PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko - 20 ziet kansen tegen Italië



NIS
24-06-05, 10:13
Marokko -20 ziet kansen tegen Italië
Uitgegeven op 24 juni 2005 om 10:26 uur

(Novum/Infostrada) - Marokko en Italië spelen vrijdagmiddag in de Galgenwaard de eerste kwartfinale op het WK onder 20. Beide landen kwamen nooit verder dan de kwartfinales en kunnen een historische prestatie neerzetten. Bij Marokko zijn Karim El Ahmadi (FC Twente) en Rachid Tiberkanine (Ajax) actief. Beide spelers dichten de Jonge Leeuwen van de Atlas kansen toe.

"Wij zijn een ploeg die kan knokken en dat zullen we vrijdag uiteraard ook gaan doen", aldus El Ahmadi op de website van FC Twente. "Ik denk dat de halve finale te bereiken moet zijn voor ons." De buitenspeler stond de eerste wedstrijd tegen Spanje (3-1 verlies) nog naast de ploeg en veroverde daarna op een voor hem vreemde plaats een basisplek. "We hebben bij Marokko erg veel aanvallend ingestelde spelers, daardoor ben ik meer de controleur op het middenveld. Ik ben van nature niet zo'n type speler, maar het bevalt me wel bij dit Marokkaanse team."

Rachid Tiberkanine was tegen Spanje nog basisspeler, maar bleef tegen Honduras (5-0 winst) en Chili (1-0 winst) langs de kant. In de achtste finales tegen Japan (1-0) gaf hij als invaller de assist op de winnende goal van Mouhssine Iajour. Met Iajour is ook de belangrijkste man van Marokko genoemd. De spits van Raja Casablanca maakte dit toernooi drie treffers. "Het is de eerste keer in de geschiedenis dat we de kwartfinale hebben gehaald", aldus Tiberkanine op de website van Ajax. "In 1986 haalde Marokko een keer de achtste finale. Nu verwachten ze veel. Nu mag je ook dromen, vind ik. Het is immers nog maar twee wedstrijden naar de finale. En ik heb Kenneth Vermeer (doelman Oranje -20 en Jong Ajax, red.) beloofd dat we tegenover elkaar staan in die finale!" Die laatste droom kan helaas geen werkelijkheid worden. De winnaar van Italië - Marokko speelt namelijk in de halve finales tegen de winnaar van Nederland - Nigeria.

--> Wie gaan er vanmiddag allemaal kijken?