PDA

Bekijk Volledige Versie : Ali B. traint mee met Oranje onder 20



MO_NL
23-06-05, 16:19
Ali B. traint mee met Oranje onder 20

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Rapper Ali B heeft vanochtend meegetraind met de selectie van het Nederlands elftal onder 20.

Jeugd-WK
De artiest van Marokkaanse afkomst trok voor één keer alle vertrouwde aandacht weg bij Quincy Owusu Abeyie, Ryan Babel en Hedwiges Maduro, de vaste smaakmakers van Oranje. Dat plaatste zich woensdagavond ten koste van Chili (3-0) voor de kwartfinales van het jeugdwereldkampioenschap in eigen land.

Optreden
Ali B bracht op uitnodiging van bondscoach Foppe de Haan de nacht door in het trainingskamp van de Nederlandse selectie in Oisterwijk. Na de lichte en ludieke training volgt vanmiddag nog een optreden van de populaire showman in het spelershotel. In samenwerking met zijn fans Owusu Abeyie en Babel zal Ali B een speciaal rapnummer voor Oranje ten gehore brengen.

Blessure
De Almeerse rapper, winnaar van de popprijs 2004 en van de Zilveren Harp, voelde zich bij het begin van de training helemaal in zijn element. "Nee, nee, ik zeg niets, ik heb een zwijgplicht", grapte hij tegen de talrijk opgekomen verslaggevers en cameramensen. "Of dit serieus is? Ja, wat denk je? Jammer dat ik last heb van een enkelblessure. Het is niettemin heerlijk om profvoetballer te zijn."

Boetes
Ali B had al snel twee symbolische boetes te pakken. Hij was te laat bij het ontbijt en hij trainde met een karakteristieke pet op. "Het is de eerste keer dat iemand bij een training van mij zijn petje ophoudt", sprak bondscoach De Haan met een glimlach. "Ach, vooruit maar."

Nigeria
Het Nederlands elftal speelt zaterdag in de kwarftfinales tegen Nigeria in Kerkrade.

bron: RTL-Nieuws