PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe moslimomroep heet NIO



MO_NL
24-06-05, 14:25
Nieuwe moslimomroep heet NIO

De zendmachtiging van de Nederlandse Moslim Omroep (NMO) komt vanaf september voor 50 procent in handen van het door de overheid opgerichte Contactorgaan Moslims en Overheid, zo werd in maart bekend. Inmiddels is duidelijk dat de tweede moslimomroep onder de naam NIO gaat opereren, wat staat voor Nederlandse Islamitische Omroep.

Het Commissariaat voor de Media heeft NMO en NIO dringend gevraagd op organisatorisch terrein zoveel mogelijk samen te werken. Dat wil de NMO echter niet. "De NMO is faliekant tegen deze samenwerking. Wij verdenken het Commissariaat en de overheid er bijna van dat ze moedwillig twee partijen in één hok douwen die totaal niet met elkaar kunnen samenwerken, zodat ze elkaar de hersens inslaan '', zeggen het bestuur, de programmaadviesraad en de medewerkers van de NMO in een brief aan het CvdM.

Het doel van de overheid hiermee is, volgens de NMO, aantonen dat ''de moslims in dit land de verantwoordelijkheid van eigen zendtijd niet aankunnen. Zo krijgen wij op termijn een door de overheid geregisseerde en gecensureerde reeks moslimuurtjes op radio en tv.'' De NIO loopt nog tegen een ander obstakel op: de domeinnaam www.nio.nl is al eigendom van een architektenbureau in Rotterdam.

Waarschijnlijk wordt er nu gegaan voor www.islamitischeomroep.nl. Deze domeinnaam is recentelijk geregistreerd door de

Bron: Broadcast Magazine




Tweede moslimomroep officieel van start

23-6-2005, 00:00 - Onder de naam Nederlandse Islamitische Omroep is de tweede moslimomroep van Nederland opgericht. Eerder dit jaar besloot het Commissariaat voor de Media de zendtijd voor moslims te splitsen.

De ene helft is voor de NMO, de omroep die de afgelopen jaren de islamitische programmering voor z’n rekening nam. De andere helft van de zendtijd werd toegekend aan het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO), die de programma’s laat verzorgen door de nieuw opgerichte Nederlandse Islamitische Omroep (NIO).

Voorzitter is Ila Kasem, managing director bij adviesbureau Van de Bunt. Hij is al jaren actief als deskundige op het gebied van emancipatie en minderheden, onder meer binnen Islam en Burgerschap, één van de organisaties achter het CMO. Oud-Publieke Omroepman Peter Verschoor treedt de komende tijd op als interim-directeur van de NIO.

bron: Spreekbuis.nl

Cameliaatje
24-06-05, 14:28
Ik vind dat een islamitische omroep niet iets is dat de overheid moet sponsoren of zich mee moet bemoeien. Zelfde geldt overigens voor de andere publieke omroepen die gebasseerd zijn op religie of levensovertuiging.

Je ziet dat het nu alweer een zooitje is, moslims zijn onderling zo verdeeld dat die gezamelijke initiatieven op elk terrein tot nu toe mislukt zijn.

Ron Haleber
24-06-05, 16:13
Geplaatst door MO_NL
Nieuwe moslimomroep heet NIO


Voorzitter is Ila Kasem, managing director bij adviesbureau Van de Bunt. Hij is al jaren actief als deskundige op het gebied van emancipatie en minderheden, onder meer binnen Islam en Burgerschap, één van de organisaties achter het CMO . Oud-Publieke Omroepman Peter Verschoor treedt de komende tijd op als interim-directeur van de NIO.

bron: Spreekbuis.nl

Prachtig dan gaat de mocro-Amerikaan Mohamed Sini dus de lakens uitdelen.

Sini na 11/9: "Wij zijn allemaal Amerikanen...!"

Zullen de mocro's op deze site happy mee zijn! Farid is zeker er alvast uit voorzorg maar afgeflikkerd...?


MO_NL je vond de NMO/NMR niet representatief ondanks mijn uitleg. Ben je nu erg happy...? :wohaa:



Samy Cherribi heeft nog een mooie Amerikaanse stropdas over voor je. :lachu:

BiL@L
24-06-05, 17:23
starttijd=00:00:00

mark61
24-06-05, 17:45
Geplaatst door Cameliaatje
Ik vind dat een islamitische omroep niet iets is dat de overheid moet sponsoren of zich mee moet bemoeien. Zelfde geldt overigens voor de andere publieke omroepen die gebasseerd zijn op religie of levensovertuiging.

Dan zou er in het geheel geen islamitisch geluid op tv zijn. Tis nooit goed en anders deugt het niet.

Feit blijft dat 1 miljoen moslims te beroerd is een gewone A-omroep te organiseren.

Daar is gewoon geen klap tegen in te brengen.

Ron Haleber
24-06-05, 18:09
Geplaatst door mark61
Dan zou er in het geheel geen islamitisch geluid op tv zijn. Tis nooit goed en anders deugt het niet.

Feit blijft dat 1 miljoen moslims te beroerd is een gewone A-omroep te organiseren.

Daar is gewoon geen klap tegen in te brengen.

Ze zijn nergens voor op de been te brengen. Het is een hopeloze zaak, die miljoen moslims. :zozo:

Ik was woedend over het om zeep brengen van de NMO en riep MO_NL op om samen met anderen er iets tegen te doen. Ik had best groepen in A'dam Oost willen activeren. Zelfs de kerken.

Maar MO_NL vond het allemaal maar best - ze zijn niet representatief...

En nu wordt het na september huilen en vreselijk klagen geblazen.

Ik hoor Taouanza al weer als Slachtoffer optreden... Het zijn de Nederlanders die ons niet willen... Of MO_NL: het zijn de joden bij NOVA die NOVA om zeep brachten! :rolleyes:

Ja zo zijn de moslims!

mark61
24-06-05, 18:11
Geplaatst door Ron Haleber
Ze zijn nergens voor op de been te brengen. Het is een hopeloze zaak, die miljoen moslims. :zozo:

Zullen we het simpel houden? 90% van de NLmoslims kijkt naar de commerciële zenders en de schotel, voelt zich prima thuis in seculier NL en ziet de lol van een islamitische zender niet in. Waar moet je dan clips en soaps en knokfilms kijken?

