PDA

Bekijk Volledige Versie : D66:scheppingsleer uit biologieles



barfly
25-06-05, 11:16
AMSTERDAM D66 wil dat de scheppingsleer verdwijnt uit de biologieles. De partij wil daarvoor een Kamermeerderheid zien te vinden. Het verhaal van de schepping kan volgens D66 wel aan de orde komen bij geschiedenis of godsdienst.

Kamerlid Bakker zegt in het Nederlands Dagblad dat de biologieles de stand van de wetenschap moet weergeven. De leer van de schepping is op religieuze overtuigingen gebaseerd en hoort daar dus niet thuis, zegt Bakker.

Eerder was D66 al tegen het plan van minister Van der Hoeven om een debat te houden over de evolutieleer, Intelligent Design en het scheppingsverhaal.

Bron: www.nos.nl

Goede zaak! Scheppingsverhalen horen niet thuis in biologielessen. Als je een verhaaltje over de schepping wil horen dan maar tijdens godsdienst of thuis een van de heilige boeken lezen.

Prlwytzkofski
25-06-05, 11:24
Geplaatst door barfly
AMSTERDAM D66 wil dat de scheppingsleer verdwijnt uit de biologieles.

:wtf: Tot nu toe werd hijbij biologie behandeld?

Zwarte Schaap
25-06-05, 11:35
Geplaatst door Prlwytzkofski
:wtf: Tot nu toe werd hij ij biologie behandeld?

Ik heb op verschillende openbare scholen biologieles gehad maar nog nooit is het scheppingsverhaal behandelt als les.

Weer zo een schijnheilige atheistische kamerlid die niets beters te doen heeft en maar gratis aandacht op zichzelf en zijn partij wil vestigen. D'66 is verworden tot een lege inhoudloze partij.

Wide-O
25-06-05, 11:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb op verschillende openbare scholen biologieles gehad maar nog nooit is het scheppingsverhaal behandelt als les.


Ik heb er ook nog nooit van gehoord, ook niet op katholieke scholen in België.

Mill
25-06-05, 11:43
Geplaatst door Prlwytzkofski
:wtf: Tot nu toe werd hijbij biologie behandeld?

En bij het hoofdstuk over voortplanting is er evenveel respect voor de ooievaar-versie van het verhaal.

barfly
25-06-05, 11:58
Ik denk dat dit meer een D66 tegengeluid is op de onzin van Van der Hoeven met haar debat over de schepping in het onderwijs.

Ik heb inderdaad ook nooit
scheppingsverhalen tijdens biologie gehad... Overigens werd bij godsdienst op de scholen waar ik heb gezeten allerlij religie's behandeld dit meer om begrip te kweken.