PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Marokkanen boffen met NL’



MO_NL
27-06-05, 14:10
’Marokkanen boffen met NL’

Ambassadeur Marokko prijst kansen op onderwijs, gezondheidszorg en werk

RABAT – De ongeveer 300.000 Nederlanders van Marokkaanse origine kunnen zich gelukkig prijzen in Nederland te wonen. Dat stelde de Marokkaanse ambassadeur voor Nederland, Ali el Mhamdi, afgelopen vrijdag in de marge van het bezoek van minister Ben Bot (Buitenlandse Zaken) aan de Marokkaanse hoofdstad Rabat: „Ik moedig Marokkanen aan hun kansen onder ogen te zien op het gebied van onderwijs, gezondheidszorg en werkgelegenheid.” Marokkanen profiteren ervan in Nederland in een veilige samenleving te wonen, aldus de ambassadeur.

„Dat kunnen ze laten zien door de Nederlandse normen te respecteren. Dat is beter voor henzelf, en voor de Nederlandse samenleving. Tegenwerken baat niemand.” El Mhamdi benadrukte dat er over en weer nog een aantal misverstanden uit de weg te ruimen zijn: „Niet alle Nederlanders zijn racisten, en niet alle Marokkanen zijn terroristen.” El Mhamdi betreurt het dat „niet iedereen in Nederland het vredelievende gezicht van Marokko ziet.”

Minister Bot sprak in Rabat onder meer met zijn ambtsgenoot Mohammed Benaďssa en met premier Driss Jettou over het integratievraagstuk, terrorismebestrijding en de Waarheidscommissie, die misdaden van de Marokkaanse veiligheidsdienst tegen burgers onder het bewind van de vorige koning onderzoekt.

Een delegatie van de Nederlandse inlichtingendienst AIVD heeft vorige week in het kader van de terrorismebestrijding voor overleg een bezoek gebracht aan Marokko, wist Bot na afloop van zijn werkbezoek te melden. Bot benadrukte dat moslimfundamentalisten niet met alle moslims over één kam kunnen worden geschoren. „We kunnen het niet hebben dat een kleine groep extremisme rechtvaardigt met een beroep op de islam.”

De kwestie van het afschaffen van de dubbele nationaliteit blijft gevoelig. Van de drie miljoen Marokkaanse emigranten woont het grootste deel in Nederland, en Marokko is wellicht bang voor een precedentwerking. Toch houdt Bot onherroepelijk vast aan de regeringslijn. Zo zei hij indirect sancties in petto te hebben: „Ik heb gezegd: Als jullie geen oplossing vinden, dan vinden wíj een oplossing. Marokko begrijpt dat het ons menens is.”

bron: Spits (http://www.spitsnet.nl/)


Wat vind jij van de uitspraken van de minister?
Hoe denk je over de stijfkoppigheid waarmee het Nederlandse kabinet blijft streven naar de afschaffing van de dubbele nationaliteit (voor Marokkanen)?

contradictio
27-06-05, 14:17
je kunt je zowieso al gelukkig prijzen als je niet in Marokko hoeft te wonen..... :p

David
27-06-05, 14:21
Geplaatst door contradictio
je kunt je zowieso al gelukkig prijzen als je niet in Marokko hoeft te wonen..... :p


En nu het niet meer zo achterlijk warm is, is Nederland goed te doen. Tot het weer gaat regenen, natuurlijk. :moe:

amadeus
27-06-05, 15:05
Geplaatst door MO_NL
Wat vind jij van de uitspraken van de minister?
De uitspraken van de ambassadeur bedoel je zeker? Enerzijds vind ik het goed dat hij de Nederlandse Marokkanen eens duidelijk maakt hoe goed ze het hier eigenlijk hebben, er zijn er nogal een aantal die blijkbaar zo verwend zijn geraakt dat ze zelfs met een uitkering op zak nog niets anders kunnen dan klagen over Nederland. (taouanza bijvoorbeeld).
Maar anderzijds is er natuurlijk ook een gevaar dat hij met dit soort uitspraken de immigratie vanuit Marokko naar Nederland een extra push geeft.



Hoe denk je over de stijfkoppigheid waarmee het Nederlandse kabinet blijft streven naar de afschaffing van de dubbele nationaliteit (voor Marokkanen)?
Heel goed, er zijn zeer veel argumenten te bedenken om op dit gebied onze poot stijf te houden. Ik denk dat Bot wel wat leuke ideetjes heeft om zijn zin door te drukken, bijvoorbeeld het lozen van terroristen met een dubbele nationaliteit in Marokko. Wedden dat Marokko er dan ineens niet meer zo happig op is? :)

7usayn
27-06-05, 15:31
De uitspraken van de ambassadeur bedoel je zeker? Enerzijds vind ik het goed dat hij de Nederlandse Marokkanen eens duidelijk maakt hoe goed ze het hier eigenlijk hebben, er zijn er nogal een aantal die blijkbaar zo verwend zijn geraakt dat ze zelfs met een uitkering op zak nog niets anders kunnen dan klagen over Nederland. (taouanza bijvoorbeeld).

Het is zeer vreemd en betreurenswaardig dat we moeten wachten tot een ambassadeur dit roept alvorens dit soort stellingen breed worden uitgemeten in de media. Dit soort stellingen worden dagelijks en wekelijks ingenomen door geestelijken, gewone marokkanen en "troetelmarokkanen". Het wordt nu voorgesteld alsof deze ambassadeur een stelling inneemt die uitzonderlijk is. Het tegendeel is natuurlijk waar.

Wat betreft de marokkaans-nederlandse nationaliteit. Het behoort tot de rechten van de nederlandse staat om een duidelijke keuze van haar burgers te eisen wat betreft het staatsburgerschap. Dat de marokkaanse regering haar onderdanen niet kan en wil "laten gaan" is een diplomatiek vraagstuk dat de hoge heren op niveau mogen uitvechten. De kudde volgt wel.

amadeus
27-06-05, 15:37
Geplaatst door 7usayn
Het is zeer vreemd en betreurenswaardig dat we moeten wachten tot een ambassadeur dit roept alvorens dit soort stellingen breed worden uitgemeten in de media. Dit soort stellingen worden dagelijks en wekelijks ingenomen door geestelijken, gewone marokkanen en "troetelmarokkanen". Het wordt nu voorgesteld alsof deze ambassadeur een stelling inneemt die uitzonderlijk is. Het tegendeel is natuurlijk waar.
Wanneer je regelmatig op dit forum vertoeft is die stelling van de ambassadeur toch echt wel uitzonderlijk kan ik je vertellen... ;)

IbnRushd
27-06-05, 15:45
Geplaatst door contradictio
je kunt je zowieso al gelukkig prijzen als je niet in Marokko hoeft te wonen..... :p

Alsof 't hier een paradijs is. Ik sta serieus te peinzen om te emigreren naar Canada. Het schijnt daar toleranter te zijn dan hier in NL.

7usayn
27-06-05, 15:48
Wanneer je regelmatig op dit forum vertoeft is die stelling van de ambassadeur toch echt wel uitzonderlijk kan ik je vertellen...

Dat kan misschien zo zijn maar de mensen op dit forum weerspiegelen niet de marokkaanse gemeenschap. Verre van...

Joesoef
27-06-05, 15:53
En Nederland mag blij zijn met de Marokkaanse verrijking.

assassijn
27-06-05, 16:05
Geplaatst door IbnRushd
Alsof 't hier een paradijs is. Ik sta serieus te peinzen om te emigreren naar Canada. Het schijnt daar toleranter te zijn dan hier in NL.

Je bent niet de enige.Om mij heen begin ik ook steeds meer verhalen te horen over emigratie naar de UK, VS, Canada, het MO of remigratie naar Marokko.

observer
27-06-05, 16:12
Hoe denk je over de stijfkoppigheid waarmee het Nederlandse kabinet blijft streven naar de afschaffing van de dubbele nationaliteit (voor Marokkanen)? waty de nederlandse regering moet doen is zich met zijn eigen wetten bezighouden, en als ze dan zo belangrijk vinden de nederlandse wet wijzigen

moet er wel bijzeggen dat de enige reden van deze discussie is dat marokko 1 van de weinige landen is (argentinie is een andere) die het onmogelijk maakt om je nationaliteit op te geven sterker nog die die ongevraagd geeft

IbnRushd
27-06-05, 16:16
Geplaatst door assassijn
Je bent niet de enige.Om mij heen begin ik ook steeds meer verhalen te horen over emigratie naar de UK, VS, Canada, het MO of remigratie naar Marokko.

Klopt. Denk maar aan somalische mensen. Die zijn in mijn buurt/stad bijna van de aardbodem verdwenen.

Hanif
27-06-05, 16:20
Geplaatst door IbnRushd
Klopt. Denk maar aan somalische mensen. Die zijn in mijn buurt/stad bijna van de aardbodem verdwenen.

D'r zijn er de laatste paar jaar heel veel naar Engeland vertrokken.

Maar laatst zag ik daar een reportage over, en met name de vrouwen en jongeren zouden dolgraag terug naar Nederland komen. Ze hadden hun eigen winkeltjes met Hollandse waar zoals pindakaas, en ze keken nog elke dag naar goede tijden slechte tijden. :D

amadeus
27-06-05, 16:39
Geplaatst door IbnRushd
Alsof 't hier een paradijs is. Ik sta serieus te peinzen om te emigreren naar Canada. Het schijnt daar toleranter te zijn dan hier in NL.
Canada is een stuk strenger in de selectie van immigranten dan Nederland, als je daar geen verrijking voor de samenleving bent kom je er gewoon niet in.

amadeus
27-06-05, 16:40
Geplaatst door 7usayn
Dat kan misschien zo zijn maar de mensen op dit forum weerspiegelen niet de marokkaanse gemeenschap. Verre van...
Dat probeer ik mezelf ook altijd wijs te maken. :hihi:

tr_imparator
27-06-05, 17:48
Geplaatst door Joesoef
En Nederland mag blij zijn met de Marokkaanse verrijking.

De meer subtiele negatieve attitude* ten aanzien van allochtonen wordt gekarakteriseerd door een ''overwaardering van het onbelangrijke'', door ''geneutraliseerde gevoelens'' en door ''negatieve tolerantie''. Men spreekt van ''overwaardering van het onbelangrijke'' wanneer autochtonen aangeven dat de komst van allochtonen een verrijking is voor de Nederlandse samenleving.

*Deze negatieve attitudes gaan samen met de perceptie dat mensen it de ''eigen groep'' zich positief onderscheid van de ''anderen'', de buitenstaanders.

Verberk G. Attitudes towards ethnic minorities. Conceptualisations, Measurements and Models. Amsterdam. Thela Thesis, 1999.

Tot zo ver.

Je bent geintergreerd zie ik. Wat bedoel je met verrijking? Kan je voorbeelden noemen?

Joesoef
27-06-05, 18:00
Geplaatst door tr_imparator
[I]Wat bedoel je met verrijking? Kan je voorbeelden noemen?

Kunst, cultuur en religie.

Rabi'ah.
27-06-05, 18:06
Het recht van mensen met een verblijfsstatus om in een land te verblijven is niet afhankelijk van de vraag of ze al dan niet een verrijking zijn.

tr_imparator
27-06-05, 18:19
Geplaatst door Joesoef
Kunst, cultuur en religie.

geef is een voorbeeld?

tr_imparator
27-06-05, 18:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Het recht van mensen met een verblijfsstatus om in een land te verblijven is niet afhankelijk van de vraag of ze al dan niet een verrijking zijn.

juist, verrijking van de Nederlanse samenleving is onzin. Die is er wel, maar wordt alleen in verband gebracht met triviale zaken. Belangrijke aspecten worden niet waargenomen. Het is alleen een truc: ''negatieve voorzichtigheid'' van autochtonen die heel erg bewust zijn van de aanwezigheid van allochtonen en zich hierbij ongemakkelijk voelen.

Abdel Kasem
27-06-05, 18:29
Geplaatst door Rabi'ah.
Het recht van mensen met een verblijfsstatus om in een land te verblijven is niet afhankelijk van de vraag of ze al dan niet een verrijking zijn.
Het verstrekken van een verblijfsstatus zou wat mij betreft wel afhankelijk mogen zijn hiervan.

tr_imparator
27-06-05, 18:35
Geplaatst door Abdel Kasem
Het verstrekken van een verblijfsstatus zou wat mij betreft wel afhankelijk mogen zijn hiervan.


dan zijn we hier uitgepraat. :zwaai:

Abdel Kasem
27-06-05, 18:37
Geplaatst door tr_imparator
dan zijn we hier uitgepraat. :zwaai:
Je moest eens weten hoeveel en welke landen dat allemaal doen, je zou er nog van schrikken. :roken:

Rabi'ah.
27-06-05, 18:42
Geplaatst door Abdel Kasem
Je moest eens weten hoeveel en welke landen dat allemaal doen, je zou er nog van schrikken. :roken:

"Hij doet het ook" is geen argument.

Abdel Kasem
27-06-05, 18:44
Geplaatst door Rabi'ah.
"Hij doet het ook" is geen argument.
In bepaalde gevallen is het wel een argument, om aan te tonen dat zoiets wijd verbreid geaccepteerd is in de beschaafde wereld. En dat alom gerespecteerde landen als Canada er blijkbaar goede argumenten voor hebben.

contradictio
27-06-05, 19:01
Geplaatst door IbnRushd
Alsof 't hier een paradijs is.

Ik sta serieus te peinzen om te emigreren naar Canada. Het schijnt daar toleranter te zijn dan hier in NL.

dat heb ik ook nooit beweerd.. alleen het is al gauw ergens anders beter dan in Marokko...

Canada is ok (wel kouwelijk).. je zou het niet zeggen maar zelfs in Amerika zijn sommige rechten beter geregeld (met name op het gebied van vrijheid van religie enzo..). Wist je dat er snelwegen zijn waar paard en wagen (toch) op mogen rijen (omdat er mensen zijn, zoals de Amish, die een religieuze overtuiging hebben dat ze techniek en vooruitgang moeten weren).

knuppeltje
27-06-05, 19:34
Geplaatst door IbnRushd
Alsof 't hier een paradijs is. Ik sta serieus te peinzen om te emigreren naar Canada. Het schijnt daar toleranter te zijn dan hier in NL.



Je hebt zeker ook gelezen dat er daar nog al wat van die zotten zijn die de shari'a willen invoeren.

amadeus
27-06-05, 19:39
Geplaatst door knuppeltje
Je hebt zeker ook gelezen dat er daar nog al wat van die zotten zijn die de shari'a willen invoeren.
Canada zal er haar lesje wel mee leren, wat de consequenties zijn van enorme tolerantie. In Nederland zijn we daar inmiddels ook achter. :)

Joesoef
27-06-05, 19:40
Geplaatst door tr_imparator
geef is een voorbeeld?


Marokkaanse tegels bij de gamma, coucous van maggie, verse koriander bij AH, de steeds weer terugkerende zomerse zakdoekhoofddoek, de laagjeskleding bij de dames, Nederlanders die zich tot de Islam bekeren, de ontdekking van Arabische restaurants/ keuken, films uit de Magreb, Frans/ Marokkaanse rap, lieve zorgzame buren, vrouwelijke vrouwen met pit achter de balie bij het ziekenhuis,

Joesoef
27-06-05, 19:40
Geplaatst door amadeus
Canada zal er haar lesje wel mee leren, wat de consequenties zijn van enorme tolerantie. In Nederland zijn we daar inmiddels ook achter. :)


Je kan dat ook omdraaien.

amadeus
27-06-05, 19:47
Geplaatst door Joesoef
Je kan dat ook omdraaien.
Dat moet je even uitleggen beste Joesoef.

assassijn
27-06-05, 19:48
Geplaatst door amadeus
Canada zal er haar lesje wel mee leren, wat de consequenties zijn van enorme tolerantie. In Nederland zijn we daar inmiddels ook achter. :)

Canada zal het sraks zeker wel leren. Als straks de goedwillende hoog opgeleide allochtoon voor bijv Canada kiest, en de nietsnutten hier blijven omdat ze niet anders kunnen, zal Canada het zeker leren.

Joesoef
27-06-05, 19:49
Geplaatst door amadeus
Dat moet je even uitleggen beste Joesoef.



Geplaatst door amadeus
Canada zal er haar lesje wel mee leren, wat de consequenties zijn van enorme tolerantie. In Nederland zijn we daar inmiddels ook achter. :)


De verrijking van de Nederlandse cultuur.

amadeus
27-06-05, 19:49
Geplaatst door assassijn
Canada zal het sraks zeker wel leren. Als straks de goedwillende hoog opgeleide allochtoon voor bijv Canada kiest, en de nietsnutten hier blijven omdat ze niet anders kunnen, zal Canada het zeker leren.
Jammer dat jij dan hier zult moeten blijven. :hihi:

Joesoef
27-06-05, 19:51
Geplaatst door amadeus
Jammer dat jij dan hier zult moeten blijven. :hihi:


Je klinkt als een congierge op een vmbo.

amadeus
27-06-05, 19:54
Geplaatst door Joesoef
Je klinkt als een congierge op een vmbo.
Zo voel ik me hier soms ook wel een beetje, met al die vmbo'ertjes.

amadeus
27-06-05, 19:55
Geplaatst door Joesoef
De verrijking van de Nederlandse cultuur.
Het is maar de vraag of ze dat daar als verrijking zullen zien.

Joesoef
27-06-05, 19:57
Geplaatst door amadeus
Het is maar de vraag of ze dat daar als verrijking zullen zien.


Ze? Dat?

Joesoef
27-06-05, 19:58
Geplaatst door amadeus
Zo voel ik me hier soms ook wel een beetje, met al die vmbo'ertjes.


Gaat niet om dit topic maar om jouw algehele gemoedstoestand.

assassijn
27-06-05, 20:00
Geplaatst door amadeus
Jammer dat jij dan hier zult moeten blijven. :hihi:

Zolang ik mijn dagen niet slijt op site's van autochtonen, en dagelijks deze autochtonen in een kwaad daglicht probeer te zetten d.m.v. simpel minded post's, heb ik er nog alle vertrouwen in :)

assassijn
27-06-05, 20:01
Geplaatst door amadeus
Zo voel ik me hier soms ook wel een beetje, met al die vmbo'ertjes.

It takes one to know one :)

contradictio
27-06-05, 22:16
Geplaatst door amadeus
Zo voel ik me hier soms ook wel een beetje, met al die vmbo'ertjes.



och gut, en wat mag meneer danwel voor titel hebben?

amadeus
27-06-05, 22:25
Geplaatst door contradictio
och gut, en wat mag meneer danwel voor titel hebben?
Drs. :)

contradictio
27-06-05, 22:33
Geplaatst door amadeus
Drs. :)


toe maar... geen andere titels verder (of een beroep met aanzien)?

amadeus
27-06-05, 22:36
Geplaatst door contradictio
toe maar... geen andere titels verder (of een beroep met aanzien)?
Aanzien is voor iedereen iets anders, maar ik heb geen andere titels. Jij wel?

contradictio
27-06-05, 22:44
Geplaatst door amadeus
Aanzien is voor iedereen iets anders, maar ik heb geen andere titels. Jij wel?

ja, toevallig nog 1 behalve Drs...

maar goed, waar ik je op wil wijzen is dat niet iedereen op dit forum een vmbo'er is, dat gezien het bovenstaande ze wel eens slimmer zouden kunnen zijn dan je denkt en het allerbelangrijkst dat zo'n titel per se iets zegt over iemand zijn intelligentie noch karakter en dat het niets is om zo denigrerend over te doen danwel op neer te kijken.

Beoordeel personen zou ik zeggen en niet groepen (met titels)

amadeus
27-06-05, 22:52
Geplaatst door contradictio
ja, toevallig nog 1 behalve Drs...
Welke, mr. toevallig?


maar goed, waar ik je op wil wijzen is dat niet iedereen op dit forum een vmbo'er is, dat gezien het bovenstaande ze wel eens slimmer zouden kunnen zijn dan je denkt en het allerbelangrijkst dat zo'n titel per se iets zegt over iemand zijn intelligentie noch karakter en dat het niets is om zo denigrerend over te doen danwel op neer te kijken.

Beoordeel personen zou ik zeggen en niet groepen (met titels) [/B]
Ik ben het helemaal met je eens, je moet mijn opmerking over vmbo'ers dan ook zien als sarcastische reactie op de spottende opmerking van ene Joesoef.

contradictio
27-06-05, 22:55
Geplaatst door amadeus
Welke, mr. toevallig?


Ik ben het helemaal met je eens, je moet mijn opmerking over vmbo'ers dan ook zien als sarcastische reactie op de spottende opmerking van ene Joesoef.

1) een ik ben ten eerste een vrouw en ten tweede ga ik die titel hier niet noemen want tja, dan is mijn identiteit al snel bekend (je weet wel Marokkanen hebben maar zelden zo'n titel (klink ik een beetje verwaand?)
and do't try to be funny again mr Amadeus.. ik ben geen master

2) mooi hebben we dat ook weer opgelost...

Joesoef
27-06-05, 22:55
Geplaatst door amadeus
vmbo'ers dan ook zien als sarcastische reactie op de spottende opmerking van ene Joesoef.


bc ing joesoef voor jou :ego:

Prlwytzkofski
27-06-05, 23:01
Geplaatst door amadeus
Drs. :)

Wanneer studeert u af ?

Orakel
27-06-05, 23:45
Geplaatst door MO_NL
’Marokkanen boffen met NL’

Van de drie miljoen Marokkaanse emigranten woont het grootste deel in Nederland

:verward:

barfly
27-06-05, 23:47
Geplaatst door Orakel
:verward:

Zie je nou wel dat het spreidingsbeleid niet deugt? :D

Orakel
27-06-05, 23:52
Geplaatst door barfly
Zie je nou wel dat het spreidingsbeleid niet deugt? :D

:hihi:

Ik zeg: hup, naar Amsterdam d'r mee en dan de palen onder die stad wegzagen. Vervolgens Verdonk een kapiteinspet opzetten en die vlot een drukkert geven. Verders niks meer an doen.

Julien
28-06-05, 00:55
Geplaatst door MO_NL
[BVan de drie miljoen Marokkaanse emigranten woont het grootste deel in Nederland, en Marokko is wellicht bang voor een precedentwerking. [/B]

??

Hier klopt toch geen ene reet van? De meeste Marokkanen wonen toch in Frankrijk..en niet in Nederland?

tr_imparator
28-06-05, 01:10
Geplaatst door Julien
??

Hier klopt toch geen ene reet van? De meeste Marokkanen wonen toch in Frankrijk..en niet in Nederland?

De meeste wel(ten minste absoluut gezien wel) :verward:

16% in frankijk vs 20% in Nederland zie ik staan

-->zie tabel pag. 36

http://www.antiracisme.be/nl/colloquia/010323/maghreb.pdf

Julien
28-06-05, 01:19
Geplaatst door tr_imparator
De meeste wel(ten minste absoluut gezien wel) :verward:

16% in frankijk vs 20% in Nederland zie ik staan

-->zie tabel pag. 36

http://www.antiracisme.be/nl/colloquia/010323/maghreb.pdf

hm ok thanx voor de link..

maar dankje de koekoek :D dat zijn relatieve percentages van de bevolking toch? Het gaat er bij mij echt niet in dat er in dit kleine landje meer Marokkanen wonen dan in Frankrijk of Spanje.. vooral niet als je kijkt naar de historische banden tussen Fr/ Sp en Marokko.

tr_imparator
28-06-05, 01:26
Geplaatst door Julien
hm ok thanx voor de link..

maar dankje de koekoek :D dat zijn relatieve percentages van de bevolking toch? Het gaat er bij mij echt niet in dat er in dit kleine landje meer Marokkanen wonen dan in Frankrijk of Spanje.. vooral niet als je kijkt naar de historische banden tussen Fr/ Sp en Marokko.

van de allochtone bevolking van dat land denk ik..


gezien de aantallen woont de grootste deel in Frankrijk en dan Nederland als 2de


Van de drie miljoen Marokkaanse emigranten woont het grootste deel in Nederland, en Marokko is wellicht bang voor een precedentwerking.

dit is dus onzin.

mark61
28-06-05, 03:00
Geplaatst door contradictio
1) een ik ben ten eerste een vrouw

mr. staat voor 'meester' en zo heet ook een vrouw die rechten heeft gestudeerd.

Daarentegen is een vrouwelijke drs een dra, al zie je dat niet vaak meer. Het Nederlands is een beetje in de war met sexespecifieke beroepsaanduidingen. Komt van het feminisme.