Cameliaatje
24-06-05, 18:13
Geplaatst door Ron Haleber
Ik hoor Taouanza al weer als Slachtoffer optreden... Het zijn de Nederlanders die ons niet willen...
Dat is niet moeilijk te voorspellen, klagen en het grote slachtoffer uithangen is zo ongeveer het enige dat dat schepsel kan. :maf2:

Ron Haleber
24-06-05, 18:16
Geplaatst door Cameliaatje
Dat is niet moeilijk te voorspellen, klagen en het grote slachtoffer uithangen is zo ongeveer het enige dat dat schepsel kan. :maf2:

:gniffel: :gniffel: :gniffel:

Ron Haleber
24-06-05, 18:21
Geplaatst door mark61
Zullen we het simpel houden? 90% van de NLmoslims kijkt naar de commerciële zenders en de schotel, voelt zich prima thuis in seculier NL en ziet de lol van een islamitische zender niet in. Waar moet je dan clips en soaps en knokfilms kijken?

Mark, kan best dat jij in Leiden andere ervaringen hebt. Maar bij mij in A'dam kijken de Marokkanen veel naar Arabische zenders...

Die Egyptische soaps zijn voor ons niet om aan te zien, maar mocro's en mat name hun vrouwen vinden ze prachtig..


En de Turken zweren bij de TRI - of hoe dat ding heet - staat hier op het Turkse centrum constant aan!

mark61
24-06-05, 18:38
Geplaatst door Ron Haleber
Mark, kan best dat jij in Leiden andere ervaringen hebt. Maar bij mij in A'dam kijken de Marokkanen veel naar Arabische zenders...

En de Turken zweren bij de TRI - of hoe dat ding heet - staat hier op het Turkse centrum constant aan!

Zeg ik toch.

TRT Int heet het. En ze zweren er absoluut niet bij sinds ze de beschikking hebben over ca. 10 commerciële zenders die veel sappiger zijn.

Ron Haleber
25-06-05, 11:18
Ik begrijp de video-posts van MO_NL niet. Volgens mij kunnen de meeste prikkers die niet aan de praat krijgen. Mo heeft er de eerste keren behoorlijk op zitten zweten - nachtenlang geloof ik. Hulp van nl-x werd zelfs ingeroepen... Erg goede bedoelingen van Mo, daar niet van! :engel:

Een enquete openen erover heeft geen zin want niemand geeft zijn eerlijk oordeel meer - sinds een half jaar.

Mijn conclusie: Mo is het slachtoffer van "the medium is the message " - een erg verouderde ideologie uit de sixties van Mac Luhan...

Daarbij is het bewijs daarvoor dat Mo nooit op serieuze vragen over zijn topic of op tegenwerpingen reageert. Het gaat dus enkel om het filmpje en verder in feite over helemaal niks... Erg jammer Mo! :knipoog:

amadeus
25-06-05, 12:19
Geplaatst door Ron Haleber
Ik begrijp de video-posts van MO_NL niet. Volgens mij kunnen de meeste prikkers die niet aan de praat krijgen. Mo heeft er de eerste keren behoorlijk op zitten zweten - nachtenlang geloof ik. Hulp van nl-x werd zelfs ingeroepen... Erg goede bedoelingen van Mo, daar niet van! :engel:

Een enquete openen erover heeft geen zin want niemand geeft zijn eerlijk oordeel meer - sinds een half jaar.

Mijn conclusie: Mo is het slachtoffer van "the medium is the message " - een erg verouderde ideologie uit de sixties van Mac Luhan...

Daarbij is het bewijs daarvoor dat Mo nooit op serieuze vragen over zijn topic of op tegenwerpingen reageert. Het gaat dus enkel om het filmpje en verder in feite over helemaal niks... Erg jammer Mo! :knipoog:
Dat is mijn indruk nu ook! Het lijkt wel of Mo die filmpjestopics enkel aanmaakt om een filmpje neer te kunnen plempen, je gaat haast vermoeden dat er een subsidie mee gemoeid is, aangezien er verder niemand op zit te wachten en Mo normaal gesproken vrijwel nooit iets postte hier.

Ron Haleber
25-06-05, 12:44
Geplaatst door amadeus
Dat is mijn indruk nu ook! Het lijkt wel of Mo die filmpjestopics enkel aanmaakt om een filmpje neer te kunnen plempen, je gaat haast vermoeden dat er een subsidie mee gemoeid is, aangezien er verder niemand op zit te wachten en Mo normaal gesproken vrijwel nooit iets postte hier.

De NPS wordt opgeheven... :slaap:

Mo tracht met filmpjes als laatste der NPS-Mohikanen het vege lijf te redden! :moe:

amadeus
25-06-05, 12:56
Geplaatst door Ron Haleber
De NPS wordt opgeheven... :slaap:

Mo tracht met filmpjes als laatste der NPS-Mohikanen het vege lijf te redden! :moe:
Als hij ontdekt wil worden als programma-maker moet hij toch met iets beters komen dan het neerplempen van andermans filmpjes op een forum.

freya
25-06-05, 13:02
Geplaatst door MO_NL


Het Commissariaat voor de Media heeft NMO en NIO dringend gevraagd op organisatorisch terrein zoveel mogelijk samen te werken. Dat wil de NMO echter niet. "De NMO is faliekant tegen deze samenwerking. Wij verdenken het Commissariaat en de overheid er bijna van dat ze moedwillig twee partijen in één hok douwen die totaal niet met elkaar kunnen samenwerken, zodat ze elkaar de hersens inslaan '', zeggen het bestuur, de programmaadviesraad en de medewerkers van de NMO in een brief aan het CvdM.



Leuk weer zo'n uit het verband gerukte quote.

Volgens mijn informatie was het juist het CMO dat de onderhandelingen over samenwerking zat te frustreren. Pas na maandenlang duw en trekwerk heeft de NMO het opgegeven.

Mss ook leuk om te vermelden dat het CMO deze zendmachtiging heeft gekregen op basis van aanvraag met plannen dat slechts 1 A4tje vulde.

amadeus
25-06-05, 13:04
Geplaatst door freya
Leuk weer zo'n uit het verband gerukte quote.

Volgens mijn informatie was het juist het CMO dat de onderhandelingen over samenwerking zat te frustreren. Pas na maandenlang duw en trekwerk heeft de NMO het opgegeven.
En waar haal jij je informatie vandaan?

Heb je het inmiddels alweer bijgelegd met je grote vlam Abou Jahjah?

freya
25-06-05, 13:14
Geplaatst door amadeus
En waar haal jij je informatie vandaan?


Inside info :tik: :corcky:




Heb je het inmiddels alweer bijgelegd met je grote vlam Abou Jahjah?

:alien: Wat doet DAJJ nu weer in dit topic?

Begint hij ook een eigen omroep? :zozo:

amadeus
25-06-05, 13:16
Geplaatst door freya
:alien: Wat doet DAJJ nu weer in dit topic?

Begint hij ook een eigen omroep? :zozo:
Was zomaar een belangstellende vraag naar jou toe, ik kan me nog herinneren hoe kwaad je was toen je erachter kwam dat hij je helemaal niet leuk vond maar alleen maar gebruikt had al die tijd. :fpiraat:

freya
25-06-05, 13:23
Geplaatst door amadeus
Was zomaar een belangstellende vraag naar jou toe, ik kan me nog herinneren hoe kwaad je was toen je erachter kwam dat hij je helemaal niet leuk vond maar alleen maar gebruikt had al die tijd. :fpiraat:

Je overtreft jezelf weer amadeus :tik:

Hoeveel onzin die bovendien niets met het onderwerp te maken heeft kan jij nu per dag produceren?

amadeus
25-06-05, 13:25
Geplaatst door freya
Je overtreft jezelf weer amadeus :tik:

Hoeveel onzin die bovendien niets met het onderwerp te maken heeft kan jij nu per dag produceren?
Het ligt nog steeds erg gevoelig merk ik al. :ergleuk:

freya
25-06-05, 13:25
Geplaatst door freya
Inside info :tik: :corcky:


Zoals deze verklaring van het personeel van de NMO zoals deze in de tweede kamer is voorgelezen


Dank voor de geboden gelegenheid om uiting te kunnen geven aan de bezorgdheid onder het NMO-personeel nu het Commissariaat voor de Media heeft besloten tot een verstandshuwelijk tussen het CMO en de NMO. Misschien is de term uithuwelijking meer op zijn plaats, waarbij het de NMO is die wordt uitgehuwelijkt aan het CMO.

Van romantiek is nauwelijks sprake. Wij zochten toenadering om meer over de ander te weten te komen. Maar dat vond onze toekomstige partner, het CMO, en onze matchmaker, het commissariaat, blijkbaar overbodige luxe, want tot nu toe zijn onze telefoontjes en brieven onbeantwoord gebleven. We worden geacht om blind in dit huwelijk te stappen.

Wij hebben tot nu toe geen enkele duidelijkheid kunnen krijgen wat het CMO exact beoogt met haar zendtijd. De enkele A4tjes waarin het CMO haar zendtijd aanvroeg zeggen feitelijk niets meer dan dat ze geen programma’s willen maken zoals wij dat doen en dat ze meer imams bij de programma’s willen betrekken.

De andere vragen die wij hebben betreffen de personele invulling. Hoeveel mensen komen in dienst bij de nieuwe zendgemachtigde organisatie? En hoe zal het personeel worden samengesteld? Het huidige personeel bestaat uit moslims en niet moslims, uit soennieten en niet-soennieten.

Wij hebben deze vragen en onzekerheden herhaaldelijk gecommuniceerd naar zowel het Commissariaat als het CMO,. Helaas! Nog niet eens een ontvangstbevestiging van onze brieven! Een laakbare houding, zo lijkt het ons, die niet veel goeds beloofd voor de wittebroodsweken, laat staan het nageslacht.

Namens het voltallige personeel vraag ik u, het Commissariaat, het CMO en leden van de TK: hoe kan het dat er zo wordt omgesprongen met 36 personeelsleden, mensen die ongelofelijk gedreven zijn in hun werk en een krachtige bijdrage leveren aan de integratiediscussie?

freya
25-06-05, 13:31
Geplaatst door amadeus
Het ligt nog steeds erg gevoelig merk ik al. :ergleuk:

Het ligt gevoelig omdat jij met dit soort onzinnige opmerkingen mijn intelligentie en beoordelingsvermogen in twijfel trekt, alleen maar omdat ik een vrouw ben.

Het is in jouw ogen dus niet mogelijk dat een vrouw zich serieus verdiept in het gedachtengoed van een organisatie en haar voorman. Nee ik ben een vrouw, dus mijn belangstelling kan uitsluitend romantisch van aard zijn :moe:

~Panthera~
25-06-05, 13:33
Geplaatst door amadeus
Was zomaar een belangstellende vraag naar jou toe, ik kan me nog herinneren hoe kwaad je was toen je erachter kwam dat hij je helemaal niet leuk vond maar alleen maar gebruikt had al die tijd. :fpiraat:


Zwak hoor, persoonlijke info op een prikbord pleuren.

Jezus, wat ben jij een lul zeg, ongelofelijk. :kotsen:

Rabi'ah.
25-06-05, 13:38
Geplaatst door freya
Het ligt gevoelig omdat jij met dit soort onzinnige opmerkingen mijn intelligentie en beoordelingsvermogen in twijfel trekt, alleen maar omdat ik een vrouw ben.

Het is in jouw ogen dus niet mogelijk dat een vrouw zich serieus verdiept in het gedachtengoed van een organisatie en haar voorman. Nee ik ben een vrouw, dus mijn belangstelling kan uitsluitend romantisch van aard zijn :moe:

Word.

Alhoewel je het ook als beledigend voor de AEL zou kunnen zien: Vanuit de narrow-minded optiek van Amadeus is het enige wat de AEL eventueel te bieden zou kunnen hebben te vinden op het amoureuze vlak.

M.a.w. de AEL stelt inhoudelijk niks voor.



Rabiah.

freya
25-06-05, 13:38
Geplaatst door ~Panthera~
Zwak hoor, persoonlijke info op een prikbord pleuren.

Jezus, wat ben jij een lul zeg, ongelofelijk.

:moe: voor de goede orde:

Niks persoonlijke info, dit is gewoon een persoonlijk aanvalletje van amadeus dat nergens op slaat.

freya
25-06-05, 13:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Word.

Alhoewel je het ook als beledigend voor de AEL zou kunnen zien: Vanuit de narrow-minded optiek van Amadeus is het enige wat de AEL eventueel te bieden zou kunnen hebben te vinden op het amoureuze vlak.

M.a.w. de AEL stelt inhoudelijk niks voor.



Rabiah.

Zo kan je het ook zien, maar ik denk dat het in dit geval een poging is om mij als serieuze opponent in een discussie te diskwalificeren.

~Panthera~
25-06-05, 13:41
Geplaatst door freya
:moe: voor de goede orde:

Niks persoonlijke info, dit is gewoon een persoonlijk aanvalletje van amadeus dat nergens op slaat.


Ook altijd heel fiijn. :moe:

freya
25-06-05, 13:42
Gaat iemand nu nog reageren op die verklaring van het personeel van de NMO?

Rabi'ah.
25-06-05, 13:45
Geplaatst door freya
Zo kan je het ook zien, maar ik denk dat het in dit geval een poging is om mij als serieuze opponent in een discussie te diskwalificeren.

Inderdaad, daar lijkt het wel op ja.

Maar zelf heb ik de illusie dat er met mensen als Amadeus te praten valt, allang opgegeven.

freya
25-06-05, 13:58
Geplaatst door Alcibiades
Wat kun je daar nu op zeggen?

Dat het allemaal een beetje vreemd loopt.
Dat het een beetje vreemd is dat het CNO zomaar een zendmachtiging krijgt zonder gedegen plan, tewijl andere omroepen daar jarenlang moeite voor moeten doen.
Dat het nogal lullig is dat ervaren programmamaker worden ontslagen om plaats te maken voor een nieuwe club, zonder enige ervaring en zonder fatsoenlijke plannen.

Zomaar wat suggesties :zozo:

mark61
25-06-05, 14:07
Geplaatst door freya
Dat het allemaal een beetje vreemd loopt.
Dat het een beetje vreemd is dat het CMO zomaar een zendmachtiging krijgt zonder gedegen plan, tewijl andere omroepen daar jarenlang moeite voor moeten doen.

Dit is geen gewone omroep, maar een levensbeschouwelijke, die op initiatief van de overheid zendtijd krijgt. Net zoals boeddhisten en nog wat volk.

Dat de verzamelde moslims van NL dan vervolgens tegen zijn en de NMO waardeloos vinden, maar nergens vóór en op geen enkel initiatief te betrappen zijn, daar kan de overheid niets aan doen.

Hebben ze met veel hangen en wurgen en trekken en duwen een soortement vertegenwoordiging georganiseerd, blijkt die ook niet in staat een omroep te organiseren. What on earth kan de overheid nog meer doen?

Ik voorspel nu al dat iedereen het weer klote gaat vinden. Naar de NMO kijkt relatief het kleinste aantal van de achterban, vergeleken met de rest, dat zal wel niet veranderen ook. Ondanks al het 'islam!'-geroep kijkt iedereen toch echt liever naar de schotel dan wel de verzamelde RTLs.

mark61
25-06-05, 14:09
Geplaatst door Alcibiades
Is dat allemaal waar?

Tuurlijk. De NMO wordt geleid door een al te vrijzinnig Surinaams-creoolse moslim wiens bloed iedereen wel kan drinken.

freya
25-06-05, 14:14
Geplaatst door Alcibiades
Is dat allemaal waar?

Ja

Rabi'ah.
25-06-05, 14:17
Geplaatst door mark61
Tuurlijk. De NMO wordt geleid door een al te vrijzinnig Surinaams-creoolse moslim wiens bloed iedereen wel kan drinken.

Die roept dat een moslim best een biertje kan drinkenen je niet zo nodig hoeft te vasten. :moe:

Ik vond de programmering van de NMO overigens altijd wel ok, soms net iets te tam en te liefjes, maar De Dialoog, Infocus en Drive waren altijd wel goed, net als de Koranrecitatie op het eind.

De Annasheed en dat discussieprogramma van ze vond ik weer niks aan, maar de kritiek dat de programmering niet islamitisch genoeg zou zijn, deel ik niet.

Alhoewel het soms wel erg de kant op ging van Marokkaanse en Turkse cultuur en dus weinig over islam inhoudelijk.

Maargoed, al met al zullen we vanzelf wel zien wat eruitkomt.


Ik zou het wel een verademing vinden als er wat meer kwaliteitsprogramma's voor en door moslims en allochtonen op tv zouden komen, in plaats van die lullige 2 uur per week en de paar exoten zoals Premtime.



Rabiah.

freya
25-06-05, 14:19
Geplaatst door mark61
Dit is geen gewone omroep, maar een levensbeschouwelijke, die op initiatief van de overheid zendtijd krijgt. Net zoals boeddhisten en nog wat volk.

En de overheid gaat ook een tweede boedistische omroep opzetten?


Dat de verzamelde moslims van NL dan vervolgens tegen zijn en de NMO waardeloos vinden, maar nergens vóór en op geen enkel initiatief te betrappen zijn, daar kan de overheid niets aan doen.

Hebben ze met veel hangen en wurgen en trekken en duwen een soortement vertegenwoordiging georganiseerd, blijkt die ook niet in staat een omroep te organiseren. What on earth kan de overheid nog meer doen?


Waarom moet de overheid zich er dan perse mee bemoeien?



Ik voorspel nu al dat iedereen het weer klote gaat vinden. Naar de NMO kijkt relatief het kleinste aantal van de achterban, vergeleken met de rest, dat zal wel niet veranderen ook. Ondanks al het 'islam!'-geroep kijkt iedereen toch echt liever naar de schotel dan wel de verzamelde RTLs.

Ik voorspel dat de overheid nog eens heel erg spijt gaat krijgen dat ze een stel orthodoxe intollerante moslims in een omroep hebben gepushed. Herinner jij je die uitzending van Prem over de Ahmediaas en hun tegenstanders nog?
3 keer raden wie er bij die nieuwe omroep betrokken zijn :moe:

mark61
25-06-05, 14:40
Geplaatst door freya
En de overheid gaat ook een tweede boedistische omroep opzetten?

Nope, daar zijn geen klachten van geloofsbroeders over.


Waarom moet de overheid zich er dan perse mee bemoeien?

Dat is een diepe vraag. Een vraag naar ons omroepbestel. Van mij mogen ze het afschaffen.


Ik voorspel dat de overheid nog eens heel erg spijt gaat krijgen dat ze een stel orthodoxe intollerante moslims in een omroep hebben gepushed. Herinner jij je die uitzending van Prem over de Ahmediaas en hun tegenstanders nog?
3 keer raden wie er bij die nieuwe omroep betrokken zijn :moe:

Jaha joho.

amadeus
25-06-05, 14:46
Geplaatst door freya
Ik voorspel dat de overheid nog eens heel erg spijt gaat krijgen dat ze een stel orthodoxe intollerante moslims in een omroep hebben gepushed.
Ik verheug me er juist op, lijkt me geweldig als ze een paar orthodoxe imams onverdraagmzame preken gaan laten houden op tv.

Rabi'ah.
26-06-05, 10:49
Geplaatst door amadeus
Ik verheug me er juist op, lijkt me geweldig als ze een paar orthodoxe imams onverdraagmzame preken gaan laten houden op tv.

Ja zeg want stel je voor dat je je vooroordelen niet bevestigd zou kunnen zien en geen excuus zou kunnen hebben voor je moslimbasherij. :(

Goed nieuws is geen nieuws, he Amadeusje? :duim:





:moe:

amadeus
26-06-05, 12:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja zeg want stel je voor dat je je vooroordelen niet bevestigd zou kunnen zien en geen excuus zou kunnen hebben voor je moslimbasherij. :(
Lieve Rabiah toch, dacht je nu werkelijk dat ik daar een omroep voor nodig heb. De gebeurtenissen van alledag vormen genoeg aanleiding om de islam zeer kritisch te benaderen, iets dat jij onmogelijk tracht te maken door je direct weer als zielig slachtoffer op te stellen en het te hebben over 'moslimbasherij'.

Op zich begrijp ik het wel, want op inhoudelijke gronden zul je nooit verweer kunnen geven op de islamkritiek. In elk geval een opsteker voor me dat je dat zelf ook doorhebt. :fpetaf:

Rabi'ah.
26-06-05, 12:17
Geplaatst door amadeus
Lieve Rabiah toch, dacht je nu werkelijk dat ik daar een omroep voor nodig heb. De gebeurtenissen van alledag vormen genoeg aanleiding om de islam zeer kritisch te benaderen, iets dat jij onmogelijk tracht te maken door je direct weer als zielig slachtoffer op te stellen en het te hebben over 'moslimbasherij'.

Op zich begrijp ik het wel, want op inhoudelijke gronden zul je nooit verweer kunnen geven op de islamkritiek. In elk geval een opsteker voor me dat je dat zelf ook doorhebt. :fpetaf:

"Au au au au, bigi kaiman no bijte mi." :boogie:

amadeus
26-06-05, 12:19
Geplaatst door Rabi'ah.
"Au au au au, bigi kaiman npo bijte mi." :boogie:
Ik wist dat je er niets tegenin zou kunnen brengen. :)

Ron Haleber
26-06-05, 13:43
Geplaatst door amadeus
Ik wist dat je er niets tegenin zou kunnen brengen. :)

Onderschat het compliment niet. In Nederland ben je als grote krokodil voor Rabiah een beschermde diersoort! :)

Rabi'ah.
26-06-05, 13:53
Geplaatst door Ron Haleber
Onderschat het compliment niet. In Nederland ben je als grote krokodil voor Rabiah een beschermde diersoort! :)

:haha:

Maar de mokrofielen zijn het meest beschermd. :wink:

amadeus
26-06-05, 13:57
Ik hou van jullie. :fplayer:

Ron Haleber
26-06-05, 15:07
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

Maar de mokrofielen zijn het meest beschermd. :wink:

Maar onze grote natuurbeschermer Zbaqzbaq is in geen heinden en verten meer te zien...

Jabri vertelde me dat die grote krokodil in alle stilte zijn MDP-eieren aan het uitbroeden is. Dus het is afwachten geblazen wat daar allemaal uitkomt... :duim:

amadeus
26-06-05, 15:11
Geplaatst door Ron Haleber
Maar onze grote natuurbeschermer Zbaqzbaq is in geen heinden en verten meer te zien...

Jabri vertelde me dat die grote krokodil in alle stilte zijn MDP-eieren aan het uitbroeden is. Dus het is afwachten geblazen wat daar allemaal uitkomt... :duim:
En intussen maar volhouden dat de MDP volledig zelfstandig zal worden niet afhankelijk van de AEL. :o

Het beloven leuke tijden te worden als Marmouch zich met de MDP gaat bezighouden. Dat het maar net zo'n leuke soap als de AEL zelf mag worden en hopelijk niet eveneens een vroege dood zal sterven! :D

AARDIG
26-06-05, 15:20
Getsiederrie wat krijg ik toch een kotsneigingen van die achterlijke Ron Bladerdeeg. Wat een achterbaks persoontje zeg. Mijn God. En dat heeft zich al die tijd ingezet voor "de Marokkaan". Wat zagen ze in hem? Of is het toch die frustratie dat niemand hem meer wil.

MO_NL, waarom ga je in Godsnaam om met zo een belachelijke loser.

Ron. Get a life. We hebben je niet nodig. Ga je laatste jaartjes eens verbruiken voor iets anders. Waarom ben je zo geobsedeerd door Marokkanen en alles wat daar naar neigt. Damn :haha:

AARDIG
26-06-05, 15:24
Als het aan mij lag, werd dat uurtje gevult met die Koranrecitaties. Heerlijk voor bij het ontbijt. :o

amadeus
26-06-05, 15:24
Ron, je weet dat je het bij Marokkanen verbruidt zodra je kritisch wordt en geen ja-knikkende knuffelaar meer bent...toch?

:maf2:

amadeus
26-06-05, 22:18
Geplaatst door AARDIG
Als het aan mij lag, werd dat uurtje gevult met die Koranrecitaties. Heerlijk voor bij het ontbijt. :o
Kun je dan gewoon niet een cd-tje draaien? Je kunt het de rest van Nederland niet aandoen om dat rond ontbijttijd uit te zenden.

AARDIG
26-06-05, 22:22
Geplaatst door amadeus
Kun je dan gewoon niet een cd-tje draaien? Je kunt het de rest van Nederland niet aandoen om dat rond ontbijttijd uit te zenden.

Nee. Ik wil jou juist irriteren, terwijl je je AH ontbijtje binnensprokkelt.

Zwarte Schaap
26-06-05, 22:25
Geplaatst door amadeus
Kun je dan gewoon niet een cd-tje draaien? Je kunt het de rest van Nederland niet aandoen om dat rond ontbijttijd uit te zenden.

Je kunt ook gewoon je tv uitzetten en anders zap je toch lekker verder of zoek je altijd iets om over te zeiken?

Adonis
26-06-05, 22:25
Geplaatst door AARDIG
Nee. Ik wil jou juist irriteren, terwijl je je AH ontbijtje binnensprokkelt.



:haha:!

Meskine hij moet die vernedering vergeten ga je 'm d'r aan herinneren. :jammer:

Adonis
26-06-05, 22:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je kunt ook gewoon je tv uitzetten en anders zap je toch lekker verder of zoek je altijd iets om over te zeiken?



Idd, zo is hij kan hij niets aandoen. :wink:

AARDIG
26-06-05, 22:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je kunt ook gewoon je tv uitzetten en anders zap je toch lekker verder of zoek je altijd iets om over te zeiken?

Niet dat het je wat kan schelen, maar ik vond je vorige tekst boven je avater leuker :D

tr_imparator
26-06-05, 22:41
Geplaatst door amadeus
Ik wist dat je er niets tegenin zou kunnen brengen. :)

smeagol :giechel:

Ron Haleber
27-06-05, 08:33
Geplaatst door AARDIG
Getsiederrie wat krijg ik toch een kotsneigingen van die achterlijke Ron Bladerdeeg. Wat een achterbaks persoontje zeg. Mijn God. En dat heeft zich al die tijd ingezet voor "de Marokkaan". Wat zagen ze in hem? Of is het toch die frustratie dat niemand hem meer wil.

MO_NL, waarom ga je in Godsnaam om met zo een belachelijke loser.

Ron. Get a life. We hebben je niet nodig. Ga je laatste jaartjes eens verbruiken voor iets anders. Waarom ben je zo geobsedeerd door Marokkanen en alles wat daar naar neigt. Damn :haha:

Ha die leuke sport weer: iemand eens effe lekker gaan afsijken zonder dat er aanleiding voor is of het op een of andere post slaat, puur uit frustratie omdat hij 's duidelijk je ongelijk aantoonde...!

Op jouw uitnodiging daartoe wil ik er bij uitzondering in jouw geval best ff aan meedoen:

Daar istiedanweer die wannabee moslim, die burqa-fanaat die vrouwen verplicht een zwarte zak over de kop trekt om zijn eigen seksuele driften de baas te kunnen...

Wat een primitieve holbewoner die het over islam denkt te hebben wanneer hij met zn knots zwaait. En met zn armzalige schapevelletjes Marokkanen hun identiteit denkt te geven.

Kotsneigingen krijg ik allang niet meer van dat soort achterlijke fundies Ik kan me enkel nog maar over ze rotlachen samen met de andere normale mensen in dit land...

Laat hij met zn frustraties maar gauw een hunnebed op de hei afhuren om met zn slachtoffers daar het stenen tijdperk te gaan naspelen. Wil graag de entree voor je theatertroepie gaan innen.

Genoeg voor vandaag?



Wat de jaloerse verwijzing naar MO_NL ermee te maken heeft, is me een raadsel. Ik heb die brave man al meer dan een jaar niet gezien, laat staan gesproken en op dit pb geeft hij me nooit antwoord op vragen..

tr_imparator
27-06-05, 09:40
Je hebt het niet goed begrepen:

Ron. Get a focking life.

:zwaai:

AARDIG
27-06-05, 11:42
Geplaatst door Ron Haleber
Ha die leuke sport weer: iemand eens effe lekker gaan afsijken zonder dat er aanleiding voor is of het op een of andere post slaat, puur uit frustratie omdat hij 's duidelijk je ongelijk aantoonde...!

Op jouw uitnodiging daartoe wil ik er bij uitzondering in jouw geval best ff aan meedoen:

Daar istiedanweer die wannabee moslim, die burqa-fanaat die vrouwen verplicht een zwarte zak over de kop trekt om zijn eigen seksuele driften de baas te kunnen...

Wat een primitieve holbewoner die het over islam denkt te hebben wanneer hij met zn knots zwaait. En met zn armzalige schapevelletjes Marokkanen hun identiteit denkt te geven.

Kotsneigingen krijg ik allang niet meer van dat soort achterlijke fundies Ik kan me enkel nog maar over ze rotlachen samen met de andere normale mensen in dit land...

Laat hij met zn frustraties maar gauw een hunnebed op de hei afhuren om met zn slachtoffers daar het stenen tijdperk te gaan naspelen. Wil graag de entree voor je theatertroepie gaan innen.

Genoeg voor vandaag?



Wat de jaloerse verwijzing naar MO_NL ermee te maken heeft, is me een raadsel. Ik heb die brave man al meer dan een jaar niet gezien, laat staan gesproken en op dit pb geeft hij me nooit antwoord op vragen..

:haha: Dit bedoel ik dus. Geef me nou maar het email-adres van Leezenberg meneer de doctorandus, misschien dat je dan toch nog ergens goed voor bent.

amadeus
27-06-05, 11:44
Waarom hebben jullie zo weinig respect en waardering voor Ron?

Die man doet ondanks zijn hoge leeftijd zoveel voor Marokkanen...

AARDIG
27-06-05, 11:51
Geplaatst door amadeus
Waarom hebben jullie zo weinig respect en waardering voor Ron?

Die man doet ondanks zijn hoge leeftijd zoveel voor Marokkanen...

Ik ben onafhankelijk. En vele Marokkanen met mij. Ik heb hem nooit gevraagd om wat voor Marokkanen te doen.

Ron Haleber
27-06-05, 12:01
Geplaatst door AARDIG
:haha: Dit bedoel ik dus. Geef me nou maar het email-adres van Leezenberg meneer de doctorandus, misschien dat je dan toch nog ergens goed voor bent.

Je bent een vreemd mens. Waarom dat beledigen, als je moslim meent te zijn?

Als antwoord staat op de UvA-site dit. Bel hem dus maar.

Naam Telefoon

dr. M.M. Leezenberg
Faculteit der Geesteswetenschappen - Leerstoelgroep Wetenschapsfilosofie +31 20 525 4869

P.S. niet dat het me wat uitmaakt, maar ik ben toevallig doctor in de sociale wet. Zie: http://www.ronhaleber.nl/a.html

amadeus
27-06-05, 12:03
Geplaatst door Ron Haleber
Je bent een vreemd mens. Waarom dat beledigen, als je moslim meent te zijn?

Als antwoord staat op de UvA-site dit. Bel hem dus maar.

Naam Telefoon

dr. M.M. Leezenberg
Faculteit der Geesteswetenschappen - Leerstoelgroep Wetenschapsfilosofie xxx

P.S. niet dat het me wat uitmaakt, maar ik ben toevallig doctor in de sociale wet. Zie: http://www.ronhaleber.nl/a.html
Ron toch, ben je alweer vergeten hoe overstuur je zelf was toen iemand jouw telefoonnummer op een forum had durven te publiceren?

amadeus
27-06-05, 12:04
Geplaatst door AARDIG
Ik ben onafhankelijk. En vele Marokkanen met mij. Ik heb hem nooit gevraagd om wat voor Marokkanen te doen.
Zo'n man moet iets te doen hebben op zijn oude dag, dit is toch beter dan achter de geraniums te zitten?

AARDIG
27-06-05, 12:06
Geplaatst door Ron Haleber
Je bent een vreemd mens. Waarom dat beledigen, als je moslim meent te zijn?

Als antwoord staat op de UvA-site dit. Bel hem dus maar.

Naam Telefoon

dr. M.M. Leezenberg
Faculteit der Geesteswetenschappen - Leerstoelgroep Wetenschapsfilosofie

P.S. niet dat het me wat uitmaakt, maar ik ben toevallig doctor in de sociale wet. Zie: http://www.ronhaleber.nl/a.html

Als moslim ben ik zondig. Ik negeer je meestal, maar hier vond ik je impliciete rotopmerkingen iets te ver gaan.

Bedankt. Ik zal hem bellen.

Ja ik twijfelde of het nou doctor of doctorandus was. Doctor dus.

Nummer mag weg. Ik heb het genoteerd.

AARDIG
27-06-05, 12:07
Geplaatst door amadeus
Zo'n man moet iets te doen hebben op zijn oude dag, dit is toch beter dan achter de geraniums te zitten?

Nee.

Ron Haleber
27-06-05, 12:10
Geplaatst door AARDIG
Ik ben onafhankelijk. En vele Marokkanen met mij. Ik heb hem nooit gevraagd om wat voor Marokkanen te doen.

Ik ben onafhankelijk. En vele Nederlanders met mij.

Als je me wat gevraagd had, had ik wel eerst tien keer achter mn oren gekrabt. Maar een adres kan er nog wel af... Wend je verder maar tot Rita Verdonk - die staat dag en nacht voor Marokkanen klaar!

Ik doe in principe niets voor Marokkanen. Of ik zou ze net als anderen toevallig tot mijn vriendenkring moeten rekenen.

Ron Haleber
27-06-05, 12:12
Geplaatst door amadeus
Zo'n man moet iets te doen hebben op zijn oude dag, dit is toch beter dan achter de geraniums te zitten?

Ga jij maar gauw weer Marokkaantje pesten en laat mij verder met rust. :duivel:

Ron Haleber
27-06-05, 12:16
Geplaatst door AARDIG
Als moslim ben ik zondig. Ik negeer je meestal, maar hier vond ik je impliciete rotopmerkingen iets te ver gaan.



Je blijft voor mij een rare. Eerst zonder enige aanleiding iemand met grove beledigingen uitlokken. En als die reageert, dan voor slachtoffer en beledigde gaan spelen. Verklaar me dat eens vanuit jouw islam? :duizelig: :(

AARDIG
27-06-05, 12:20
Geplaatst door Ron Haleber
Je blijft voor mij een rare. Eerst zonder enige aanleiding iemand met grove beledigingen uitlokken. En als die reageert, dan voor slachtoffer en beledigde gaan spelen. Verklaar me dat eens vanuit jouw islam? :duizelig: :(


Ze zijn nergens voor op de been te brengen. Het is een hopeloze zaak, die miljoen moslims.

:moe:

Ron Haleber
27-06-05, 12:23
Geplaatst door amadeus
Ron toch, ben je alweer vergeten hoe overstuur je zelf was toen iemand jouw telefoonnummer op een forum had durven te publiceren?

Weer een analfabeet. Ik zei duidelijk dat zn tel.nummer op de UvA-site staat. Die is openbaar en voor iedereen ter wereld toegankelijk...

Pfffffffffffffffff.... :nerd:

http://www.uva.nl/object.cfm

Ron Haleber
27-06-05, 12:34
"Ze zijn nergens voor op de been te brengen. Het is een hopeloze zaak, die miljoen moslims".

Als dat je hele klacht was, had dat dan gezegd, hadden we er normaal over kunnen discussiëren.

Ik citeerde trouwens Mark61. Ik zei het omdat ook Orakel me voorhield dat ze (nagenoeg) niet te organiseren zijn. En Orakel kan het weten! :zegniets:

Ga anders je licht opsteken bij imam Van Bommel....

AARDIG
27-06-05, 12:41
Geplaatst door Ron Haleber
"Ze zijn nergens voor op de been te brengen. Het is een hopeloze zaak, die miljoen moslims".

Als dat je hele klacht was, had dat dan gezegd, hadden we er normaal over kunnen discussiëren.

Ik citeerde trouwens Mark61. Ik zei het omdat ook Orakel me voorhield dat ze (nagenoeg) niet te organiseren zijn. En Orakel kan het weten! :zegniets:

Ga anders je licht opsteken bij imam Van Bommel....

Nou dit is niet het enig Ron Haleber. Je bent heel snikkie in je beledigingen. Ik kan je een opsomming geven. Maar ik heb geen zin om verder te katten. Laat ik maar gewoon weer terug keren in mijn negeer sessies. Dat ging altijd heel vreedzaam.

amadeus
27-06-05, 12:58
Geplaatst door Ron Haleber
Ga jij maar gauw weer Marokkaantje pesten en laat mij verder met rust. :duivel:
Sorry Ron, maar het is zo vermakelijk om te zien dat de Marokkaantjes die jij juist zo knuffelt hier helemaal geen prijs op blijken te stellen. :melig:

Wortel
27-06-05, 12:58
Ik ben onafhankelijk. En vele Marokkanen met mij. Ik heb hem nooit gevraagd om wat voor Marokkanen te doen.

Fijn dat te horen, Aardig. Ik ben net zo onafhankelijk. Tegelijkertijd ben ik wel benieuwd wie binnen de Marokkaanse gemeenschappen nu eigenlijk de autoriteitsfiguren zijn. Naar wie wordt geluisterd, wie heeft er moreel gezag en wie kan als spreekbuis dienen voor wat er onder Marokkanen leeft?

amadeus
27-06-05, 13:00
Geplaatst door Wortel
Fijn dat te horen, Aardig. Ik ben net zo onafhankelijk. Tegelijkertijd ben ik wel benieuwd wie binnen de Marokkaanse gemeenschappen nu eigenlijk de autoriteitsfiguren zijn. Naar wie wordt geluisterd, wie heeft er moreel gezag en wie kan als spreekbuis dienen voor wat er onder Marokkanen leeft?
Niemand, de Marokkaanse gemeenschap is verdeeld tot op het bot, daarom mislukken plannen om gezamelijk tot een bepaald initiatief te komen ook in 9 van de 10 gevallen, om nog maar te zwijgen over de uiterst moeizame samenwerking met moslims van andere afkomst.

AARDIG
27-06-05, 13:03
Geplaatst door Wortel
Fijn dat te horen, Aardig. Ik ben net zo onafhankelijk. Tegelijkertijd ben ik wel benieuwd wie binnen de Marokkaanse gemeenschappen nu eigenlijk de autoriteitsfiguren zijn. Naar wie wordt geluisterd, wie heeft er moreel gezag en wie kan als spreekbuis dienen voor wat er onder Marokkanen leeft?

Waarom moet ik een spreekbuis hebben?

Wortel
27-06-05, 13:07
Waarom moet ik een spreekbuis hebben?

Om de vooroordelen jegens Marokkanen enigzins tegen te gaan, misschien?


Niemand

Dat antwoord is even glashelder als ontnuchterend. Het zal te zien zijn aan de al of niet aanwezige ijzige stilte over dit onderwerp, over de juistheid van deze analyse.

assassijn
27-06-05, 13:09
Geplaatst door Wortel
Fijn dat te horen, Aardig. Ik ben net zo onafhankelijk. Tegelijkertijd ben ik wel benieuwd wie binnen de Marokkaanse gemeenschappen nu eigenlijk de autoriteitsfiguren zijn. Naar wie wordt geluisterd, wie heeft er moreel gezag en wie kan als spreekbuis dienen voor wat er onder Marokkanen leeft?

Daar hebben we jammergenoeg de regering voor.
Ook allochtonen stemmen op politici zodat zij ze kunnen vertegenwoordigen :nerd:

Wortel
27-06-05, 13:14
Daar hebben we jammergenoeg de regering voor.
Ook allochtonen stemmen op politici zodat zij ze kunnen vertegenwoordigen

Zou dit niet nog maar de helft van het verhaal kunnen zijn?

assassijn
27-06-05, 13:24
Geplaatst door Wortel
Zou dit niet nog maar de helft van het verhaal kunnen zijn?

Dat is het hele verhaal.

AARDIG
27-06-05, 13:28
Geplaatst door Wortel
Om de vooroordelen jegens Marokkanen enigzins tegen te gaan, misschien?

Ik ben mijn eigen spreekbuis. Wanneer mensen iets willen weten, kunnen ze me alles vragen. In mijn omgeving zijn de autochtonen wat ruimdenkender en bezitten haast geen vooroordelen. De rest mag er van mij in stikken, als hij/zij niet zelf naar mij toe komt om te vragen of iest wel of niet zo is.

Wortel
27-06-05, 15:48
en de rest is stilte... :cheefbek:

Rabi'ah.
27-06-05, 16:35
Geplaatst door AARDIG
Ik ben mijn eigen spreekbuis. Wanneer mensen iets willen weten, kunnen ze me alles vragen. In mijn omgeving zijn de autochtonen wat ruimdenkender en bezitten haast geen vooroordelen. De rest mag er van mij in stikken, als hij/zij niet zelf naar mij toe komt om te vragen of iest wel of niet zo is.

Helemaal mee eens.

Wortel
27-06-05, 16:48
Ik ben mijn eigen spreekbuis. Wanneer mensen iets willen weten, kunnen ze me alles vragen. In mijn omgeving zijn de autochtonen wat ruimdenkender en bezitten haast geen vooroordelen. De rest mag er van mij in stikken, als hij/zij niet zelf naar mij toe komt om te vragen of iest wel of niet zo is.

Zo denk ik er, ook over de vooroordelen in mijn richting, natuurlijk ook over. Evengoed lijkt er wel zo het een en ander aan de hand te zijn in de beeldvorming. Aan blijven modderen tot het maar overwaait, dus?...