PDA

Bekijk Volledige Versie : Heilige Geest nu ook akkoord met erkenning homorelaties



Marsipulami
23-06-05, 11:51
Crisis anglicanen over homorelaties verdiept zich

Geplaatst op 23/6 '05 om 11:52u
Door Theo Borgermans (Bron: Reformatorisch Dagblad)


NOTTINGHAM (RKnieuws.net) - De kans dat de Anglicaanse Kerk zal scheuren over het wel of niet toestaan van het wijden van geestelijken die in een homoseksuele relatie leven, lijkt, na een ontmoeting van de kerken over deze kwestie, te zijn toegenomen.

Op een bijeenkomst van anglicaanse kerken in Engeland hebben de Amerikaanse en Canadese kerken nog eens hun steun hiervoor uitgesproken. De Amerikaanse anglicanen presenteerden een 130 pagina’s tellend document over de kwestie. Daarin wordt gezegd dat „leden van de Episcopaalse Kerk heiligheid hebben laten zien in gelijkgeslachtelijke relaties en steun geven aan de zegening van zulke relaties en aan de wijding of inzegening van personen in deze relaties.” De Canadese afgevaardigden op de bijeenkomst drukten zich iets gematigder uit. Zij riepen op tot meer discussie over het onderwerp.

Vooral afgevaardigen uit Afrika waren woedend over de presentaties van de kerken uit de VS en Canada. Daarin werd namelijk ook gesteld dat de Heilige Geest de kerk in deze kwestie had geleid.

David
23-06-05, 11:58
Ik ben van nature geestig.

Bofko
23-06-05, 13:03
Geplaatst door David
Ik ben van nature geestig.

:melig2: Maar niet heilig.

David
23-06-05, 13:05
Geplaatst door Bofko
:melig2: Maar niet heilig.


wel gezellig.

BiL@L
23-06-05, 13:08
De Joodse kerk heeft tot nu toe alles overleeft...

David
23-06-05, 13:10
Geplaatst door BiL@L
De Joodse kerk heeft tot nu toe alles overleeft...


Ik ook, zelfs Farid.

Dutchguy
23-06-05, 13:16
Toffe peer die Heilige Geest. Hij's okeee! :duim: