PDA

Bekijk Volledige Versie : Stoned autorijden = verboden



MO_NL
23-06-05, 16:14
Stoned autorijden = verboden

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

bron: RTL-Nieuws

Gisteren geblowed, vandaag niet achter het stuur. Wat vind je daar nou van?

Dubbelfruitig
23-06-05, 16:41
Geplaatst door MO_NL
Gisteren geblowed, vandaag niet achter het stuur. Wat vind je daar nou van?
Blowen is haram, Mo. Ik zie het probleem dus niet echt?

Wide-O
23-06-05, 16:47
Ik las toevallig vanmorgen een interview met iemand die al 25 jaar met de MUG meerijdt, en ook mag fungeren als wetsdokter.

Die bevestigde dat drugs vaker voorkomen dan voordien (uiteraard), maar dat 8 op de 10 gevallen van intoxicatie toch nog te maken had met alcohol, en voornamelijk met mensen boven de 40 (kuch)

Ik kan me echter niet voorstellen dat een joint van de dag ervoor meer invloed heeft dan pakweg vermoeidheid, maar misschien ken ik de feiten niet.

Wat wel duidelijk is is dat we binnenkort naar een nultolerantiebeleid lijken te gaan wat drugs & alcohol achter het stuur betreft.

Vermoeidheid, onoplettendheid, gebrek aan discipline/voertuigcontrole/verantwoordelijkheid/defensive driving, en het overmatig gebruik van kalmeermiddelen/slaapmiddelen ontsnappen dan weer wel totaal aan de waakzaamheid.

Vreemd.

Elsschot
24-06-05, 16:50
drugsgebruik waarvan er nog aantoonbaar sporen in het lichaam aanwezig zijn moet altijd leiden tot een rijverbod. de kleinst mogelijke aanwezigheid van de drug zal van invloed zijn op de neurotransmissie en dus ook op de rijvaardigheid en persoonlijkheid van de bestuurder.

alcohol wordt door de lever geheel afgebroken, je kunt dus heel wel bepalen waarneer het weer verantwoord is om te gaan rijden. THC blijft daarentegen nog zeer lange tijd aanwezig en blijft de hersenen storen

micha4
25-06-05, 08:54
Blowen heeft na 24 uur geen invloed meer op het rijden, zelfs al is het in een test nog aantoonbaar. Als je echter heel heftig stoned bent geweest, kun je de volgende ochtend nog wel vermoeid zijn. Maar dan zit je met al die andere slaapkoppen in de file. :wohaa:

Micha

RinC
25-06-05, 09:47
Geplaatst door micha4
Blowen heeft na 24 uur geen invloed meer op het rijden, zelfs al is het in een test nog aantoonbaar. Als je echter heel heftig stoned bent geweest, kun je de volgende ochtend nog wel vermoeid zijn. Maar dan zit je met al die andere slaapkoppen in de file. :wohaa:

Micha

Blowen is niet koosjer he :D