PDA

Bekijk Volledige Versie : Erdogan: "In de politiek zie ik graag mensen met een ruggengraat"



Marsipulami
28-06-05, 20:37
Turkije aanvaardt geen nieuwe voorwaarden van EU


Turkije zal geen nieuwe voorwaarden accepteren voor zijn eventuele toetreding tot de Europese Unie. Dat heeft de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zaterdagavond gezegd.
De toetredingsonderhandelingen tussen Turkije en de EU moeten op 3 oktober beginnen. Maar binnen de EU groeit de oppositie tegen de opname van Turkije. De voorzitter van de Europese Commissie, José Manuel Barroso, zei deze week dat er een open debat moet komen over de Turkse kandidatuur.

Erdogan zei dat het niet juist zou zijn van de ene op de andere dag nieuwe dingen aan landen op te leggen, vooral op een moment dat onderhandelingen op het punt staan te beginnen. "Wij zijn gewend aan eerlijke politiek, dat is wat we verwachten en willen." Hij prees de Britse premier Tony Blair, die er deze week bij de EU op aandrong verdere uitbreiding door te zetten. De deur sluiten voor nieuwe leden zou nationalisme en xenofobie in Europa bevorderen, zei Blair.
"In de politiek die ik graag mensen met ruggengraat", zei Erdogan. "De rest zie ik niet graag."

mark61
29-06-05, 00:00
Hij hep het over toen hij in nog geen 24 uur debiele wetsartikelen uit een wetsontwerp verwijderde?

observer
29-06-05, 08:28
"In de politiek die ik graag mensen met ruggengraat", zei Erdogan. "De rest zie ik niet graag." iets precieser was het geweest als hij erbij had gezegd "die zeggen wat ik wil horen" ik weet zeker dat hij de mensen met ruggegraat die tegen toetreding zijn niet zo graag ziet