PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Tbs'er Schippers in hongerstaking'



Cameliaatje
24-06-05, 12:03
'Tbs'er Schippers in hongerstaking'
Uitgegeven op 24 juni 2005 om 12:51 uur

(Novum) - De tbs'er Wilhelm Schippers, die wordt verdacht van het vermoorden van een 73-jarige man uit Amsterdam, is in hongerstaking gegaan uit protest tegen zijn strenge detentieomstandigheden. Dat zegt zijn advocaat Job Knoester. De raadsman dient vrijdag twee klachten bij de gevangenis in namens Schippers.

Schippers, die in de Amsterdamse gevangenis Demersluis zit, zou in een isolatiecel zitten en onder permanent cameratoezicht staan. De directie van Demersluis ontkent de aantijgingen, zegt Knoester. "Maar ja: als je alleen een matras, een kussen en een toilet hebt, het licht continu aan staat en hij nauwelijks zijn cel uit mag, dan snap ik mijn cliënt wel."

Justitie heeft camera's in de cel van de tbs'er opgehangen om te voorkomen dat hij zelfmoord pleegt. Volgens Knoester is Schippers niet suïcidaal en moeten de camera's zo snel mogelijk worden weggehaald. "Ook een psycholoog heeft gezegd dat mijn cliënt niet suïcidaal is", onderbouwt de raadsman zijn standpunt.

Schippers, die behandeld werd in de tbs-kliniek Veldzicht in het Overijsselse Balkbrug, ontkwam begin juni aan zijn begeleider op het centraal station van Utrecht. Hij had kort daarvoor zijn vrouw bezocht in Eindhoven. De politie hield Schippers tien dagen geleden aan in de achtertuin van het 73-jarige slachtoffer. Het stoffelijk overschot van deze man was die dag gevonden op zijn eigen boot.

Schippers was op het moment van zijn arrestatie in het bezit van een doorgeladen pistool, maar verzette zich niet tegen zijn aanhouding.

Cameliaatje
24-06-05, 12:08
Geplaatst door Alcibiades
Hoe lang kan dat duren, zo'n hongerstaking?
Je moet je er niet teveel van voorstellen, het wordt allemaal wat opgeblazen. Om te beginnen is het al niet eens een volledige hongerstaking, Schippers is alleen wat minder gaan eten.

observer
24-06-05, 15:03
gewoon geen eten meer geven en laten creperen :fuckit: