PDA

Bekijk Volledige Versie : CIA: Al Jazeera zendt geheime terreurboodschappen uit via nieuwsuitzendingen.



Zwarte Schaap
28-06-05, 16:54
Terreuralarm VS door verkeerde analyse CIA

Washington - Het terreuralarm in de VS eind 2003, waardoor zeker dertig buitenlandse vluchten werden omgeleid, was gebaseerd op een verkeerde analyse van uitzendingen van de Arabische zender al-Jazeera. De Amerikaanse inlichtingendienst CIA dacht dat in nieuwsberichten geheime boodschappen van Al-Qaeda verpakt zaten en dat een aanslag op handen was.

De CIA bracht getallen die door al-Jazeera werden genoemd in verband met data en nummers van vluchten en geografische coördinaten van doelen, zoals het Witte Huis en een ruimtecentrum in Seattle. De CIA wilde niet ingaan op de feiten die aan het licht werden gebracht door de tv-zender NBC, maar benadrukte wel dat 'het de taak van deze dienst is iedere plausibele theorie uitvoerig te onderzoeken, zeker als het leven van Amerikanen op het spel staat'.

Voormalig minister van Binnenlandse Veiligheid Tom Ridge, gevraagd of dit alles niet 'een beetje bizar' was, zei: ,,Bizar, uniek, onorthodox, ongekend. Als ik voor mezelf spreek, moet ik toegeven vraagtekens te hebben gezet bij de geloofwaardigheid van dit verhaal.'' Ridge onderstreepte wel dat niet uitgesloten moet worden dat in nieuwsberichten geheime boodschappen verstopt worden, zoals gebleken is bij een aanslag in Saoedi-Arabië.


Bron: Rotterdams Dagblad 28/06/05

Elsschot
28-06-05, 18:02
hoe objectief is het nieuws van Al Jazeera

Joesoef
28-06-05, 18:13
Geplaatst door Elsschot
hoe objectief is het nieuws van Al Jazeera


Hoe gek moet je zijn om in de ´tikkertape´ verborgen boodschappen te lezen?

AARDIG
29-06-05, 04:10
Geplaatst door Elsschot
hoe objectief is het nieuws van Al Jazeera

Try me:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=143411&highlight=Aljazeera

Tafey Lewis
29-06-05, 08:57
Geplaatst door Joesoef
Hoe gek moet je zijn om in de ´tikkertape´ verborgen boodschappen te lezen?

HAHA jij hebt dus geheime decoder ring nog niet ontvangen..