PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran is een bedreiging voor de wereld.



assassijn
27-06-05, 13:35
(bron: GVA)

27/06 Israël roept op tot internationale samenwerking tegen Iran
De Israëlische minister van buitenlandse zaken Silvan Shalom heeft zondag de internationale gemeenschap opgeroepen gezamenlijk een blok te vormen tegen de "ondemocratisch gekozen" nieuwe Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad.
Volgens Shalom vormt de verkiezing van Ahmadinejad een bedreiging voor de vrede. Israël wil dat het islamitische regime in Teheran geïsoleerd wordt en stelt dat met alle mogelijke middelen voorkomen moet worden dat het land een atoombom bouwt.

Iran geldt traditioneel als een van de aartsvijanden van Israël en de uitverkiezing van Ahmadinejad wordt in Jeruzalem beschouwd als een bedreiging van de staatsveiligheid. Algemeen wordt verwacht dat Iran onder Ahmadinejad de verrijking van uranium zal hervatten en dat de voorzichtige toenadering tot Europa van de afgelopen jaren weer wordt teruggedraaid.

Ook minister van defensie Shaul Mofaz waarschuwde voor het 'nieuwe gevaar' dat Iran nu vertegenwoordigt. Mofaz stelt dat alle cruciale politieke posten nu in handen is van de extreem conservatieve geestelijkheid, waardoor de kans groter is dat Iran terroristische groeperingen blijft steunen die een gevaar vormen voor Israël, aldus Mofaz. Iran verleent directe steun aan onder meer de Hezbollahbeweging in Libanon en de extremistische Hamas in de Palestijnse gebieden .


Nu begrijp ik de term "democratie brengen" pas.Het is niet democratie als in " het volk kiest z'n leiders", maar "ik zet mensen op posten die naar m'n pijpen zullen dansen".

David
27-06-05, 13:37
Geplaatst door assassijn
[BNu begrijp ik de term "democratie brengen" pas.Het is niet democratie als in " het volk kiest z'n leiders", maar "ik zet mensen op posten die naar m'n pijpen zullen dansen". [/B]


Da's toch ook zo'n beetje wat de ayatollahs doen?

assassijn
27-06-05, 13:42
Geplaatst door David
Da's toch ook zo'n beetje wat de ayatollahs doen?

Het verschil is dat zij dat niet in landen buiten de eigen grenzen doen :nerd:

David
27-06-05, 13:43
Geplaatst door assassijn
Het verschil is dat zij dat niet in landen buiten de eigen grenzen doen :nerd:


Omdat ze dat niet lukt. Anders zouden ze geen seconde aarzelen. Al die regeringen zijn een pot nat. Enge bazige mannekes.

AARDIG
27-06-05, 13:43
Geplaatst door assassijn
(bron: GVA)

27/06 Israël roept op tot internationale samenwerking tegen Iran
De Israëlische minister van buitenlandse zaken Silvan Shalom heeft zondag de internationale gemeenschap opgeroepen gezamenlijk een blok te vormen tegen de "ondemocratisch gekozen" nieuwe Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad.
Volgens Shalom vormt de verkiezing van Ahmadinejad een bedreiging voor de vrede. Israël wil dat het islamitische regime in Teheran geïsoleerd wordt en stelt dat met alle mogelijke middelen voorkomen moet worden dat het land een atoombom bouwt.

Iran geldt traditioneel als een van de aartsvijanden van Israël en de uitverkiezing van Ahmadinejad wordt in Jeruzalem beschouwd als een bedreiging van de staatsveiligheid. Algemeen wordt verwacht dat Iran onder Ahmadinejad de verrijking van uranium zal hervatten en dat de voorzichtige toenadering tot Europa van de afgelopen jaren weer wordt teruggedraaid.

Ook minister van defensie Shaul Mofaz waarschuwde voor het 'nieuwe gevaar' dat Iran nu vertegenwoordigt. Mofaz stelt dat alle cruciale politieke posten nu in handen is van de extreem conservatieve geestelijkheid, waardoor de kans groter is dat Iran terroristische groeperingen blijft steunen die een gevaar vormen voor Israël, aldus Mofaz. Iran verleent directe steun aan onder meer de Hezbollahbeweging in Libanon en de extremistische Hamas in de Palestijnse gebieden .


Nu begrijp ik de term "democratie brengen" pas.Het is niet democratie als in " het volk kiest z'n leiders", maar "ik zet mensen op posten die naar m'n pijpen zullen dansen".

Zijn ze bang :argwaan:

Tafey Lewis
27-06-05, 13:44
***uche uche uche***uchezbollah**uche uche uchaaanslagen in argentinie***uche uche uchee***exporteren van jihad***uche uche uche**uche ufullasjit***uche uche

mark61
27-06-05, 13:44
Geplaatst door assassijn
Het verschil is dat zij dat niet in landen buiten de eigen grenzen doen :nerd:

Dat moet je niet zeggen. Ze hebben allerlei vingers in de pap in Irak, Libanon, en nog zo hier en daar.

David
27-06-05, 13:44
Geplaatst door Tafey Lewis
***uche uche uche***uchezbollah**uche uche uchaaanslagen in argentinie***uche uche uchee***exporteren van jihad***uche uche uche**uche ufullasjit***uche uche


Slokje water?

AARDIG
27-06-05, 13:45
Geplaatst door David
Omdat ze dat niet lukt. Anders zouden ze geen seconde aarzelen. Al die regeringen zijn een pot nat. Enge bazige mannekes.

Waar maken de bezetters van Palestina zich dan druk om?

assassijn
27-06-05, 13:49
Geplaatst door mark61
Dat moet je niet zeggen. Ze hebben allerlei vingers in de pap in Irak, Libanon, en nog zo hier en daar.

Dus? Syrie heeft ook overal een vingertje in de pap.

Spoetnik
27-06-05, 13:50
Geplaatst door AARDIG
Waar maken de bezetters van Palestina zich dan druk om?

Waarschijnlijk baseren zij zich op de kwatrijnen van Nostradamus die voorspelde dat legers uit het oosten het westen zullen binnenvallen.

assassijn
27-06-05, 13:51
Geplaatst door David
Omdat ze dat niet lukt. Anders zouden ze geen seconde aarzelen. Al die regeringen zijn een pot nat. Enge bazige mannekes.

Mischien iets voor jou, zo'n baan? Een vrolijke en gekleurde nicht als wereldleider kan mischien verandering brengen.

Canaris
27-06-05, 13:57
Geplaatst door assassijn
Dus? Syrie heeft ook overal een vingertje in de pap.

Ja ...en als die atoomwapens gaan produceren , krijgen ze net zulke klappen als ongetwijfeld Iran gaat krijgen .

Ik hoop voor het iraanse volk , dat ze gewoon maar even hun poten van die atoomwapens laten.

De VS , Israel en in hun rug de UDssr en China gaan dat niet accepteren en (terrecht) er iets aan doen.

Nog mag Europa bewijzen dat ze niet helemaal gaar gekookt zijn . Nog geven de USA Europa tijd om Iran te overtuigen ( wat ze niet gaat lukken) . Maar het is wel 5 voor twaalf .

David
27-06-05, 14:01
Geplaatst door assassijn
Mischien iets voor jou, zo'n baan? Een vrolijke en gekleurde nicht als wereldleider kan mischien verandering brengen.


Het lijkt me wel wat. Stem jij op me? :haha:

Ze zien me komen, Sharon, Bush en de ayatollahs. :roker:
Wordt vast een succes.

Spoetnik
27-06-05, 14:18
Geplaatst door Canaris
De VS , Israel en in hun rug de UDssr en China gaan dat niet accepteren en (terrecht) er iets aan doen.


de VS en Israel ok, maar China en Rusland? Die gaan Iran steunen. China heeft in de aflopen jaren miljarden contracten afgesloten met Iran, dus het zal niet willen dat een nieuw bewind die contract ongeldig gaat maken. Rusland is zelf de bouwer van de nucleaire centrales in Iran, en gaat binnen enkele maanden nucleair materiaal leveren voor de lichtwater centrale van Busher.

Overigens is met lichtwater centrales geen dergelijk verrijkt uranium te maken dat het mogelijk is om daarmee een nucleaire bom te maken, maar goed details details zal Israel zeggen. Zekere speculanten op internet verwachten een aanval op Busher voordat de russen beginnen met leveren van materiaal. Immers zolang de centrale nog niet een online is, zal de centrale geen tweede Tsernobyl worden. Het is in dit licht bezien overigens opmerkelijk dat Mofaz vervroegd plaats moest maken als chief of staff van het Israelische leger voor Gen. Major Halutz. Halutz was een van de piloten die betrokken was bij de aanval op Osirik in 1981.

Joesoef
27-06-05, 14:49
Pisrahel wil een bom tegenhouden waarvan Iran zegt dat ze die niet gaat bouwen. WMD verhaaltje.<

Het dikke sprookjesboek van de gebroeders SSharon.

assassijn
27-06-05, 14:51
Geplaatst door David
Het lijkt me wel wat. Stem jij op me? :haha:

Ze zien me komen, Sharon, Bush en de ayatollahs. :roker:
Wordt vast een succes.

Mijn stem heb je. Op naar wereldheerschappij.

amadeus
27-06-05, 15:46
Geplaatst door Joesoef
Pisrahel wil een bom tegenhouden waarvan Iran zegt dat ze die niet gaat bouwen. WMD verhaaltje.<
Iran kan dat wel zeggen, maar de meeste moslims waaronder jij hebben ook regelmatig laten merken te geloven dat Iran ze wel wil bouwen.

DEMOcraat
27-06-05, 18:04
isreal geldt traditioneel als een van de aartsvijanden van iran en de uitverkiezing van sharon wordt in teheran beschouwd als een bedreiging van de staatsveiligheid.

Alim
27-06-05, 18:12
Geplaatst door amadeus
Iran kan dat wel zeggen, maar de meeste moslims waaronder jij hebben ook regelmatig laten merken te geloven dat Iran ze wel wil bouwen.

Wil jij me misschien verhelderen waarom Israël wel honderden atoom bommen mag bezitten en Iran niet.

amadeus
27-06-05, 18:17
Geplaatst door Alim
Wil jij me misschien verhelderen waarom Israël wel honderden atoom bommen mag bezitten en Iran niet.
Juridisch gezien omdat Iran het non profileratie verdrag heeft getekend en Israel niet.

En daarnaast omdat ik erin in geloof en het verleden dat ook bewezen heeft, dat Israel er verstandig mee omgaat. De Iraanse machthebbers daarentegen lijken me een stuk minder betrouwbaar, die hebben er zelfs geen moeite mee om hun eigen volk het leven onmogelijk te maken door onderdrukking, martelingen etc. etc.

Joesoef
27-06-05, 18:28
Geplaatst door amadeus
Iran kan dat wel zeggen, maar de meeste moslims waaronder jij hebben ook regelmatig laten merken te geloven dat Iran ze wel wil bouwen.


Geloof niet dat ze gaan doen, ze mogen van mij wel.

Alim
27-06-05, 20:55
Geplaatst door amadeus
Juridisch gezien omdat Iran het non profileratie verdrag heeft getekend en Israel niet.

En daarnaast omdat ik erin in geloof en het verleden dat ook bewezen heeft, dat Israel er verstandig mee omgaat. De Iraanse machthebbers daarentegen lijken me een stuk minder betrouwbaar, die hebben er zelfs geen moeite mee om hun eigen volk het leven onmogelijk te maken door onderdrukking, martelingen etc. etc.

Dus alle landen in het middden-oosten mogen geen atoom bom bezitten
behalve Israel. Dat is toch niet geloofwaardig naar anderen landen.

Al Sawt
27-06-05, 21:20
Geplaatst door Canaris

De VS , Israel en in hun rug de UDssr en China gaan dat niet accepteren en (terrecht) er iets aan doen. Mensen met een zeer lage graad aan kennis, moeten strafpunten krijgen voor elk geplaatste bericht dat bedruipt van onwetendheid.

Want USSR(Canaris, het bestaat allang niet meer!) en China leveren materiaal, waardoor de nucleaire programma van Iran draaiend gehouden wordt. Als die 2 landen het niet zouden accepteren, waarom leveren ze dan die broodnodige materiaal, Canaris?


Nog mag Europa bewijzen dat ze niet helemaal gaar gekookt zijn . Nog geven de USA Europa tijd om Iran te overtuigen ( wat ze niet gaat lukken) . Maar het is wel 5 voor twaalf . 5 voor 12 voor Israel, Ja!

Aangezien ze niet enige nucleaire mogendheid zullen blijven in MO. Een vreugdevolle ontwikkeling. Want zelf met atoomwapens is Israel alles behalve in veiligheid.

amadeus
27-06-05, 21:24
Geplaatst door Alim
Dus alle landen in het middden-oosten mogen geen atoom bom bezitten
behalve Israel. Dat is toch niet geloofwaardig naar anderen landen.
Israel accepteert de aanwezigheid van die landen, andersom is dat niet zo. Lijkt me dus heel geloofwaardig en terecht.

Al Sawt
27-06-05, 21:24
Geplaatst door amadeus


En daarnaast omdat ik erin in geloof en het verleden dat ook bewezen heeft, dat Israel er verstandig mee omgaat. De Iraanse machthebbers daarentegen lijken me een stuk minder betrouwbaar, die hebben er zelfs geen moeite mee om hun eigen volk het leven onmogelijk te maken door onderdrukking, martelingen etc. etc. Een Zionistische entiteit dat haar bestaan afleidt vanuit een verzinsel uit 2000 jr. geleden en heilig gelooft in raciale waanbeeld dat een Rus ook een semiet is, is inderdaad een betrouwbare gebruiker van Kernwapens.

O ja en we moeten niet vergeten dat ze een luchtkasteel(Tempel van Salomon) proberen her op te bouwen.

Al met al betrouwbaar.

Al Sawt
27-06-05, 21:25
Geplaatst door amadeus
Israel accepteert de aanwezigheid van die landen, andersom is dat niet zo. Lijkt me dus heel geloofwaardig en terecht. Kernwapens zijn onze gereedschap om die surrogaat staat te ontmantelen.

amadeus
27-06-05, 21:30
Geplaatst door Al Sawt
Kernwapens zijn onze gereedschap om die surrogaat staat te ontmantelen.
Hiermee geef je de beste reden weer om "jullie" die kernwapens te onthouden. :zwaai:

Al Sawt
27-06-05, 22:26
Geplaatst door amadeus
Hiermee geef je de beste reden weer om "jullie" die kernwapens te onthouden. :zwaai: Doe "jullie" best, maar!

Ik betwijfel ten zeerste of het "jullie" zal lukken.

Max Stirner
28-06-05, 00:11
Geplaatst door Al Sawt
Kernwapens zijn onze gereedschap om die surrogaat staat te ontmantelen.


Alleen machtswellustige dictatoriale leiders en schrijftafel-verzetshelden met kreupele stokpaardjes dromen over kernwapens.

De bevolking in het MO heeft echt wel iets anders aan zijn hoofd.

tr_imparator
28-06-05, 00:18
Geplaatst door Tafey Lewis
***uche uche uche***uchezbollah**uche uche uchaaanslagen in argentinie***uche uche uchee***exporteren van jihad***uche uche uche**uche ufullasjit***uche uche


kinkhoest :hihi:

:D

Al Sawt
28-06-05, 01:02
Geplaatst door Max Stirner
De bevolking in het MO heeft echt wel iets anders aan zijn hoofd. Bevolking van MO droomt van stabiliteit en veiligheid. Dat houdt ook in het stoppen van bemoeizuchtige buitenlandse agressors. Bevolking droomt ook van welvaart en houdt automatisch in het nationaliseren van oliewinning. Zaken die je alleen kan bewerkstelligen door het opzetten van een afschrikkingsarsenaal.


Alleen machtwellustige dictatoriale leiders Waren Peres, De Gaulle en Churchill, geen machtwellustige dictatoriale leiders die van land een kernmogendheid wouden maken? Of geldt het alleen voor Islamitische landen?



en schrijftafel-verzetshelden met kreupele stokpaardjes dromen over kernwapens. Tja Max,

Je reageert gepikkerd, omdat mijn wens/droom een aanslag vormt tegen de Israelische suprematie en besef oprakkelt dat het alles behalve defenitief te handhaven is in MO.

Je mag me gerust uitmaken voor een schrijftafel terrorist. Streelt eerder mijn ego, dan dat het me beledigd. Voorts ontbloot jouw compliment aan mijn adres, je onvermogen om in te leven in andermans situatie. Want jij denkt niet dat Israel een bedreiging voor het Westen vormt en bedreiging van Israel richting de Arabische wereld, laat je koud.

Islamitische pogingen om kernwapens te bemachtigen zie je als een bedreiging en dat versterkt mij juist meer in mijn heilige overtuiging dat de Arabische landen en invloedsgebieden erom heen een nucleaire paraplu moeten opzetten.

Zie me gerust als een schrijftafel terrorist, maar ik ben geen Yehya, Hudaifa of een of andere losgeslagen persoon met een beperkte referentievermogen die openlijk flirten met jihad van Ben Laden.

Want in mijn ogen is Ben Laden eerder een onderdeel van een probleem, dan van een oplossing. Al Qaida aanslagen bejubel ik niet en ik steun ze ook niet. Omdat ik ze juist als een nadeel zie in geopolitieke ontwikkelingen in MO.

Een terrorist die aanslag pleegt op een Amerikaanse ambassade, pleegt eerder verraad dan dat ie een heldendaad verricht. Waarom? Omdat ze Israel in een steeds comfortabele zetel drukken, dan dat ze haar schade toebrengen. En Idioten als Hudaifa en Yehya begrijpen dat helaas niet.

Schrijftafel terrorist is eerder voor hun van toepassing, dan voor een individu die andere kanalen voor het bereiken van het doel propageert. En die individu brengt meer schade aan externe belangen en entiteit, dan alle bommen van OBL en zijn wannabe`s.

Godzij dank, lopen er miljoenen Arabieren met het zelfde gedachtegoed als ik! Vroeg of laat zal het doorzetten tot ontwikkelingen die zeer grensoverschrijdend zijn.

Elsschot
28-06-05, 08:28
Echter, zolang de landen in het MO keer op keer bewijzen te worden geregeerd en geterroriseerd door labiele dictaturen en volksmenners is het een onmogelijkheid om een arabisch land "verantwoordelijk" om te laten gaan met kernenergie (en wapens).

Het in ieders belang dat de ontwikkeling van kernenergie in Iran zo snel mogelijk wordt gestopt

DEMOcraat
28-06-05, 10:05
Geplaatst door Elsschot
Echter, zolang de landen in het MO keer op keer bewijzen te worden geregeerd en geterroriseerd door labiele dictaturen en volksmenners is het een onmogelijkheid om een arabisch land "verantwoordelijk" om te laten gaan met kernenergie (en wapens).

Het in ieders belang dat de ontwikkeling van kernenergie in Iran zo snel mogelijk wordt gestopt
noord korea bevind zich niet in het midden oosten..

Joesoef
28-06-05, 10:15
Geplaatst door Elsschot
Echter, zolang de landen in het MO keer op keer bewijzen te worden geregeerd en geterroriseerd door labiele dictaturen en volksmenners is het een onmogelijkheid om een arabisch land "verantwoordelijk" om te laten gaan met kernenergie (en wapens).

Het in ieders belang dat de ontwikkeling van kernenergie in Iran zo snel mogelijk wordt gestopt

Het is natuurlijk volstrekt absurd en arrogant om Iran te verbieden om over te gaan op kernenergie. Schone stroom notabene.

Ik denk dat het niet eens zo slecht is als Iran toch overgaat tot het produceren van kernwapens, het komt de stabiliteit in die regio alleen maar ten goede. Pakistan, Noord Korea, China, wat ex Sovjet staatjes zijn landen die politiek en kwa mensenrechten gezien het ook niet zo goed doen.
Amerika moet gewoon oppleuren uit die regio.

Al Sawt
28-06-05, 18:33
Geplaatst door Elsschot
Echter, zolang de landen in het MO keer op keer bewijzen te worden geregeerd en geterroriseerd door labiele dictaturen en volksmenners is het een onmogelijkheid om een arabisch land "verantwoordelijk" om te laten gaan met kernenergie (en wapens).

Het in ieders belang dat de ontwikkeling van kernenergie in Iran zo snel mogelijk wordt gestopt Doe je best, maar! Succes ermee!

Max Stirner
28-06-05, 20:26
Tja Max,

Je reageert gepikkerd, omdat mijn wens/droom een aanslag vormt tegen de Israelische suprematie en besef oprakkelt dat het alles behalve defenitief te handhaven is in MO.


Je mag me gerust uitmaken voor een schrijftafel terrorist. Streelt eerder mijn ego, dan dat het me beledigd.
Voorts ontbloot jouw compliment aan mijn adres, je onvermogen om in te leven in andermans situatie. Want jij denkt niet dat Israel een bedreiging voor het Westen vormt en bedreiging van Israel richting de Arabische wereld, laat je koud.

Islamitische pogingen om kernwapens te bemachtigen zie je als een bedreiging en dat versterkt mij juist meer in mijn heilige overtuiging dat de Arabische landen en invloedsgebieden erom heen een nucleaire paraplu moeten opzetten.

Zie me gerust als een schrijftafel terrorist, maar ik ben geen Yehya, Hudaifa of een of andere losgeslagen persoon met een beperkte referentievermogen die openlijk flirten met jihad van Ben Laden.

Want in mijn ogen is Ben Laden eerder een onderdeel van een probleem, dan van een oplossing. Al Qaida aanslagen bejubel ik niet en ik steun ze ook niet. Omdat ik ze juist als een nadeel zie in geopolitieke ontwikkelingen in MO.

Een terrorist die aanslag pleegt op een Amerikaanse ambassade, pleegt eerder verraad dan dat ie een heldendaad verricht. Waarom? Omdat ze Israel in een steeds comfortabele zetel drukken, dan dat ze haar schade toebrengen. En Idioten als Hudaifa en Yehya begrijpen dat helaas niet.

Schrijftafel terrorist is eerder voor hun van toepassing, dan voor een individu die andere kanalen voor het bereiken van het doel propageert. En die individu brengt meer schade aan externe belangen en entiteit, dan alle bommen van OBL en zijn wannabe`s.

Godzij dank, lopen er miljoenen Arabieren met het zelfde gedachtegoed als ik! Vroeg of laat zal het doorzetten tot ontwikkelingen die zeer grensoverschrijdend zijn.

Oh ja, Israel......laten we niet de hele discussie overdoen, waarbij ik begin over Darfoer, jij over Congo......etcetc. Ik spuug op de politiek van Israel, geen misverstand, maar die particuliere obsessie met dat land begrijp ik niet zo goed. Er zijn wel meer Israels in deze wereld: China, Java, Rusland, Burma, Laos etcetc....de lijst is bijna eindeloos.

Enfin, to the point:

Israel is voor veel Arabieren, en zeker voor de leiders, net zoiets als `terroristen` voor Bush. Een handig excuus voor je eigen falen, je eigen stommiteiten en je eigen achterlijkheid.

Dacht je dat als Israel morgen wordt weggevaagd, de toestand voor de gemiddelde inwoner in het MO er beter op wordt - dat ie dan ineens kan lezen/schrijven, schoon drinkwater heeft, mag zeggen wat ie denkt?

Ik niet. Kernbom of geen kernbom. Israel of geen Israel.


Bij de weg: ik zie je absoluut niet als terrorist, en iedereen die dit forum een beetje volgt zal dat begrijpen - de Shaheeds en Yehyas van deze wereld negeer ik, tenzij ik ze belachelijk kan maken.

Het woord schrijftafel-verzetsheld had ik dan ook niet moeten gebruiken, sorry. :)

mark61
28-06-05, 20:36
Geplaatst door Al Sawt
Bevolking droomt ook van welvaart en houdt automatisch in het nationaliseren van oliewinning.

Nouw, nationalisering is in de praktijk altijd het recept voor inefficiëntie, corruptie en geen winst of een heel lage. Wat dat betreft kunnen landen de uitvoering beter in handen geven van een bedrijf met ervaring, maar wel financiëel de boel goed in de gaten houden natuurlijk.