weinigen die in staat is om de Marokkaanse cultuur onder de aandacht te brengen en verzet zich met zijn woorden tegen de maatschappelijke verharding en vervreemding van de Islamitische mens. Niet zonder zelfspot grijpt hij onderwerpen aan die variëren van moslimgewoontes tot de schets van de Nederlandse samenleving in de tijd tussen Fortuyn en Hirsi Ali.’

Kijk voor meer informatie op: http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/ en op www.humanistischvredesberaad.nl

Vorige week verscheen van Benzakours hand bij uitgeverij L.J. Veen de bundel Osama’s grot. Allah, Holland & ik (€ 16,50).

Kal-El B.V
22-06-05, 11:59
Kan iemand uitleggen wat er nou precies was misgegaan tussen hem en de volkskrant ? Ik heb dat toendertijd gemist. Iets met plagiaat of zo ?

Ron Haleber
22-06-05, 15:16
Dit topic is een doublure van:

Mijn nominatie van Mohamed Benzakour voor de humanistische Vredesprijs.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=140815

Met de dankbrief van mw Polak voor mijn nominatie en de enquête - die meewogen in de beslissing van de jury. Benzakour - bescheiden als altijd - was er diep van onder de indruk.


MO_NL leest blijkbaar zijn eigen site niet meer! Jammer! :boer:


Ik had een maand tevoren ook een enquête gelanceerd over die Vredesprijs met Benzakour als candidaat:

Kies je kandidaat voor DE JOURNALIST VOOR DE VREDE 2005

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=140289

:fpetaf:



Ik heb Osama’s grot. Allah, Holland & ik gelezen en zal er hier binnenkort een bespreking van neerzetten!

Maar wie weet, leest MO_NL wel eens boeken? En kan hij het óók hier bespreken... Des te pikanter!




MO_NL ik kan je ook Samira Abbos aanraden! :student:

Mijn recensie van haar vorige week verschenen boek vind je hier:

Samira Abbos' eerstgeborene: "De moslim bestaat niet"
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=143731





Zo zie je maar weer MO_NL hoe actief die "azijnpisser" - zoals jij me noemt - wel niet is, als het om de cultuur van jouw mocro's gaat...! :stomp:

Waarnemer
22-06-05, 15:26
Geplaatst door Kal-El B.V
Kan iemand uitleggen wat er nou precies was misgegaan tussen hem en de volkskrant ? Ik heb dat toendertijd gemist. Iets met plagiaat of zo ?
Hij had destijds een column van iemand anders ingeleverd onder zijn eigen naam: plagiaat inderdaad.

Nogal dubieus dat zo'n persoon er nu met de humanistische Vredesprijs vandoor gaat, al is dat een prijs die weinig voorstelt.

Ron Haleber
22-06-05, 15:37
Geplaatst door Waarnemer
Hij had destijds een column van iemand anders ingeleverd onder zijn eigen naam: plagiaat inderdaad.

Nogal dubieus dat zo'n persoon er nu met de humanistische Vredesprijs vandoor gaat, al is dat een prijs die weinig voorstelt.

Ach niet zo zeuren dat overkomt Benzakour ook wel...! :melig2:

Zijn column over Mohamed Ali werd onder de naam van Joost Zwagerman gepubliceerd! :student:

Cf Grot pag. 54.

Waarnemer
22-06-05, 15:38
Geplaatst door Ron Haleber
Ach niet zo zeuren dat overkomt Benzakour ook wel...! :melig2:

Zijn column over Mohamed Ali werd onder de naam van Joost Zwagerman gepubliceerd! :student:

Cf Grot pag. 54.
Is dat een rechtvaardiging?

Plagiaat plegen is een doodzonde voor wetenschappers en schrijvers Ron, zou jij toch moeten weten.

Ron Haleber
22-06-05, 15:44
Geplaatst door Waarnemer
Is dat een rechtvaardiging?

Plagiaat plegen is een doodzonde voor wetenschappers en schrijvers Ron, zou jij toch moeten weten.

Ja met name als autchtonen als Joost Zwagerman zich er aan schuldig maken!

Heb je wel eens van Adriaan van Dis gehoord?:verrassin

Ik spreek uit eigen ervaring: ben vaak geplunderd zonder bronvermelding. :knife_hea

Daarom heb ik zo'n hoogachting voor Frank van Gemert: die vermeldt duidelijk dat hij mij vaak gebruikte. :engel:

Waarnemer
22-06-05, 15:48
Geplaatst door Ron Haleber
Heb je wel eens van Adriaan van Dis gehoord?:verrassin
Ja, uiteraard. Maar vind je dat serieus een vergelijk? :confused:

Ron Haleber
22-06-05, 16:02
Geplaatst door Waarnemer
Ja, uiteraard. Maar vind je dat serieus een vergelijk? :confused:

Ja en denk ook ff aan die professor Diekstra uit Leiden die hele boeken van een Amerikaan plagieerde...!!! :laser: