PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaan veroordeeld 6 maand cel voor antisemitische uitspraken



Marsipulami
24-06-05, 11:44
Zes maanden cel voor antisemitisme


10:34:07


ANTWERPEN - De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft de 22-jarige Marokkaan Chbaba B. bij verstek veroordeeld tot zes maanden cel en een boete van 550 euro. Vorig jaar belaagde en bedreigde hij een joodse man op straat.

Het is de eerste maal dat een dergelijke feit van antisemitisme tot een strafproces en veroordeling leidt.

De beklaagde kwam op 7 juni 2004 naast een joodse man fietsen in de Statiestraat. ,,Ik ben Palestijn en ik wil alle joden doden'', zei hij. De beklaagde toonde vervolgens een mes aan het slachtoffer. De man fietste pijlsnel door naar de synagoge en verwittigde de politie. Die kon de man bij de kraag vatten. Hij bleek een ijzerzaag op zak te hebben.

De beklaagde weigerde iedere medewerking en wilde zelfs geen verklaring afleggen. Het slachtoffer herkende hem evenwel bij een spiegelconfrontatie als de man die hem op straat bedreigd had.

,,Onaanvaardbare intolerantie''

De rechtbank oordeelde dat Chbaba B. gedreven werd door een diep misprijzen en door gevoelens van vijandigheid ten opzichte van joodse burgers. ,,De feiten getuigen van een onaanvaardbare intolerantie en zijn een vorm van psychisch geweld'', luidde het vonnis.

Chbaba B., die illegaal in ons land verblijft, is met deze feiten niet aan zijn proefstuk toe. Hij werd in februari 2004 al eens veroordeeld tot acht maanden cel voor diefstal met geweld.

Burgerlijke partij

Het Forum der Joodse Organisaties had zich burgerlijke partij gesteld tegen de beklaagde en kreeg een symbolische schadevergoeding van één euro toegekend.

Op 4 oktober zal de correctionele rechtbank zich nogmaals over een zaak buigen waarbij joden belaagd werden op straat. De 23-jarige Bart E. uit Antwerpen schold op 24 juni 2004 twee joodse jongens van 20 en 17 jaar uit voor ,,vuile joden''. Hij zou ook gedreigd hebben met een kopstoot.

24/06/2005 - belga

Cameliaatje
24-06-05, 11:45
Wat is hiervan de relevantie voor ons Marsipulami? Is het voor jou een sport om negatieve berichten over Marokkanen te zoeken?

Marsipulami
24-06-05, 11:51
Geplaatst door Cameliaatje
Wat is hiervan de relevantie voor ons Marsipulami? Is het voor jou een sport om negatieve berichten over Marokkanen te zoeken?

Dit forum op maroc.nl heet "nieuws van de dag". Indien men de doelstelling wil veranderen in "goed nieuws van de dag" dan is dat ook goed voor mij.

Cameliaatje
24-06-05, 11:53
Geplaatst door Marsipulami
Dit forum op maroc.nl heet "nieuws van de dag". Indien men de doelstelling wil veranderen in "goed nieuws van de dag" dan is dat ook goed voor mij.
Jij plaats bewust slecht nieuws over Marokkanen. En dan nog uit Belgie ook, terwijl deze site zich op Nederland richt.

Heeft het VB geen forum waar je terecht kunt?

Flip
24-06-05, 12:06
Geplaatst door Cameliaatje
Jij plaats bewust slecht nieuws over Marokkanen. En dan nog uit Belgie ook, terwijl deze site zich op Nederland richt.

Heeft het VB geen forum waar je terecht kunt?

Kennelijk ken je 'm helemaal nog niet.

Mars was alleen maar bezig met inleidende moves, teneinde uit te komen bij zijn favoriete hobby: hollandbashing.

Cameliaatje
24-06-05, 12:07
Geplaatst door Flip
Mars was alleen maar bezig met inleidende moves, teneinde uit te komen bij zijn favoriete hobby: hollandbashing.
Daar zitten we hier volgens mij ook niet op te wachten.

observer
24-06-05, 13:11
Geplaatst door Flip
Kennelijk ken je 'm helemaal nog niet.

Mars was alleen maar bezig met inleidende moves, teneinde uit te komen bij zijn favoriete hobby: hollandbashing. lastig aangezien het in belgie ie gebeurd of zijn wij het gidsland in deze?

Marsipulami
24-06-05, 17:11
Geplaatst door Cameliaatje
Jij plaats bewust slecht nieuws over Marokkanen. En dan nog uit Belgie ook, terwijl deze site zich op Nederland richt.

Heeft het VB geen forum waar je terecht kunt?

Je hebt gelijk. Kom jij nou maar met een reeks topics met goed nieuws over Marokkanen. In mijn krant staan zo'n dingen niet zo vaak.

Cameliaatje
24-06-05, 18:03
Geplaatst door Marsipulami
Je hebt gelijk. Kom jij nou maar met een reeks topics met goed nieuws over Marokkanen. In mijn krant staan zo'n dingen niet zo vaak.
Heel flauw excuses AND YOU KNOW IT

mark61
24-06-05, 18:46
Moet iemand me nog even het antisemitisme duiden.

Stel, je bent waal, en fietst langs een brit en roept: 'ik ben fransoos en ik wil alle britten doodmaken.' Is dat dan antiangelsaksisme?

~Panthera~
24-06-05, 19:05
Geplaatst door mark61
Moet iemand me nog even het antisemitisme duiden.

Stel, je bent waal, en fietst langs een brit en roept: 'ik ben fransoos en ik wil alle britten doodmaken.' Is dat dan antiangelsaksisme?


Yep.

Alleen verstaat ie er natuurlijk geen ruk van, als je het zo zegt. :moe:

:hihi:

mark61
24-06-05, 22:13
Geplaatst door ~Panthera~
Yep.

Alleen verstaat ie er natuurlijk geen ruk van, als je het zo zegt. :moe:

:hihi:

OK 'Aaim Frenzj andu aai want to kiele ole ze Brietiesj.'

Zo goed?

~Panthera~
24-06-05, 22:16
Geplaatst door mark61
OK 'Aaim Frenzj andu aai want to kiele ole ze Brietiesj.'

Zo goed?


naiz trai. :duim:

Ins
25-06-05, 08:39
Marsipulami is een Belg...En Belgen zijn...ja, hoe zeg je dat..nogal rechts? Tenminste als we de Belgische politiek mogen geloven.

delirious
25-06-05, 09:10
Geplaatst door Marsipulami

Proces over anti-joods geweld start in Antwerpen

di 14/06/05 - Voor de correctionele rechtbank van Antwerpen start voor het eerst een proces wegens anti-joods geweld op straat. Ongeveer een jaar geleden kwamen er op korte tijd verschillende gevallen in het nieuws waarbij joden het mikpunt waren van verbale agressie of erger. In een geval werd zelfs een joodse scholier neergestoken.

Het proces dat nu start, gaat over twee gevallen van agressie tegen orthodoxe joden op straat: een Algerijn die een joodse man een mes toonde en zei dat hij alle joden zou vermoorden en een jongen die twee joodse jongens begon uit te schelden en te bedreigen.

Vaak wordt gezegd dat de agressie tegen joden toeneemt, maar het gerecht ziet dat niet weerspiegeld in de cijfers. Er worden weinig klachten ingediend en, omdat de incidenten meestal niet lang duren, is het moeilijk om de daders te vatten of getuigen te vinden.

De slachtoffers dienen vaak geen klacht in omdat ze denken dat er toch niets mee gebeurt. Daarom probeert het gerecht via het Forum van Joodse Organisaties mensen aan te sporen om dat toch te doen. Ook joodse scholen worden aangesproken. Een en ander heeft volgens het gerecht nu toch geleid tot een toename van de aangiftebereidheid.

Het gerecht onderscheidt twee groepen daders. Er zijn de moslimjongeren die handelen uit vage sympathie met de Palestijnse zaak en extreem-rechtse skinheads. Die zijn veel beter gedocumenteerd zijn en zoeken via het internet contact met gelijkgestemden.

Volgens het gerecht moet er een mentaliteitswijziging komen. Onder meer daarom worden er op het proces werkstraffen geëist.


:confused: Mars?

Zwarte Kat
25-06-05, 11:51
Geplaatst door Marsipulami
Zes maanden cel voor antisemitisme

,,Ik ben Palestijn en ik wil alle joden doden'', zei hij. De beklaagde toonde vervolgens een mes aan het slachtoffer. De man fietste pijlsnel door naar de synagoge en verwittigde de politie. Die kon de man bij de kraag vatten. Hij bleek een ijzerzaag op zak te hebben.



Duivelse praktijken in dat racistische land.
Gelukkig maken we dit soort zaken niet mee hier in Nederland
:nl: